| Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. | |
|
+12vvuori john_gleasy Pekko OspreY TMA eros |777| Neuni Green jjjkkk pazi88 sensei 16 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 18:40 | |
| Tämä meiltä täältä puuttui. Eli topikki aiheesta konehuone. VW- ja Honda-hemmot varsinkin maailmalla harrastavat tätä. Siistivät siis konehuonetta.. Topikkiin sopii myös ei sheivatut, eli "tehokkaat" / high tech-versiot. Kuvat (omat/netistä), omakohtaiset kokemukset, kehitysideat, omat projektit aiheesta. Tänne vaan. Ja lopuksi linkki Honda-Tech-foorumille samasta aiheesta: http://honda-tech.com/showthread.php?t=1693934 | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 18:44 | |
| e30:iinhän mun ois tarkotus tehdä tuollaista. Toteustus on veilä kesken, mutta suunnitelmat on aika hyvällä mallilla. Akkuhyllyhän tuosta on jo poistettu kokonaan vänkärin puolelta -> siirtyy peräkonttiin. Kuskinpuolelta puuttuu sulakeboksin kiinnikkeet, pyyhkijöiden piuhan läpivienti ja muutenkin alue on tasotelto -> romut siirtyy kojelauden sisälle. Pyöräkoteloista ja iskaritolpista on poistettu kaikki turhat kiinnikkeet sekä reijät tukittu, koska niitä ei tarvi tulevan koneen kanssa ja esim. pissapoika siirtyy peräkonttiin. Pyöräkoteloiden etupuolella olevat reikäjuustopellit on korvattu suorilla tasasilla, koska nekin kaikki reijät on turhia uuden tekniikan kanssa. Kaikki johdot kulkee joko lokarin sisällä tai koneessa muovien alla, joten konehuone tulee olemaan täysin johtovapaa. Jos tuota haluas vielä parantaa, niin saumamassat pitäs poistaa ja saumat kitata tasaisiksi. Tätä ei tule tapahtumaan, koska 80-luvun veltossa korissa saumat elää kuitenkin ja kitti hakeilee ajan myötä. Trailerilla kuskattavat näyttelyautot on sitten erikseen... Tuosta nyt vähän näkee osviittaa, miltä alkuperänen näyttää: Tuossa näkyvät vaimennusmatot ei tule paikalleen, vaan koko konehuone on yhtä maalattua kiiltävää pintaa. Tuuletinkotelon edessä oleva suojapelti pitää tehdä uusi, koska alkuperiäinen on niin epämääräsen muotonen, että sitä ei voi käyttää.
Viimeinen muokkaaja, pazi88 pvm Ma 28 Loka 2013 - 19:00, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 18:48 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- e30:iinhän mun ois tarkotus tehdä tuollaista. Toteustus on veilä kesken, mutta suunnitelmat on aika hyvällä mallilla.
Loistavaa! Laitahan myös tähän topikkiin aiheesta ja varsinkin muille lukijoille/tekijöille neuvoja toteutuksesta. Näitä, kun ei meillä tosiaankaan liikoja ole. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 19:16 | |
| | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| |
| |
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 19:31 | |
| Vortexilla joku sanoi, ettei aio enää ikinä tehdä tuota ja olen samaa mieltä . Kaksi kertaa tuon tehnyt, toiseen autoon kevyesti ja erääseen Ventoon, joka lähti ihan käsistä. Aloitin saumamassojen ja muun massan poistolla, sitten hitsattiin jokainen reikä umpeen mitä löytyi, tulipeltiin jäi kaasu- ja kytkinvaijerille sekä luonnollisesti ohjausakselille ja jarrutehostimelle reiät. Ventosta lähti melkeen kaikki; sadekouru, raitisilmasuodatin, lämmityslaite, flekti syylarin etupuolelle, pyyhkijät, ohjaustehostin ja jopa lokarin kiinnityspultit konehuoneen puolelta sheivasin pois . Akun ja pissapojansäiliön siirsin takakonttiin, ECU kojelaudan alle, johtosarja palkkien ja lokarien taakse, ym. Jarrutehostimen joutui valitettavasti sylintereineen jättämään paikoilleen, se olisi ollut hienoa kätkeä kanssa johonkin. Niistäkin on näkynyt toteutuksia, jossa tehostin on sovitettu muualle. | |
|
| |
|777|
Viestien lukumäärä : 165 Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 20:04 | |
| | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 20:30 | |
| - Neuni kirjoitti:
- Vortexilla joku sanoi, ettei aio enää ikinä tehdä tuota ja olen samaa mieltä .
Kaksi kertaa tuon tehnyt, toiseen autoon kevyesti ja erääseen Ventoon, joka lähti ihan käsistä.
Aloitin saumamassojen ja muun massan poistolla, sitten hitsattiin jokainen reikä umpeen mitä löytyi, tulipeltiin jäi kaasu- ja kytkinvaijerille sekä luonnollisesti ohjausakselille ja jarrutehostimelle reiät. Ventosta lähti melkeen kaikki; sadekouru, raitisilmasuodatin, lämmityslaite, flekti syylarin etupuolelle, pyyhkijät, ohjaustehostin ja jopa lokarin kiinnityspultit konehuoneen puolelta sheivasin pois . Akun ja pissapojansäiliön siirsin takakonttiin, ECU kojelaudan alle, johtosarja palkkien ja lokarien taakse, ym.
Jarrutehostimen joutui valitettavasti sylintereineen jättämään paikoilleen, se olisi ollut hienoa kätkeä kanssa johonkin. Niistäkin on näkynyt toteutuksia, jossa tehostin on sovitettu muualle. KUVIA? :sleep: | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 21:02 | |
| Mä muistelisin että noista neunin alkuvaiheista joskus kuvia olikin ffp:n puolella. Ettei muuten olisi täälläkin ollut. Omasta mielestäni sheivailuissa kannattaa tosiaankin miettiä se että onko ihan tosissaan lähdössä siihen. Raja täytyy siis vetää että mitä haluaa ja kuinka tosissaan siinä on. Neunin viimeisimmät toteutukset kuulostaa mm. siltä ettei niitä todellakaan kukaan täysijärkinen tee. Ite arvostanut siistiä mutta toimivaa konehuonetta. Jollain tapaa jo sairaalle viedyt toteutukset ovat arvostustaulukossa erikseen. Maskuliininen ja simppeli design, materiaalivalinnat, väri paletti jne. pitää olla tiukasti linjassaan. Se yksi sininen johto/klemmari väärinpäin/sukka ilman kutistetta/yms. huono työn jälki pilaa monta hyvää yritystä. Juuri tuosta syystä all in tai perus ok. Ei tarvi sitten retostella tai selitellä. Parissa ihan ok projektissa ollut mukana ja päässyt soveltamaan omaa silmää ja toteutustapoja. Ei niitä kyseisiäkään olla millään tapaa tehty "mitä vittua" siisteystasolla mutta siistejä ne ovat (olivat) silti. Siitä kiitos projektien omistajille tässä kohtaa. Täytyy muistaa että jossain kohtaa se sheivaus menee ihan hulluttelun puolelle mikä tuo taas ongelmia toimivuuden kanssa, siinä menee omassa päässä raja (että siihen itse suuniteltuun jarruvivustoon sinne kojetaulun sisään on luotettava melkoisesti jos meinaa vaikka radalle mennä hulluttelemaan = pölvästi esimerkki mutta silti jokseenkin pätevä). | |
|
| |
OspreY
Viestien lukumäärä : 410
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 22:25 | |
| Ite en iha sheivailee lähtenyt mukaa koskaan. Enemmänkin helpoksi ja nopeaksi huoltaa rakennettu. Paketin hajottaa paloiksi lattialle alle kahteen tuntiin. Suffelilta lainailin kuvatuksen, kun näytti olevan edes jotenkin järkevä kuva (anteeksi, jos ei olisi saanut) | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ma 28 Loka 2013 - 22:37 | |
| - TMA kirjoitti:
- Mä muistelisin että noista neunin alkuvaiheista joskus kuvia olikin ffp:n puolella. Ettei muuten olisi täälläkin ollut.
Omasta mielestäni sheivailuissa kannattaa tosiaankin miettiä se että onko ihan tosissaan lähdössä siihen. Raja täytyy siis vetää että mitä haluaa ja kuinka tosissaan siinä on. Neunin viimeisimmät toteutukset kuulostaa mm. siltä ettei niitä todellakaan kukaan täysijärkinen tee. :DIte arvostanut siistiä mutta toimivaa konehuonetta. Jollain tapaa jo sairaalle viedyt toteutukset ovat arvostustaulukossa erikseen. Maskuliininen ja simppeli design, materiaalivalinnat, väri paletti jne. pitää olla tiukasti linjassaan. Se yksi sininen johto/klemmari väärinpäin/sukka ilman kutistetta/yms. huono työn jälki pilaa monta hyvää yritystä. Juuri tuosta syystä all in tai perus ok. Ei tarvi sitten retostella tai selitellä. Parissa ihan ok projektissa ollut mukana ja päässyt soveltamaan omaa silmää ja toteutustapoja. Ei niitä kyseisiäkään olla millään tapaa tehty "mitä vittua" siisteystasolla mutta siistejä ne ovat (olivat) silti. Siitä kiitos projektien omistajille tässä kohtaa. Täytyy muistaa että jossain kohtaa se sheivaus menee ihan hulluttelun puolelle mikä tuo taas ongelmia toimivuuden kanssa, siinä menee omassa päässä raja (että siihen itse suuniteltuun jarruvivustoon sinne kojetaulun sisään on luotettava melkoisesti jos meinaa vaikka radalle mennä hulluttelemaan = pölvästi esimerkki mutta silti jokseenkin pätevä). Tätä mää ajoin takaa vähän tuolla saumamassojen poistolla ja niiden kittailulla esim. Mihinkään form over function meininkiin en itse ainakaan halua mennä. Autot on kummiskin tarkoitettu ajamista varten, niin ei sitä kannata tehdä mahdottomaksi. Yksityiskohdista puheen olle, mulla on nyt ollu suuri pään vaiva, että millä viimeistelyllä laitan konehuoneeseen pultit, ruuvit yms. Himoittais kovasti keltapassivoidut mutta konehuoneeseen jää väkisellä jotain hopeisia osia. Näyttääköhän ne sitten hassulta siellä seassa. Täytynee vaan kokeilla mikä näyttää parhaalta... | |
|
| |
Pekko
Viestien lukumäärä : 216 Paikkakunta : Lohja Muut : Ford Focus -17 / työsuhdekäyttis.
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ti 29 Loka 2013 - 10:54 | |
| Hyvää settiä ! Tarkoitus olisi mersuun tehä konehuoneen sheivaus talven aikana. Hyvää motivaatiota saa kun kattelee muitten tuotoksia. Ketään sattunu löytämään w201/124 sheivatuista konehuoneista kuvia, sais vähän osviittaa miten ja mihin piilottaa kaikki. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ti 29 Loka 2013 - 11:08 | |
| Tästä ei nyt kauheasti kukaan pääse kostumaan, mutta oma swappi/biksurajojen sheivaus on tällaisessa vaiheessa. Tuosta hivenen edenneenä, kone käynyt pajalla ja päälisin puolin kansi siistitty. Niputus saa alkaa heti kun ehtii. Caddy nyt rykäisi viimeiset henkosensa vanhalla koneella juuri sopivasti. Konehuone sheivataan alkuperäistä kunnioittaen, kaikki ylimääräinen karsien. Ja jotain asiallista tähän vielä. | |
|
| |
vvuori
Viestien lukumäärä : 639 Paikkakunta : Tampere
| |
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ti 29 Loka 2013 - 13:05 | |
| ^ Tuo vihreä näyttää ennemmin joltakin kuorelta? Onhan niitäkin toteutuksia tullut vastaan... | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ti 29 Loka 2013 - 14:14 | |
| - vvuori kirjoitti:
- Tuntuu nykyään olevan kovassa huudossa myös osittainen konepelti yhdistettynä siistittyyn konehuoneeseen.
Aivan pakko toteuttaa. Itsekin huumaillut tuota ajatusta. Jotenkin kiva. Ei niin tökerö kuin vetää ilman peltiä. | |
|
| |
vvuori
Viestien lukumäärä : 639 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ti 29 Loka 2013 - 17:23 | |
| Ei ole kuori, vaan konehuoneen peltejä poistettu sekä muokattu alkuperäisestä. Itsekin pidän tollasta ratkasua melkosen jännänä ja hyvänä. | |
|
| |
dyyz
Viestien lukumäärä : 574 Paikkakunta : helsinki Muut : neon vihree skeittilauta
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. To 14 Marras 2013 - 21:09 | |
| | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ti 19 Marras 2013 - 15:52 | |
| Tuli vastaan. | |
|
| |
weicco
Viestien lukumäärä : 449 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ke 20 Marras 2013 - 21:51 | |
| Mites muut on toteuttanut jarrutehostimen? Onko kukaan sitä poistanut? Netistä kattonut että osa on sen poistanut, mutta leimalla siitä tuskin tykättäisiin.. mut rumahan se siellä on.. Kun tekis mieli se johonkin piillottaa/poistaa, lähti vähän käsistä tuo sheivaus.. | |
|
| |
atte.P
Viestien lukumäärä : 148 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Ke 20 Marras 2013 - 22:13 | |
| Laita veikko kuva konehuoneesta? | |
|
| |
weicco
Viestien lukumäärä : 449 Paikkakunta : JKL
| |
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Su 8 Joulu 2013 - 21:25 | |
| | |
|
| |
pasisto
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : jyväskylä
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Pe 31 Tammi 2014 - 19:42 | |
| Hellurei! Täälläkin alkaa olemaan konehuone projekti jo "pitkällään". Tosin mennään suomalaiseen arkaan tapaan eikä uskomattomaan jenkki tyyliin. Absit ja tehostimen säiliö jää katastuksen ajaksi paikalleen. 20vt moottori pienellä piristyksellä saa kelvata meikäläisen konehuoneeseen. Täähän olikin mahtava topikki, laitelkaas ihmiset lisää kuvia ja mielipiteitä! täällä niitä tarvitaan! tossa vielä yks kuva omasta konehuoneesta. kUVA 10+
Viimeinen muokkaaja, pasisto pvm Ti 18 Helmi 2014 - 0:54, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. Pe 31 Tammi 2014 - 21:08 | |
| ^ Tulevasta kaudesta tulee kovatasoista. Näin arvaan. Lookin' good. | |
|
| |
pasisto
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : jyväskylä
| |
| |
| Shaved bay (sheivattu konehuone) How to do? DIY. Yms konehuonepornoa. | |
|