test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe

Siirry alas 
+16
m81t82
Luisu
hammart
toni
JoniP
ilkku-
LexEtAnnihilato
Nak$u
Ian13
N|ba
TAJN
seba
mapa
john_gleasy
Green
Kimel
20 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Vieraili
Vierailija




Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 16:58

Tein tämmösen topickin, ja otsikko kertoo aiheen?

Onkos täällä muita asiasta kiinnostuneita / tekijöitä kuin minä?

Itselläni on Harder & Steenbeck Evolution 2in1 ruisku, kompressori ja kasa maaleja / sapluunoita.
Mulla on isoruisku ( yläsäiliöllä) Käytössä on automaalit (vesiohenteiset)

Muutaman kypärän oon maalannut yms, tietokoneen sivulevyjä, ja koko ajan teen itselleni kaiken näköisiä maalaushommia.

Tässä nyt yksi hätäinen esimerkki minkä maalasin tossa viime kesänä, nyt talvena ei oo tullu maalailtua työkiireiden vuoksi.

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe 105v510
Takaisin alkuun Siirry alas
Kimel




Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : Helsinki

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 17:42

Itse olen kiinnostunut straippauksen alottamisesta, mutta en ole vielä tullut hommanneeksi kamoja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Green
Wingman
Green


Viestien lukumäärä : 4698
Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 18:43

Itse jokusia vuosia maalaillut kynäruiskulla ja tehnyt pinstraippauksia harrastuksena, Iwatat ja siveltimet on kyllä saanu olla valitettavan rauhassa nyt pitkän aikaa kun ei ole kerennyt maalailemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 19:02

Green kirjoitti:
Itse jokusia vuosia maalaillut kynäruiskulla ja tehnyt pinstraippauksia harrastuksena, Iwatat ja siveltimet on kyllä saanu olla valitettavan rauhassa nyt pitkän aikaa kun ei ole kerennyt maalailemaan.

Kiinnostaako sua luopua Iwatan kamppeista?
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 19:08

Itseä kiinnostaisi myöskin pinstraippausharrastuksen aloittaminen. Hemmetin hyvännäköistä hommaa. Joku alkeiskurssi ois jepa, mutta Mannermaankin kurssi tais kustantaa pari sataa. Mieluummin satsaan nekin massit autoon ja tilaan kamat netistä sekä turvaudun juutubbeen. Jos Turun kundit haluaa tilata kamoja kimpassa niin oon mukana.
Takaisin alkuun Siirry alas
Vieraili
Vierailija




Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 19:09

john_gleasy kirjoitti:
Itseä kiinnostaisi myöskin pinstraippausharrastuksen aloittaminen. Hemmetin hyvännäköistä hommaa. Joku alkeiskurssi ois jepa, mutta Mannermaankin kurssi tais kustantaa pari sataa. Mieluummin satsaan nekin massit autoon ja tilaan kamat netistä sekä turvaudun juutubbeen. Jos Turun kundit haluaa tilata kamoja kimpassa niin oon mukana.

Mä pystyn hankkimaan suomestakin kynäruutta / pinstripe kamoja kohtuu hintaan ( meidän tukkureilla on näitäkin myynnissä)
Laita PM jos kiinnostaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Green
Wingman
Green


Viestien lukumäärä : 4698
Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 19:29

JaniV kirjoitti:
Green kirjoitti:
Itse jokusia vuosia maalaillut kynäruiskulla ja tehnyt pinstraippauksia harrastuksena, Iwatat ja siveltimet on kyllä saanu olla valitettavan rauhassa nyt pitkän aikaa kun ei ole kerennyt maalailemaan.

Kiinnostaako sua luopua Iwatan kamppeista?

Tuskin raaskin, on ne niin ässät vehkeet. Josko tässä taas jossain välissä ehtis maalailla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
mapa

mapa


Viestien lukumäärä : 331
Paikkakunta : Turku
Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 22:02

john_gleasy kirjoitti:
Itseä kiinnostaisi myöskin pinstraippausharrastuksen aloittaminen. Hemmetin hyvännäköistä hommaa. Joku alkeiskurssi ois jepa, mutta Mannermaankin kurssi tais kustantaa pari sataa. Mieluummin satsaan nekin massit autoon ja tilaan kamat netistä sekä turvaudun juutubbeen. Jos Turun kundit haluaa tilata kamoja kimpassa niin oon mukana.

Itse tämmöinen aihe jo pitkään mielessä, hyvä että joku aloitti.
Kamoja saa ihan turustakin. Alasalmelta itse myös jonkun verrankin ostellut, voi suositella.
Kynäruiskut aika kauan saaneet olla rauhassa, mutta jotain viivaa ja kuvaa tullut sudittua.
Omaan käyttikseen tulossa taas jotain. Ehkä.
Itse pidän paljonkin touhusta, tosin jäljestä en nyt tiedä... Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 22:36

Mistäpäin Turkua saattais löytyä ? Eiks toi Alasalmi ole joku Seinäjokelainen pulju ?
Takaisin alkuun Siirry alas
seba

seba


Viestien lukumäärä : 253
Muut : Ykkönen

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 22:41

john_gleasy kirjoitti:
Mistäpäin Turkua saattais löytyä ? Eiks toi Alasalmi ole joku Seinäjokelainen pulju ?

Puutarhakadulta, Parcolorista saa ainakin straippi maaleja ja pensseleitä. Kävin kaverille just hakemassa Xcaliber 0000 kokoa, myös Pobboa (?) olis ollu tarjolla. Enemmän asiasta tietävät korjatkoon ton merkin oikein
Takaisin alkuun Siirry alas
mapa

mapa


Viestien lukumäärä : 331
Paikkakunta : Turku
Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 23:01

john_gleasy kirjoitti:
Mistäpäin Turkua saattais löytyä ? Eiks toi Alasalmi ole joku Seinäjokelainen pulju ?

Seinäjoella joo. Erittäin hyvä palvelu.
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyLa 2 Huhti 2011 - 23:16

seba kirjoitti:
Puutarhakadulta, Parcolorista

No jumalaut, sinne heti maanantaina. Ja JaniV:lle kiitokset, jos tuolta ei löydy niin laittelen sulle yyveetä.
Takaisin alkuun Siirry alas
TAJN

TAJN


Viestien lukumäärä : 504
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptySu 3 Huhti 2011 - 0:46

kynäruiskutusta kolmesti kokeillu ja tälläset saanu aikaseks Klick Very Happy

ruisku: iwata revolution cr
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyMa 4 Huhti 2011 - 19:40

No niin, tulipahan välineitä hommattua. Pari sivellintä ja muutama maali, pääsee ainakin alkuun. Caddyn kiero tailgate joutui heti koekaniiniksi, ehkä kuvia kuitenkin sitten vasta kun saa tatsia.
Takaisin alkuun Siirry alas
N|ba

N|ba


Viestien lukumäärä : 1449
Paikkakunta : Rusko

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyMa 4 Huhti 2011 - 21:26

mitä mikko kauppas sulle johny Wink saitko sellasen kivan scrolli siveltimen Smile? tuu käväseen ilmarisis meidän tallilla mul on siel värejä ja pensseleitä jonkin verran Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyMa 4 Huhti 2011 - 21:44

Bobbo mack ykkönen ja mackin striper 000 lähti mukaan. Ite oon niin aloittelija kuin olla ja voi, Mikko tuntui asioista ihan hyvin tietävän, joten annoin hänen päättää. Maaleja tässä vaiheessa mukaan tuli kolme purkki, valkoinen, robins egg blue ja fire red. En tiennykkää ett teillä on Ilmarisissa talli (tai sit en vaan osaa yhdistää). Missäpäin ?
Takaisin alkuun Siirry alas
N|ba

N|ba


Viestien lukumäärä : 1449
Paikkakunta : Rusko

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyMa 4 Huhti 2011 - 22:15

mjoo siinä porrasojien tontilla on, sen vanhan kebulan mikä lie vieressä. tuu käväseen joskus.
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyMa 4 Huhti 2011 - 22:20

Jepulis, tarviis joskus tulla pyörähtää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ian13

Ian13


Viestien lukumäärä : 1238
Paikkakunta : MASALA
Muut : EX. Chopperi Fillari

Mönkkäri

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTi 26 Huhti 2011 - 13:01

Itse oon vääntänyt autoihin ja mopoihin joku parikymmentä straippia plus muut satunnaiset harjotuskappaleet sekä rekvisiitat. Nyt ollu koko talven vetämättä viivaa Laughing vois taas keräillä kamppeet varastosta ja alkaa piirtelee. Kuvia ei tähän hätään ole kun ne on toisella koneella.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lowcars.pictures.fi/kuvat/
Nak$u

Nak$u


Viestien lukumäärä : 100
Muut : Fillari(t)

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTi 26 Huhti 2011 - 17:26

Täälläkin ruiskitaan kynällä! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Kimel




Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : Helsinki

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTi 26 Huhti 2011 - 20:13

Noniin, ACS:stä tarttu sitten mukaan Wizzzin opaskirja ja Alasalmelta purkki maalia ja sivellin, yhteensä 42 €, ei paha.
Sitten vaan sutimaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
LexEtAnnihilato




Viestien lukumäärä : 209

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTo 28 Huhti 2011 - 13:26

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Stripe_by_lexetannihilato-d3f2qqv

Vähän iso kuva tuli, no ei voi mitn.
Ensimmäisiä stripejä kunnon vehkeillä, suoraan vihkonkanteen vedetty, yhdeltä istumalta ilman minkäänlaista suunnittelua, apuviivoja jne. sen takia symmetria nyt on mitä on.


Viimeinen muokkaaja, LexEtAnnihilato pvm Ke 28 Syys 2011 - 11:57, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
ilkku-

ilkku-


Viestien lukumäärä : 25
Paikkakunta : Pori

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTo 28 Huhti 2011 - 15:08

jätkä o kone!
Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
JoniP




Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyKe 20 Heinä 2011 - 21:25

Nostetaaha tätäki vähä. Tiedän että foorumilla on takuuvarmasti taitavia pinstripe-miehiä niin jos voisitte mölistä tänne vähän käytännönvinkkejä aiheesta? Ite tänään hain yhden siveltimen ja yhden purkin maalia mutta en vielä ole ehtiny muilta kiireiltä aloittaa reenaamista.
Takaisin alkuun Siirry alas
LexEtAnnihilato




Viestien lukumäärä : 209

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyKe 20 Heinä 2011 - 23:07

Eka mitä kannattaa opetella tekemään huolella on se pensselin huolto ja ylläpito, putsata hyvin, oikeilla aineilla (tärpätti, tinneri etc.) ja pitää se hyvin öljyttynä (sivellinöljy, ruokaöljy) ja lappeellaan. Vituttaa kun kamat on ihan koppuroita, jos pensseliin pääsee yhtään kuivumaan tavaraa ni se on entinen, eikä nuokaan ilmasia kuitenkaan ole.

Sitten vaan sutimaan, alota opettelemalla suora viiva ja vänkyrä viiva. Yhdistelet näitä ni hyvä tulee.

Tyylejä on niinku tekijöitäkin, eli kokeilemalla se oma tatsi löytyy.
Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe 78bb484b85fc2885c63f01b5ab295343-d411ywy

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Ebaf459b16534b46f8e2e527953ce4e5-d411ys8

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe 4afbad18e07ad8c1c70119546b9cb32a-d411ypz

Siinä vähän omia tekeleitä, vittumainen vetää toi bensatankki ku kupera vähän joka suuntaan ja tuolla kontissa vähä huono työasento...

Jos kiinnostaa ni voin koittaa parhaani mukaan neuvoa.


Viimeinen muokkaaja, LexEtAnnihilato pvm Ke 28 Syys 2011 - 11:57, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
JoniP




Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyKe 20 Heinä 2011 - 23:33

Kyllä välinehuolto on ollu se eka mitä on opiskeltu oppikirjasta Very Happy Tässä romujen seasta öljyä etsiskellessä. Yhden siveltimen ostin ja yhtä väriä vain oppiakseni oikeanlaisen siveltimen käytön. Suoraa viivaa, kaaria ja muotoja. Sitten sen jälkeen opiskellaankin erilaisten siveltimien käyttötarkoitus ja reenataan niidenkin käyttöä. Sitten taas harjoitellaan lisää ja lisää ja...

Kyllä tossa sitten aina kyselen kun mieleen jotain vaan tulee. Komeeta jälkeä sulla kyllä on! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
LexEtAnnihilato




Viestien lukumäärä : 209

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyKe 20 Heinä 2011 - 23:37

no juu, ite en oo ikinä mitään mistään lukenu, ostin vehkeet ja aloin tekeen. Ite tykkään opetella kaiken oman käden kautta, sama juttu ton piirtämisen kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
JoniP




Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTo 21 Heinä 2011 - 0:54

Näinhän se on opeteltava kyllä mutta sattui googlesta noita tavaroita etsiskellessä tulemaan vastaan jossa löyty muutama vinkki ja niksi välineiden huollosta ja sellaisesta Smile Ei tässä muutaku huomena sutimaan ja katotaan kuin äijän käy ekojen reenien jälkeen. Jahka itse olen tyytyväinen omaan jälkeeni niin kuvia tulee sitte taiteiluista
Takaisin alkuun Siirry alas
toni
CDLC Mascot
toni


Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTo 21 Heinä 2011 - 1:04

Mä en tästäkään aiheesta tiedä hevonpaskaa, mut sen verran huomasin nimeltä mainitsemattoman kaverin suttauksia katsoessa, et otteella pensselistä oli aika suuri merkitys.. Jostain V8-artikkelista olin nähnyt miten sitä sivellintä pidetään kädessä, ja vihjasin sitte että kokeile toki näin. Aikaa siitä on tovi, mutta jäi sellanen mielikuva, et alko viivat näyttää melkosen paljon tasasemmilta, ym. Toki varmaan yksilöllistä tämäkin, mut ei sitä vissiin kädessä pidetä ihan niinku kynää :p
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tonikoli.com
JoniP




Viestien lukumäärä : 116
Paikkakunta : Turku

Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe EmptyTo 21 Heinä 2011 - 1:27

Juuri tälläisiä tonin esimerkissä olevia asioita vaan täytyy itse kokeilla. Tottavie myös se että monelta päänsäryltä säästyy kun saa vähän jotain suuntaa antavaa vinkkiä ammattilaisilta. Itse en esimerkiksi vielä tiedä ihan tarkkaa että mitenkäs sitä sivellintä pitäisi kädessä pitää. Tässä jo tovin pyöritelly kuivana ja miettiny mikäs ois paras Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty
ViestiAihe: Vs: Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe   Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kynäruisku/Airbrushing/Pinstripe
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: GENERAL DISCUSSION :: General Discussion-
Siirry: