Morjestaa! Vihdoinki pääsee kirjotteleen jonkinmoista projektia tänne. Ennenku luette, varautukaa.. haters gonna hate
Kaikkihan lähti siitä, kun sain ku sainki myytyä mun RS13 Nissanin etiäppäi ja eräänä keskiviikkoisena huuruiltana päätettiin kavereitten keske, että ostetaanko yhessä joku ruma kesärässi mahdollisimman halvalla. Tiedossahan oli jo, että naapuri myy 240 Volvoonsa halvalla, mutta sen piti olla viimenen vaihtoehto.
Torstaina heti alettiin selaa nettiautoo lävitte löytämättä sopivaa vaihtoehtoo, joten nöyrinä poikina käveltii suorinta tietä naapurin pihaan ja tehtiin kaupat Volvosta 200:lla eurolla.
Volvo 240 DL -89, 2-litrasella B200F ruiskukoneella. Kilometrejä kertyny sisäänajon verran, 428tkm. Vikoja löyty heti. Laturin remmit vinkuu, ohjaustehostimen remmi vinkuu, mittarivalot ei pala ja melkosta kolinaa pitää. Peräkään ei parhaassa iskussaan. Parasta kuitenkin, että leimaa löytyy syyskuun loppuun asti!
Naapurin pihasta mentiinkin heti läheiselle soramontulle testaan ajo-ominaisuuksia ja melkosena yllätyksenä tuli kaikille, kuinka hyvin jaksaa elämää nähny volvo mennä vielä eteenpäin
Soralla menee riftiä samanlailla ku D1GP kisoissa konsanaan, eikä asfaltillakaan moitittavaa löydy. Löytyy ilmeisesti kitkalukko perästä?
No, samaisena iltana mentiin sitten kaverin 'pihagarageen' näyttään rälläkkää jousille. Eihän niistä sitten jäänykkää iha hirveesti jäljelle.. puoltoista kierrosta eteen, kolme taakse ja pomputuksen voi arvata
Siinä sit muutenki räpläiltiin, siivottiin ja tutkailtiin autoo lävitte. Sisältä olis saanu vähintää kolmen pussin verran karkkia ja purkkaa
Löydettiin sitten siinä samalla vielä kaverin varastosta kattotelineet, mitkä passas suoraa Volvon katolle. Nehä löysi paikkansa sieltä ja jäi sinne vihaajien iloks. Annettiin vähän sitten vielä lopuks vanteille valkosta väriä kontrastiks.
Lookki näytti tältä:
Ongelmiahan madalluksesta seuras. Ensimmäisenä tippu putki pieninä palasina tien varrelle, kunnes lopulta oli pelkkä pakosarja
Seuraavaks loota otti vähän osumaa ja päätti samalla rikkoo moottorin kannakekumit, laatikon kannakekumin ja kardaanin tukilaakerin
Nyt kone melkosen vinossa konehuoneessa ja samalla tiputti pakosarjaa sen verta alas, että laahaa kokoajan maahan.. kipinäsuihku on taattu
Ja eikös sitten sivarikin pölähtäny paikalle jostain ja pysäytti tien sivuun.
Poliisi: 'Melkoset melut lähtee teijän autosta' (Olihan meillä sentää pelkkä pakosarja kiinni
)
Minä: 'Nojuu, just tippu putki tielle'
Poliisi: 'Niihän ne kaikki aina sanoo'
Minä: 'No ihan totta, voit kattoo vaikka konttiin jos et usko. Putken palaset löytyy sieltä'
Poliisi: 'Muminaa. Jos kerta asia näin on, niin jatkakaa matkaa, mutta varautukaa muutamiin pysäytyksii poliisien osalta'
Jep, yritäppä tossa tilanteessa selitellä, että just on putki tippunu
Perjantaina sitten projekti jatku. Haettiin mätänetistä vähän osaa, kannakekumit, kardaanin tukilaakeri kumeineen, kartiofiltteri, armyvihreetä maalia, tummaa lakkaa, koneeseen uudet remmit ja tottakaaai hajutyttö!
Mentiin sitten samaiseen 'pihagarageen' tekeen muutoksia. Maalit ruiskittii kilikalilla päälle, jotka kyl pääs lopppuun katon kohdalla. Lakalla kaikki valot tummiks. Nokkapeltiin reikä, josta kartiofiltteri pihalle.. jepjep, mutta toteutus vielä kesken.
Lookki nyt:
Tällä viikolla tarkotus laittaa kannakekumit, tukilaakeri, putkisto ja remmit kuntoon.
Projekti etenee vähän miten sattuu, koska budjettia koitetaan pitää mahdollisimman nollana. Kuvatkin vähän huonoja, mutta niitä halutessa lisää järkkärilaadulla. Autoon tulossa tulevaisuudessa max.leveyden omaavat peltivanteet, parempi maalipinta, viimeistely ja jonkun sortin erotiikkaputkisto