| Erosen W114 Air-ride | |
|
+20-PEKKA Vauhko dope ee-2 Lasse mikkop john_gleasy HAGE Green CDLC.CO oogoo niklas89 McBeast antizero redi m81t82 Epi aakki tigi eros 24 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:16 | |
| Pikkuriikkisen verran juttua aattelin laittaa Mersusta. Tämähän on jo toinen pystylyhty jonka omistan. Ensimmäisen muistaa varmaan moni, täälläkin on ollut kuvia ja juttua vehkeestä. Itse toteutus jäi hieman keskeneräiseksi, laikatuilla jousilla ja 15:lla BBS RM:illä jäätiin kauas siitä visiosta mikä päässä pyöri. Evolution 1 näytti siis tältä: (Pahoittelen paska kuvaa, laadukkaammat kuvat hävisivät Kuvat.fi:n uudistumisen myötä bittiavaruuteen.) Kyseinen härveli tuli myytyä pois syksystä 2011. Suuhun jäi paha maku, myymisestä,keskeneräisestä toteutuksesta sekä toteutumattomista visioista. Kesä 2012 menikin sitten Maseratin kanssa ihmetellessä. Sen myyminen tuli eteen syksyllä 2012. Nyt oltiin perimmäisen kysymyksen äärellä, pystäri vai joku muu? Pohtimien lopputuloksena pihaan ajettiin sitten tämmöisellä: Auto on siis Mercedes Benz W114 22od vm-74 Auton historiasta tiedetään ainakin sen verran että se on ollut Helsingin vankilan takavarikkoautona, ja esiintynyt "Paparazzit" TV-sarjassa. Ja asiaan. Todellisia visioita auton suhteen oli kaksi: ilmajouset ja jotkut tajuntaa laajentavat vanteet. Ensimmäinen visio vvanteista oli selvä. Merkki olisi MAE, malli joko Crown Jewel tai Mach1. Ebaystä tulikin ostettua 9&10x18 setti Mach1:siä: Kohtalo puuttui tässä vaiheessa peliin. Noin viikko MAE:iden saapumisen jälkeen Ebay:de:en ilmestyi myyntiin jotain mikä herätti mielenkiinnon. Setti 16:sia Splitti Barockeja. Olen himoinnut sellaisia siitä lähtien kun Sergey rakensi itselleen omansa. Noin viiden minuutin miettimisen jälkeen ostin vanteet itselleni: Vanteet saapuivat Unkarista Kamil nimiseltä kaverilta, kaverilta joka on nämä valmistanut. Vanteet on kasattu ATS:n Varockeita sorvauista keskioista ja Japanilaisen ARE:n kannuista ja lipoista Speksit taakse 8,5 X 16 ET24,5 ja eteen 7,75 X 16 ET35. Alustapuolesta oli selvää vain se että ilamjouset pitää saada. Tiedossa oli että näitä on pussitettu, mutta toteutuksista ei ollut sen enempää hajua. Keksijän hattu päähän ja eiku toteuttamaan. Eteen hommattiin Slam Spesilitesin SS-5 tolpat, taakse Universal Airin Aero Sportit. Näihin askarreltiin kiinnikkeet. Takaa muokattiin kaaria sen verran että pusseille ja vetareille saatiin lisätilaa (ensi talvena homma jatkuu, lisätilan tarvetta on ilmennyt) Tämän lisäksi autoon tehtiin tämän ikäissen Mersun "perushuoltoja"= Jarrujen herkistelyt uudet kulutusosat joka kulmaan sekä puolen tusinaa paikkaaeri puolille pohjaa. Näillä eväillä auto saatin leimattua. Vanteille pyöräytettiin Nankang NS-II kokoa 195/45 16 (tästä iso kiitos Sampelille) Lopputulos näytti tältä:
Lisää Kuvia Tuolta: http://eros.kuvat.fi/kuvat/Pystäri/Photoshoot/(kiitos kuvista Eetulle!) Tulevaisuuden visioita: -Ne MAE:t. Ne tulee alle, kunhan ehditään. Vaatii todnäk kaarimuokkauksia jne. -Taakse lisää tilaa vetareille. -vanhemman mallin sileät takavalot -jotain, mitä, en mä tiedä. Ei mun mielestä vaadi paljon muuta. Kiitos. -eros. Kirjoitusvirheet korjailen ajan kanssa. Lisäilen kuvia kunhan niitä jostain löydän (ehkäpä jotain työvaiheta jne.) ja tarinaa sitä mukaa kunhan keksin jotain kerrottavaa. | |
|
| |
tigi
Viestien lukumäärä : 41 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:19 | |
| Aivan älyttömän makea!
(ei mulla muuta) | |
|
| |
eros
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:21 | |
| Kiitti, yksi unohtui, se ajokorkeus. Tämä on ns. tuntemattoman tien korkeus, jolla ajetaan stadissa, motarilla jne, tutummat pätkät rullataan sitten vielä hieman alempana. Eli mäkkitiekorkeus: | |
|
| |
aakki
Viestien lukumäärä : 399
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:22 | |
| Mä en ainakaan nää kuvia? | |
|
| |
eros
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:24 | |
| - aakki kirjoitti:
- Mä en ainakaan nää kuvia?
Onko sulla Firefox? Mulla näkyy Operalla mutta ei Firefoxilla, lagaa koko kuvat-fi jos tulikettua käyttää | |
|
| |
aakki
Viestien lukumäärä : 399
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:27 | |
| cromella ja firefoksilla kokeilin ei toimunu kummallakaan. :/ | |
|
| |
Epi
Viestien lukumäärä : 266 Paikkakunta : 20100
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:34 | |
| Tääl näkyy Firefoxillakin.
Todella fiilis vehje! Se paljon puhuttu ajokorkeuskin näyttäs olevan kohdallaan. Peukkua. | |
|
| |
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:45 | |
| senkin homonaama!! saat kyllä luvan hieroa tohon tilheen samanmoisen madalluksen talven aikana, kesällä ei kerkee, vai hä? | |
|
| |
m81t82
Viestien lukumäärä : 301 Paikkakunta : ihanasti espoolainen Muut : jopoja..
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:47 | |
| | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride To 13 Kesä 2013 - 23:49 | |
| Tää on kyllä päälikkö. Sun tarvii tulla näyttää joku päivä livenä. | |
|
| |
antizero
Viestien lukumäärä : 1571 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 7:48 | |
| Sairaan hyvä, fiilis tajuton. 10 papukaijaa. | |
|
| |
McBeast
Viestien lukumäärä : 955 Paikkakunta : Tallinn
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 7:55 | |
| Tää on kyllä aika bouss! Sopivan rotta. Hyvä, että toteutit visiosi. | |
|
| |
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 8:56 | |
| Tykkään isosti Täytyy joku päivä ihmetellä livenä tätä... | |
|
| |
oogoo
Viestien lukumäärä : 324
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 9:10 | |
| Vihatkaa vaan, mutta mun mielestä tää auto ei näytä tällähetkellä oikeen miltään... Onhan se toki matala ja pussit. Jos maalipinta ois mint kunnossa, muutenki auto ois viimeistelty ulkonäöllisesti ja ne maet alla tää ois herkkua. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 9:12 | |
| Toihan on melkee ajokorkeudes parempi Hyvää shittii, ajan patina toimii aina kun se on aitoa. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 9:22 | |
| - oogoo kirjoitti:
- Vihatkaa vaan, mutta mun mielestä tää auto ei näytä tällähetkellä oikeen miltään... Onhan se toki matala ja pussit. Jos maalipinta ois mint kunnossa, muutenki auto ois viimeistelty ulkonäöllisesti ja ne maet alla tää ois herkkua.
Toi patina tässä just eniten iskee. Maet oli aika rumat. Tällaisenaan toimii kuin tauti. | |
|
| |
HAGE
Viestien lukumäärä : 137 Paikkakunta : turq Muut : HD sportster 1200cc
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 9:47 | |
| Toimii juuri parhaiten noin kun on mukana ajan patinaa:D | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 10:00 | |
| Nyt ne Alaskan riistanvartijan logot tms. puunhakkaajahenkiset graffat kylkiin ja pesukarhunhäntä antenninpäähän. Tää on ihan helvetin siisti.
Hetkinen, sulla ei oo antennia. | |
|
| |
mikkop
Viestien lukumäärä : 226 Paikkakunta : Vaasa
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 11:02 | |
| Tässä on kyllä tunnelma kohdallaan, noi toisen puolen eriväri ovet istuu lookkiin ku nenä päähän. Jos tän maalais yms.. joutuis kyllä entisöimään koko vessan ja olis täysin eri henkinen.. Tää sai kyllä hymyn huulille, kun ensi kerran näin! | |
|
| |
Lasse
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 11:03 | |
| Nää on niitä laitteita missä sanat ei riitä kertomaan. Oli kunto mikä tahansa niin Merssu aina Merssu. Tästä ei voi kun tykätä :cheers: Vielä jonain päivänä minäkin pääsen noista kansanvaunuista eroon ja omistan AUTON. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 11:30 | |
| - EeKi kirjoitti:
- Hyvää shittii, ajan patina toimii aina kun se on aitoa.
Tätä! Toi auto on niin hyvässä patinassa ettei tällanen toistaitoinen saa sitä kuvissa esiin. Eiköhän siitä saada ihan asiantuntijan kuviakin jokupäivä... Toi Mese on ihan h--vetin törkeä, jotenkin sellanen omistajansa näkönen. Mä arvostan sitä että visio on kova ja se toteutuu. | |
|
| |
dope
Viestien lukumäärä : 24 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 11:35 | |
| Juuri näin! Oldschool auto, pussit, kliinit splitit ja ajan patina! Toivottavasti ei tuu ainakaan ihan heti uutta maalipintaa. Näyttää hyvälle noilla Barockeilla. Mietin jo että kuka tekee noita custom splittejä suomessa, ku luulin eka et oot ite teettänyt noi omista Barockeista jotka tossa oli jo alla...Tuntuis näin alkuun et MAE:t olis liian isot tohon? Mielenkiinnolla katotaan miltä ne sit näyttää. | |
|
| |
Vauhko
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 13:00 | |
| Suomen Mike Burroughs! Sellanen hyvä fiilis tästä kyl irtoo. Arvostan. | |
|
| |
-PEKKA
Viestien lukumäärä : 15 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 15:19 | |
| Ite autosta nyt onki jo kaikki oleellinen muitten toimesta todettu, mut vittu toi nyrkkirauta on siisti! =D | |
|
| |
wK
Viestien lukumäärä : 2
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 16:28 | |
| Tästä mä tykkään! Jos joskus vaihat/maalaat noi toiset ovet viheeks, niin tälläne väri sopis kattoon kliks | |
|
| |
Jakw
Viestien lukumäärä : 106 Paikkakunta : Kitee
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 16:37 | |
| barokit käy tähän varmasti paremmin, kun mitkään muut vanteet! hieno on vehjes. | |
|
| |
^^pazi^^
Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Iisalmi Muut : E46 -99,E34 535ia -89
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 16:45 | |
| Tää on kyllä siisti ja älä maalaa tätä jooko? Ratti pisti omaan silmään et karussa kunnossa näyttää olevan, meil on tallissa samanlainen ratti ehjänä Itse en ainakaan lähtisi vanteita vaihtamaan, liian modermit tähän ja nykyset passaa todella hyvin toho koriin sekä patinaan. | |
|
| |
eros
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 17:04 | |
| - john_gleasy kirjoitti:
- Nyt ne Alaskan riistanvartijan logot tms. puunhakkaajahenkiset graffat kylkiin ja pesukarhunhäntä antenninpäähän.
Nonni, nuo ovet ja tekstit multa unohtuivat kokonaan, ne ovat suunnittelulistalla myös. Ja tosiaan, autoahan ei lähdetä "pelastamaan" tuosta kunnosta, tässä patina ja ruoste ovat se juttu. Mulla on haaveena hommata jossain vaiheessa tämän rinnalle minttukuntoinen W106, se vedettäisiin samalla vanteet ja pussit kaavalla överi gentleman lookkiin. Barokit ovat tosiaan tähän NE vanteet, näiden rinnalle tullaan tod.näk kokeilemaan kaikkea muuta, mutta näitä ei hukata mihinkään. - Vauhko kirjoitti:
- Suomen Mike Burroughs!
Ei nyt sentään, se kaveri pelaa aika eri sarjassa kuin mä - dope kirjoitti:
- Tuntuis näin alkuun et MAE:t olis liian isot tohon? Mielenkiinnolla katotaan miltä ne sit näyttää.
Burroughsista tuli mieleen esimerkki, about tältä: Ja kiitos kaikista kommenteista. erityiseti kehuista. Mukava kuulla että myös muita miellyttää. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 17:26 | |
| jeppis kamaa !
millä mentaliteetilla tään nyt noin muuten on , onko tekniikka (alusta jne.) tarkoitus pitää semmoisessa kunnossa että ripaa hipoen mennään leimasta vai tuleeko kaikki puslat yms. tarvittava uusiksi ? | |
|
| |
eros
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride Pe 14 Kesä 2013 - 17:45 | |
| Tätä käyttökunnostetaan tarpeen mukaan, esierkikis jarrut tein kunnolla kun en jaksanut enää enempää pelleillä, alustan osilla ajetaan siihen asti kun alkaa häiritsemään, sitten rykästään kerralla kuntoon. Tämä on kuitenkin on ollut aktiivisesti ajossa 2000-luvun alusta näihin päiviin, ja kulutusosaa on laitettu paljn viiem vuosina jo ennen mua. Musta on turhaa vaihtaa toimivia osia vain vaihtamisen ilosta, teen sen mieluummin vasta kun siihen on syy Mihinkään "kaikki kiiltää ja on uutta" meinikiin en oo lähdössä, tuntuu hölmöltä kun auton ulkokuori on noikinn roisi ja alusta ja pohja raahaa maata vasten alvariinsa. Mun ajotavooista kertoo aika paljon se että mä sain auton kunnola ajoon viime torstaina, ja vasta perjantaina puhkaisin öljypohjan Anyway tämähän on mulla nyt kesän kokopäiväisessä ajossa, eli kilsoja tulee aika paljon. Tämänin takia auto pyritään pitämään ajettavassa kunnossa. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Erosen W114 Air-ride | |
| |
|
| |
| Erosen W114 Air-ride | |
|