Vihdoinkin sitten showroomiin juttua,joillekkin tämä peli jo entuudestaankin tuttu.
Autohan on ihan aito IS elikkä tuolla m42b18 koneella,Tuotu saksasta vuonna 2004 jos oikein muistan.
E30 koriset IS alkavat olla jo pikkuisen kiven alla joten eiköhän nämä vielä joku päivä ole harvinaisuus ellei jo jonkun mielestä ole!
KORIYlimaalattu alkuperäisellä värillä joka on Lazurblau metallic.
IS etu ja takakontin lippa.
Tummaoptiikat keulalla takana lakalla tummennetut orig. valot.
tummaoptiikka vilkut+jenkkiparkit.
ALUSTABc-racingin BR coiloverit.
Alustan helat ja nivelet korvattu uusilla tarvike osilla,eli ei strong tai powerflexiä, alustan muita osia maalailtu uuteen uskoon.
VAKIOPERÄ joka ei ole lukko mutta hakusessa bmw: orkkis lukko.
SISUSTAM-tech ratti,nuppi
Nahkaiset sporttipenkit
Mustalattiamatto
Pioneer soitin
6x9 hattuhyllyllä korokkeilla
VANNE&RENGASTUSBBS RM ''15
Edessä 9'' (195/50)
Takana 9,5'' (205/50)
Alum.kehät
MOOTTORIVakio M42B18
Martelius putkisto
Auton tämänhetkine tilanne on siis tämä:
Elikkäs 4 pytyn kiertokanki tuli lohkosta läpi,ja syyksi tuli todettua kiertokangen löystynyt pultti.
Aiemmin koneremontin tähän oli tehnyt nimeltämainitsematon moottorikorjaamo jolla ihan ok maine ja monillekkin tuttupaikka..
Aluksi ihmettelin että mikä koneessa vikana kun savuttaa aivan älyttömästi,ei syönyt öljyä tai oireillut muutenkaan, että kone olisi ollut väljä.
Bensan kulutus ja musta savu johdatteli etsimään vikaa bensapuolelta.
Syyksi ilmeni tähän ongelmaan b-paineen säätimen irronnut alipaineletku, jolloin suuttimet työntävät pyttyihin täydellä paineella bensaa.
Tämän jälkeen alkoi koneesta kuulumaan outoa naputusta,joka oli erittäin vaikea paikantaa.
Aluksi aloin etsimään vikaa kannesta, mutta siellä kaikki oli ok ja juuri niinkuin pitikin.
sitten tarkistin että onko vika startissa kun ääni hieman kuulosti siltä että olisi jäänyt startin hammaspyörä pyörimään vauhtipyörän päälle...mutta turhaan, ei ollut vika sielläkään.
ääni oli niin epäsäännöllinen ja outo että en keksinyt suoriltaan että mistä se tulee,hetken kuuntelin kun auto kävi ja yritin paikantaa vikaa,sitten kuuntelin auton alta kytkimen kohdalta ja siinä ääni kuului voimakkaana,ajattelin että kokeilen vaihde päällä toimiiko kytkin niinkuin pitää..ja toimihan se.
Sitten siinä samoilla testeillä napsahti pari kertaa ja auto sammui,totesin että nyt sitte tuli ajettua vika ulos,työnsin auton tyttöystäväni avustuksella talliin ja öljypohja irti..siellä se lymyili,kiertokangen vastapukki ja vääntynyt pultti.
Kone purkuun,kaikki osat pesuun ja selvittelemään vikaa. Useamman tuttavan ja moottorivelhon kanssa osia pyöritellen syyksi siis ilmeni luultavasti kiertokangen pultti,joka sitten löystynyt,irronnut ja aloittanut kolinan..pukki jäänyt yhdenpultin varaan ja ottanut jostain osumaa, katkaissut toisen pultin ja pudonnut öljypohjaan.
Uusi kone on jo rakenteilla ja tämä tullaan rakentamaan ja kasaamaan itse,sylinterit hoonataan,kaikki kulutus osat uusitaan,kansi koneistetaan, kanavat koeponnistetaan ja uudet venttiilit istutetaan 4 pytyn kohdalle.