| G.T.S: Insignia (FuncCrew) | |
|
+9G.T.S sam[_] juu-zo Mannerheimi eros JukeN Mirski Reteks allu_ 13 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 15 Marras 2013 - 1:53 | |
| Ehkä aikaa tehdä pikku juttua tästäkin vaikka vielä paljon tekemistä on. Eli vanha astra lähti kiertoon jo reilut puolitoista vuotta sitten ja suunnitelmat auton vaihtoon olivat jo koko tuolloisen kesän. Haluna oli vaihtaa taas hieman isompaan autoon jota rakennella tyylikkäästi ja sopivasti ilman mitään moottori päivityksiä ja suurempia tehon lisäys tavoitteita. Katseet siis olivat kaikissa neljä ja viisi ovisissa, jostain syystä ulkoinen olemus insigniaan vain iski ja koska auton vaatimuksina oli juuri isomman kokoluokan auto ja mahdollisimman hyvillä varusteilla, automaattilaatikolla ja mieluusti vielä nelivedolla ja tuoreella iällä oli kyseinen auto kuin unelma. Vaihdossa astraan tuli siis vm -09 opel insignia 2.0 tbo 4x4 ja joutomaatti laatikolla. Autossa siis tehtaan varusteluna navia, bluutooth handsfree, xenonit, puoli sähköpenkit, tutkat eteen ja taakse jne jne. Eli lähes kaikki mitä autoon on busines varustelulla voinut raksia. Ja välittömästi auton hankittua kaikki lasit kalvotettiin tuulilasia lukuunottamatta ja samoin myös taka umpiot. Sitten niihin huonoon puoliin, eli oston yhteydessä autoon ei valitettavasti ollut tilattu korisarjaa joka teki ulkokuoresta hiukan tylsän ja nelivedon takia auto oli myös äärettömän korkea. No näihin tiedettiin tulevan muutoksia kunhan vain aika tulee ja talvi oli tarkoitus ajaa vakiona ja keräillä osia. Kauaa ei kuitenkaan osia tarvinnut etsiä kun EE-2 ystävällisesti kertoi tällä omaavansa mukavat lortot jotka voisivat sopia minulle. No ei kun sovittamaan ja avot. Pakkohan ne oli poistaa kun mitat olivat alkuun melko miellyttävät. Eli ensi kunnon vanteiksi tuli Lorinserin D93 vanteet mitoilla 9,5x20 Et50 Vanteet jäivät muhimaan varastoon ja odottamaan uudelleen maalausta koska pinta oli hiukan kärsinyt. Talvi todellakin ajettiin täysin vakiona ja pakkohan se oli käydä leikkimässä kun kerran ensimmäinen neliveto oli alla, eli suunta kohti jäärataa. No tästä alkoikin ensimmäiset murheet ja ongelmat, eli LongLife öljyt. Eihän auton ollut koskaan muita öljyjä oltu vaihdettukkaan kuin koneen öljyt ja perään ei koskaan. No ne johtivat ikävään jurinaan mutta saatiin kuntoon huollossa(erittäin edullisessa ) Jonka jälkeen alokoi sitten kesän valmistelu. Auto haluttiin mahdollisimman matalaksi ja tätä ajatellen tilattiin alle D2sen alusta hieman vajavaisin tiedoin. No alusta tuli ja sitä alettiin asentelemaan alle, ja eihän tuota ollut suunniteltu ollenkaan samaan malliin kuin etuvetoista ja alustan tilauksessa tästä eroavaisuudesta ei tiedetty. Eli ei sopinut alle. No ei muuta kuin alustaa myyntiin ja hirveää kiroilemista. No onneksi eräällä tutulla oli auto johon tuo alusta sopiva ja se saatiin menemään suoraan hänelle ja sitten tilaukseen lähti ainut alusta joka oli varma että toimii tässä autossa, mutta madalluksen suuruudesta ei ollut tarkkaa tietoa eli KW V1. Tämä saapui ja uusi yritys ja nyt alkoi toimimaan. Ja kyllähän se tipahtikin sitten melko mukavasti. Niinkin mukavasti että alkoi ongelmia syntymään. Eli ei tarvinnut kuin muutama viikko ajella kotiin ja porukoille joihinkumpaankin ajaessa auto meinasi pohjastaan olla kiinni ja putkisto sanoi kipeää. Ei muuta kuin serkulle korjauttamaan asiaa ja toteamaan että jousto on matalin kohta ja se oli venähtänyt mukavat viisi senttiä. No uusi tilaukseen ja samalla päivittämään vakion tylsät ulostulot. Samassa rytäkässä sitten oiottiin myös takapään säätöholkkeja jotka olivat huonossa asennossa ja perä jäi tämän takia hieman ylös. Koska vanteiden ET oli 50 jäivät nämä liian sisälle joten asiaan piti tehdä muutos ja tähän löytyi vastaus lähikauppa Siwasta eli Ebaysta. Ja tilaukseen lähti H&Rän spaaserit, eteen tuli 20mm ja taakse 30mm. Koska autossa on pinnapultit saivat nämä kokea hieman rälläkän hellää kosketusta. Näillä istuvuutta saatiin hieman siedettäväksi. Näin siis alkoi kesä, mutta ei siihen jäänyt. Jo auton hankinnan aikaan eräs kaveri maksoi velkojaan tilaamalla inkkuun Irmcherin maskin. Tällä päästiin eroon liiallisesta kromi helvetistä. Kuitenkaan tämänkään asennus ei osoittautunut aivan suoraviivaiseksi vaan asennus oli melko lailla leikkaa-liimaa-liitä vaikka kyseessä on melkein OEM osa. No puskuri irti ja vaihtamaan, onneksi velipoika on näppärä käsistään niin tuo onnistui lähes vaivattomasti puukkosahan voimin Ja yön kuivumisen jälkeen liimauksesta valmista tuli. Näin oli auto lähes valmis ja tapahtumia kiertämään. Ainoa ikävä asia oli koko ajan alustan vaihdon jälkeen käynnistäessä tarjottu vika ilmoitus "huolla jousitus" joka johtui siitä että alustana autossa oli FlexRide joka siis vastaa audin Magnetic ride alustaa. No tähän oli olemassa suora cancelation kit. Mutta koska saksan pojat eivät osaa ohjeita tehdä oli tämä setti varastossa lähes puoli vuotta kunne saatiin kunnon ohjeet ja tiedot maahan tuojalle miten tämä asennellaan. Tästä lähtee suuri kiitos KWn maahantuojan edustaja Janille USpartsille. Olisi muuten ollut erittäin hankalaa katsastella autoa ellei näitä olisi ollut. Nyt siis auto leimattu ja valmiina lähes joka päiväisessä ajossa. Ja siitä sitten kuvaa tässä. Tulihan autoon asenneltua viime talven aikana suuri läjä hifiäkin ja ovia eristeltyä ja paljon muuta, mutta ne eivät tälle foorumille kuulu ja sovi. Tällä hetkellä pohjan alla on tilaa noin 5cm mutta helmoista kun puuttuu vielä jatkeet niin tuo näyttää melko maasturilta. Tähän olisi tarkoitus jotain saada aikaiseksi ennen ensi kesää. Myös nuo Lortot on tällä hetkellä myyty joten uudet ovat kiikarissa jos vain löytyisi sopivilla mitoilla, tämä ei siis helppoa koska jako on 5x120 ja leveyttä saisi olla se 10" edessä ja 11" takana mutta ETn pitäisi pyöriä siinä 35-40 välillä. Mutta onneksi on koko talvi aikaa. Joten eiköhän jotain saada aikaiseksi. Ja nyt pahoittelut kuvien eri tasoisuudesta, osa omia projekti kuvia ja loput muitten ottamia parempia joten laatu vaihtelee ja aikaakin osasta on melko paljon mutta näillä mennään ja päivitellään kun vain saadaan uude suunnitelmat järjestykseen. Over And Out | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 15 Marras 2013 - 11:53 | |
| Meh, omaan silmään ei oikeen iske, perusnäppärä silti. Ja tohon vanneasiaan, bmw x5 19" tai joku muu bemarin vanne toimis oikeen hyvin tässä E: noiniinkutälläsil
Viimeinen muokkaaja, allu_ pvm Pe 15 Marras 2013 - 12:16, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Reteks
Viestien lukumäärä : 53 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 15 Marras 2013 - 11:59 | |
| Eipä viimesien kuvien perusteella ooppeliksi uskois,tykkään | |
|
| |
Mirski
Viestien lukumäärä : 22 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 15 Marras 2013 - 16:13 | |
| Nättihän se on ja varmasti vaan parempaan suuntaan menossa!! Insignia näteimpiä ooppelin korimalleja tähän mennessä ja vielä maukkaampi vähän laiteltuna. Itse en vaan ymmärrä tätä "ihan nätti ooppeliks" sanontaa??? Ihan hyviä autoja nekin on kaikkien muiden saksalaisten rinnalla. | |
|
| |
JukeN
Viestien lukumäärä : 80 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 15 Marras 2013 - 16:40 | |
| Onpas tullu heitettyä huonoa läppää hilpeinä tunteina. Noh, jotain asiaakin.
Hyvä se on jo nyt ja tulee vielä parempi. Epäsymmetrinen setti menee hankalaks nelivedon takia. 10,5" allround ja 245/35 päälle? B8:n kaaret on huomattavasti pienemmät, 19" jää Inkun alla vähän pieneksi. Tosin löytyyhän BMW:n valikoimasta sopivia 20" settejä.
Viimeinen muokkaaja, JukeN pvm La 16 Marras 2013 - 11:31, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 15 Marras 2013 - 16:48 | |
| | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 18 Marras 2013 - 18:22 | |
| Kyllän tuossa 19" menis, sais ainakin Fattalleen auton mut kuten sanottu ajossa vois näyttää tyhmältä. Ja toiseks onhan noita Bemarin vanteilla ja sieltä saisikin ihan mukavasti sopivalla ETllä kuten tämä Noi vanteet samoilla spekseillä kuin Eroksen linkkaamat. Ainoa vain et itelle iskis noitten lorttojen jälkeen ens kesäks saada jollain sopivalla värityksellä tehdyt lippi vanteet ja tietenkin mahd leveenä. | |
|
| |
Mannerheimi
Viestien lukumäärä : 2 Paikkakunta : Malhaõ
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 18 Marras 2013 - 18:28 | |
| Iha asialliin kakku :afro: | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ti 26 Marras 2013 - 23:29 | |
| | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Su 16 Maalis 2014 - 0:20 | |
| Hiukan päivitystä tännekkin, eli talvi on lähes lusittu ja sinäänsä mitään ei ole tapahtunut paitsi raastava vaikeus löytää vanteita. Talvivanteet jo vaihtoivatkin mukavasti omistaajaa kun kaverilta auto meni vaihtoon ja pääsin ennen pois myyntiä vaihtamaan pienellä välirahalla hänen talvivanteensa itselleni. Eli vanhojen 17" vanteitten tilalle tuli OEM 19" vanteet kitkoilla. No näillä jaksettiin hetken aikaa rullailla ja innostua kesävanteistakin, alkuun oli tarkoitus jopa tilata uudet Concave vanteet. Mutta niitten saanti ja koot olivat hiukan vaikeita niin melkein jo turhauduin asiaan kunnes täältä foorumilta löytyi vastaheitolle linkki jonka vanteet tänään tuli haettua kokkolasta. Eli ensi kesäksi alle tulla sovittamaan Artecin Turbo P vanteet, Et luvut vielä hiukan hakusessa mutta kyllä ne ennen kesää löytyvät ja samalla pitää nuo vanteetkin vielä kunnostaa. Ja lisää tätä vanne sekoilua omalta osin voi lukea täältä Func Crew BlogPäivitellään lisää kun jotain saadaan aikaiseksi. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 13 Heinä 2015 - 21:58 | |
| Jatketaan tämän auton tarinaa näin vuoden jälkeen. Viime päivityksen jälkeen on tapahtunut paljon, hyvää ja huonoa. Elikkä tuli siis ostettua nuo artecit viime vuonna, oston jälkeen ilmeni hiukan heittoja vanteissa ja Et luvut eivät olleetkaan sitä mitä oli ilmoitettu ja oletettu. No näitä korjattiin sitten oikomalla vanteet ja Jjjkkn sorvaamalla etuvanteen Et lukua isommaksi. Tämän jälkeen taka kannut ja ristikot lähtivät maaliin. Takakannut perus pulverimaalaus ja väriksi musta ja ristikot ensimmäistä kertaa märkämaalilla ja väriksi arvottiin kawasakin värikartasta Candy burnt orange. Joka on kyllä ollut upea helmiäis väri. Lipat kiilloitukseen ja sitten kasaus. Tämän jälkeen vanhat kumit alle(koska ajattelin ajaa ne ensiksi loppuun kun pintaa vielä oli) no eihän se ihan putkeen mennyt. Coilien madallus ei ihan riittänyt jotta homma rokkaisi. Myöskin toinen takavanne vuosi ilmaa vanteen ja kumin välistä joten pakka oli pakko ottaa alta pois ja tilalle hankkia väliaikais vanteet, jotka ovat osoittautuneet hyödyllisiksi ratkaisuksi. Eli tuli hankittua OEM 8,5x19" vanteet ja näille sitten talvivanteiden kanssa olleet limput jotta näyttäisi hiukan paremmalta. Tässä vaiheessa oltiin jo ylitetty pääsiäinen ja ACS mennyt jonne auto piti viedä, mutta eihän se nyt onnistunutkaan. No ACSssä niklakselle tuli ylimääräinen ilmasetti joka tarjoutui minulle. No eihän siinä kauaa mietitty kun osat vaihtoivat omistajaa ja suunnitelmat ilmaan miten saataisiin vitos golffin ilmat insigniaan. Tolpiksi siis tuli Airliftin slam tolpat eteen, mutta golfin takatolpat ja rullapalkeet korvattiin uusilla. Lowtoysilta lähti airliftin ss5 palkeet ja tolppina käytettiin vanhoja KWn coilitolppia. Mukaan satsiin tuli venttiilisetti, tupla kompurat ja AVS-7 ohjain. Lowtoyssilta tuli sitten haettua veden eroitin ja 3gallonan säiliö(ihan vain sen sakia että saa piiloon). Sitten alkoi osien muokkais ja kontin suunnittelu. kontin pohjaa siis korotettiin noin 15cm jotta kaikki jäisi piiloon ja kaikki pultattiin levyyn kiinni, Tässä vaiheessa oltiin vasta suunnittelussa miten kaikki saadaan mahtumaan fiksusti ja miten korotus tehdään. Isän tuopailla laaserilla leikattiin etutolppien orginelli malliset kiinnikkeet jota tomi sitten hitsaili paikoilleen tolppiin. Etutolppien yläpäät Joni sorvaili tomin mallin mukaan ja yläpään kiinnitys muutettiin kolmipulttikiinnitykseksi. Camber säädöt olisivat olleet mukavat, mutta kapean iskaritornin takia tuo ei ollut mahdollista Tässä sitten vihdoin ja viimein valmis etutolppa asennettavaksi. Takapää olikin sitten melkoinen suunnittelu työ. Koska en halunnut leikata tuota jousen paikallaan pitävää nänniä niin yläpäähän piti tehdä sopiva kiinnitys joka mahdollistaa matalan ala-asennon mutta siten ettei nänniä tarvitse leikata pois. Tähän tehtiin sitten tuollainen osa, joka päästää yläpäästä nännin läpi ja alapuolella on kiinnityspaikat ja reikä ilmalinjalle. Tietenkin sivussa reikä mistä nämä kaikki saadaan kiinni. Alapäähän vain pultattiin levy alatukivarren alapuolelle jossa keskellä reikä ja siitä pultilla pussiin kiinni. Nyt oltiin sitten siinä vaiheessa että piti kontti saada valmiiksi, ja vaikka kaikki oli tarkoitus piilottaa, halusin että jos luukkua tarvitsee nostaa niin kaikki olisi siististi paikoillaan. Siitä sitten tuumasta toimeen. Ensiksi eristin kuitenkin tuon varapyörän kotelon ihan varuiksi. Sitten pohjalevy ja korotus osat verhoiltiin mustalla matolla. Siinä samassa halusin myös peittää venttiilit ja sähköjohdot ja samalla saada järkevän paikan tuolle vedenerottajalle, joten venttiilien päälle pokattiin levy jossa reikä johon vedeneroitin upotettiin. Päälle vielä kiinnitys panta ja valmis. Näin kaikki tarpeeton oli piilossa ja lopputulos miellytti itseäni. Lopuksi konttiin tehtiin uusi pohja levy joka myös verhoiltiin mukailemaan tuota muuta kontin värimaailmaa. Näin saatiin kuljetus kapasiteetti pidettyä yllä ja toimivana. Mittarit piti myös saada ja nekin halusin tarvittaessa piiloon, joten tuli hankittua yksi ylimääräinen tuhkis kannella ja sitä sorvailtua, hiukan joutui miettimään miten tehdä telineet paikkaan jossa liikkuva kansi, mutta onnistuihan se. Ja tässä lopputulos. Teline itsessään. Paikoillaan. Sitten vain asentamaan. Tuo asennushan olikin sitten se kivuttomin osuus, kun miettii että suunnitteluun ja osien tekoon oli mennyt lähemmäs kaksi kuukautta. Ja vaikka kaikki asennukset tehtiin ulkona niin loppussa kiitos seisoi, juuri kaksi päivää ennen hötsiä Ensimmäisen kerran ilmoilla, pussi tyhjänä ja kulmat ihan mitä sattuu, no kulmien säätö ja onneksi sitä camberia saatiin tarpeeksi niin sinnehän ne vanteet upposi ja ei kun kohti hötsiä. Hötsin 1200km kestotesti meni hyvin vaikka takasäkillä ei paljoa tilaa olekkaan niin sekin on tähän päivään asti kestänyt. Tästä sitten kruisailttiin melko lailla syksyn verran kunnes toisen etutolpan yläää korkkasi, no tammikuussa uutta tolppaa tilaukseen, sinne meni ne uusien lippojen rahat, joten vanteiden kunnostaminen jäi. Mutta samalla tuotiin myös tolppien kiinnityksiä ylemmäs jotta autoa saataisiin lähemmäs maata. No sitten tuli alkukesä ja ideana oli hankkia pienempää kumia vanteille, se reissu ei mennyt kuten piti. Itse asiassa vasta tällä päivämäärällä nuo artecit saatiin vihdoin kunnolla alle, ja tälläkin hetkellä vanhoilla pullakumeilla. Koska tuo toinen takavanne päätti tiputtaa renkaan vanteelta joka sitten oli sen renkaan loppu. Ihan periaatteesta en halunnut uutta ostaa joten päätin että ajelen nyt noilla kumeilla ja katson ehkä seuraavat vanteet mieluummin. Koska todennut ettei tuo 19" ihan riitä tuohon autoon. Noh onpas tänä vuonna jotain hyvääkin tapahtunut kuin vain rikkoutuneita tolppia ja kumeja. Kevään alussa päätin että pitäisi noita kaaria korjailla, no maalarillehan se piti viedä joten ennen maalaukseen menoa päätin että nyt sitten tilataan se pitkään mietitty korisarja. Ja juuri samanapäivän kun auto piti viedä maalarille niin postista kopsahti paketti. Nopea sovitus ja sitten maalaamoon. Nyt sitten auto on maalattuna ja vanteet allaan, mutta uusia kuvia ei vielä ole otettu. Mutta jos kaikki menee kuten strömsöössä (eli ei todellakaan) niin Fittedfestiin olisi tarkoitus auto kiikuttaa näytille. Toivotaan et ennen sitä saadaan uusia kuvia. Ja pahoittelut ehkä sekavasta kerronnasta, vaikee päivittää järkevästi vuoden jälkeen kaikkee mitä tapahtunut, vaikka onkin tapahtunut vaikka ja mitä | |
|
| |
juu-zo
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : 04680 Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 13 Heinä 2015 - 22:19 | |
| Takapäästä toi turha sentti pois ja etuset kanssa kaarelle niin hyvä. Älä ainakaan laita sukeltamaan, mun mielestä just sopiva koko vanteilla. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ke 22 Heinä 2015 - 23:08 | |
| Noilla vanteilla ja noilla kumeilla autoahan ei saa sitä tarvittavaa senttiä alemmas. Kapeammilla kumeilla jäi edestä sen sentin vieläkin irti kaaresta mut alemmas ei ollut asiaa kun pohja jo maassa, myöskin ajokorkeuden kanssa tuli ongelmaa. Ettei heti ois kaikki paskana niin ois pitänyt ajaa ihan Donkkina ja sehän ei vain käy päinsä. No ratkaisu taidettiin löytää, tai no toivotaan. Eli foorumilta tuli bongattua tuollaiset vanteet. Ja poishan ne haettiin. Huomenna selvitellään et varmasti on suorat ja sit aletaan kiilloittaan ja maalaamaan. Jonnin verran projektiahan noissa on mut tarkoitus ois saada Fittediin alle ja auto paikalle noilla eikä enään arteceilla. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 27 Heinä 2015 - 20:47 | |
| Tänään saatiin ristikot maalauksesta. Nyt ei tullut mitään shokki väriä vaan melko tylsä muttei ihan vannehopeakaan. Mutta tällä hetkellä päänvaivaa tuottavat nuo venttiilit, koska ostaessa niitä ei löytynyt kuin kolme ja alkuun ajattelin uusia kaikki. Mutta näitten löytäminen on lähes mahdotonta, joten yksikin riittäisi jos vain löytyisi heti jotta saadaan vanteet alle jyväskylään. Eli jos tunnet piston sydämmessäsi ja omistat näitä tai tiedät mistä löytyy niin saa kertoa. Ebaytä ja nettiä koluttu, mutta apuja ei tunnu löytyvän. | |
|
| |
sam[_]
Viestien lukumäärä : 189 Paikkakunta : Mäntsälä
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ke 29 Heinä 2015 - 0:09 | |
| | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ke 29 Heinä 2015 - 0:42 | |
| No ei niin kalliit kuin oletin mut toimitus aika sen verran pitkä et ei kerkee Fittedeille. Muuten vois tilailla heti, suuret kiitokset siis. Mut pakko saada jostain lähempää heti Tuolla pultit ja mutterit osiolla oli jollain ollut tuollainen setti jonka oli korvannut joillan toisilla, jos sieltä sais apua yhden venttiilin verran vielä tässä viikon sisään et kerkeis allekkin. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ti 11 Elo 2015 - 0:18 | |
| Tulihan ne vanteet alle, jouduttiin tekemään tuollaisesta läpipultattavasta venttiilistä sopiva sorvaamalla se pienemmäksi ja kiinnitys sitten vastamutterilla ja kierrelukitteella. Ja kumitkin saatiin ajoissa alle joten perjantaina kohti jyväskylää. No se meno reissu oli eeppinen, 250km ja aikaa meni noin 8tuntia. Ensimmäinen noin 50km ajettu rengas hajosi jo keravan kohdalla(tämän takuu asiasta väännetään nyt kättä). Runko riekaleina. No onneksi viidennestä liikkeestä löytyi sopiva rengas, eli nilkuttamalla 50-60km/h keravalta Autotekille ja sieltä uus kumi, lähtiessä asentaja sanoi "nyt ei voi mikään mennä vikaan" No eihän se ihan niin mennyt, heinolan pohjois puolella huomasin sitten että tämä rengas sitten vuotaa vanteen ja kumin välistä. Yritys paikkapullolla tuotti jotain tulosta ja sitten nilkuttamaan kohti jyväskylää, koska se lähempänä kuin koti. Joka toisella huoltoasemalla lisää ilmaa ja rauhallista ajoa. Matkalla soittelin jo Aunalan Lasselle että tällainen tilanne ja valmistautuminen oli kohdillaan. No eipä siitä apua ollut kun 55km ennen kohdetta rengas antautui ja auto tien sivuun. Siitä ei auttanut kuin soitella taas Lasselle jonka avustuksella saatiin sopiva hinaus auto hinailemaan auto perille pienellä koukkauksella itse rengasmaestro mukaan. Näky oli kyllä melkon hurja kun vanne irroitettiin, mutta onneksi vanne oli ehjä. No uusi kumi löytyi vaikkei ihan samankokoinen mutta tarpeeksi lähellä ja pikaisen pesun ja baari yön jälkeen auto saatiin lauantaina tonteille. Omana pienenä huomiona et ens vuodeksi pitää keksiä uusia vanne ratkaisuja. Tuolla 20" vanteellakin etuvanne jää vielä irti kaaresta, mutta pohja on kiinni maassa. Eli onko ainoana vaihtoehtona sitten hankkia 21" vanne ja jotkut todella isot jarrut jottei ihan dorkalta näytä? | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) To 15 Loka 2015 - 22:18 | |
| No eipä ole kesän aikana enään paljoa tapahtunut, hötsissä käytiin ja sieltäkin jollain oli jotain kuvaa mut niitä vissiin saan vasta myöhemmin. Tuuloksessakin tuli käytyä ja sieltä laina kuvat. Jos kuvia ei jostan syystä sovi käyttää niin YVtä niin poistelen. _MG_2427 by Henkkuli!, on Flickr" /> By Henkkuli!By JebzuNo tuuloksessa ajattelin et kausi nipussa ja et nyt uusia kujeita, ehkä auto vaihtoon jo talven aikana kokonaisena tai osina. Mut tänään tulikin vielä neljäs pakka vanteita kokeiltua mut ekaa kertaa säkeillä. Jos auto jää niin oiskos nää jopa paremma? Kuvan laatu ihan kuraa mut kestäkää se | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) To 15 Loka 2015 - 22:39 | |
| | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 16 Loka 2015 - 9:41 | |
| Molemmat toimii mutta mutta... jotenkin Lorinserit vaan toimii korin kanssa paremmin. Samaa meininkiä molemmissa. Sopivan härö ja freesi. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Pe 16 Loka 2015 - 17:26 | |
| Oho, tää olikin vaihtanut puolta, kiitoksia. Mut joo kyllä noi lortot nyt kun niitä kattelee ja funtsii sitä kun ne oli donkkina static alustalla, et on ne vaan paremmat nyt kuin silloin. Vaikka diggaankin ihan törkysesti lippi vanteista niin olihan noissa carlssoneissa hiukan ujo tuo lippa et jos ne ois halunnut jättää itelle alle niin oishan ne pitänyt sit tehdä useampi osaisiksi ja leveempää lippiä tilalle. Mut mennään näillä nyt ja katotaan mitä keksitään talven aikana. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 2 Marras 2015 - 22:47 | |
| Uus autonrakennus sääntö mahdollisti tämän. Eli nyt se on sitten melkein laillinen peli. Ja säätöalueet on sit just eikä melkein hyvät | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 2 Marras 2015 - 22:58 | |
| Kiva alin korkeus. Pitää saada itsellekin noin matalalle otteseen, vaikkei sillä toisaalta niin väliä ole.. Ja lorinserit sopii tähän hyvin | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 2 Marras 2015 - 23:23 | |
| - Volver kirjoitti:
- Kiva alin korkeus. Pitää saada itsellekin noin matalalle otteseen, vaikkei sillä toisaalta niin väliä ole.. Ja lorinserit sopii tähän hyvin
Kiitos, joo tuo alin korkeus on tällä hetkellä tuo ajokorkeus niin melko sopiva. Siitä sit pussit vielä tyhjäksi niin mitta on sen parisenttiä vielä vähemmän. Mut joo pääasiahan tässä on et ei tartte enään ahdistua kun näkee kissalanpojat ja nostella autoo vaan voi jatkossakin vaan körötellä menemään. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ti 3 Marras 2015 - 8:18 | |
| Ei niitä kiinnosta vaikka kipinät sinkoo ja kolina käy. Testattu on joka kerta. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Su 6 Joulu 2015 - 14:20 | |
| Hiljais eloa tämän projektin osalta ja talven odotusta. Jandulta tuli uudet nastarenkaat talveksi, ettei tartte mitään kottikärrynpyöriä laitella niin orkkis 19" vanteille nastat ropisemaan. Vielä kun se talvi tulisi niin pääsisi niistä nauttimaankin. Vesisateessa ei paljoa herkutella. No piti kuitenkin uusilal vanteilla pienimuotoiset kuvauksetkin otttaa, joten toissa viikolla kaveri kuvaili faijan duunissa autoa muutaman tunnin ajan. Katotaan joskos niistä jotain lehtijuttua joskus tulisi. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ke 6 Tammi 2016 - 20:34 | |
| | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) To 4 Helmi 2016 - 22:07 | |
| Hiljaista on talven aikana ollut, ja syyt tähän selkeät. Kämppä tuli ostettua ja kova autokuume päällä. Ehdokkaitakin ois ja tämäkin menis samalla vaihdossa, mutta vakiona. Eli se tarkoittais auton purkua vakioks jos kaupat tulee tehtyä. Silloin jäis sitten säkkiromut ylimääräiseksi. Eli jos nyt tuntuu siltä et ois tarvetta täydelliselle säkkisarjalle kaikkine osineen niin voi laiteppa YVtä ja aletaan kattoon et joskos päästäis kauppoihin ja uutta autoa ostamaan. Ja siis alustan osathan on Airliftin slam unviersal etutolpat ja SS-5 takapalkeet, eli käy melko moneen autoon. | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 29 Helmi 2016 - 21:18 | |
| Jahas, päivitelläänpäs. Talvi mennyt vain ajellessa autoa. Hiukan käytiin alkuvuodesta jää radalla ja siitä tuloksena tällaista. Sen jälkeen onkin ollut jo pienet autonvaihto fiilikset(tai no ei niinkään pienet) jonka johdosta säkkiromut joutivatkin myyntiin, jos näistä päästään eroon niin sitten puretaan loput osat autosta pois ja liikkeeseen. No kuitenkin auto tuli ilmoiteltua messuille ja sinnehän se kuitenkin nyt viedään kun osat vielä omassa omistuksessa ovat. Viikonloppuna kaveri kiillotti inkun ja tarkoitus oli ajella messuja edeltävä aika rouvan autolla jotta pinta pysyy hyvänä poislukien tämä päivä kun tuollaiseen Hastraan ei sarjaa 20" vanteita helposti ahda niin lähdin viemään vanteet purkuun ja maalaamoon, lopputuloksena tämä. Joku mukava kanssa autoilija oli peruuttanut kylkeen ja poistunut paikalta mitään sanomatta. :banghead: No nyt on rikosilmoitus tehty ja vakuutusyhtiöön oltu yhteyksissä, huomenna vahinko tarkastus ja pajalle, pitäisi keretä messuillekkin, EHKÄ. Tuli sitä kuitenkin tilattua hiukan uutta osaakin autoon vaikka myyntiin on menossa, jotain halusin kuitenkin uuttakin tälle vuodelle jos autolla pitää pitempäänkin ajella. Tästä sitten lissee kun saadaan auto messuhalliin | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) Ma 4 Huhti 2016 - 10:43 | |
| No niin messut lusittu ja niistä normalisoiduttu(melkein). Tässä hiukan Sniken kuvia messuhallista. No sitten päästiin messuilta lähtemään kotia ja hauskuus alkoi. Juuri ennen kotia alkoi pieni käryntuoksu tulla konehuoneesta ja savua. kotiin ja konepeltiylös ja ihmettelemään. Öljyä vuos jostain mut tarkasti ei tiennyt mistä, sitä oli kuitenkin valunut putkistolle joka sitten kärytti. Seuraavana päivänä auto kaverin nosturille ja ihmettelemään. Syynä Turbon öljynpaluu linjan tiivisteitten pettäminen. Uus osahan ei maksa kuin 90€ mutta duuni sen vaihtamiseksi on aivan hirveä, joutuu purkaan puol konetta ja putkistoa et saa vanhan ulos. No tässä kun tuota on purettu ja uutta osaa odoteltu niin samalla purin ilma-alustan pois ja tänään se lähtee uudelle omistajalle, nyt sitten ihmetellään mitä seuraavaksi tehdään. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: G.T.S: Insignia (FuncCrew) | |
| |
|
| |
| G.T.S: Insignia (FuncCrew) | |
|