Pitkään oon suunnitellut tälläsen jonkinsortin topicin kirjottamista, joten..
Vuosi 2013:
Ostin auton maaliskuussa 2013 jolloin miata oli joutunut pienen tuuninkin kohteeksi..
Auto oli ylimaalattu jonkun Peran takapihan tallissa jossa oli rasvanpoisto unohtunut esim takaluukusta ja hiomapaperi oli ollut aikas karheaa kun hiontajäljetkin paistaa hieman läpi, oli kuulemma halpa maalaus.. uskon!
Maalipinnassa on kyllä muutenkin sanottavaa, aplaria löytyy sieltä sun täältä mutta myllyllä olen saanut pahimmat pois.
Mutta niistä räpellyksistä.!
Automaatti flekti oli ilmeisesti sanonut itsensä irti jolloin se vedettiin kytkimen taakse ja kytkimenä toimi sumuvalon kytkin.. Kun sumuvalon kytkin oli otettu käyttöön flektille oli itse sumuvalokin piti poistaa..
Autonsähköt koostui enimmäkseen apico virityksistä ryöstäjiä unohtamatta..
Alkuperäinen antennin paikka oli oikeasti hienosti kempattu piiloon, MUTTA kuten kaikki tiedämme kuinka vaikeaa on antennin kiinnittäminen itse koriin niin oli sitten nähty parhaaksi laittaa motonetin tuning evä antenni keskelle takakonttia, jolloin kontin runko oli jouduttu repimään..
Tuossa se nyt sitten on.. kuvasta näkee myös kontin maalipinnan..
tämän antennin korvasin ainakin alustavasti sellaisella mustalla lätkällä mikä on toiminut tähänkin asti.
Sisustaa oli myös hieman rakenneltu.
Sparcon v sprint jäykät kuppijakkarat olivat tiensä löytänyt miataan ja saivat jäädä sinne.
Rallirattia yms pientä.
Nyt itse asiaan!
Heti ensimmäiseksi autohan piti saada maihin ja opiskelu budjetin toimesta asiaa ajoi ta-teck, joka todettiin paskaksi.. jolloin auto näytti tältä
Tähän mennessä olin myös sovitellut neliö kilven keulille ja tummentanut vilkut/parkit.
Hetken kehtasin nuilla vanteilla ajaa kunnes foorumilta iski silmään rare rimssin tarjous rota grid-v vannesarjasta joka oli tajouksessa. Specsit olivat 15x8 et0 ja kumeina toimi 185/45 nangkankit. Auto muuttui aikalailla!
Ei muuta kun tateckki makaamaan pohjaanlyöntikumeille ni hyvä tuli!
Etuvalot tuli kalvotettua ja sisustaa muutenkin muutettua
Näillä mentiin miltein koko kesä ja tampereen xtreme car showssa käväistiin myös auton kera!
Kun talvi nyt on tullut on homma vähän karannut.
Rotat vaihtui oz turboihin specseillä 15x9 et0, saa hieman kyllä töitä tehdä että ne sinne mahtuvat mutta ei se mitään!
Sisälle vaihdoin pioneerin appradion, keskikonsolin tuuletus reikiin sovitin muutaman lisämittarin, nelipiste vyöt, luisin ratti pikalukolla yms kaikkea pientä.
Puolikaari on myös suunnitelmissa.
Bc racingin alusta on myös tulossa ensikesäksi jospa sillä saisi hieman ajomukavuutta.
Tässä kuvia hieman nykytilanteesta
Wintermode vs. nextsummer
Koitan kirjoitella tänne mahd paljon mutta auto edistyyaika hissunkissun koska armeija..
Älkääkä heti ruvetko vittuilemaan kuinka olen jotain kirjoittanut/laittanut kuvia väärin koska ensimmäistä kertaaa topiccia teen!