| Astra OPC -06 | |
|
+84Mazuuu Challenger-70 pazi88 juudas toni Juhuts jNSi epk antizero apuapina JuhiZZ Venom Aatsipoppa cossmic x-arttu-x JS1984 vvuori Kimel Paltsu Anttuu kiskola Mmasa samsa LW Quorro J.K ilezh ]usbe Nak$u niklas89 Aaperi aza Bäkström Juhi eros Pastrana Alpha jontte biblo pera187 Ino Lahtis mosse Mro Kipe runq Antto- Zami jallu81 Laatueine puerco hirvonen TomVi juh-o Komulainen john_gleasy Bete^ teemu Grontti niko J4TOG joppe oli Hanska kop-O-nen Huiske Bornis Jookeli mvo ändi zimi semppu Vilu puzle Jakke -Alcohol- CDLC.CO Mai- Ligettah Masq Temeko j4rppi Ic3man emsii 88 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:00 | |
| Moi, Tullu nyt jonku aikaa seurailtua tätäkin foorumia, niin ajattelin laittaa omastakin purkista tarinat tänne. Kirjottelen jo muutamalle muullekkin foorumille niin iskeen vaan copypastet, eli samat tarinat löytyy toisaaltakin kun ei huvita samoja juttuja kirjottaa moneen kertaan eri muotoon. Toivottavasti täälä tulisi hieman enemmän keskustelua kun ei noissa muissa liikoja mielipiteitä/neuvoja jne tule. Eli tossa Syksyllä lähti T-Sport Corolla vaihtoon (esiteltiin gti:ssä -09 viimosessa numerossa) ja tilalle tuli tosiaan tollanen vm. 2006 Opel Astra OPC. Nyt mennään siis reilusti hillitymmällä ilmeellä kun tuli Corollan kanssa toi lasikuitu tutuksi... ei kiitos. Vähän pohjia siihen miten päädyin tuohon.. Tarkoitushan oli siis hankkia neliveto.. Kyselin mm. paria sti imprezaa, evo 8:sia, r32 golffia ja paria 8p S3:sta. Kysyin myös vähän niinkuin huvikseni juurikin tuota nykyistä Astraa ja sain siihen ihan ok hyvityksen, sekä yhteen S3 Audiin jota olin kysellyt. Olin juuri lähdössä katsomaan tuota Audia sitten paikanpäälle kunnes myyjä jonka kanssa olin hieman kaupoista sopinut soitti ja kertoi, että auto olisi menossa suoralla kaupalla toisaalle. No taisin siitä sitten ottaa ehkä ihan pienen herneen ja päätimme heittää pikku reissun Hämeenlinnaan katsomaan tuota sinistä Astraa. Lyhykäinen koeajo, vähän keskustelua, kahville abc:lle, mietintämyssy päähän ja lisää keskustelua.Tykästyin kuitenkin sen verran koko pakettiin ja olen aina pitänyt OPC mallin ulkonäöstä, eikä hintakaan ollut niin paha kuin muissa mitä olin katsellut/miettinyt. Corolla sai siis jäädä Hämeenlinnaan ja ajelin Astralla kotiin. Astraahan oli jo hieman laitettu edellisen omistajan toimesta. - Bilsteinin iskarit ja Eibachin madallusjouset - Irmscherin maski - Marteliuksen 3" Rst putkisto kisakatilla downpipelta taaksepäin - Baileyn dumppi - Takalaseissa vaaleat kalvot - Paneelisuodatin oli vaihdettu ilmeisesti Greenin malliin (tai uuteen kuitenkin) - Digituningin ohjelmointi - Tunexilla teetetty/asennettu isompi cooleri - Vähän silikoniletkuja Autokin oli penkitetty jossain vaiheessa jolloin tehoja oli irronnut 312hv ja 450nm. Vakionahan tuossa on 240hv ja 320nm. Eli ihan kivasti on jerkkua etuvetoiseksi pikku autoksi. Pientä vetelyä ehkäpä havaittavissa mutta sutimista ei niinkään. Myyjä sanoi ettei autoa olisi edes penkitetty mutta sain sitten tuon edellisen omistajan kiinni, joka selvensi hieman asioita. Olihan tuossa autossa kaikkea muutakin kivaa. Kuten Recaron kokonahkapenkit, kaikki OPC kilkkeet, Peruutustutkaa jne. Ainoa asia mikä oikeesti otti nuppiin oli se, ettei tuossa ollut xenoneita. Jos ja kun tätä nyt aletaan hieman laittelemaan lisää niin kori jää juuri sellaiseksi kuin se on.Tai ainakin melkein jää. Sen verran opin ton edellisen auton kanssa, ettei tähän tule ei sitten yhtään lasikuituosaa koriin... Tarkotus olisi ainakin näin alkuun laittaa auto kunnolla alas ja hankkia vanteet kesäksi kun auton mukanakaan ei tullut kuin OPC mallin alkuperäiset vanteet, jotka ovat siis talvikäytössä. Ei oikeastaan ole mitään ihmeellisiä suunnitelmia, että tehdään aina sitä mukaan sitten kun jotain keksitään. Ei kauheesti oo tullu otettua kuvia kun tuli noi lumet ja muuta scheissee. Tässä kuitenkin pari, että näette hieman minkälaisesta purkista on kyse. (Kännykuva, sori). (Kotopihal otettu, että olisi edes yksi kuva takapäästä ja auto on melko likanen, sori siis tästäkin). (Eipä oo kauheesti ajeltu talven aikana). (Kännykuva, sori 2). Saatan välillä sanoa vaikka mitä hassua ja tyhmää kun tuo turbotekniikkakin on melko vierasta vielä.. Joten neuvokaa ja korjatkaa aina kun olen väärässä. Kiitos. :wink: Näillä eväillä siis lähdetään taas uuteen vastoinkäymisten ihmeelliseen maailmaan.. Huvittavaa tässä on se, että sanoin reilu vuosi sitten muijalle ettei meille tuu sitten yhtäkään Ooppelia.. No nyt on sitten tämä ja käyttiksenä -05 Farkku Vectra.. Ja onhan tuohon jo jotain osaakin hankittu josta kohta puolin lisää.
Viimeinen muokkaaja, emsii pvm Ke 13 Heinä 2011 - 13:11, muokattu 10 kertaa | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:00 | |
| Kesäksi tuli hankittua tollaset Keskinin KT4:set mustilla puolilla MKJ Motorsportilta. Eteen 18x8,5 joille 215/40 Nankang NS-2:set Taakse 18x9,5 joille 225/40 Syron Race 1:set Pientä selvittelyä vaati, että varmistui tuon 9,5" leveen mahtuminen taakse. Suomalaiset ei tienny, eikä Englantilaiset mut Saksalaiset osas kyl kertoo.. Astrassahan on 5x110 jako jolle ei löydy oikeestaan mitään, niin nuo menee nyt 5x112 jaolla ja epäkeskopulteilla Ja näillä saadaan sitten autoa alaspäin.. Ensi viikolla alle. Hyväksi todetut D2 coiloverit tulivat Race.fi:ltä. Tällainen 2,5" ahtoputki tuli tilattua Englannista yksityiseltä kaverilta. Kaverin kautta sain hommattua K&N:än 57i kaartiosuodattimen ja samalla tilasin Uspartsilta hieman silikoniletkua, jotta sain tuon moottorin yli menevän imuputken poistettua. Nyt tuhisee ja puhisee ihan kivasti. Täytyy viel askarrella joku lämpösuoja tolle suodattimelle ja joku kunnon tötterö tuomaan viileää ilmaa. Turbo sakkas aika pahasti ja huomattiin ettei toi dumppi auennu kunnolla. Siirsin alipaineletkun tuolta (mistäliemissäsenytolikaan) tohon bensapaineensäätimelle, niin loppui sekin sakkaaminen ja dumppi toimii niin kuin pitääkin. Toi suodatin hässäkkä menee kokonaan uusiksi kunhan uudet silikoniosat tulee Uspartsilta. (Hirveen näkönen toi konehuone muutenkin on tällä hetkellä)... Ahtopainemittarin tilasin muutama vk sitten Futurezilta, mutta sitä nyt ei näy eikä kuulu. Täytyy tilata kohta muualta jos ei ala kohta saapumaan. Pitäis viel hommata suora 2,75-3" dp ton ekan katin/dp:n tilalle ja sitten penkkiin säädätettäväks ja katsomaan mitä löytyy.. Kesää odotellessa. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:01 | |
| Laitoin Cobran H7R 6000k xenonit ajovaloihin ja kävin ottamassa pari kuvatustakin. Takapäästä on poistettu melkee kaikki merkit ja takalasinpyyhkijä. Toi OPC merkkiki lähtee viel pois jossain vaiheessa. Sitten asentelin ton 2,5":sen ahtoputken paikalleen. Pientä vastoinkäymistä taas kun tuo putki ei ihan helpolla suostunut sopimaan vaihdetun coolerin putkien kanssa.. Sain sen sinne kuitenkin ihan hyvin. Vielä kun sais ton suodatinhässäkän laitettua uusiksi, niin kehtaa jo tonne konehuoneeseenkin katsoa.. "Uuden" downpipen saan hommattua auton edelliseltä omistajalta, joka oli sen ottanut pois ennen auton vaihtoa. Tuli myös hankittua pätkä 3M hiilariteippiä, että saa ainakin noi (mun mielestä) melko rumat hiilikuitulooklistat teipattua sisustasta.. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:02 | |
| Jotain tuli tehtyä. Sain siis hommattua auton edelliseltä omistajalta 2,5" dp:n ton ekan katin tilalle. Piti hankkia kyllä järeempi mut meneehän se tollakin. Hain vielä pari metriä thermotecciä ja muutaman teräs "nippusiteen", että sais vähän edes lämpöjä eristeltyä. Sitten tosiaan saatiin D2:set alle mut iski pienen pulman sitten ton tontituksen kanssa.. Tulee tossa takapäässä vanteet kehä eteen ettei pysty enää kauheesti ruuvailee alaspäin. Jouset on nyt niin "alhalla" ku ne menee, et pitäis sit ottaa säätölautaset pois kokonaan jos haluu viel sieltä säädellä.. Tossa on nyt joku sentti vanteeseen, että saa siitä vielä vähän alaspäin. Ja ei tosiaa oo mikään matala vielä, et luulisin et pitää iskarista ottaa viel vähän alaspäin aj sit ainaki toinen säätölautanen pois, että tulee hyvä tai ainaki matala. En sit tiedä pystyiskö tosta iskarin alapään kierteistä leikkaamaan vaik sentin puoltoista pois nii sais sit sieltä säädettyy alaspäin? Tuli vähän noita vanteitaki soviteltua alle. Huomenna acs:ään ni ei viittiny viel laittaa alle ku tulee kyytiläisiä, eikä oo mitään hajuu kuin hyvin mahtuu pyörii jos on viel väkee kyydis. Takapää istuu aika kivasti, kun sais tosiaa viel jonkii verran alemmas. Kaaret joutuu ehkä rullaa vähän ulommas jos haluu kunnol alas, että se varmaan tulee tehtyä sitten jossain vaiheessa. Etupää istu ihan kivasti. Käyn ottamassa kunnon kuvat kun saan auton pestyä ja vanteet alle. Näkee sit samalla, että minkälainen maasturi se on... Tuli myös vahattua vanteet ja laitettua mequiarsin rengaskiilloketta. En varmaan viekään vielä säädätettäväks tota kun rupesin miettimään, että josko vähän laittaisi vielä tota ja menis vasta sitten. Penkissä meinasin kuitenkin käyttää varmaankin tän kuun aikana niin tietää vähän mitä löytyy tällä hetkellä.. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:02 | |
| Sain teipattu tolla 3M tavaralla ne "hiilikuitulook" listat ja samalla teippasin myös ovenkahvat. Hyvää teippiä kyllä kun saa venymäänki aika kivasti, ettei kuvio vielä edes kärsi. Kaikkia toi teippi ei varmasti miellytä, mutta ite tykkään vaikka sitä nyt tuntuukin olevan nykyään tosi monessa autossa. Nyt on ainaki paljon parempi ku noilla alkuperäsillä listoilla. Sit tuli tällaset Insignian pissapojansuuttimet hankittua ja laitettua. Vois luulla, ettei tollasten asennuksessa voi tulla ongelmia mutta niin vaan tuli. Joku oli tunkenu toisen alkuperäsen suuttimen hieman vinosti, niin eihän sitä meinannu saada irti sitten millään. Tollaset alkuperäset siis ruikkii vaan suoraa lasiin ja noi uudet nyt ampuu sitten sumuna. Maksoivatkin vaan vähän reilut 4€, eli suosittelen todellakin. Tossa vielä yks pikku räpsy sisustasta muuten vaan. Meinasin, että maalais noi hopeet osat kiiltävällä mustalla tai sitten valkoiseksi. Uudemmissa OPC:issä noi on mustat, että sinänsä se valkonen houkuttelis enemmän kun ei olisi sitten samanlainen kuin muilla. Takapään iskareita ruuvailin pari milliä vielä alas päin, niin lähelle kun ne pystyy laittamaan vanteen kehää. Vielä alaspäin niin lentelee tasapainotuslätkät pois vanteista. Sitten otin vielä jousilta toiset säätölautaset pois. Katotaan nyt miten matalaks se menee. Enää pystyy sitten ottamaan toisen säätölautasen pois ja alemmas ei sitten enää pääsekkään noilla coilovereilla. Täytyy vielä etupäätä ruuvata huomenna vähäsen alaspäin. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:03 | |
| | |
|
| |
Ic3man
Viestien lukumäärä : 845 Paikkakunta : Lahti Muut : Insta @tonile88
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:04 | |
| Asiaa, säkin laitoit nyt astrast juttuu tänne tää on kyl hieno;)
Viimeinen muokkaaja, Ic3man pvm To 27 Toukokuu 2010 - 21:06, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:06 | |
| Jotain pientä on taas tullut käpisteltyä. Myin vanhan Irmscherin maskin pois, koska siinä oli toi verkko tollasta ruudukkoa ja puskurissa on sellasta hunajakennoa niin ei oikeen sopinut. Verkkoa kun ei pystynyt vaihtamaan.. Uus maski tuli Saksasta on merkkiä Lumma. Luulin, että kyseessä oli muovinen maski mutta olikin ikäväksi yllätykseksi lasikuitua. Laatu oli kuitenkin todella hyvä. Pikasesti kokeilin paikalleen ja hyvin istui. Oli etu ja takapäässä erilaiset venttiilihatut niin piti tilata uudet. Tällaiset Saksan lipulla varustetut löyty. Mietin, että onko jotenki kliseiset mutta ihan kivat ne on ainaki mun mielestä. Biltemasta tuli haettua repullinen rosteripantoja kun oli tuolla konehuoneessa varmaan jokanen panta erilainen. Tällasen Rst T-haaran (76 ja 25mm) sain teetätettyä tota uutta suodatin hässäkkää varten. Vähän tota joutui lyhentämään kun en tarkkoja mittoja antanut ja sitten kiillottelin tuon vielä. Käsin toi kiillottaminen on melko hidasta ja raskasta hommaa kyllä.. Ei tullu mikään täydellinen mutta hyvä kuitenkin. Sain hommattua tollasen Billetin huohotussäiliön, jolle tein telineen naulausraudoista muutaman ruuvin, pultin sekä rälläkän avulla. Maalasin sen vielä mustaksi. Oli aika tuskanen keksiä hyvä paikka tolle pöntölle kun aina oli joku edessä tai letkut ei kääntyny kunnolla vaan menivät kasaan jne.. Tonne vasempaan kulmaan se meni kuitenkin ihan kivasti. Muutama kuva konehuoneesta nykysessä olomuodossaan, niin näkee kaikki jutut mihin noita osia on mennyt ja mitä kaikkea sinne on tehty. (Siis ihan vaan koitettua siistiä). Hain tosta paikallisesta Osasetista tollasta sinistä halkastua haitariputkea, millä vähän peittelin noita kaapeleita ja jotain letkuja. Kaikki SFS:än silikoniosat tulivat Uspartsilta ja muutaman OTR:n pätkän hain Motonetistä. Lieviä sävyeroja letkuissa kun on nyt neljää eri valmistajaa, mutta ei mitään älytöntä ero ole kyllä. Sinisiä ne kuitenki kaikki on. Tosta sinisestä haitariputkesta on mielipiteet vähän jakautunu, että katotaa nyt vielä vaihdanko mustaan joka on ehkä omasta mielestäni hieman tylsä. Pitäis nyt kehitellä se lämpösuoja filtterille ja joku isompi tötterö tuomaan ilmaa.. Seuraavaksi olis sitten vähän maalaushommia. (Joitain saattaa vit****a ku on kaikista pienistäki jutuista kuvia, mutta ite ainaki tykkään lukea kertomuksia mielummin kuvien kanssa, niin aion niitä myös laittaa jatkossakin. Älä lue jos ahistaa). | |
|
| |
j4rppi
Viestien lukumäärä : 32 Paikkakunta : Mynämäen Chicago
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:07 | |
| eiks ne niin väitä et yksityiskohdat tekee kokonaisuuden komias! | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:08 | |
| Noni noi oli tosiaa kaikki vanhempia viestejä mitä oon kirjotellu, eli saattaa jotkut jutut kuulostaa hieman oudoilta. Eli seuraavat hommat ois tosiaa noita maalausjuttuja hieman, sekä penkissä pitäis kävästä kattomassa onko kaikki kunnossa ja mitä löytyy. | |
|
| |
Temeko
Viestien lukumäärä : 50 Paikkakunta : Tre/Pla
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 21:24 | |
| Erittäin asiallinen ja komee Ooppeli. Etenkin konehuone. | |
|
| |
Masq
Viestien lukumäärä : 1174 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 22:24 | |
| Erittäin hyvä esimerkki projektitopicista! Kiitos tästä. Autosta ei ole mitään pahaa sanottavaa, komppaan tuota "yksityiskohdat tekevät kokonaisuuden" lausetta. Näinhän se menee ja tässä autossa se on myös toteutettu hienosti. Tuo sininen haitariletku pistää ehkä vähän silmään tuolta, mustana voisi sulautua ehkä paremmin tuonne =) Takapönttö voisi olla ehkä erilainen muotoilultaan? Toisaalta se taas näyttää nätiltä tuollaisenaankin. Mutta kokonaisuus on kyllä ällistyttävän komea :cheers: | |
|
| |
Ligettah
Viestien lukumäärä : 363 Paikkakunta : Piikkiö Muut : KTM
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 22:29 | |
| Kerrankin kehtaa konepellin availla . Ihan jees vaikuttaa vaikken hirveesti tän tyylin ooppeleista tai muistaakaan epeleistä tykkää. | |
|
| |
Mai-
Viestien lukumäärä : 911
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 22:41 | |
| Hyvää kertomusta. Autokin näyttää hyvälle. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 22:42 | |
| Hienoa stooria :cheers:
Hyvännäköinen auto, rupee hevosvoimatkin olemaan mukavan oloiset, samoin vääntö. Mukavaa pikkuhifistelyä, GG. | |
|
| |
-Alcohol-
Viestien lukumäärä : 102
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 To 27 Toukokuu 2010 - 22:46 | |
| Helvetin hienoa tarinankerrontaa. Tälläsiä lisää. Kuvia on tarpeeksi ja ihan hyvälaatuisiakin. Autokin on ooppeliksi hieno. Ton OPC:n perän ilmeestä en koskaan oon pitänyt, enkä tuu pitämään mutta muilta suunnilta tuo kyllä miellyttää kovasti. Konehuone on jo lähes näyttelykelpoinen | |
|
| |
Jakke
Viestien lukumäärä : 247 Paikkakunta : Tku/pks
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Pe 28 Toukokuu 2010 - 0:15 | |
| Kerrassaan siisti peli. Pikkujuttu mikä itselle pomppas silmään, noi teipatut paneelit sisällä, siistit! Näköjään tuostakin tavarasta saa hyvää jälkeä kun osaa tehdä. Vanteiden keskustat itse maalaisin ehkä jollain vaaleammalla, mutta muuten oikein priima. Jatka samaan malliin! | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Pe 28 Toukokuu 2010 - 13:26 | |
| Kiva et muitakin miellyttää. Tähänkää ei kauheesti pitäny mitään tehdä mutta niinhän se taas karkaa käsistä. Vähän polttelis ahtimen vaihto, mut mut... Tosta putkenpäästä on moni sanonu ettei pyöree sovi. Se on kyllä tarkotus vaihtaa ovaalin malliseen tässä jossain vaiheessa. | |
|
| |
puzle
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Tuusula
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Pe 28 Toukokuu 2010 - 14:58 | |
| Aijai, osaahan ne ooppelitkin näköjään olla hienoja :pirat: Vanteet varsiinki jepa | |
|
| |
Vilu
Viestien lukumäärä : 10 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 La 29 Toukokuu 2010 - 12:29 | |
| Menikö toi 3M ihan heittämällä, vai pitikö antaa lämpöä ennen kuin veny? On kyllä nätti ooppeliksi, vaivannäkö varsinkin moottoritilan laitossa on kannattanut | |
|
| |
semppu
Viestien lukumäärä : 190 Paikkakunta : Forssa Muut : Nissan RPS13, Toyota MX30
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 La 29 Toukokuu 2010 - 19:08 | |
| | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 La 29 Toukokuu 2010 - 19:30 | |
| - Vilu kirjoitti:
- Menikö toi 3M ihan heittämällä, vai pitikö antaa lämpöä ennen kuin veny? On kyllä nätti ooppeliksi, vaivannäkö varsinkin moottoritilan laitossa on kannattanut
Menee se aika hyvin, mut joutuu kyl kulmakohtiin vähän lämmittämään. Jos saa hyvin taitettua sen teipin tonne alle nii pysyy hyvin kiinni ilman primeria. | |
|
| |
zimi
Viestien lukumäärä : 643 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 La 29 Toukokuu 2010 - 20:52 | |
| Ooks sä katsastanu ton D2?? | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 La 29 Toukokuu 2010 - 21:21 | |
| - zimi kirjoitti:
- Ooks sä katsastanu ton D2??
En oo. Otteessa maininta "Asennettu alustasarja" ja mitat, niin enpä jaksa käydä näyttämässä. Ei ne edellisestäkää autosta sanonu mitään.. Huono konttori jos ei saa D2:sia menemään läpi? | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Ma 14 Kesä 2010 - 21:30 | |
| Vähän tarinaa, muutama kuva ja yks iso pettymys. Elikkäs, Astraa käytettiin penkissä (Motorbit) ja tuloksena surkeat 258hv, 400nm. Tiesin tosiaan, että on jotain sekasin mut en tiennyt, että ihan noin pahasti. Autosta "oli" kuitenkin penkitetty jossain vaiheessa yli 300hv, mikä nyt näyttäis olevan aika pahasti väärä lukema.. No syyksi epäiltiin tuota Digituningin ohjelmaa, eli soittoa Opelin huoltoon ja alkuperäistä softaa takaisin. Tämän jälkeen takaisin penkkiin, jolloin vääntö tipahti hieman mikä oli odotettavaa mutta teho kasvoi muutaman hevosen verran, ja tuloksena 270hv, 367nm. Softa oli tosiaan ihan susi ja alkuperäisella ohjelmalla käyrätkin olivat paljon siistimmät. Dynoo Käppyrät ensimmäisestä penkityksestä. (Hyytyi aika pahasti loppupäässä ja kiva monttukin sielä oli). Ja sitten video toisesta kerrasta. (En ole siitä vielä käppyröitä saanut). https://www.youtube.com/watch?v=2QTKQWPOxPIVähän se on vieläkin "vajaatehoinen" noihin muutoksiin nähden, mutta ei pahasti. Täytyy tutkia missä vika vai onko toi vaan huono yksilö. Ajattelin vielä pari pientä muutosta tehdä ja sitten uutta ohjelmaa kehiin, niin päästään varmastikin sinne päälle 300hv:n. Vähän tuli huoltoakin tehtyä ennen penkkiä. Castrol Edge 5w-30:set öljyt tuli laitettua ja tulpat vaihdoin NGK:n iridiumeihin. Thorneyltä Englannista tuli tollaset hiilikuituset sumareiden kehykset ja takapuskurin diffuusorin "sisukset". Sumareiden kromirinkulat maalasin vielä puolikiiltävällä mustalla. (Oli auto vähän likanen, että sori siitä). Kiiltovaunulta tuli tollanen 70mm ilmanottotötterö, että sais toi kooännä vähän edes viiletä ilmaa. Ihan loistavaa tavaraa kun taipuu mihin vaan ja jää siihen asentoo mihin taivuttaa. Antennikin tuli vaihdettua sellaseen mustaan nysään, mutta siitä en kuvaa laita kun se tuntui niin mitättömältä. (Venttiilihatuthan ei sitä ollut)... Että, tämmöstä skeidaa tällä kertaa.. | |
|
| |
ändi
Viestien lukumäärä : 339
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Ma 14 Kesä 2010 - 21:46 | |
| Tosi komee astra, ja tarinakin on ihan loistavaa | |
|
| |
mvo
Viestien lukumäärä : 257 Paikkakunta : Hollola/Lahti Muut : ZX6-R
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Ma 14 Kesä 2010 - 23:33 | |
| On kyllä hyvännäkönen Astra Tulit tänää vastaan Ala-Okeroistentiellä, ite olin koeajolla asiakkaan E Kadetilla. Ja näytti Astra olevan illemmalla salpakankaan taksitolpan nurkilla parkissa | |
|
| |
Jookeli
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Ti 15 Kesä 2010 - 11:53 | |
| Jotenki lämpeen tälle, tosin tuon dumpin vois heittää meneen | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 Ti 15 Kesä 2010 - 21:00 | |
| Joo kävin siin Erosella kysymäs muutamaa maalaushommaa ja illalla auto oli siinä Aerodikkareitten parkkipaikal ku olin salil käymässä. Tosta dumpin heivaamisesta on ollu kyllä puhetta. Pitäis vaan hommata uus bypass ja toi dumpin lähtöki pitäis hävittää ku jää muuten nii rumaks. Joten taas menis rahaa "turhaan". Katotaa nyt mitä täs tekis, ku olis sille rahalle muutakin käyttöä.. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 La 19 Kesä 2010 - 21:17 | |
| Tossa on tokasta dynyttelystä käppyrät. Uutta osaa taas tilattu ja kaikkee pientä käpistelyä tossa taas pitäis tehdä, mut siitä sitten kuvia ja tarinaa kun on jotain ihan oiikkeeesti tehty. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Astra OPC -06 | |
| |
|
| |
| Astra OPC -06 | |
|