Rohkenempas aloittamaan uuden topicin siitä huolimatta, että vanha lukotetiinn ja ehkä parempi niin. Autojahan on siis ollut useampi tässä vuoden aikana. Helmikuussa 2013 heilahti kortti taskuun joten 19 vuoden ikää eletään ja neljättä autoa viedään.
Mitään isoa päivitystä autolle on vaikea kerralla tehdä kun on tämä nuorten keskuudessa kuuluisa opiskelijan pudjetti. Ja opintotukikin lähentelee huimaa 20snt/kk. Toivon mukaan siihen tulee muutos nyt kesällä kun valmistun ja pääsen töihin.
Edellisessä topicissani mainittu kirjoitusasuhan on mitä on, mutta siitä huolimatta toivon teidän pystyvän lukemaan tätä
Huonohkoja kuvan laatuja pahottelen, valitettavasti käytössäni on vaan HUAWEIN laadukas 8megapixelin "full HD" kamera. :albino:
Lätkästään tosta nyt vaikka kuvat entisistä autoista ennen kun alan tarinoimaan uudesta "paskasta"
Elikkä ensimmäinen auto oli Peugeot 306 1997.
kuva
Toisena kopperona pihaan pyörähti VW golf vr6 vuosimallia 1994.
Kolmas lihan liikuttaja oli Honda civic ej9 vuosimallia 1996. sille nyt ei hirveemmin kerinnyt mitään tapahtumaan muuta kun ostin siihen huimalla 20e kuvassa näkyvät alut ja maalasin ne mustaksi. No eihän se mulla ollutkaan kun vajaan kuukauden.
Ja nyt todellisessa nykyhetkessä ollaan ja autona toimi
Kansanvaunu passat korimallia 3b vuodelta 1997. Täysin karvalakki josta ei löydy edes ilmastointia, mutta en anna sen häiritä.
Siinä pari räpsyä ensimmäisen pesun jäljiltä
Pikkusta listausta mitä kesään mennessä pitäisi saada tehtyä:
-Lasien tummennus? 35% kalvoa ympäri auton
-Vanteet jotain kivaa 17" tuumaista (joo tiedän, että tulee paljon kommenttia että 18" vannetta alle, mutta siitä huolimatta laitan autoon 17")
-Madallus (autossa valmiiksi coilover satsi joten siitä ei ole huolta)
-Puskureiden alaosien ja helmojen maalaus korin väriin
-hifipuolen parantelu
-sisustan pikku piristely
Sitten pienenmuotoista tarinointia siitä mitä olen autolle jo kerinnyt parin viikon omistuksen aikana tekemää.
Ensimmäisenä alotin sisustan pesemisellä eli kovilla pakkasilla tossa kotipihalla imuroin auton kunnolla ja kävin jokaikisen kolon ja reijän läpi höyrypesurilla. (ennen kuvaa en tietenkään tajunnut ottaa) ja ehkä parempi niin, koska foorumin kovimmillakin jätkillä olisi saattanut jonkinäköinen oksennusreflexi vallata tunteet.
Noh mutta otin kuvan ainakin tuloksesta eli tälläistä sain aikaan.
toisena kauniina 20 celcius asteen pakkas päivänä päätin irrottaa passatista etuvalot kevyttä kiillotusta varten. valot hion 800-2500 papereilla jonka jälkeen kävin läpi ne vielä lumppulaikalla ja megaquirssin muovin kiillotus aineella.
Auton osto hetkestä lähtien itseä oli oksettanut takavalot jotka oli tummennussprayllä tummennettu mallia "kaksi purkkia per valo"
Noh eipä siinä sitten auttanut kun tylsän pakkaspäivän kunniaksi repiä tuikut irti, keittää kahvia ja käydä hakemassa hiomapaperit 120-2500. Sellaisen pikkuisen 2.5h pervalo projektin jälkeen sain valot näyttämään miltei hyvältä eli tältä
yllätys yllätys pakkaset jatkuvat ja jotain pikkusta kivaa on keksittävä tylsiin päiviin. Ajattelin sitten napata moottorista suoja muovin pois ja pienen ihmettelyn jälkeen homma oli selvä. Saksan lippuhan kuuluu joka paikkaan saksalaisessa autossa, joten
Siinä rupes sitten pikku hiljaa pakkaset ja lumi väistymään ja oli aika ruveta metsästämään jotain kesäistä vannetta alle. No hetken aikaa siinä ihmettelin ja kattelin vanteita kunnes, kyseisen foorumin käyttäjä laitto mulle YV:n jossa tarjos vaihossa golffin alla pyörineisiin vetteisiin vaihdossa Audi A8:sin vanteita. Ihmettelin sitten siinä hetken aikaa ja päätin ottaa vanteet.
17x8 et47 <- Mikään specseistä paitsi tuuma koko ei täsmää omiin kriteereihini. vanteissa oli valmiiksi päällä 205/40 kumit jotka nyt näissä kyseisissä välikelin vanteissa menee oikeen oivasti. VÄRI EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN!
Omaan silmään vanteet kyllä oikeen siistin näköiset, eikä ole huolta jarrujenkaan ulkonäöstä kun on sen verran umpinaiset pallot...
No seuraavana päivänä oli aika koittaa vannetta alle...
Kyllä rupes ihan itteäkin hirvittämään ku näki että millanen gäppi sinne jää vaikka etupää makaa jo nyt pohjaus kumien päällä.
Päätin siinä sitten ruveta aloittelemaan takapään madaltamisella kun on kylällä liikkunut huhua että ei sellasta alas pelkästään coileja säätämällä saa. ja niinhän se olikin.
Ensimmäinen kokeilu oli se että otan takaata vaan rohkeesti jouset pois ja katson mitä tapahtuu.
Tähän väliin voinkin jo lisätä, että etuvaloihin tuli kevyt tummennus, jolloin voi olla että täytyy takavaloihinkin laittaa kevyt tummennus takaisin että näyttää vähän tasapainoisemmalta
näin tapahtui... No samana iltana vielä kaveri toi e30 bemarin jouset jotkalaikkasin sopivaksi ja löin kiinni että sain perän edes vähän tyydyttävään korkeuteen. Perseen korkeus on nyt huonosta kuvasta katsottuna tollainen. Helma linja nyt on jotakuinkin suorassa etupäätä täytyy kylläkin tiputtaa vielä. Jotenki näyttää keulan gäpin takia todella taka kenoiselta vaikka ei oikeasti sitä olekkaan.
Ja joo ei pelkoa Kyllä tonne tulee lättyä väliin että saadaan vannetta kaaren läheisyyteen. Heti kun pääsee sorville.
Ps toi tossa oikeella on "tähti"
Tässä vaiheessa koitin miltä mahtaisikaan passatissa näyttää jenkit, ja siihen tulokseen tulin että oikeinkin hyvältä, täytyy vain hävittää nuo "xenon" parkit.
Huh.. Tulipas noita kuvia paljon, koittakaa kestää
ja tässähän tätä aloitus postausta oli kerrakseen, kuvaa ja tarinaa tulee sitä mukaa lisää kun autolle jotain tapahtuu, eli miltei joka päivä autolle jotain pientä tulee tehtyä.
Jos foorumilaisiin ei uppoa niin "isotkihot" tietää mitä tehdä
Lisätään nyt vielä loppuun, että lähitulevaisuudessa pyrin saamaan käyttöön jonkun kameran millä saan otettua siedettäviä kuvia!