Ajattelin tännekin kirjoitella juttua tuosta ensisijaisesti projektoitavasta kehonliikuttimesta, kyseessä ensimmäinen autoni, Honda civic EG HB, aka. shitbox.
Parin satkun pirssi olettautui tarpeeksi potentiaaliseksi rakentelukohteeksi pienistä puutteista huolimatta, ja pikkuhiljaa tämäkin kaiken ylimääräisen vapaa-ajan ja varallisuuden syövä murokulho alkaa olemaan mallia siedettävä.
Ostopäivästä eteenpäi parisen kuukautta tuolla jaksoi ajella vakiokuntoisena, jonka jälkeen tilaukseen laitettiin TA-technixin coilit. Juurikaan muuta ei ennen talvea "keritty" tekemään, mitä nyt pientä siistimistä lukuunottamatta. Keväämmällä tuli bongattua halvat Kebab KT-ykköset, eteen 7,5", ja taakse 9" leveät. Lähestulkoon tällä lookilla mentiin läpi kesän, mitä nyt eteen eksyi mugen-lippa, ja spoon-peilit.
Kesällä lähdettiin inttiin, ja syksymmällä auto ajettiin talliin odottamaan parempia aikoja. Osia on tullut haalittua rauhalliseen tahtiin, kuten esimerkiksi uudet vanteet; BBS RS070, eteen 9", taakse 9,5". Molemmissa ET pakkasen puolella, ja renkaina 195/45. Lisäksi samaan kasaan kuuluu uudet umpiot, xenonit, korkea kyynärnoja, sumarit, bra, tow hookit, uutta rattia, OMPin puolikuppipenkit ja kaikkea mitä nyt ebaysta onkaan halvalla irronnut.
Nykyisin kyseinen laitos on jo saatukin renkailleen,
Melko läski. Kilpikään oo keskellä, korjataan asia vielä.
Näillä cambereilla on varmasti kiva cruisailla (~-12*), eteen koitetaan edelleen taikoa lisää pienien istuvuusongelmien takia, ei vaan oo ihan helppoa... Hyviä ideoita siis otetaan vastaan. Tuli mieleen saisko alapallon kiinnityksellä pelattua jotenkin, mut en sitten tiiä. Joskus näihin on saanut jopa säädettäviä etualatukivarsia mut valmistus lopetettu ja käytetyt on helvetin harvassa. Olkavarsia muokkaamalla tuonne saisi enemmänkin, nyt kun alkaa ylätukivarsi ottaa jo kiinni iskariin. Kyseiset operaatiot eivät vaan välttämättä kestä katsastusteknisiä kriteereitä.
"Testilenkilläkin" käytiin, eli tallista ulos ja tuohon tienpätkälle. Etukaaret tarvii ainakin hieman mankelia, raapiminen on lievä tosiasia.
Tallissa odottelee uusi konepelti, vanhan päällä on joku joskus jammaillut siten, että turha ees koittaa pelastaa. Samalla menee vaihtoon puskurit, oikea takalokari jne. Edestä pitäis vielä tiputtaakin. Olis ollut helpompi hankkia joku kunnon alusta tuon TA-technixin sijaan jota on nykyään muokattu melko rajulla kädellä.
Värinvaihto tapahtunee ensi talvena, ja suunnitelmissa on Audin värikartasta tuttu Imolagelb, jota koitinkin välttävin tuloksin photoshoppailla noin lähinnä mielenkiinnosta:
Tekniikkaswappikin lienee ensi talvena ajankohtainen, pääsee eroon tuosta 1.3l kaasarikoneesta. Tilalle mieluiten tuo lähes legendaarinen B16A, ehkä jopa b20 alakerralla. Myös D-sarjan 1.6l koneet ovat käyneet mielessä.
Josko tämän saisi vielä tällä kaudella katsastettua ja ajoon, olisin erittäin tyytyväinen. Helvetin raipatun näköisenä tosin, kaikkine koritöistä johtuneiden epäkohtien takia. Bigmeettiin mennessä tän piti olla ajossa, mutta se hieman jäi, josko kauden lopetukseen pääsisi paikanpäälle..
Tehtävää löytyy tosiaan vielä paljon, ja vähän tavallaan hävettää lähteä "keskeneräisenä" liikenteeseen, mutta alkaa pikkuhiljaa ärsyttää pitää tätä tallissa.
Talvella otetaan tosiaan sitten isommat jutut työn alle.