Tässä tullu elettyä hiljaiseloa täällä foorumin puolella, vaikka harrastuksia tullu harrasteltua samaan malliin.
Jatketaa vaikka siitä mihin jäätiin
Alfa Romeo Mito '13 -> Toyota GT86 '14
Tammikuussa 2013 tuli hankittua käyttöautoks Alfa Romeo Mito 1.4 QV '13 170hv
Ei mitään erikoisia varusteita, jopa cruise puuttui ja se jäi hieman harmittamaan
Keväällä ostaessa ei ollut minkään näkösiä aikomuksia madaltaa tätä
Mut kuinkas kävikään, kun kaveritki madalti, ni pitihän sitä itekki maaltaa ja laittaa vähä kivemman näkönen.
Alustaksi tuli hyväksi havaittu BC Racing BR "Extreme Drop" aluksi 8kg jousilla eteen ja 3kg taakse.
Ne osoittautui aivan liian löysiksi, joten eteen vaihdettiin 14kg ja taakse 10kg.
Päästiin suht sopivalle korkeudelle ja fitmentti oli ihan ok käyttiksen
Autoa ei ollut tarkoituskaan madaltaa älyttömästi, siks tuli ehkä tuuman liian suuret vanteet laitettua alle.
Vanteet oli vähän hankalempi löytää, autossa nimittäin 4x98 jako, joten 19" vanteiden löytäminen edes 4x100 jaolla oli erittäin haasteellista.
Ellei olisi tilannut mittatilausvanteita, jotka käyvät vai tähän yleiseen rakentelukohteeseen
Joten jaonmuutoslimput oli seuraava vaihtoehto. Sellaset tilattiin, kun vanteet oli löytyneet suht ok spekseillä.
Moni varmaa tunnistaa BMW X5 Y-Spoke Style 63 9x19 et48 ja 10x19 et45.
Limput tuli 30mm paksuina kaksosasina eteen just sopivat, mut taakse olis 10mm ohuemmat ollu parempi.
Kävin sillä '13 isossa lihassaki, josta varmaan parhaat kuvat jäi
Alfa romeo mito by
Jussi Rajala, on Flickr
Alfa romeo mito by
Jussi Rajala, on Flickr
Alfalla ajelin 29tkm ja 1,5 vuotta.
Toyotan "urheiluauto" ei ollut sytyttänyt suurta kipinää tullessaan myyntiin 2012,
mutta somessa alkoi tulla 2013 syksystä (SEMA yms.) lähtien paljon erilailla laitettuja Toyotia, Scioneita ja Subaruita.
Ja osien saatavuus alkoi olla aika laajaa, joten mieleisensä pysyisi rakentamaan kerrankin BOLT-ON osilla :lol!: mitä ne on?
Sitten alkoi olla jo niin kauhee polte uuteen autoon, et sellaseen Alfa piti vaihtaa.
Tänä keväänä GT86 hinnat alkoivat olla sopivalla tasolla, joten soitin pariin liikkeeseen, joista tuli ihan naurettavat tarjoukset
Kävin kysymässä yhdessä paikassa vaihtoa, josta tuli niin hyvä tarjous, että tilaisuuteen oli pakko tarttua.
Toyota GT86 by
sebuzx, on Flickr
Toyota GT86 by
sebuzx, on Flickr
Toyota GT86 by
sebuzx, on Flickr
Toyota GT86 by
sebuzx, on Flickr
Toyota GT86 by
sebuzx, on Flickr
Kuten moni huomaa viimeisestä kuvasta, alle laitettiin samat vanteet kuin Alfassa oli.
Väri vaihtui, mut ei osunut omaan silmään, koska oli valittu Alfan valkoseen sopivaksi.
Alusta tuli tilattua mallia Airlift ja muuta alusta osaa taakse säädettävien tukivarsien muodossa, yms. muuta sälää.
Niistä lisää ens päivityksessä.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Toyota Corolla DX '82
Tää pitkäaikais projekti jatkaa edelleen matkaansa mulla
Tätä pitäis alkaa pajottaa vähä reippaammalla tahdilla.
Autoon on nyt ehditty tehdä:
- Alustan vaihto BC Racing ER AE86
- Kaikkien puslien vaihto uretaanisiin alustassa
- Moottorin vaihto 4K -> 2T-B
- Kaarien mankelointi enemmän ja vähemmän
Osia on tullu haalittua kaikennäköstä, joten tämä tulee varmaan säilymään vielä pitkään mulla
Pari kuvaa viime kesältä Big Meetistä Jämiltä.
Kun GThen ei saapunut alusta ajallaan, ni jotain ihmeteltävää piti keksiä sinne.
Pajotettiin kaverin kanssa miittiviikon kaikki arkipäiväillat, että saatiin vanteet maalattua, kiillotettua, kasattua ja renkaat asennettua torstai-iltana sekä korkeus säädettyä jotenkin.
Toyota Corolla DX '82 by
sebuzx, on Flickr
Toyota Corolla DX '82 by
sebuzx, on Flickr
Jatketaan tästäkin stooria seuraavassa osassa.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nissan Micra '99 -> Mazda Miata '91
Tänä keväänä Nissan vaihtui Mazdaan ja Pizzataxin tarina loppui minun osalta, jota pääsee keskittymään Rollaan paremmin.
Mazda toimi kesällä käyttiksenä ja pari viikkoa sitten oli yli dippaus.
Mazda Miata by
sebuzx, on Flickr
Jatketaan päivityksiä tässä talven mittaan