Noniin, nyt olisi messut messuiltu ja univelkoja nukuttu vähän pois.
Noita edellisiä postauksia kun tässä kattelee, niie ei oikeen tiedä edes mistä sitä alottas.
Tosiaan toi viime syksykin meni kaikkea muuta kuin autoa puuhaillessa, mutta siinä samalla tuli pikkuhiljaa haalittua osia nurkkiin. 2k16 puolella ei oikeestaan tullut muuta tehtyä kuin peltihommia. Pohjaan taisi tulla viisi paikkaa, kontti meni käytännössä puoliksi uusiks, kuskinpuolen helmaan tuli uutta peltiä ja takahiekkapelti tuli tehtyä kokonaan uusiks. Ja koska kaikki tietää miten kivoja noi peltihommat on, niin ei noita kuvia juurikaan tullut otettua.
Tollane kuva löyty näköjään tosta hiekkapellin teosta, mutta samalta se uus pelti näyttää muuallakin.
Kun noi korin hitsailut oli saatu tehtyä ruvettiin vääntämään pääkaarelle muottia. Siitä sitten muotin kanssa Marteliukselle.
Kaarivärkit ja pakoputkivärkit sieltä tuli matkaan.Täytyy kyllä antaa isokäsi Marteliukselle asiakaspalvelusta. Asioin mielelläni heillä myös jatkossa.
Siitä sitten heppailemaan kaaria muotoon auton sisään ja ulos, jotta olis vähän mukavampi hitsata saumat umpeen.
Pääkaari on siis 45mm saumatonta 2.5mm seinällä ja diagonaalit 38mm saumatonta 2.5mm seinällä. Lopuksi tuli myös kiillotettua noi kaaret, kun en osannut päättää väriä niille.
Ja pitihän noi kaaret saada oikeesti johonkin kiinni.
6mm levystä tuli tehtyä n. 20x25cm palikat pohjaan ja takaiskaritorneihin. Sääntöjen puolesta olis pienemmätki riittäny, mutta halusin noi kaaret oikeesti kiinni johonkin muuallekkin kuin pelkkään pohjapeltiin.
Tämän jälkeen heitettiin kone takas keulille, että pääsee pakoputken tekemään.
Vähän siellä meinas ahdasta olla, mutta kyllä se sinne vaan saatiin ujutettua.
Toi on siis 2.5" putki yhdellä 14" Magnaflown rosterivaimentimella. Kaikki liitokset on v-pannoilla ja putkeen tuli myös nipat Vibrantin E-Vac systeemille.
Jossain kohtaa sain ahaa elämyksen, että tarvin säädettävät tukivarret. Noh ei muutakun varret palasiks ja uniballit päihin.
Alatukivarret tuli boxattua uudestaan 3mm pellillä ja samaa tavaraa löin vielä apurungon pohjaan vahvikkeeksi. Kallistuksenvakaajaan tilasin Storngflexiltä vielä urtsipuslat. ei pitäs dassen alusta enää turhaan vedellä.
Reaktiotankojen kiinnityspisteissiin tein myös vielä vähän muotoa.
Nyt kun oli päästy taas metallihommien makuun, niin tein ohjaussimpukalle vahvikkeen iskaritorniin.
Sitten oli jarrujen vuoro. Jossain kohtaa olin tilaillut ysäri Civicciin kuuluvat 262mm Wilwoodin jarrut nelimäntäsillä puristimilla.
Foorumin Sune sorvas keskireiät sopiviks, muistaakseni 110mm niistä tuli, ehkä
Itte porasin noihin levyihin vielä uuden jaon, jotta navat saatiin levyihin kiinni. Satuloille adapterit ja naps ne oli paikallas.
Nyt kun alusta oli saatu reilaan pinnotin pohjan Upolin Raptorilla. 8litraa sitä sinne meni, mutta hemmetin hyvää kamaa tohon tarkotukseen kyllä.
Pohjan pinnotuksen jälkeen jyrsein vielä yläpään camber-säätölevyyn lisää säätövaraa ja alapäähän tuli Techno toy tuningin roll center adjusterit, jotka levittää raideväliä tuuman per puoli. Noh tämän jälkeen ei etufillarit enään mahtuneetkaan paikoilleen. Tuli siinä sitten levitettyä lokareita 3cm per puoli. Ja johan istuu taas.
Tässäkohtaa taisi olla abaut kuukausi messuihin
Sitten ei muutakuin pohjien tekoon.
Tossa kutakuinkin järjestyksessä, miten toi tuli tehtyä. Foorumin oikeet maalarit varmaan nauraa mulle, mut väliäkö tolla. Tekemällä sitä kuulemma oppii.
Lakan kovettuessa olikin hyvää aikaa tehdä kaikkea muuta.
Sisälle neljä laatikkoa Dynamatin Xtreme mattoa.
Pohjaan putket, linjat, akselit ja muut leegot kiinni.
Konehuoneessa sama laulu.
Ja kone takas paikoilleen. Toivottavasti viimisen kerran.
Sitten päästiinkin lakkapinnan viimeistelyyn. Ihan perun 1500p, 2000p ja 3000p kauttaaltaan läpi ja sen jälkee kiillotus kolmena steppinä. Aineina s3g, s17+ ja s40. Laikat tais olla Lake Countryn CSS oranssi, valkoinen ja musta.
Virheetön se ei ole, mut siedettävä tallimaalaukseks. Jotain videonpätkääkin tuli tosta otettua, niin katotaan saanko sen lisättyä vielä tähän.
Aika härskiltä se näyttää ilman kaaria. Abaut 20cm on renkaan keskikohta tullut ulospäin per puoli mitä se on vakiona ollut.
Kauheella kiireellä loput osat ja sisusta kiinni, että pääsee vielä hieromaan istuvuutta ennen messuja.
Etupään olisikin saanut ihan hyväksi, mutta ilmeisesti toi taka-akseli ei täysin keskellä ole tossa, niin takapään kanssa tuli vähän ongelmia. Ei siinä auttanut kuin nöyrtyä ja nostaa edestä samaan tasoon kuin takana. Suunnilleen 5cm siellä on vanteen ja kaaren välissä. Ja helmasta jäi jotain 12cm, mikä on aivan hemmetisti liikaa. Nooh täytyy yrittää löytää järkevämpää rengastusta, jos sillä päästäisiin näitä murheista.
Ja toi taka-akseli ongelma oli jo ensimmäisessä kokoonpanossa, joten en jaksa uskoa että se noista mun tukivarsista johtuis.
Tohon korkeuteen kun sen olis saanu jäämään ni olis ollu omasta mielestä hyvä, mut ei mahda mitään. Ja aikaakaan ei ihmetekoihin enään ollut. Paripäivää ja auto oli trailerilla menossa kohti Helsinkiä.
Ja tähän loppuun vielä vähän messufiilistelyä.
Ei sieltä messuilta tarvinnut tyhjin käsin lähteä. Tuning.fin Chosen One pressi palkinto lähti matkaan.
Kuvista krediitit Nikke Korhoselle
Seuraavaan postaukseen voisin vähän tarkemmin laittaa mitä tosta nyt tuon tekniikan osalta löytyy. Vaikka samalla sitten kun se saadaan käymään.