|
| Lindeen: Hainaama E28 | |
| | Kirjoittaja | Viesti |
---|
Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Lindeen: Hainaama E28 Ke 11 Helmi 2015 - 1:28 | |
| Morjesta, aattelin nyt antaa runosuonen sykkiä ja päräyttää topicit ilmoille! Eli tuommonen e28 tuli ostettua ja varmaan joillekkin kyseinen auto varsin tuttu laitos. Itsehän en niin bemareista ole välittänyt, mutta aina on nämä hainkeulat iskenyt, joten pitihän sellainen sitten ostaa ja kauas ei tarvinnut mennä, alle kilsa kotoota hakemaan kärsämäen tallilta kyseistä autoa. Pikaisen koeajon jälkeen rahat kouraan ja avain taskuun. E28 -83 520i TA-Technix polo 6n coileilla, turvatankilla ja pohjapanssarilla varustettu menopeli. Sopivasti karussa kunnossa oli ja ruoste vähän kuorta syönyt paikasta jos toisesta. Olihan se erilaista ajaa vanhaa kunnon autoa, kun aikasemmin oli tullut ajettua b5 audilla, jomeilla ja räsä kopiolla varustettuna... Kuva1 Kuva2 kuva3Puurattihan siihen oli heti pakko saada, torista kun halvalla sai Ooppelin keskiö vaihtui dinon alkuperäiseen. Ja pitihän se autokin pestä ja katsoa mitä yllätyksiä tulee vastaan. Seuraavaksi ajoin autolla noin 2kk päättömästi, niinkuin näillä kuuluukin Siinä ohessa puuhastelin auton mukana tullutta Zender etulippaa ja uutta maskipeltiä. Etulippa oli vähintään seitsemästä kohtaa halki . Kyllä siinä tovi vierähti kun vähän vahvistelin ja muovikorjasin. Ensin sulateltiin metallia sisään vahvikkeeksi: Sitten vähän muovinkorjausainetta päälle: Sitten vain hiomapaperilla ja kitillä tasaseksi: Hiekkapellille näytin vain rujosti piikkiharjakonetta ja vasaraa: Ja hinkkavärit vaan päälle: Hyvää tuli eikä näy lipassa jälkeäkään korjailuista Sitten oli aika purkaa auto osiksi ja ruveta kattomaan mitä tekis seuraavaksi: Rupeshan sitä ruostetta löytymään, myös eka reikä... Ei muutakun ruostetta pois... Tuo hiekkapeltikin oli jo aika kuollut tapaus, ehkä siitäkin hyvän saa.. Sitten tuli idea, kun en muutenkaan tästä bemarin suunnittelemasta "keskeltä" tulevasta putkistosta tykännyt, niin vedin peltiä päälle. Siinä samassa tuli vähän ruosteista peltiä revittyä pois ja samalla kun vinku lauloi, lähti myös varapyöräkotelo Hetken pellin kanssa askarrellen uutta peltiä päälle ja epoksia niskaan Sitten rupesin pintapuolta katteleen ja helmoille runsaasti piikkiharjakonetta Reikiä tuli, ja kaaresta paljastui kilo tinaa.. Tinat pois ja peltiä päälle Ruoste rupesi kyllästyttään, joten otimpa siinä sitten tuulilasin ja takalasin irti, v*tuikshan se meni... Viikonlopun jälkeen, kun tuulilasin v*tutus laantui ja moottorihimo nousi, tuli tuo m20b20 nypättyä keulilta pois tallille nukkumaan, jos vaikka joku ostaisi Tuli siinä sitten siistittyä konehuonetta ja johtoja, jos vaikka kaiken siirtäisi piiloon.. Rupesi taas nuo ruostehommat vähän innostamaan ja konetilan kimppuun! Tilaa oli vähän, joten vigulla auki ja migillä kiinni Sitten rupes kori ottaa päähän ja päätin kattella noita ovia ja huonoltahan ne näytti Mutta yritin pelastaa ja lykkäsin puhalluskoppiin Sitten rupesin selailemaan netistä parempia ovia, kunnes kaveri ilmoitti, että hän on menossa katsomaan purku e28 ja myyjä väitti, että olisi ehjä tuulilasi ja ruosteettomat ovet. No parituntii ajeltiin paikanpäälle ja ei siinä, tuulilasi halki alhaalta ylös ja ovet pahemmat kuin omat... Onneksi sentään sain sitten hyvän konepellin ja takaluukun... Näillä eväillä aloitetaan, jatkoa luvassa pian, kun kumminkin joka arkipäivä tätä rakennan. Väri ja vanne-ehdotuksia saa toki laittaa tulemaan ja myös mielipiteitä
Viimeinen muokkaaja, Lindeen pvm Su 24 Toukokuu 2015 - 22:49, muokattu 2 kertaa | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 To 26 Helmi 2015 - 22:24 | |
| Vähän tullu tehtyyn taas, välillä ollut vähän laiskempia päiviä niin ei tässä ole paljon aikaan saatu, kavereita vain enemmän jeesannut... Tässä samalla vähän seuraillu taas muiden työnjälkiä ja vähän kateeksi käy kun niin vimotteenpäälle tehdään ja kaikki puhalletaan ja maalataan.. Mutta yritetään nyt jotain sähläillä, käyttöautohan tästä on tulossa, jos jonkunnäkönöisen auton tästä saisi. Eli paljon ruostetta on taas lähtenyt ja myös paljon lisää löytynyt, Massoja tuli poisteltua ja katsottua mitä alta tulee Tuo korva tuli sitten napattua pois, oli senverran rajussa kunnossa ja koitin säheltää uutta siihen ja tarpeeksi hyvä tuli sopii hyvin loksuunkin, ehkä vähän joutuu sitten uusien loksujen kanssa temppuilemaan, mutta se on sen ajan murhe Epoksia päälle ja vähän tuli metallikittailtua saumoja samalla. Takakaariakin tuli alotettua, hirveähän tää hanttarinpuoleinen oli, vasaraa ja vastinta joutus näyttään et jotain muotoa siihen sai.. Tarkotus olis ensviikolla saada korille hiontavärit päälle ja tehdä ovet loppuun, konepelti ja takaluukku hiontaväreihin. Sitten tuleekin vastaan isoin pulma, meinaan värin valinta... Pää pyörii senverran laidasta laitaan, punaista, mustaa, sinistä ja harmaata tullut mietittyä... Ruskea vähän nähty ja mustiakin aikalailla, mutta onhan punasiakin jonkinverran... päätän mitä päätän aina se lopuksi kaduttamaan vähän jää vanteitakin etsiskellyt ja en oikeen osaa päättää 16" vai 17", saa nähdä mitä tulee vastaan.. Tällä jaolla mitään hienoa harvemmin löytää.. etsintä jatkuu | |
| | | Börre
Viestien lukumäärä : 31 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 La 28 Helmi 2015 - 2:17 | |
| On kyllä niiin tutun näköstä että melkein pahaa alko taas tekemään.. Onneksi oman hainokan osalta nuo hommat jo takana! (voittajafiilis!) Suosittelen kattomaan myös esimeksiks takakelkan kiinnityskohdat itellä ku hädituskin oli kelkka edes kiinni enää.. Mutta iso hansikas että joku muukin jaksaa näitä ruosteenraiskaamia kuningaskoreja pelastaa | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 La 28 Helmi 2015 - 3:05 | |
| - Börre kirjoitti:
- On kyllä niiin tutun näköstä että melkein pahaa alko taas tekemään.. Onneksi oman hainokan osalta nuo hommat jo takana! (voittajafiilis!)
Suosittelen kattomaan myös esimeksiks takakelkan kiinnityskohdat itellä ku hädituskin oli kelkka edes kiinni enää..
Mutta iso hansikas että joku muukin jaksaa näitä ruosteenraiskaamia kuningaskoreja pelastaa Sun tarinoita olenkin lueskellut, hyvä jälkeä tulee(y) saa nähdä jatkanko itse projektia noinkin pitkälle mutta ainakin jonkinnäköisen elämän annan Onhan tästäkin nyt suurimmat osat ruosteesta jo ohi, pari ylläripaikkaa lukuunottamatta pitää vielä pohjaa tsekkailla vähän enempi ja korille pohjamaalia jo ensviikolla niin eiköhän tääkin pikkuhiljaa etene, kun vaan jaksaa sykkiä | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Su 10 Toukokuu 2015 - 22:12 | |
| Tullut taas vähän tehtyä jotain, mitä tänne voi kirjotella. Korin oikasua tuli auton peräpuolella harrasteltua, kulma oli rajusti mennyt sisään ja vimpulaan. Alkutilanne: Siinä sitten nyppimistä ja kirosanoja, mutta tuli siitä jonkunnäköinen kulma ja valokin istui vähän paremmin Ruostekorjauksissa jatkettiin uuden konepellin ja takaluukun osalta aika vähäisissä tunnelmissa, konepelti oli melkein ruosteeton takaluukku sensijaan oli vähän enemmän ruosteessa ja mahtui onneksi hiekkapuhalluskoppiin, puhalluksen jälkeen vedin maalit kokonaan pinnalta pois, oli senverran kiveniskemiä ja maalivirheitä. Sitten ruvettiin kittaamaan auta isommalla kädellä, kaaret, takakyljet ja helmat piti tehdä valmiiksi Helma oli ottanut vähän osumaa, joten sitäkin joutusin vähän nyppimään, vaikka röpömassat päälle tuleekin itseä jäi häiritsemään eikä iso vaiva ollut kittaamiset sunmuut pohjatyöt alkoi vihdoin näyttää joltakin, ja olin aika kyllästynyt jo hinkkaamaan.. Ei muutakun pientä peittelyä ja pohjavärit päälle, näkee virheet paremmin Virheitä löytyi pari kappaletta, suurin niistä oli kuskinpuolen takakaari, näytti hölmölle ja sovitin ovenkera, eikä sitten sopinut tippaakaan, ei muutakun lisää kittiä ja suoristelemaan oven kanssa kuntoon, hanttarinpuoli olikin hyvä eikä mitään erikoisempia löytynyt. Tulihan se moottorikin haettua jossain tämän kaiken aikana, ei nyt tullut sitä perus m50 konetta tai mitään maailmaa mullistavaa, vaan kieroventtiilinen m20b25 joka passaa mulle aivan mainiosti. Jakohihna oli siitä mennyt poikki ja venat kieroon ja pari keinua. Ensin purin kannen osia aikani kunnes eteen tuli hyvänhintainen kansi kunnostettuna, äkkiä hakemaan ja kotona tajusin, että sitä oli plaanattu liikaa, tyhmä kun olin, enkä muistanut katsoa... noo vanhaan kanteen siitä sisälmykset ja konetta kasaamaan. Siinä samalla sitten piti saada konehuoneeseen maalia, että voi koneen upottaa paikalleen nopeasti, konehuoneeseen mustaa selemixiä suorakiiltona, eipä siitä kummoinen tullut, mutta ehkä riittävä konehuoneeksi Korikin olisi tarkoitus vetää ylitse tiistaina, väri jää vielä kertomatta, mutta sanotaan näin, kokeillaan tikulla jäätä, ehkä onnistuu ehkä ei | |
| | | Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ti 12 Toukokuu 2015 - 1:55 | |
| Taitaa olla bemarin korimalleista pahin ruostumaan, tais sitten kaikki on huonosti pidettyjä.Kaverilla on monta e28sia ja melkein kaikki on keulasta nitkahtanu tai takaiskarit korkannut.Jopa se helmi niistä.
Asia meininkiä kuiteskin! | |
| | | pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ti 12 Toukokuu 2015 - 15:51 | |
| Nää vanhat bemarit on mukavia, kun saa laiton alottaa hitsaamalla pari neliötä peltiä e30:nkin kun käy ostamassa, niin tilanne on yleensä tämä: https://youtu.be/7hCPODjJO7s?t=7m29s | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ti 12 Toukokuu 2015 - 21:31 | |
| - Challenger-70 kirjoitti:
- Taitaa olla bemarin korimalleista pahin ruostumaan, tais sitten kaikki on huonosti pidettyjä.Kaverilla on monta e28sia ja melkein kaikki on keulasta nitkahtanu tai takaiskarit korkannut.Jopa se helmi niistä.
Asia meininkiä kuiteskin! Juu kyllä sitä ruostetta näistä löytyy tässä taisi vanha omistaja olla jonkunverran korjaillutkin ruosteita ja lattia yllättävän hyvässä kunnossa. Tietysti kaikkia ruostekorjauskuvia yms ei tänne viitti kirjottaan tulis parisen sivua vaan ruostekorjauksia mutta omasta mielestä yksi harvoista bemareista, joka rakkautta ansaitsee vaikken ihan priimaa teekkään.. | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ti 12 Toukokuu 2015 - 21:33 | |
| - pazi88 kirjoitti:
- Nää vanhat bemarit on mukavia, kun saa laiton alottaa hitsaamalla pari neliötä peltiä e30:nkin kun käy ostamassa, niin tilanne on yleensä tämä: https://youtu.be/7hCPODjJO7s?t=7m29s
haha, video kuvastaa aikalailla alkutilannetta, kun tätäkin rupesin tekemään :DD ainakun luuli loppuvan lisää tuli... oispa tollasia korjauspaloja ollut kun tohon videossa lykätään:D | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Pe 15 Toukokuu 2015 - 22:22 | |
| Jatketaas jatkeesta, tiistai tuli, ei kerinnyt, otti päähän. Keskiviikkona auto teipattuna aamusta äkkiä uuniin ja röpömassarajoja teippailemaan, helmat ja takahiekkapelti päällemaalattavalla röpömassalla tuli vedettyä ja siihen epoksia päälle niin saa sävyn pysymään samana niissäkin. Sitten vielä viimeiset rasvanpoistot korista ja väriä sekottelemaan, maalina ppg delfleetin bc väri, johon päätettiin sekoittaa urkin metallipastaa, että saa vähän parempaa kiiltoa ja kivan värintaiton. Sitten aloin ruiskimaan väriä päälle, sekoteltiin vähän liikaa bc binderiä maaliin ja oli hieman läpikuultavaa, uusi yritys vähennettiin binderiä ja johan rupesi peittämään, sitten parit reissut väriä ja roberlon kronox 410 lakat päälle. Väri oli niin taittava, että siitä oli iphonella vaikea saada kuvaa miltä väri oikeasti näyttää. Parempaa kuvaa siis ensiviikolla kun saan kameralla kuvia, todella hassu väri eri valoissa Väri hieman tummempi ja niin, en oikeen osa selittää.. Parempia kuvia ensiviikolla, olkoot tämä pieni teaseri.. Mutta nyt on jotain uniikkia ja omaan mieleen aivan parhautta, sehän tässä se pointti onkin
Viimeinen muokkaaja, Lindeen pvm Su 24 Toukokuu 2015 - 14:46, muokattu 1 kertaa | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ke 20 Toukokuu 2015 - 22:06 | |
| kauhee kiirus ollut ovia tehdessä, ensviikolla pitäs kaik osat olla maaleissa, pirunmoista sykkimistä ollut lähiaikoina. Ovet piti tulla uudet, mutta muutoksia viimetipassa ja ovia ei tullut. Eli siis jokanen oven alareuna auki mitä sitten jäljellä oli ja uutta peltiä niinpirusti Ei mitään priimapaloja tullut väännettyä ja parista ovesta olikin koko alareuna vaihtokunnossa. Yksi oli suht hyvällä mallilla, mutta onhan nää elämää nähnyt, onneksi mahtui puhalluskoppiin. Kiireessä ees ehtiny kun yhen pikasen kuvan ottaan ja sekin melkeen vahingossa. Alareunat auki ja kaikkialta puhaltamalla ruosteet veke, nyt on hitsattu ja hakattu, kittaamaan vaan jokaikistä ovea, lommoja kun on Sain korinkin syrjään uunista ja teippejä pois yms, eka iso maalaus tämä ja onnistui erittäin hyvin omaan silmään ainakin, ei lakkavajeita eikä roikkuja. Pinta kiiltää todella hyvin pelkällä maalauksella ja urkin metalli paistaa hyvin väristä. Tarkotus ois kyllä vielä vähän parannella pintaa paremman kiillon toiveessa, mutta kelvatkoon kasaamiseen saakka. Pitäis varmaan ottaa järkkäri mukaan kun eivaan saa kuvia väristä perunalla, väri vaihtelee vihertävästä mopopojan siniseen iphonen läpi, väri on turkoosi/ocean blau. Ehkä auringonvalossa saisi väristä kunnon kuvia, ensiviikkoa odotellessa, kun saa paskan pihalle ja osia paikalleen Sitten alkaa vannetus ja maahan, 16" | |
| | | Mirza
Viestien lukumäärä : 118
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ke 20 Toukokuu 2015 - 22:38 | |
| Hyvältä näyttää mimmosta vannesuunnitlemaa ja aika eksoottinen väri on. | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Su 24 Toukokuu 2015 - 23:21 | |
| - Mirza kirjoitti:
- Hyvältä näyttää mimmosta vannesuunnitlemaa ja aika eksoottinen väri on.
Jääköön vanteet vielä varjoon | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Su 24 Toukokuu 2015 - 23:24 | |
| | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ke 26 Elo 2015 - 1:07 | |
| Päivitetääs tännekkin tapahtumia, tekstiä ja kuvia tulee nyt rutkasti hain korin kotiin ja irto-osat väreihin ja kasaamaan kovaa tahtia! Tässä samalla pitäisi muijaa e36:sen kanssa auttaa laittamaan, ei muutakun pihalle hääräämään yhdessä. Laitoin sparcon jakkaran hollille, pääsi vähän fiilistelemään. Pitäisi varmaan jostain hommaa joku kivanen sisusta.. jotkut oldschool sport penkit olis kivat eteen. koulun vimpat päivät ja opettaja hönki niskaan kamojen kanssa, joten koulun paku lainaan ja kiikuttamaan osia kotiin, reissuja tuli useita, kun ei täyteen viittinyt juurimaalattuja pakata. Eikä pakukaan mikään ajonautinto ollu, mutta tultiin vauhdilla. Osia pihalle pahvien, pehmusteiden yms päälle odottamaan iltaa, että pääsee kasaamaan. paku koululle ja kotiin kasaamaan.. kasa laatikoita ensin läpitse ja pultteja esille, uusia pultteja tuli pussillinen haettua, kasailua kavereiden kanssa yksi ilta tehtiin hulluna töitä ja saatiin ovet, takaluukku, konepelti ja puskuri paikalleen, ikkunat seuraavana päivänä paikalleen tiivisteiden yms kera. Se rupesi jo näyttämään autolta ja ajamisen hinku on kova! sateet häiritsee vähän projektia, mutta kannesta sain osat vaihdettua toiseen, siis ostin täysin kunnostetun kannen joka sitten osoittautui liikaa madalletuksi ja "vanhaan" kanteet sitten siirsin kaikki uudet osat yms Sitten kansi imusarja, laturi, ohjaustehostimen pumppu paikalleen ja vähän muuta niputtelua jakohihna paikalleen jne. Kannakkeita odotellessa ja vauhtipyörääkin tässä odotellaan, sitten ne vielä kiinni ja kone paikkaansa. Yhtenä päivänä jotkut käynyt hiippailemassa kotipihalla ja pressua nostelleet, onneksi ei mitään ollut hävinnyt, mutta irroitin varmuuden vuoksi kaikki irtaimistot ja vein sisälle turvaan... mikä ihmisiä vaivaa nykyään.. keskellä kirkasta päivää... Tiedä sitten uskaltaako mitään laittaa ennenkun on tuulilasi, takalasi ja kuskin lasi paikallaan ja saa auton lukkoon... Sisustaa laiteltu paikoilleen, äänieristeitä, lattiamattoa, takapenkkejä ymsyms.. moottorista puuttuu vieläkin korvat ja vauhtipyörä ja startti, niitä odotellessa laitetaan auto suht valmiiseen kuntoon, hinku on kova päästä ajamaan vaikkakin vanteet uupuu... Kaivoin myös tallin perältä kojelaudan minkä syksyllä autoon hankin, halkeamaton ja paskanhajuinen mutta hei ruosteeton konepelti ja tämä maksoi röökiaskin vedellä viruteltiin ja prestan aineilla pesu useaan otteeseen, senverran paskanen oli... haisi sikalalle... Hajut ja liat lähti prestan aineella näppärästi ja hyvän kiillon sai. Järkkärilläkin pääsi vähän sohimaan, enhän mä niistä mitään ymmärrä, mutta koitin nyt jotain kuvia ottaa ja vähän saada kiillosta kuvia. Kiiltää hyvin vaikka siitepölyä jossain aikapaljon onkin, pinta miellyttää, mutta kyllä jotkut virheet vituttaa pohjissa ja pari valumaa hävettää, mutta niistä oppii. Väri pääsee näissä kuvissa aikahyvin edukseen and i love it :smoke: Välillä mietin olisko sittenkin pitänyt maalata punasella, mutta ainakun nään auton, ei kaduta tippaakaan värivalinta, eikä ainakaan ole vastaan tullut samanväristä vielä, jos joku löytää niin olis kiva nähdä! sisusta melkeen kasassa, laitettu vaimennuksia, sähköjä kasailtu ja siistitty ja penkit laitettu paikalleen, sparcon jakkara saa nyt toimia kun kuskin penkki oli niin revennyt ettei siinä enää pystynyt istumaan.. tuli myös vähän kokeiltua vanteita ja 17" näyttää niin passelille, että kyllä varmaan siihen käännyn 16" sijaan, eihän se ihan niin alas 17" mene, mutta kyllä aikahyvin laski ja vielä oli varaa tiputtaa mutta en jaksanut alkaa tunkkilankkupelleilyä kun kokeilumielessä vain soviteltiin noita tyttöystävän keskineitä taakse 17x10 et 20. Itellä vanteiden osto pian edessä, joten jos jollain jotain koottavia 17" olis niin pistää privaa tulemaan. Liikenteeseen saatiin kasa, paljon on vielä hiomista, perän puslia varmaan edes ole jäljellä kempin jäljiltä, vaihdetangon puslat vituillaan, etupyörien molemmat laakerit paskana ja kaikkea tällästä pientä... Mutta ainakin pääs ajaa jo ja kovaa ajoa saikin kone vittuili aluksi, lykki pohjalta maitokahviöljyt, öljyvaihtojumpan jälkeen kuulus kovaa ääntä mikä paljastui vuotavaan pakosarjaan... lainavanteet vain alle ja lenkille. Hommia vielä rutkasti, konehuoneen siistiminen, pissapojan säiliön yms siirto luukkuun, takaluukun ja konepellin alapuolen maalaus, ja sisutan viilausta. mutta oli kyllä hyvä fiilis päästä kruisimaan vehkeellä, vaikkakin kolisi ja ulisi ja pörisi ja täristi jne motivaatio nousi kyllä, ehkä tää vielä tästä.. leimakin loppuu 20.8 Ei postausta ilman kuvia jatkellaas pienen tauon jälkeen, ollut kiinnostus vähän muualla, listoja vielä kiinnittämättä ja pientä hifistelyä tekemättä, moottoria ja pakoputkistoa väsäillyt ja loppui muuten pakosarjan vuotokin uudella tiivisteellä! katsastus alkoi häämöttää ja auton kunto hieman epävakaa, kengitty vain ja vikoja etsitty, noh laitettiin perus juttuja kasaan kuten etulaakerit vaihdettu, sitten oli noiden powerflex puslien aika, perän paskat ulos, kaikki sujui todella hyvin, kaikki aukesi ja ei ollut ongelmia edes jarruletkujen kanssa. Kokonaisuudessaan lähti nätisti pois, hiekkapiha ja tokmannin tunkki, voiko asennuksessa enää muuta haluta? Onneksi ei sentään tullut ahdasta, eihän siellä edessä mitään turhia nääs ole, tankki on takaluukussa ja pyöränkotelo poistettu, tilaa oli vallan mainiosti Kemppiperä oli tehnyt tehtävänsä, vasen pusla oli kokenut jo hieman rankemman lopun... :rolleyes: Ja vanhat puslat lähti erittäin näppärästi polttamalla, 10min paloi ja sitten vasaralla pari naputusta ja tipahti maahan ja powerflexit menikin melkein pikkurillillä painamalla sisään:jep: Harmi kun ei ehtinyt tuota akselistoa yms viimeistelemään, olis ollu prameeta takana-ajavien ihastella puhdasta persettä sieltä hiekkapellin alta, mutta talvella kumminkin hifistellään lisää tämän vehkeen kanssa, moottoritilakin kaipaa jotain hauskaa.. Ja vielä yksi taidekuva. lauantaina madallettiin auto leiman johdosta ja rullailtiin sitten lauantai, illalla pieni imuongelma ilmeni ja auralaakson abc lähin huolttis minne äkkiä selvittämään vika, tietäjät tietää millaiset nuo kynnykset on heti parkkipaikalle tultaessa, ilmeisesti putkiremppaa tai vastaavaa tehdään ja päälle laitettu metalliset hidasteet. rytinällä yli ja imuvuoto korjattiin pihalla, lähettiin sitten jatkamaan matkaa ja taas hidasteen yli, mutta ei mennyt ihan niinkuin piti, putken kannakkeet paskaksi ja putki roikkumaan maahan.. väkisin sitten kotiin ja pitää kyllä tehdä jotain uutta putkea vituttaa toi mölinäkin, vakioputki ois kiva jos jollain olis? Jotkut vanteetkin olis kovat, pitäis vain löytää ne mitkä oikeesti kolahtaa. kuvassa putken kannake rikki, sentakia maassa... Listakiinnikkeet yms vieläkin tulematta saksanmaalta, tiedä mikä siellä tökkii... mutta melkeen on vanteita vaille valmis perusauto. | |
| | | aajii
Viestien lukumäärä : 253 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ke 26 Elo 2015 - 8:26 | |
| Väri on kyllä ihan nappivalinta varsinkin kun valo siihen osuu. Oletko millä käsitellyt puskureiden kiiltävät osat vai onko vain hyvin säilyneet?
Vielä kun saat hiposteltua kaikki pikkujutut kuntoon niin on kyllä nättiä katseltavaa. | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 To 27 Elo 2015 - 1:10 | |
| - aajii kirjoitti:
- Väri on kyllä ihan nappivalinta varsinkin kun valo siihen osuu.
Oletko millä käsitellyt puskureiden kiiltävät osat vai onko vain hyvin säilyneet?
Vielä kun saat hiposteltua kaikki pikkujutut kuntoon niin on kyllä nättiä katseltavaa. valoa vasten väri kyllä antaa itsestään kaiken ja kromipuskureita hieman koittanut aineilla hinkata, mutta suht hyvin säilyneetkin, takapuskurin kromi alkaa olemaan jo vähän kärsinyt... pikkujutut, sisusta ja vanteet vielä ennen päätösmiittiä niin ehkä kehtaa tulla tällä pyörähtää.. | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Su 30 Elo 2015 - 16:47 | |
| Nyt saatiin takarenkaatkin alle, eli 175/55r15 kitkat päälle niin saatiin sopiva veny, jotta vanne mahtui asumaan taakse. Ihan hyvä fitti tuli kyllä näillä 15" keulii kyllä vielä kun pitäis eteen kans saada jotain peinempää rengasta... Mutta näillä mennään taas hetki! Suht tyhmältä näyttää näin kaposet vanteet kyllä, mutta menkööt nyt hetken kunnes töitä saan. Ja vielä kokonaisuudessaan koko auto Eteen vaatii vielä pienet venyt ja vannetta kaarelle, mutta ensisijalla nyt noi listat ja muut pisteosat ennen sellasta... Ps. Valitan kauheasta pörinästä ja rähinärännistä kaikille auton nähneille, en pidä itsekkään kyseisestä amispörinästä suurin syy miksi ei autolla kilsoja tule kuin n. 10km viikossa , mutta vaimentimia jo haalittu, koitetaan hiljentää tällä viikolla... | |
| | | Epi
Viestien lukumäärä : 266 Paikkakunta : 20100
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Su 30 Elo 2015 - 18:27 | |
| Mulla ois tuo käyttämätön sarja 175/50 kesärenkaita tossa!
Aika jepalta näyttää. Maalipinta varsinkin livenä. | |
| | | Lindeen
Viestien lukumäärä : 43 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 Ma 31 Elo 2015 - 20:38 | |
| - Epi kirjoitti:
- Mulla ois tuo käyttämätön sarja 175/50 kesärenkaita tossa!
Aika jepalta näyttää. Maalipinta varsinkin livenä. Juu otan yhteyttä hetiku rahatilanne nousee! | |
| | | Sponsored content
| Aihe: Vs: Lindeen: Hainaama E28 | |
| |
| | | | Lindeen: Hainaama E28 | |
|
| Oikeudet tällä foorumilla: | Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
| |
| |
| |