Iski tylsyys, niin pistetäämpä tästäkin jotaki tarinan tynkää tänne. Elikkäs kyseessä on vuosimallia -97 oleva w202 c240 Mercedes joka ollut mulla jo kolmisen vuotta hoitamassa käyttöauton virkaa ja paljon on reilun 100 000 km varrella sattunut. Pahoittelut kuvista kun ovat mitä ovat. Ovat kolmen vuoden takaa ja tietokeen kansioista kaivettuja niin alussa ei välttämättä kovin kummoisia kuvia ole, mutta pyrin kokoajan kuvaamaan paremmin ja kuvauskaluston päivityskin on kyllä mielessä ollut, mutta koittakaa kestää
.
Tässä auto pari kuukautta oston jälkeen ja ei sille paljoa ole tehty muuta ku ajettu
Fiksaamistahan siinä on, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.Tuollaisena sillä sitte ajeltiinkin kevät ja kesällä alko poltteleen, että kyllähän se pitäs saaha kenttään ja jotaki vannetta alle, niin tuli sitte hommattua tollaset orkkis koossa olevat rh zw1. Kuvaa niistä en nyt ostohetkeltä löytäny, mutta semmoset perus hopeet. väri ei kuitenkaan mua miellyttäny, niin ei muutaku maalikauppaan ja värikarttoja katteleen ja mieleinen värihän sieltä sitte löytyikin. Grafiitin harmaa sopi omasta mielestä noin tummaan autoon, niin ei ku tuumasta toimeen:
Siinä sitte jo hiottuna ja tämmösillä vermeillä pitäs saaha homma hoidettua. tokihan ruiskulla olis varmaan saanu paremman lopputuloksen mutta nykypäivän spray suuttimet on jo ihan hyviä
Pohjamaalissa:
Pintaväri:
Lakattu ja pultteja vaille valmiit:
Noh, takavanteisiin tuli hommattua uutta leveämpää kehää:
Noilla pitäs saaha taakse levettyä sen 9,5" niin eiköhän se nyt ainaki aluksi riitä. Etuvanteita tarkoitus myös leventää, mutta ajellaan nyt välillä ku töissäki pitäs päästä jollain kulkemaan. ei ihan kunto riitä alkaa polkupyörällä 120 km päivässä polkeen
Renkaiksi hommasin 225/45 taakse ja eteen 215/45. aika pullat ne mun mielestä on niin seuraava päivitys kun tulee vanteisiin niin kumit vaihtuu 215/40 joka nurkkaan ja etuvanteisiin leveemmät kehät.
Tämmönen luukki oli sitte jonkun tovin:
Ja toinen asia mikä piti saaha muutettua oli se korkeus ! Tilaukseen lähti sitte K-sport korkeus ja jäykkyys säädettävä alusta ja sitä odoteltiinkin sitte puoleen kesään
Ja vihdoin ja viimein ku se lopultakin saapui perille, niin heti viikonlopun tultua kotikunnille talliin hieromaan alustaa alle ja paremmaltahan se heti näytti mitä nyt näistä pikselimössö kuvista saa selvää:
Yksi "vähän" parempi kuvaki löyty missä auto suht puhdas
Noniin, siinäpä se meniki sitte kesä ja syksy ja ensilumen tultua pakkohan se oli lähtee katteleen onkohan siellä liukasta ja olihan siellä ja meni jarrutus pikkusen pitkäksi ja komeesti liikenteenjakan yli
Kaikki varmaan arvaa mikä on lopputulos kun 40 km/h ajat liikenteenjakajan yli. No jos ei niin se on aikalailla tämä:
Että näin
Osia meni paskaksi mm: pohjapanssari, 2 vannetta, öljypohja, öljypumppu, etupuskuri, lokasuoja oikealta, toinen sivuhelma, oikea etualatukivarsi, takaa muutamia pikku tukivarsia taipu banaanille. Ja sitte kaikkea pikkusälää.
Noh eihän siinä, muuta purkaamoille soitteleen osia ja ensimmäisenä oli hankinta listalla öljypohja ja öljypumppu. Suomesta olis öljypumppu löytyny 500€ hintaan ja öljypohjaa ei mistään irtotavarana. tietty vehohan olis varmasti ilomielin hommannut mutta se hinta onkin sitte varmasti toinen juttu, eli en edes kysyny ! No mutta onneksi on ebay, josta 60 tkm ajettu öljypumppu löytyi 30 € hintaan ja öljypohja korkeusantureineen 80 €
Puskuriin hajonneet muoviosat löytyi kans netin ihmeellisestä maailmasta edullisesti, niin ei tarvinnu koko puskuria lähtee metästään ku aika kysyttyä tavaraa nuo facelift puskurit tuntuu olevan, vaikka olis varmaan saanu paremman siitä ku olis laittanu kokonaan uuden, mutta onpahan jotaki hommaa viikonlopuiksi
muovihelma tuli kuntoon ihan muovihitsaamalla ja työkaverin kans tein vaihtokauppaa niin sain 16" aluvanteet talvirenkailla niin kaikki alko olemaan jo aika hyvällä mallilla. Yksi kaunis viikonloppu sitte vietettiin taas tallissa ja hinkattiin pohjia puskuriin ja helmoihin ja sama se oli maalata takapuskurikin kun siihen oli joskus aikojen saatossa joku ilmeisesti hieman pukannut (näkyy noissa ensimmäisissä pari kk vanhana otetuissa kuvissa).
Puskuria olikin joku jo joskus aikaisemmin lapiolla ja pakkelilla korjannut, niin koputtelin pakkelit pois ja muovihitsasin halkeaman kasaan.
ja muutava kuva lisää:
" />
Kevät siinä sitten alko pikkuhiljaa jo saapumaan ja mesekin saatiin tähän kuntoon:
jarrulevyt vaihtui reikämallisiin ja satulat maalattiin punaiseksi pienen ruosteenpoiston jälkeen
Sitten auton pesu ja siinä samalla harjoittelin vähän tuota myllytystä ja kyllä se nyt vähän enemmän kiiltää ku mitä se oli, mutta eihän se mikään priima ole vieläkään
Meseen haettiin piakkoin sitten puhdas leima ja eikun alusta tonttiin ja odottamaan että suolapaska lumi sulaa pois ja pääsee baanalle:
Hox: Kumit vaihtunu joka nurkkaan 215/40 ja eteen on nyt tullut sitä leveempää kehää
Noniin tulihan siinä nyt alkuun jo vähän kerrottua. jätetään jotaki seuraavallekkin kerralle, kun koneen ääreen eksyy.