Raapustetaampas tänne pikku stooria, kun on passattia tullut pikkuhiljaa laiteltua mielyttävämpään kuosiin.
Kyseessä on 2.0 TDI BMR(suuttimet ja suuttimien johtosarja vaihdettu
) koneella oleva passatti, joka toimittaa perheen käyttöauton virkaa jokapäivä.
Varusteina highline varustus.
Tämä laitos tuli myyntiin samalle kylälle kesällä 2014, joten ajattelin hetken mielijohteesta lähteä koeajolle, jonka jälkeen sitten paperit tehtiin ja
honda meni vaihdossa. Farmari oli hommattava, kun edessä oli taas rattaiden kuskausta peräkontissa.
Tältä auto näytti ostokuosissa:
Ensitöikseen ostin RNS510 soittimen, poistin takalasin pyyhkijän ja laitoin tilaalle lasitulpan ja tilailin OEM jenkkimallin maskin ja kaverin kanssa teippailtiin maski kiiltävän mustaksi. Maski pitäisi tippailla kokonaan uusiksi, kun ei mennyt ihan putkeen.
" />
Siinä tuli kuitenkin 2014 kesä ajeltua vakiokuntoisella, mutta pikkuhiljaa kuitenkin jotain hommailin ja valmistelin tätä kesää varten.
Golffista oli varastoon jäännyt ilma kamat ja nehän sopi näppärästi passatin alle. Takapään alalautanen piti tehdä uusiksi ja etupalkeen kiinnityslautasen kierteet piti sorvauttaa uusiksi passatin coili tolppiin sopiviksi.
Ilmat rakentelin ta-technixin tolppien ympärille, kun sellanen uusi coili setti tuli puoli ilmaiseksi vastaan.
Golffista jäänneet magneetti venttiilit ja ohjaimen hävitin ja tilalle tilailin jenkeistä Airliftin autopilot v2 setin.
Talven mittaan asettelin säiliön kavereineen varapyörän koteloon ja keväällä kurakelissä vedin autopilotin sähköt konehuoneen puolelle.
Välillä piti tehä kotona pientä wc remonttia, niin kontista sai sopivasti naulapyssyyn painetta
" />
Olis nuo kontin asennukset ollut kiva tehdä kovalla linjalla ja näyttävästi, mutta tälläkertaa näin, että mahtuu vaunut konttiin.
Vanteiksi hommasin Audin speedlinet koossa 19x9 ET41. Vanteet olivat ihan hyvässä kunnossa, mutta mielestäni niille piti jotain tehdä.
ostokunnossa:
Vanteet sitten vein puhallukseen, jossa keskiöt vedettiin soodalla ja kehät hiekalla. No homma meni totaalisen vituiksi puhaltaja päästä ja vein sitten vanteet Rimfixille puhallukseen ja maalaukseen.
Sillävälin kiillottelin pulttien kannat ja maalasin keskimerkit mustaksi.
Vanteiden väriksi tuli satiini musta:
Tuossa jokunen hetki sitten pääsin kaverin talliin asentelemaan ilmat passatin alle ja jokusen kerran niitä on jo koitettua hieroa, mutta vielä ei olla päästy toivottuun tulokseen.
Tällä hetkellä ollaan tässä tilanteessa:
Edessä on 13mm lätty ja palje on todella lähellä rengasta. Paljetta ei ole varaa laskea yhtään alaspäin ja vakio yläpäähän on tehty tarvittavat rälläköinnit, jotta palje on saatu mahdollisimman ylös eli siis tolpasta saatu mahdollisimman lyhyt. saisi tuonne lisää tilaa palkeen ja renkaan väliin, jos ostaisi camber yläpäät ja leveemmät lätyt eteen, mutta säästetään nekin rahat
ja hommaan jossain vaiheessa tulevaisuudessa airliftin performance tolpat.
Tuli tuossa hommattua jo votexin kopio etulippakin. Luulin tilanneeni muovisen, mutta sieltä tulikin kuitupaskalippa, joten sen hävitin heti pois ja pistin tilaukseen alkuperäisen votexin etulipan!
Kaikenlaista pitäs tehä, mutta niitä tehään tässä pikkuhiljaa. Listalla mm. vetarille tilaa, myllytys, dpf poisto ja samalla hiukkasen järkevämpi kartta tuolle koneelle ja kaikkee muutakin on jo mielessä.