| SroTku: VW Eos | |
|
+9Green Duk3 niklas89 Nikke albanzo john_gleasy tulonenn Volver AST1 13 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
SroTku
Viestien lukumäärä : 13 Paikkakunta : Turku Muut : BMW C1 200
| Aihe: SroTku: VW Eos Ma 9 Marras 2015 - 16:01 | |
| Pari vuotta sitten oli hakusessa suhteellisen käytännöllinen avoauto ja muiden vaihtoehtojen hiljalleen pudottua pois pelistä, valikoitui kulkupeliksi Suomessa jokseenkin eksoottiseksi jäänyt VW Eos. 2.0 TFSI-koneisella ja DSG-laatikolla varustellulla autolla oli siinä vaiheessa ajettu vain 51 tkm ja se oli alun perin ensirekisteröity Virossa. Eos ei vakiokuosissaan kauheasti tunteita herättänyt, mutta tästä yksilöstä löytyi tehtaan korisarja, joka sisälsi etu- ja sivuhelmat sekä lippaspoilerin takaluukkuun. Madallusjouset ja 19" vanteet oli myöhemmin lisätty myös ulkonäköä kohentamaan. Tässä kuva autosta ostokunnossa: Ulkoisesti auto on kokenut melko vähän muutoksia. Ainoastaan merkitön krominvärinen maski sekä krominväriset sivupeilien kuoret on tullut lisättyä. Tässä kuva viime kesältä, jossa nuo muutokset näkyvät: Vaikka auto oli tarkoitus säilyttää käytännöllisenä (on kuitenkin ympärivuotinen käyttis), tuli tänä keväänä kuitenkin vaihdettua alle H&R:n korkeussäädettävä alustasarja. Samalla vanteet vaihtuivat kromisiin Bentleyn GT-vanteisiin, päälle laitettiin Fuldan SportControlit. Ajomukavuus kärsi melkoisesti, mutta onhan sitä ainakin mukavampi nyt katsella: Koneeseen ei ole isompia muutoksia vielä tehty: tällä hetkellä mennään K&N:n paneelifiltterillä, APR:n Stage 1:llä sekä GFB:n DV+:lla. Tarkoituksena on vielä vaihtaa ainakin downpipe eikä K04-konversiokaan välttämättä täysin poissuljettu vaihtoehto ole. Toisaalta jo nyt on aika haasteellista saada tuota tehoa siirrettyä asfalttiin asti, joten kolmosella alkavissa teholukemissa ei välttämättä ole mitään järkeä. Alustaan ei ole vielä H&R:n Twintube-setin ja vanne-/rengaskombon (vanteet 9"x19", renkaat 225/35R19 joka nurkassa) lisäksi tehty muita muutoksia kuin Powerflexin dogbone mountin insertti. Etupyörien tilanpuutteen vuoksi jonkinlainen ratkaisu camberin ja muiden pyöränkulmien säätämiseen on kuitenkin hakusessa. Myös jäykemmät kallistuksenvakaajat ovat mahdollisuus kuten PU-puslatkin. Katsotaan nyt kuinka paljon sitä on valmis mukavuutta uhraamaan paremman ajettavuuden vuoksi kun missään ratapäivillä ei kuitenkaan tule käytyä. Ehkä eniten muutoksia tähän mennessä on kokenut sisusta (josta en luonnollisesti ole napsinut oikein yhtään edes etäisesti julkaisukelpoista kuvaa). Rattina on R32 Golfista peräisin oleva flat bottom -ratti nappuloilla ja viiksillä. Lisäksi dead pedal on vaihtunut beigestä alumiiniseen, mukiteline vaihtunut ruloversioon ja hifit on pantu uuteen uskoon. Hommasin soittimeksi eräältä tälläkin foorumilla vaikuttavalta jäseneltä RNS-510:n, johon hankin kylkeen alkuperäisen BT-moduulin. Auto-Polarin PolarFIS Advancedin kautta alkuperäisen ajotietokoneen näytölle saa puhelinluettelon lisäksi näkymään kaikenlaista kivaa dataa kuten erilaisia lämpöjä, ahtopaineet yms. Orggiskajarit saivat väistyä edessä Dynaudion Eosia varten suunniteltujen elementtien tieltä. Johtosarjojen yhteensovittaminen meinasi jo jossain vaiheessa saada uskon loppumaan, mutta niin ne vaan sain lopulta pelittämään. Dynaudion 3-tiesarjaa ajetaan Matchin PP 82DSP-vahvistimella, johon on kytkettynä myös Focalin IBus 20 aktiivisubi. Vahvistin on kuskin penkin alla ja subi hanttarin penkin alla. Lisäksi autoon on asennettu moduuli, joka mahdollistaa katon avaamisen ja sulkemisen niin kaukosäädöllä kuin pienestä vauhdistakin sekä Remucilla ohjattava Eberspächer. Tulevaisuudessa on siis ajatus tehdä pientä hienosäätöä niin koneeseen kuin alustaankin. Nahkapenkkien laatuun en ole kovinkaan tyytyväinen, mutta niiden upgreidaaminen saattaisi käydä liiankin kalliiksi. Mikäli herättää jotain ajatuksia, kysymyksiä tai ehdotuksia niin antaa palaa. Pahoittelut heikkolaatuisista kuvista, kunnon fotosessio on ollut jo jonkun aikaa mielessä, mutta toistaiseksi vielä jäänyt toteuttamatta.
Viimeinen muokkaaja, SroTku pvm Ke 23 Maalis 2016 - 11:35, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
AST1
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ma 9 Marras 2015 - 17:16 | |
| Siisti auto aihiona. Itseäni jää kovasti häiritsemään merkitön maski, peilitkin vois olla alkuperäis värissään. | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ma 9 Marras 2015 - 17:43 | |
| Jos se käytännöllisyys on niin tärkeää, pistä ilmajouset. Siisti ja hyvän värinen auto kyllä. | |
|
| |
tulonenn
Viestien lukumäärä : 35 Paikkakunta : Turku Muut : Ex Audi A4 1.8t Bertta Femma
Ex Audi A4 1.8t B7 farq
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ma 9 Marras 2015 - 18:41 | |
| Tää varmaan ollut useasti tuossa turuntiellä parkissa Salossa? Tuli kesällä monesti tsiigailtua Hyvännäköinen kokonaisuus. Merkki vielä keulille niin paranee entisestään! | |
|
| |
SroTku
Viestien lukumäärä : 13 Paikkakunta : Turku Muut : BMW C1 200
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ma 9 Marras 2015 - 19:38 | |
| Pusseja ehdottelee pikkuvelikin lähes viikottain, mutta niin kauan kun takaluukkuun täytyy saada mahtumaan myös harrastusvälineet on se vaihtoehto valitettavasti poissuljettu. Ja Salossa auto on tosiaan useasti parkissa, vaikka enimmäkseen Turussa pyöriikin. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ti 10 Marras 2015 - 10:23 | |
| Monesti tullut työmatkalla vastaan ja pakko todeta, että tämä kyseinen yksilö sai mut pitämään Eosista. Todella nätti kokonaisuus liikenteessä. | |
|
| |
albanzo
Viestien lukumäärä : 22 Paikkakunta : SRO
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ti 10 Marras 2015 - 19:12 | |
| Joo tää on tosiaan livenä huomattavasti asiallisempi laitos ku mitä noissa kuvissa. Enkä mä nyt sentään viikottain niitä pusseja oo ehdotellu, korkeintaan joka toinen viikko... | |
|
| |
Nikke
Viestien lukumäärä : 26 Paikkakunta : LAHTI
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Pe 13 Marras 2015 - 2:10 | |
| On kyl nätti EOS. Mut miten ois tohon Golf Gti V,VI tai VII facelifti. | |
|
| |
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Pe 13 Marras 2015 - 8:56 | |
| - Nikke kirjoitti:
- Mut miten ois tohon Golf VI facelifti.
Korjattu Siistin näkönen eos, tykkään tosta korisarjasta. Omaan silmään vähän liikaa kromia, ehkä peilit korinväriin? | |
|
| |
Duk3
Viestien lukumäärä : 341 Paikkakunta : Ylivieska
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Pe 13 Marras 2015 - 11:03 | |
| Siisti peli. Hyvät värit. Mutta kromipeilit häiritsee myös minua. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Pe 13 Marras 2015 - 12:21 | |
| - Nikke kirjoitti:
- On kyl nätti EOS.
Mut miten ois tohon Golf Gti V,VI tai VII facelifti. Mulla on varmaan päässä vikaa, kun tykkään Eosin keulasta. En ainakaan Golfin keulaa laittaisi, Sciroccon naamojahan noihin on kyllä ainakin istutettu. Hieno peli, hyvä väricombo. | |
|
| |
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Pe 13 Marras 2015 - 12:36 | |
| Itse laittaisin merkillisen jenkkimaskin tuohon. Merkitön on kliinimpi, mutta jokin siinä karsastaa silmää. Peilit kanssa korin väriin, muuten siisti laitos. | |
|
| |
SroTku
Viestien lukumäärä : 13 Paikkakunta : Turku Muut : BMW C1 200
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Pe 13 Marras 2015 - 12:38 | |
| Kiitoksia kaikille palautteesta. Mitään isoa projektia tähän en aio lähteä tekemään kun auto on kuitenkin ajossa koko ajan eikä muutenkaan tarkoitus ole millekään näyttelyautolinjalle lähteä. Joten vaikka omaan silmääni joku tuossa keulassa vähän häiritseekin, niin tuskin ihan kokonaan sitä tulen uusiksi vetämään kuitenkaan. Maskille kyllä tekisi mieli tehdä jotain, mutta toistaiseksi ei vain ole luovuus riittänyt keksimään mitä se olisi. Sama koskee noita etupuskurin kulmissa olevia mustia peitelevyjä. Kromijutut eivät ole kauheasti kannatusta saaneet, mutta itse tykkään siitä miten ne keventävät tuota kokonaisuutta. Väri on kuitenkin luonnossa pääsääntöisesti melko tumma (lähimpänä ruskeaa, vaikka osassa kuvista violetilta näyttääkin) enkä halua auton näyttävän vain tummalta klöntiltä. Ja ehkä muutenkin tykkään vetää tällä vanhalla kaavalla "If it won't go, chrome it!". | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Pe 13 Marras 2015 - 19:54 | |
| Kyllä minä lähtisin ensimmäisenä suorittamaan faceliftiä peräpäästä, ei oikein nuo isot valkoiset pallot innosta noissa takavaloissa. Faceliftin puskureita löytyy saksasta fiksuun hintaan, mut valot on kyllä hieman kalliimpia.
Vähän turha olis keulaa lähteä downgreidaamaan perhemallin osilla, vielä kun kutoscabriota löytyy ihan tehdasvalmisteenakin. | |
|
| |
SroTku
Viestien lukumäärä : 13 Paikkakunta : Turku Muut : BMW C1 200
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ke 23 Maalis 2016 - 11:56 | |
| Nyt on talven aikana tullut hiukan haalittua osia ja pääsiäisen aikaan olisi tarkoitus saada osa jo asennettuakin. Ensimmäisessä vaiheessa kiinni olisi tarkoitus laittaa uusi downpipe 300 cel katilla, Loban valmistama upgreidattu HPFP sekä REVOn nuorisosuodatin. Ensi viikolla sitten Carplussan Villen pakeille softan päivittämiseksi. Maalausta jäävät vielä odottelemaan faceliftin peilit sekä Audi TTS:n moottorin suojamuovi. Etupään negatiivisen camberin lisäämiseksi harkitsen yhä eri vaihtoehtoja. Helpoin ja halvin tapa olisi luultavasti ihan perinteisten camber platien hankkiminen. Se on mahdollisesti myös ainoa vaihtoehto, joka toisi renkaita sisemmäs yläpäästä kun muissa vaihtoehdoissa raideväliä levitetään alapäästä camberin muuttamiseksi. Onko kellään kokemusta Silver Projectin camber plateista? Eniten mietityttää että tuovatkohan nuo tai camber platet ylipäänsä paljonkin lisää tärinöitä ja muita epämukavuustekijöitä ajoon. | |
|
| |
dr.jemel
Viestien lukumäärä : 1 Paikkakunta : TKU
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ke 23 Maalis 2016 - 19:47 | |
| Mulla oli IV Golffissa juur sellaset Silver Projectin camber yläpäät ja pakko kyl sanoo et oli hyvä ostos. Säätövarat oli jees ja jämptisti tuntu pysyvän paikallaan, eikä myöskään täristäny ajoa millään lailla. Suosittelen. Ois mulla ne kyllä vieläki laatikossa jos kiinnostaa Mutta siihen en kyllä osaa sanoa, että sopiiko ne Eosiin... | |
|
| |
SroTku
Viestien lukumäärä : 13 Paikkakunta : Turku Muut : BMW C1 200
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ti 29 Maalis 2016 - 9:55 | |
| Sunnuntaina tuli kuus tuntia vietettyä isän kanssa auton parissa ja asennukset sujuivat jotakuinkin kuten oli suunniteltukin. Jonkinlainen pilarinosturi olisi helpottanut tuota downpipen asennusta melkoisesti, mutta kyllä sitä tunkeilla ja pukeillakin pärjäsi. Suorituskyvystä ei voi vielä kauhean kattavaa arviota antaa ennen ohjelman päivittämistä, mutta äänimaailma ei tasaisella nopeudella ajaessa muuttunut juuri lainkaan. REVOn intaken kuulee kyllä sitten jo ihan pintakaasulla kiihdyttäessä siinä missä dp:n äänimuutoksen huomaa vasta täydessä kiihdytyksessä. Paskainen konehuone, jota hitusen siistitään vähän keväämmällä: | |
|
| |
SroTku
Viestien lukumäärä : 13 Paikkakunta : Turku Muut : BMW C1 200
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos Ma 6 Huhti 2020 - 14:22 | |
| Neljä vuotta näemmä edellisestä päivityksestä, joten jotain voisi sanailla tännekin muutoksista. Eihän niitä nyt ihan kauheasti ole tullut, mutta muutama kuitenkin. RNS-510 sai tehdä tilaa vähän nopeatoimisemmalle ja modernimman käyttöliittymän omaavalle RCD330:lle soittimen paikalla. Alustaksi tuli alkuperäisestä vastustuksestani huolimatta sitten kuitenkin vuosi sitten ilmat. Airliftin Slam-sarjaa ohjaa saman firman 3P-ohjausjärjestelmä. Tavoitteena oli saada mahdollisimman suuri osa asennuksista piiloon vararenkaan syvennykseen ja siinä myös onnistuttiin. Ainoastaan ilmasäiliö kurkkaa takaluukun puolelle. Erityisen kaunista ei jälki takaluukun pohjan alla ole, mutta eipä sinne tarvitse onneksi kauheasti kurkkiakaan. Tänä keväänä auto kävi maalarilla kun varsinkin kaaret olivat jo päässeet aika ryönäiseen kuntoon. Kaaret mankeloitiin ja auto maalattiin kokonaan yli käytänössä alkuperäisellä värillä. Samalla maalia saivat niskaansa pari pisteosaa ja maski vaihtui alkuperäiseen. Se tosin tulee vaihtumaan taas hyvinkin pian jenkkimalliseen eli ilman kilventelinettä olevaan. Samassa tulee finnittömät kilvet, jotka kiinnitetään 3M:n Dual Lockilla. Tässä muutama kuva Albanzon suorittaman kiillotuksen ja Korrek PRO TFC Cure -pinnoituksen jälkeen. Jatkossa maski tulee siis vielä vaihtumaan samoin kuin rekisterikilvet. Sisustan osalta penkkien maalautus on yksi vaihtoehto ja onhan tuossa vielä alkuperäistä ainakin pakoputkiston loppupätkä. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: SroTku: VW Eos | |
| |
|
| |
| SroTku: VW Eos | |
|