Tuli tuossa juhannuksen aikoihin ostettua '85 mallinen Nissan Sunny ekaksi oikeaksi autoksi. Tästä olisi tarkoitus tehdä käyttökuntoinen peli kun kortti tulee taskuun Autolla on ajettu 238tkm ja se oli suoraan ensimmäiseltä omistajalta. Tekniikkana palvelee CD17 kone, eli nokileka. Sen jatkeena on orkkis 5-lovinen laatikko. Puhdasta pussihousutekniikkaa. Hintaa oli päätähuimaavat 30e, koska se oli jäänyt tarpeettomana seisomaan konehalliin kilvistä poistettuna. Vikoina oli että toinen takajarruputki vuosi, radio ei pelannut ja lattiassa oli mätää. Hinta-laatu suhde kohdillaan? Kotona sitten päästiin tutkailemaan hivenen paremmin lattiaa ja mätävauriota (japaninpelli.) Oli aika tehnyt tehtävänsä sillä massa oli lohkeillut aika pahasti ja reunoilta oli lahonnut 25cm leveät kaistaleet etupenkin jalkatilasta aina takapenkin korotukseen saakka. Kaikki mädät paikattiin ja lattia massattiin. Sitten oli vuorossa hifien asennus. Itselleni oli siunaantunut jostain Blaupunkt Vancouver -cd soitin ja kasa kaiuttimia. Viime viikonloppuna sitten asenneltiin oviin 6'' Blaupunktin bassot ja takapenkkien väliin tehtiin boksi johon tuli kahdet Blaupuntin 4'' ja kahdet kiinalaiset midit ja kaiken kruunuksi vielä yksi diskantti. Ääntä irtoaa ainakin toistaiseksi riittämiin. Nyt auto on tarkoitus maalata. Teemaksi olen suunnitellut kiiltävää mustaa, mutta helmat ja konepelti valkoisella. Sitten kun rahatilanne karttuu jossain välissä, hommaan jostain 14'' kromivanteet. Ja sitten kuvia.
ändi
Viestien lukumäärä : 339
Aihe: Vs: Devilin Nissani Pe 3 Syys 2010 - 17:47
mene nyt noitten 14" kromien kanssa
Mmasa
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Koski / Turku Muut : Ex:W202, A4B5 E36
Viestien lukumäärä : 254 Paikkakunta : tampere Muut : EX: bmw e30 caprio, bmw 730 audi a4 b5, Jetta mk1, Kermit mk2, peugeot 205, peugeot 405mi16, fiat croma T, bmw 325 ix,
Aihe: Vs: Devilin Nissani Pe 3 Syys 2010 - 18:19
Kylläpä on taas ideat
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
Aihe: Vs: Devilin Nissani Pe 3 Syys 2010 - 18:50
Devil kirjoitti:
Teemaksi olen suunnitellut kiiltävää mustaa, mutta helmat ja konepelti valkoisella.
anteeksi mitä.. helmat valkoisella? tarkoitatko nyt noita peltisiä?
vedät vaan ihan mustaksi kokoauton suosiolla, ei tarvii väkisin erottua liikenteestä. Sit hipostelet cromit kuntoon ETKÄ lisää niitä. Sit ehkä ne suunnitellut 14" cromit saattais sopia, jos siis madallat sen verran et kaaret on täynnä.
mun mielipide.
Pointsit aihiosta, ei kovin moni enää noita jaksa korjailla.
Täytyypi nyt itte sanoa että ei ole pahemmin tullut näitten autojen ulkonäön kanssa pelattua. Enemmän tekniikan. Mitään vinkkejä tuohon sitten? En nyt ainakaan lähe maalausta tai vanteita pidemmälle ulkoasussa. EDIT: Madallus on kytemässä korvan takana. Jossain vaiheessa on senkin aika. Teen tätä silloin kun on rahaa käytössä Ja mitenkäs noita kaaria pystyy levittään? En mielelläni hommaa lasikuitupaloja.
Viimeinen muokkaaja, Devil pvm Pe 3 Syys 2010 - 19:12, muokattu 1 kertaa
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
Aihe: Vs: Devilin Nissani Pe 3 Syys 2010 - 18:59
Devil kirjoitti:
Täytyypi nyt itte sanoa että ei ole pahemmin tullut näitten autojen ulkonäön kanssa pelattua. Enemmän tekniikan. Mitään vinkkejä tuohon sitten? En nyt ainakaan lähe maalausta tai vanteita pidemmälle ulkoasussa.
taidat olla vähän väärällä foorumilla jos et tosiaan meinaa edes madaltaa....
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
Aihe: Vs: Devilin Nissani Pe 3 Syys 2010 - 18:59
Ihan yleinen linja on tuo että madalletaan niin paljon ku mahollista ja leveät vanteet.
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
Aihe: Vs: Devilin Nissani Pe 3 Syys 2010 - 19:15
ensit lähdet siitä liikenteeseen että hommat vanteet, koska vanteet tekee auton, piste.
sitten ku on vanteet ni sitten mietitään että tarviiko niitä kaaria murjoa johki suuntaan, kovin ikävän näköistä kun oot levittäny kaaret ja vanteet jää 10cm kaaren sisälle.... mutta kyl se siitä !
mutta jos hommaat jotkut näyttävät vanteet niin sitten tarvii madaltaa, josset haluu madaltaa niin sitten riittää jotku basic vanteet koska niillä se sit o parhaimman näköinen ilman madallusta.
Lähdetään sitten niistä vanteista Tuossa on nyt vakiot 155xR13 kumit alla. Tohon sais laittaa ilman muutoskatsastusta 175-70xR13 kumit. Mieli tekisi jotain halpoja oldschool tyylisiä vanteita. Olisko mitään ehdotuksia? Ja kuinkas leveät tohon saa laittaa? 195 tai 205 olisi jo riittävä.
Laatueine
Viestien lukumäärä : 2327 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 14:30
ei ei ei ei ja ei. täst ei tuu nyt yhtään mitään. ei.
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 14:39
joo mut hei nyt olis hyvä hetki opettaa pojal vähä miten homma menee ettei tuu f&f completos hirmu.
Meikkis01
Viestien lukumäärä : 181 Paikkakunta : Aura
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 14:43
on ainaki haastava aihio jos tost meinaa hienon saada..
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 15:02
Devil kirjoitti:
Lähdetään sitten niistä vanteista Tuossa on nyt vakiot 155xR13 kumit alla. Tohon sais laittaa ilman muutoskatsastusta 175-70xR13 kumit. Mieli tekisi jotain halpoja oldschool tyylisiä vanteita. Olisko mitään ehdotuksia? Ja kuinkas leveät tohon saa laittaa? 195 tai 205 olisi jo riittävä.
Vanteiden leveys ilmotetaan tuumissa ja niin leveät ku vain mahtuu
pera187
Viestien lukumäärä : 677
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 16:49
Hoidat tohon vaikka jotku cromimangelsit (halvat ja kohtuu siistitkin), levitytät ne kunnolla joksikin 8-10 tuumaseks ja tunget vaikka väkisellä alle... kaaret varmaan levittyy tollases japsipelis ihan sillä perinteisellä pesismaila-taktiikal, sitte sovellat jostain painavammasta autosta vaikka jouset tohon ja rälläköit sopivaan linttaan.
ja unohda kaksivärimaalaus, ja katsastusvanteet ja renkaat pidät eriksee
Antto-
Viestien lukumäärä : 655 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 17:16
Kyllä näkisin potentiaalia tässä ihan jepa rassiks. Kyllähän tuo ihan atomeina tarvis käyttää ja kaikki ruosteet vittuun ja tuoretta peltiä tilalle. Kaikki turhat merkit pois pois. Konetilan vois samalla siistiä eli kaikki turha pois. Tuo tuskin vähäpäästönen on joten joku hyrrä sitten lisäksi. Ei tuosta kyllä halvalla saa hienoa, se on saletti.
Neuni
Viestien lukumäärä : 1460 Paikkakunta : Helsinki
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 17:20
Antto- kirjoitti:
Ei tuosta kyllä halvalla saa hienoa, se on saletti.
Miten tonki nyt ottaa, jos ostaa jotkut rumat 14 tuuman vanteet niin ne on ainoot jotka tulis kumien kans maksamaan. Jousien rälläköinti ja ruosteiden poisto ei paljoo maksa.. Tuskin tekniikan laittokaan tälläseen hirveesti maksaa, kaikki on suhteellista..
Hoidat tohon vaikka jotku cromimangelsit (halvat ja kohtuu siistitkin), levitytät ne kunnolla joksikin 8-10 tuumaseks ja tunget vaikka väkisellä alle... kaaret varmaan levittyy tollases japsipelis ihan sillä perinteisellä pesismaila-taktiikal, sitte sovellat jostain painavammasta autosta vaikka jouset tohon ja rälläköit sopivaan linttaan. ja unohda kaksivärimaalaus, ja katsastusvanteet ja renkaat pidät eriksee
Kaksvärimaalausidea kuopattiin loppujen lopuksi. Mitenkäs tuolla tavalla sitten levitetään noita kaaria
Antto- kirjoitti:
Kyllä näkisin potentiaalia tässä ihan jepa rassiks. Kyllähän tuo ihan atomeina tarvis käyttää ja kaikki ruosteet vittuun ja tuoretta peltiä tilalle. Kaikki turhat merkit pois pois. Konetilan vois samalla siistiä eli kaikki turha pois. Tuo tuskin vähäpäästönen on joten joku hyrrä sitten lisäksi. Ei tuosta kyllä halvalla saa hienoa, se on saletti.
Mätähommat tähän tuli jo lomilla tehtyä ja merkkejä en tästä lähde turhaan heivaamaan. Konehuoneessa eniten tilaa vie ilmanputsari, sitten pa-filtteri. Ei sielläkään paljoa tilaa puhaltimellekkaan oo, kun sattuu oleen paluuvirtauskansi. Mutta kyllä sellaisenkin saa sinne mahtuun. Kaverilla oli muistaakseni 900:en saabin turbo. Mahtaako olla liian iso?
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 19:42
Devil kirjoitti:
pera187 kirjoitti:
Hoidat tohon vaikka jotku cromimangelsit (halvat ja kohtuu siistitkin), levitytät ne kunnolla joksikin 8-10 tuumaseks ja tunget vaikka väkisellä alle... kaaret varmaan levittyy tollases japsipelis ihan sillä perinteisellä pesismaila-taktiikal, sitte sovellat jostain painavammasta autosta vaikka jouset tohon ja rälläköit sopivaan linttaan. ja unohda kaksivärimaalaus, ja katsastusvanteet ja renkaat pidät eriksee
Kaksvärimaalausidea kuopattiin loppujen lopuksi. Mitenkäs tuolla tavalla sitten levitetään noita kaaria
No vaikka rautaputki tai vastaava kaaren ja renkaan väliin, sitte vain rullaillaan. Ajellaan autolla hiljakseen samalla ku se putki on sielä välis --> kaari taipuu, tästä oli youtubes ihan videotaki mutta en ny jaksa ettiä.
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 20:25
Pripe kirjoitti:
No vaikka rautaputki tai vastaava kaaren ja renkaan väliin, sitte vain rullaillaan. Ajellaan autolla hiljakseen samalla ku se putki on sielä välis --> kaari taipuu, tästä oli youtubes ihan videotaki mutta en ny jaksa ettiä.
Vieraili Vierailija
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 21:21
Nätisti lähti poikien pakkelit Käyttääkö tuota keinoa kukaa ku kaikki vinkuu aina mankelin perään?
staarlet
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Saarijärvi
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 21:35
Pripe kirjoitti:
Nätisti lähti poikien pakkelit Käyttääkö tuota keinoa kukaa ku kaikki vinkuu aina mankelin perään?
Tolleen tein tohon mr2:seen kun ei saanu mankelia käymaan siihen, maalit vähän lohkes muuten tuli hyvä
Jousta vaan poikki ja lyhysempää iskaria kehiin ja levitytät noi alkup. peltivanteet
Miikka
Viestien lukumäärä : 166 Paikkakunta : Kuusamo
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 21:57
staarlet kirjoitti:
Jousta vaan poikki ja lyhysempää iskaria kehiin ja levitytät noi alkup. peltivanteet
Juurikin näin. Tuosta saa kyllä pienillä muutoksilla ihan näppärän pelin.
Jousta vaan poikki ja lyhysempää iskaria kehiin ja levitytät noi alkup. peltivanteet
Juurikin näin. Tuosta saa kyllä pienillä muutoksilla ihan näppärän pelin.
Tää on ollut yksi suosikkivisioista. Paljonkohan mahtaisi maksaa parin tuuman levitys noihin? Vaikka takaa 8'' ja edestä 7'' tai 7,5''. Ja onko tämän ikäiseen toi jousien laikkalyhennys laillista enää?
biblo
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Devilin Nissani La 4 Syys 2010 - 23:36
Jouset saa laikata kunhan eivät pyöri paikallaan kun auto on kevitetty ylös. Vannepaja hoitaa levitykset jollet muuta keksi, hinnat saa puhelimitse.
samppa
Viestien lukumäärä : 148 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Devilin Nissani Su 5 Syys 2010 - 1:11
itsellä joskus ollut tuollainen nissani joskus -90 luvun puolvälissä,oli vaan 1,5 bensa ja 2 ovinen...... mutta rälläkällä vedettiin jouset poikki ja 13" tykki vanteet alle....
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
Aihe: Vs: Devilin Nissani Su 5 Syys 2010 - 8:41
Mulla oli 1.5:lla ja farkkuna. Paras varuste oli se, että käsijarrukonsolista sai auki takasivuikkunan. Kahden sivun vikalistan jälkeen koitin ajaa paskaksi, mutta ei mennyt. Myin sitten Afrikkaan.