Pitkän ja hartaan selailun jälkeen kai se on pakko tänne kertoa tänne jotain omastakin projektista.
Autona toimii Vw Bora 2.8 4motion vm 2000, joka hankittiin talouteen 8/2014 hoitamaan käyttöauton virkaa.
(Niinhän se aina menee... käsistä lähti
)
Auto rahdattiin saksasta lähes alkuperäiskuntoisena, ainoa muutos silloin votexin korisarja.
Varusteita autossa kattoluukku, sadetunnistin, nahkasisusta, jne..
Auto oli silloin yleisilmeeltään aika surkea ja maalipinta oli varmaan pesty hiekkapaperilla.
Alla muutama kuva ostohetkeltä.
Auto suomessa ja paperit tullilla.
Tästä se homma sitten lähtikin ja paluuta ei ollut.
Tässä kohtaa käyttöauton virkaa hoidettiin reilu vuosi.
Auto koki matkalla kevyen ylimaalauksen, ja koneen vaihdon.
Kone vaihdettiin kaverin tallissa seisoneeseen samaan koneeseen 2.8 AQP, jolla oli ajettu vajaa 150tkm. Samalla vaihdettiin koneen jakopää osat ja putkisto uusittiin.
Kuten tästä jo arvaa niin nälkä kasvoi ja omat vaatimukset auton osalta myöskin.
Kesän tullessa alle ruuvattiin BC:n alusta ja piti kokeilla myös kiinatinoja.
Näillä mentiin 2016.
Loppuvuodesta lähti tilaus Britteihin, kun silmään osui R32 BFH:n tekniikka.
Myyjän kanssa keskusteltiin ja kaupat saatiin sovittua. 2 kuormalavaa tavaraa.
Toisella lavalla kone, sekä tukivarret ja olka-akselit.
Toiseen lavaan saatiin kaupat vielä tehtyä ärrän nahkasisusta.
Sisustan vaihdosta kuvia.
Samalla tehtiin sisäkatto päivitettiin mustaksi. (Katto itse verhoiltu ja mustat aurinkolipat jenkeistä ja muut osat haalittu brittien Ebaystä)
Koneen purku saatiin käyntiin.
Konehomma kesti yli vuoden osien haalimisella. (Budjetti petti,)
2017 alkukevät mentiin tällä lookilla, ja vanteet tuli hankittua.
Vanteiksi valikoitui netistä löydetyt Kerscher CS, jotka purettiin ja maalautettiin.
Toukokuun lopussa aloitettiin jo itseä häirinneet ruostekorjaukset, joka paisui loppupeleissä koko auton ylimaalaukseen.
Samaan settiin tilattiin jenkeistä GLI:n takaluukku. (Katsurilta pienet kilvet
)
Maalaustöiden ollessa käynnissä hankittiin srs-tec:iltä vielä r-line puskuri, jotta milltekin putkisto saatiin hyvin sovitettua.
Lopputulos omaan silmään sopiva
Puskurin verkot vielä irti.
Loppuvuodesta päästiin konehommaan käsiksi kun osat haalittu nippuun.
Lohko, sekä kansi saatiin koneistamolta takaisin.
Lohkon kunnostettiin ja kasattiin uusilla laakereilla, sekä arp-pulteilla.
Kansi kunnostettiin ja siihen tilattiin Schrick:in nokat ja uudet nostajat, sekä keinuvivut.
Putkistoksi hankittiin Lucifer/Miltekk kokonaisuudessaan.
Jakopään kasaus OEM osin.
Samalla tehtiin alustapäivitys, uusilla laakereilla ja powerflexin puslilla.
Ohjaukseen valikoitui S3 ohjausvaihde.
R32 jarrut tuli päivitettyä jo aikaisemmin..
Tästä se alkoi hahmottua.
Homma paketissa, katsurilta hyväksyntä
Tietääkseni ensimmäinen r32 bora suomessa ?
Tätä onnea kesti sen 2tkm kunnes kierokankien laakerointi päätti sanoa sopimuksen irti.
Kone tiputettu keulalta ja todettu vauriot ja uudet osat tilaukseen.
Tilaukseen mäntäsarja, kiertokanget, sekä purkuautosta kampura.
Lisää tarinaa kun osat suomessa ja lohko koneistamolta kotiutettu.