https://www.nettiauto.com/honda/civic/10112923Uusien haasteiden ja motivaatiopulan alta myyntiin tiettävästi(?) Suomen ainoa laatuaan oleva Honda Ferio Vi-RS (vuosimallia 1998). Yleistä tietoa automallista löytyy esimerkiksi
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_Ferio_Vi-RS, mutta pääpiirteissään kyseessä on aito japanilainen erityisen kattavasti varusteltu "sportti-versio" Civicistä. Suomeen auto on uitettu jo vuonna ~2010 ja täällä olonsa aikana käynyt läpi useamman kehitysvaiheen; toki huollettu ja perusosiakin vaihdettu siinä ohessa yllinkyllin, vaikka kilometrejä takana korilla ja moottorilla onkin vaivaiset ~140tkm. Viimeinen kehitysaskel (kuvat 4-7) pitää sisällään sinertävän harmaan ulkomuodon sekä muita muutoksia/aftermarket-osia pääpiirteissään seuraavan listan mukaisesti:
Kori: Väri vaihdettun sinertävän tummanharmaaksi (maalipinta vaatii viimeistelyn ja maalia saa mukaansa), musta katto ja ikkunoiden välilistat, siloitettu etupuskuri, Backyard Special etuhelma, JDM-mallin maski, JDM-mallin takahelma, tummapohjaiset etuvalot, punakirkkaat takavalot (punaiset osat tummennettu), kirkkaat sivuvilkut, tehdastummennukset, Depo sumuvalosarja, antennin reikä hitsattu umpeen (antenni integroitu takalasin lämmittimeen), alkuperäinen takaspoileri poistettu, S2000 pissapojan suuttimet, savunharmaa takalasin spoileri jne.
Tekniikka: 1.5-litrainen D15B (kolmeportainen VTEC), CVT automaattilaatikko (vaihteistolle ja ECUlle valittavissa kolme eri ohjelmaa ratin painikkeilla), Walbro bensapumppu, AKR polttoainesuodatin, Password:JDM hiilikuituinen ilmanottosarja, Password:JDM magneettiproput, K&N öljynsuodatin, DC Sports pakosarja, omavalmisteinen katinkorvausputki, DC Sports catback, Password:JDM venttiilikopan kansi ja muuta tingentangelia riittämiin.
Sisusta: Penkeissä ja ovipahveissa JDM-mallin sinimustat verhoilut, JDM-mallin matot, 2din multimediasoitin, kaukosäätöinen keskuslukitussarja useammalla avainaihiolla (vielä asentamatta), mittaristoon ja keskikonsoliin vaihdettu punainen taustavalaistus, sähköpeilit ja sähköikkunat jne.
Alusta: Korkeus- ja jäykkyyssäädettävä alustasarja, EG Civicin lyhennetyt olkavarret, edessä ja takana D2 säädettävät camber-varret, alumiiniset alatukivarret, takana D2 aurausvarret, ASR apurungon tukirauta, alumiininen takapoikkituki, alumiininen etupoikkituki, takana paksumpi vakaaja, säädettävät vakaajan välitangot, palkkeihin ja pokkauksiin muokattu lisää tilaa renkaille sekä tukivarsille (vaatii viimeistelyn).
Jarrut: Edessä iso jarrusarja (kunnostetut '98 Spec R Integran satulat + NSX kannakkeet + uritetut/rei'itetyt jarrulevyt), takana vakiot kunnostetut levyjarrut uritetuilla/rei'itetyillä jarrulevyillä, HEL Performance teräspunosjarruletkut, jarrusatulat maalattu candyn sinertävällä (maalia saa mukaansa).
Kuten tavallista, niin paljon varmasti unohtui ja mukaansa saa yhtä sun toista tarpeellista sekä useamman laatikollisen alkuperäisiä osia. Myydään ensisijaisesti lievänä projektina, sillä auto vaatii tällä hetkellä em. listan mukaisesti viimeistelyä ja joiltakin osin loppuun kasaamisen, että voi käydä leiman hakemassa. Toki tälle syksyä Hondalla on ajeltu enemmän ja vähemmän tarrakilvillä, eli sen puoleen ei yllätyksiä pitäisi olla luvassa (näytöt onnistuvat siis Oulu-akselilla).
Hintapyyntö 3600€/tarjous (rahoitus järjestyy tarvittaessa). Myydään ensisijaisesti talvirenkailla, mutta mukaan lisähinnasta neuvoteltavissa esimerkiksi 16 tuumaiset Work Meister S1R vanteet. Vaihtoa voi ehdotella autoon kuin autoon (välirahaakin onnistuu maksaa tarvittaessa) tai johonkin muuhun erikoiseen; tarjoa! Yhteydenotot mahdollisine lisäkysymyksineen
joni_p3@msn.com tai iltaisin nolnelnol-8211989. Viestillä tavoittanee parhaiten töiden vuoksi.