Morot,
keltanokka esittäytyy! Eli jostain se postaaminen pitää aloittaa, niin pistetään vaikka tämä oma rottelo esille. Eli E36 cabrio hommattua tuossa viimekesänä ja pikkasen olis tarkotus jalostaa kärryä nyt sitten, kun pakolliset kunnostamiset on kohtapuoliin saatu pois alta.
Vähän mitä tähän mennessä on touhuttu::: Kesä 2008-Kevät 2009 (edellinen omistaja) ::- öljyjen vaihto, suodatin, ilmanputsari, tulpat, jäähdytinnesteet jne. keväisin ja syksyisin
- puolien johdot
- "jakopään remppa" (eli oisko hihnan ja vesipumpun vaihtanut tjsp..)
- jarrupalat eteen
- säilötty talveksi talliin
:: Kesä 2009 - Syksy 2009 ::- alustasarja korkeussäädöllä
- iskarien yläpäät eteen ja taakse
- uusia kumia pläjäys
- mustat munuaiset mallia facelift look
- öljyjen vaihto, suodatin, ilmanputsari, tulpat, jäähdytinnesteet jne. perushuolto
- talveksi säilöön lämpimään talliin
:: Talvi 2009 - Kevät 2010 ::- uudet alatukivarret eteen
- powerflex epäkeskot alatukivarsien takaheloihin
- lamin-x -vuoratut etuvalot, vilkut ja sumarit
- aloitettu päättymätön puskurinkorjausproggis..
- auto talvisäilössä maaliskuun alkuun saakka, otettu ajoon huhtikuun puolella
- uusi takaikkuna
- termostaatti (lämmöt ei nousseet kunnolla)
- DME vaihdettu (vitosmukin suuttimenohjauksen maadoitusvika)
- lambda vaihdettu (vanha pimeni)
- öljyjen vaihto, suodatin, ilmanputsari, tulpat, jäähdytinnesteet jne. perushuolto
:: Kesä 2010 ::- raidetangot uusittu
- korin takakelkan kiinnikkeet vahvikehitsattu
- kaikki takakelkan puslat vaihdettu uusiin OEM -osiin
- powerflex epäkeskoja taas alle eteen (edelliset halki....)
- alustan muutoskatsastus
- uudet kumit taakse 245/35/17 ja eteen 215/40/17
- uudet etuvilkut mallia smoke
- kaikki vilkut + etuvalot ja sumarit vuorattu lamin-x tint -sävyllä
- laatikon öljyt, kytkin/jarrunesteet
- uusi käytetty vauhtipyörä
- uusi kytkimen työsylinteri
- puuhasteltu lisää säätövaraa etucämpereihin
- uusi kytkimen työsylinteri (toistamiseen, kiitos Motonet)
- uusi kytkimen pääsylinteri
- ovipahvien nipukat vaihdettu ja pahvit liimailtu kuntoon
:: Syksy 2010 ::- uudet etuiskarien yläpäät mallia OEM
- kardaanin tukilaakeri
- uudet takaiskarien yläpäät
- led rekisterikilven valot
- oikea etu pyörännapa/laakeri vaihdettu
- uusi flekti
- öljyjen vaihto, öljynsuodatin, ilmanputsari
- uusi etupuskuri mallia M
- kovakatto
- auto seisomaan lumen tulojen jälkeen
:: Talvi 2010 ::- uudet vanteet Rondell 0058 10x17
- eteen 5mm spacerit
- vesipumppu
- viskon poisto
- moniurahihna
- ledejä sisävaloihin
- venttiilikopan tiiviste ja kiinnityspulttien kumitiivisteet
- piiloventtiilit vanteisiin
- uudet pyöränpultit
- ison obc:n vilkunviiksi
- penkinlämmittimet korjattu
- sisäpesu penkeille
- etupenkkien saumat ommeltu uudestaan
:: Kevät 2011 ::- auto ajoon huhtikuussa
- uudet kumit 4x 225/35/17
- uusi vaihelaatikko 138tkm
- vaihelaatikon kaikki stefat + tiivisteet
- kampiakselin stefa + tiiviste
- vaihteensiirtäjän puslasarja
- kova vauhtipyörä (non-vanos M50)
- 15tkm ajettu kykäsetti + uusi painelaakeri
- moottorin tukikumit (ei asennettu vielä)
- vaihdelaatikon tukikumit
- kardaanin rättinivel
- kardaanin tukilaakeri
- H1 ledit sumareihin
- asennettu sähkötoiminen flekti
- uusi imuilman haitariputki
- ilmanputsari
- uudet tulpat
Näiden lisäksi tietysti:- perus ylläpito, kuten öljyjen vaihdot, suodattimet, tulpat (about 5-8tkm välein, kesä 2009, kevät 2010, syksy 2010, kevät 2011), nelipyöräsuuntaukset aina sen vaatiessa
- puunailut, vahaukset 3-4x ajokaudessa, myllytystä, nahkojen hinkkailut, sisäpesua, hajunpoistoa ja muuta hauskaa
- kruisailtu about 24 tkm 2009 keväästä tähän päivään (toukokuu 2011) ja kaikenkaikkiaan hyviä ja auringonpaisteisia kilometrejä.
Tulossa:
- öljyjen vaihto, öljynsuodatin,
- puskurin maalaus
- iso OBC
- pidempi painelaakeri (ainakin)
- xenon pitkät?
- uudet sisälokarit eteen
- M takadiffu
- M -puskurin alle muovit
- kuskin käsinojan alle mukiteline kasettitelineen sijaan?
- uudet etuvalojen lasit
- takapuskurin listat
- takakontin sisäverhoilu
- M -etupuskurin "BMW" -listan pätkä (kilvenalusen tilalle)
- facelift -ratin slipring + liitin/piuha
- kenties uusi ratti/verhoilu
- lyhyempi vaihdekeppi valaistulla nupilla
Pari paskaa syksyistä kuvaa vaikkapa tähän väliin:
Ja pari 05/2011:Uusi M-puskuri odottelee himassa maalaamista, niin pääsee tuosta rikkonaisesta ruoskasta eroon..
Tulevaisuuden näkymistä sen verran, että tuli tuossa myös nuo kuvien vanteet myytyä (8/10x17) ja tilattua samanlaiset Rondellin 0058:t, mutta koossa 10x17 joka nurkkaan. Tarkoitus ois kiepauttaa 225/35/17 -kumit sitten joka vanteelle ja liiskata pikkasen alemmas vielä. Varmaan sitten saa 10-15mm spaceria tungettua taakse ja vähän vannetta enemmän ulos. Keula jäänyt hieman korkealle iskarin yläpäiden vaihdon jälkeen, joten joutunee näppästä apujouset vielä pois välistä, kun nyt on säädöt tapissa..
Keväällä sitten päivityksiä taas. Auto ei ole talvikäytössä.[img]
[/img]