| Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|
+89Pellikka Jandu KjMM Zoml ripa oogoo pasisto tonkpa Juibbi Kozonen blummi Juunas94 J4TOG AS13 PHJS Leksa Raab s4his temeee. Sumiloff |777| Juhaz Jepa Makke nani wiiksi Säm niksude` Warro Juke-Maza janpertti OspreY Mro Pazihi -Mikkeri- hirvonen ShuFFel Vellulollero Aleksii jarkkis Jeppe. antizero lGtC Koomik pellepoliisi GrapL turhake Ruusenvisti RöHnÄ hintti -zamppa- kartza Mai- _wisse_ Challenger-70 TMA Jusux Mazuuu Neuni ElektrikMekanik Masq Makkeli SaKmund kaleiv sasu mazz apuapina Ghosty InsaneMe Grontti Elementti CDLC.CO TomVi epk eros x-arttu-x Jak3 jontte Green Kipe Bäkström llattee Mmasa ]usbe kiskola Laatueine Antto- kop-O-nen Wald 93 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 9 Marras 2014 - 8:27 | |
| Kiitoksia!
02A on vielä. Tavotteena sen verran että kestää vielä laatikko ja kytkin. Tuolla ahtimella vois 350hp saada suljetulle alueelle. Sitähän ei vielä tiiä pääseekö tavotteeseen, mutta koitetaan. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 21 Joulu 2014 - 16:31 | |
| Osia tilailtu tasasta tahtia ja osa niistä on vielä matkallakin. Hannu H:lle Fixus centeriin taas kiitoksia isosta kasasta osia. Kaasuläppä tuli AEB tms. vanhemmasta. Vaijeriksi ostin 1.6-1.8 kaasarimallin vaijerin, mutta sais olla vielä pidempi. Kaiketi 1.3 malleissa on vähä pidempi, niin pitää koittaa löytyskö tilalle. Riittäs tuokin jos vie imusarjan päältä kuten yleensä, mutta haluan vähä siistimmin vetästä. Laturin kannake olikii liian hyvä ollakseen totta. Eihän se passatin oma passannu yhteen etupalkin kans. Siihen on golffin osa tulossa saksasta. Bensatukki myös matkalla saksasta, mallia golf 1.8t. Imusarja on Pazi88:n hoidossa ja siitä hitsataan päädystä jarrutehostimen lähtö tukkoon. Oli niin rumassa paikkaa. Otan imusarjan alta alipaineen tehostimelle, kun siellä lähtöjä on useempiakin. Koneen kannakkeiksi ostin uudet Febi Bilsteinin tekeleet. Vanhat oli jo melko kärsineet. Saapa nähdä kauanko kestää. Jos heti korkkaa niin pitää kehitellä joku lasiliimalla täytetty malli vanhoista. Pakosarjakin on edenny hitaasti mutta varmasti. Alkujaan oli tuohon hommattuna 42mm putket, kun sopivasti semmoset sain. Niillä olis ollut hankalampi tehä, vievät tilaa sen verran reilusti ja mutkat loivempia. Hain sitten onniselta vielä 38mm ainekset. Tuleepahan nyt semmonen ku alunperin pitiki ja ei oo kaikki putket ihan kiinni toisissaan. Pirullisen hankalan mallinen tuo kollektori tehä kun mitsun ahtimessa on oudon malliset reiät ja vielä jaettu laippa. Suojakaasu loppu just sopivasti kun ois päässy makuun. Suunnitteluun menny suurin aika että saa ees jotenkin kaikki sopimaan ja sopii vielä hitsaamaan kiinnikkin. 38mm onkin tuohon kanteen optimi halkaisija ja oletettavasti ahdin herääkin paremmin. Kompromissihän se hieman on putkien pituuksien osalta mutta ei nyt montaa senttiä heittoa tule kuitenkaan. Ahdinta joutu tuomaan vielä ylemmäs, kuin aiemmin soviteltiin. Olis jääny liian vähän tilaa laippojen väliin. Tuleepahan opeteltua tigillä hitsaaminen samalla. Mukavaa hommaa ja hyvin tuntus onnistuvan. Vehkeet jo hallilla olikin, mutta käyttöä ei ole vielä ollut. Jää putkia reilusti jemmaan ja nyt ku tulee opeteltua niin saa nähä mihin vielä sotkeutuu Kaikki vesiletkut sain askarreltua valmiiks. Kanteen ja lohkoon tuli uudet lähdöt nelosgolffista. Alavesiletku on kans nelosgolffin ja passaa ihan suoraan paikalleen, syylärin päähän vaan vähä liian pieni. Ylävesiletku on 240 volvon letkusta ja nelosgolffin muovisesta haarasta kasattu. Sai tuosta näppärästi paisuntaletkulle lähdön ja letkulta ei paljoa mutkia vaadittu. Syyläri tässä jo olikin vr6 corradon. Kennolle menevät letkut on kakkiksen ja passatin osista sekoteltu. Väliin piti tehä y-haara, josta menee vesikierto ahtimelle. Y-haaran silppusin passatin vesiputkista, vielä vaatis tigillä hipasun. Koneen kiertävä vesiputki on myöskin uus nelosgolffin malli. Vähän joutui silpomaan ja hitsaamaan kiinnikkeet uusiksi että istuu kunnolla. Paisuntasäiliöksi tuli uus Febi Bilstein. Öljynjäähymutikalle letkut on arvottu laatikoista ja toinen oli vissiin e90 bemarista ja toinen ehkä volvosta Nuo oli hankalimmat löytää mutta lopulta sattu hyvin kohilleen. Seuraavana pitäs kehitellä huohottimen letkut. Venakopasta lähtee nyt kakkiksen sisäkennon letkusta muokattu pätkä. Suodatinjalkaan tuli uus muovinen lähtö ja siitä jatkuu letkulla. Noillekin pitää hitsata y-haara ja vetää yhdellä letkulla pakoputkeen. Pakoputkeen pitää kopioida kaverilta E-vac huohotusventtiili tee-se-ite -hengessä. Toivotaan että pelaa niin. Ei tarviis mitään kerääjää ja häviää öljynkäryt pakokaasun seassa. Kauppaa hieman hieroskellut moottorinohjaushiluista ja niistä lisää myöhemmin. Tulee mitä luultavimman AT Driveboard ohjaimeks. Ja luultavasti suuttimet ja polttoainevehkeet sen mukaset, että voi e85:sellä rueta leikkimään. Sama kai se on kerralla laittaa sillä käymään kun aikeissa kuitenkin oli jossain vaiheessa alkoholisoitua. Vauhtipyöräkin on koneistajalla. Sanoin että ottaa pois kaiken mitä saa. Josko ois sitte herkempi. Nyt on joululomalla hyvää aikaa rakenteluun niin päivityksiä luvassa enempi. | |
|
| |
Kozonen
Viestien lukumäärä : 21 Paikkakunta : Lappeenranta
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 22 Joulu 2014 - 22:07 | |
| Noista putkeen huohottavista venttiileistä on parilla tutulla huonoja kokemuksia. Tiedän tapauksia, joissa pakokaasu on lähtenyt huohotinputkia pitkin väärään suuntaan ja kärtsännyt venttiilikopan tiivisteen/karstoittaneet venttiilikopan. | |
|
| |
Juibbi
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : Kalajoki Muut : Volvo 242 -80
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ti 23 Joulu 2014 - 9:17 | |
| - Kozonen kirjoitti:
- Noista putkeen huohottavista venttiileistä on parilla tutulla huonoja kokemuksia. Tiedän tapauksia, joissa pakokaasu on lähtenyt huohotinputkia pitkin väärään suuntaan ja kärtsännyt venttiilikopan tiivisteen/karstoittaneet venttiilikopan.
Veikkaan että tommosissa tapauksissa on ollu liian ahas putkisto että tullu painetta pakoputkeen ja that's why lähteny huohotusputken kautta koneeseen. Mut nää on vaan veikkauksia Tota moroson tuotetta näytettiin kehuvan ko vähä googletteli aiheesta lisää. E:Mistä vitun venttiilistä mää puhuin? | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ti 23 Joulu 2014 - 9:50 | |
| Onhan esim. hiekkapuhalluspistoolissa ja maaliruiskuissa paine sisällä, mutta silti ne imee hiekkaa/maalia säiliöstä? En nyt osaa sanoa mikä mainituilla herroilla on ollu ongelmana, mut itsellä ainakin tunnusti pelaavan oikein. Mut ajattelin kyllä varmistaa mittarilla ko. venttiilin toiminnan kun vehkeet on taas nipussa. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 27 Joulu 2014 - 18:33 | |
| Toisilla tuntuu pelaavan hyvin. Ilmeisesti melko tarkka siitä että putkeen tuleva pilli on oikeen mallinen ja oikeassa kulmassa. Pajupilliin jo Pasiin kans vertailin, kun eihän sekään soi jos vuolee miten sattuu . Putkisto tulee 3", joten tuskin se ainakaan ahistaa merkittävästi. Vois melkeen nipan mittarille laittaa huohotusputkeen niin sillähän se selviää. Helppohan se on muuttaa kerääjälle, jos ei muuten saa pelaamaan. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 24 Tammi 2015 - 20:29 | |
| Hommat etenee mutta kamera ollu kotona. Hommatkin semmosia ettei paljo valmiin näköstä synny. Ei löytyny valmiina supistajaa turbolle ahtoputken lähtöön niin laskelmoin ja piirsin paperille mallit. Pellistä rälläköin sopivan siivun. Lähtö 41mm ja ahtoputket 63,5mm. Eikä laippaakaan voinu ostaa. Tein ite ja samalla tuli kanteen jollekin saastepömpelin reiälle tulppa. Vielä viimeistely vaiheessa kuvassa. Taittelin pellin kartioksi ja hitsasin laippaan. Pysy jopa suorana kun pulttasin t5 portterin apurungon paksuun prikkaan kiinni Vesiletkuun ahtimelle letkun haara ja huohottimen haara kans hitsailtu. Downpipen tein bilteman akselinylityksistä 3-tuumaisena. Tällä kertaa putkisto tulee v-bandeilla, jotta ois helppo purkaa tarvittaessa. Nuo on kyllä hieno keksintö, biltemasta myöskin. Vielä pitänee tuki lohkoon rakentaa kunhan on kone pukissa. Melkonen kippura siitä tuli kun halusin että pakoputki lähtee keskeltä tunnelia. Saa vaihtaa ahdintakin toisinpäin ilman pakoputken muokkausta. Hukkaporttikin kun on integroitu niin tuli omat haasteensa tuossa dp:ssä. Mutta on se nyt reilu kymmenen senttiä erillään ahtimen jälkeen ettei ihan sotke virtauksia. Jos evoissa tuo pelaa jopa niin että kaikki menee suoraan sekasin, niin lienee nyt hyvä. Pakosarja on hitsattu. Hyvinhän se meni ja tiggikin tuli tutuksi. Työläs homma kaiken kaikkiaan, mutta seuraavat menee varmasti helpommin. Kuvaa ei kerenny irtaallaan vielä ottaa ku oli kiire paikalleen. Hitsausta tuli viimeisteltyä toisenkin porukan hallilla kun suojakaasu loppui kesken hommien. Vielä pitää käyä laipat hiomassa lopullisesti suoremmaks. Ahtimen lopullinen sijoituspaikka on tuommonen. Sopii hyvin konepellin osalta ja putketkin saa kohtuullisesti kulkemaan. Männät hinkkasin vielä kerran. Vanhoilla renkailla urat puhtaaksi isoimmista kokkareista, messinkiharjalla loput. Pinelinessä kylvetin kuumassa vedessä, lähti kyllä kaikki loppukin palanu öljy mutta meinasi mustua. Ei uskalla kauaa liotella kyllä alumiinia. Puhtaana ja kuivana alkoi punnitus. Männät, tapit ja veivit kaikki ensin yksin ja valikoin setit niistä. Renkaissa oli pelkästään öljyrenkaassa eroa niin sillä sai pelattua loput. Yks setti on gramman kevyempi ku kaverit, eli hyvin meni. Vielä ku mittais katkosvälykset niin voi niputtaa nuo pakettiin valmiiks oottamaan. Suunnitelma oli maalailla VHT litkuilla melkonen läjä osia ja enää ei sais myydä niin piti metästää ja jemmata kaikki tarpeellinen hyvissä ajoin. Noilla pitäs saaha ahtoputket, pakosarja, venakoppa, pakoputkisto ja muutamat pienemmät osat maalattua. Maailmalta tulossa rosterivaimentimet, välijäähdytin ja lämpösuojavehkeitä pakopuolen ympäristöön. Tiivisteitä tuli taas pikku pussukka haettua alkuperäsenä. Ja vielä puuttuu moottorinohjaus oheishiluineen ja nokkapyörät. Pitää tilata pikkuhiljaa nekin. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 31 Tammi 2015 - 18:17 | |
| Nokkapyörät tupsahti Rosten Performancelta. Ei voi ku suositella, homma toimii erittäin hyvin ja nopeasti. Ja osat näyttää hyvältä, hihnapyörä on Tommi's Billet -valmiste. Piti tehä jakopään muovikoteloon taas edellisen malliin reikä, että saa pyörän näkyviin Joku hiplee kitkaprikkakin tuli mukana. Pakosarja ja downpipe kävi pöydällä. Sai otettua kuvia ja sovitettua hukkiksen kelloa. Vähä siinä on soveltamista mutta ei ollenkaan mahdoton homma. Evon omaa vähä kiinnikkeiden osalta soveltaen voi käyttää. Nyt nuo on takaisin paikallaan niin voisi tehdä taas pakoputkea vähän eteenpäin. Vaimentimet vielä maailmalla, mutta josko ne joskus kotiutuu. Tuommonen pakosarja tuli tehtyä. Jaetun pakopesän takia 1 ja 4 pytyt menee yhteen nieluun ja 2 ja 3 toiseen. Putkena 38mm vesijohtoputki. Vielä on mietinnässä hitsaisko pakolämpöantureille paikkoja varuilta. Tulevassa moottorinohjauksessakin ois mahollisuus niitä käyttää. Männät ja veivit paketissa. Katkosvälykset mittasin ja oli kaikki sopivat. Männänrenkaat on AEB sopivat Göetzet ja hyvin passasi tähänkin. Renkaat paikalleen, veivit, tapit ja sokat kiinni. Putsasin, öljysin ja paketoin pusseihin. Saa suoraan laittaa paikalleen kunhan vielä renkaiden katkokset tarkistaa sitte kohilleen toisiinsa nähden. Kasa osia lioteltu pinelinessä puhtaaksi että pääsis pikkuhiljaa hiekkapuhaltamaan ja maalaamaan. Venakopassa kiinni palanutta öljymönjää ihan mahoton määrä. Se jäi vieläkin likoamaan. Muuten alkas olla puhtaita. Moottorinohjauksesta oheishiluineen kaupat sovittu. Näistä lisää kunhan paketti saapuu. E85 tulee polttoaineeksi ja sen mukaset polttoainevehkeet. Jos nyt ei heti alkuun, niin ainakin kunhan on käyvä ja leimattu auto taas. Walbro 255l/h sisänen pumppu ois kohta myynnissä ja varmaan tuo säädettävä paineensäädin kans. | |
|
| |
tonkpa
Viestien lukumäärä : 8 Paikkakunta : Kpo
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 31 Tammi 2015 - 20:35 | |
| Pakosarja näyttää hyvälle! Mitä lyhyempi sen parempi..? Tuttu lause kotona.. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 6 Maalis 2015 - 7:40 | |
| Pakosarja aika lyhyt mutta ei ole tilaakaan kyllä hirveenä kiemurrella. Lyhyempi näissä hommissa parempi. Osia on tipahdellut siihen tahtiin että alkas olla melkosesti tekemistä että saa paikoilleen. Moottorinohjaus tuli Autotunelta. Homma vaikutti toimivan niin päätin ostaa sieltä. Ja voin suositella, palvelu pelaa! Autotune Freedrive on ohjain MS3 prosessorilla. Johtosarja on puolivalmis ja mukana tuli sd-kortti loggaukseen sekä map-anturi. Tuossa on ominaisuuksia jo sen verran että tuskin tarvii enää koskaan päivittää. On loggaus suoraan sd-kortille, sekventiaalit, bluetooth, rtc-kello, lähtörajotin ym. Suuttimet on Bosch 1200cc EV14. Bensapumppu Walbro 416l/h ja vielä Aeromotiven säädin on tulossa perästä. Eli E85 soveltuvat laitteet tuli hommattua ja pitäs riittää pitkälle nuokin tulevaisuudessa. Arlows toimitti välijäähyn ja 3" rst-vaimentimet. Otin sen kokoset että mahtuu vielä kohtuullisesti, mutta kuitenkin saattaa saada hiljasen. Välijäähdytin on 600x300mm, tuon isompaa ei kovin helpolla sovi keulalle. Joutunee maalaamaan uudestaan kun ei ole päädyissä maalit kiinni kunnolla. Samalla tuli pakoputkeen lämpönauhaa, lämpöeristematto ja ahtimelle silikonimutka. Pakosarjan hiekkapuhalsin ja se sai VHT mustan lämpömaalin päälle. Turbon pakopesän ja keskiön maalasin samalla lämpömaalilla. Pakopesä oli jo nätti ja ruosteeton mutta ompahan nyt musta eikä harmaa. Imupuoli tuli VHT Wrinkle plus ryppymaalilla. Lopuks kasasin kiillotetuilla pannoilla ja hiluilla. Vielä pitää keskiötä kääntää kunhan mallaa öljynpaluun. Kasa muitakin osia tuli puhallettua hiekalla. Imusarja ja muutama muu hopeaksi tuleva kikkare on pohjamaaleissa. Hihnapyörät ja jakopään osat on mattamustia jo. Imusarjan ja venakopan silottelin enimmistä valurypyistä ja kulmista ennen puhallusta. Venakoppa maalattu punaisella ryppymaalilla. Omaan silmään kyllä hieno tuo punainenkin, hieman oranssilta näyttää kuvassa. Öljykorkki tuli Audista kun sattui olemaan ilman oranssia kannunkuvaa. Lohko valmiina kasattavaksi. Hoonattu Metallisorvaamo Lyytikäisellä Iisalmessa, hieman näkyy kuvassa raitaa mutta ei ole pykälää, otettu vain kevyesti tavaraa pois. Teräsharjoilla rälläkällä, porassa ja käsin hinkkasin ruosteet pois ja pesin bräkleenillä kahteen kertaan koko lohkon. Maaliksi sudin pensselillä hammeria, kesti edellisessäkin hyvin monta vuotta. Lopuksi hiomapaperilla tiivistepinnat puhtaaksi ja se on nyt valmis. Melkonen savotta mutta ei raskinu hiekkapuhaltaa ettei vaan jää johonkin hiekkaa. Vauhtipyörästä koneistamolla sorvattu pois sen mitä uskalsi. Pitää punnita vielä lopullinen paino. Melkonen pala siitä lähti ja juurikin ulkokehältä. Laturin meinasin käydä läpi ja laakeroida, mutta tulikin vähän kevyempi kunnostus. Hankala purkaa kun pitäisi kolvata irti johtimia ja saada vielä takasin. Laakerit tuntu niin hyviltä loppujen lopuksi, ettei viitsiny rueta kolvaamaan. Liekkö joskus uusittu koko laturi. Hiilet oli vain loppu niin vaihdoin uuden säätimen ja hioin kontaktirenkaat. Ja tietysti maalasin. Homma jatkunee kasauksen merkeissä seuraavalla kerralla. | |
|
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 6 Maalis 2015 - 13:38 | |
| Hemmetti että tuo viimeistelytaso hivelee silmiä! Tykkään! En puhelimella selaamalla löytynyt vastausta. Onko millaisia tehotavoitteita uudesta moottorista? E. No siellähän siitä olikin mainittu.
Viimeinen muokkaaja, Koomik pvm Ke 11 Maalis 2015 - 14:05, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Sumiloff
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Oulu/Vaala
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Pe 6 Maalis 2015 - 22:26 | |
| Tsekkaa tän sivun ylin postaus ni saattaa avautua. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. La 7 Maalis 2015 - 18:39 | |
| Kiitoksia! Siellähän tuo ylhäällä näemmä luki tosiaan. Tavote on varovainen ja polttoainepuoli aateltu niin että voi joskus tulevaisuudessa kiristää jos sais esim. vetäviä pyöriä lisää. Alakerta alkaa olla paketissa. Perjantaina laittelin kampuran paikalleen ja mittasin välysnauhalla välykset. Oli oikein hyvät niin pysty niputtamaan. Kaikki laakerit on nyt uusia ja pukit momentissa hyvin öljyttynä. Päittäisliuskojen paketissa olikin vaan kaks palaa neljän sijasta. Ilmeisesti joku nyysiny paketista puolet. Piti hakea uus paketti, jossa oli kaikki neljä. Runkopultit on uudet alkuperäiset myös. Veivit ja niiden Arp-pultit on kans uudet, välykset mittasin jo aiemmin niistä. Käytin sen verran irti pukista että laitoin takastefankin jo uuden. Männät ja veivit oli valmiina pakettina jo oottelemassa. Oli nätti laittaa paikalleen. Öljypumppu, ketju ja kiristin tuli myöskin uudet. Sihdin putsasin perusteellisesti, polttoöljyssäkin liotin kuukausitolkulla. Vieläkin sieltä piti piikillä kaivaa moskaa pois. Josko se nyt sais liukastetta hyvin. Vesipumppu ja hihnankiristin on käytetyt, mutta oli 13tkm ajettu niin kestänee vielä seuraavaan remonttiin asti. Hihna on kyllä uusi sentään. Termostaatti ja kotelo uusittu. Kampuran pulttikin on jo uusi, kuvaan vain pääsi vanha Piti katella ykk:ta niin käytin paikallaan. Koneen takakannake vaatii modausta että turbon vesiletku sopii paikalleen lohkon kylkeen. Pitää rueta maalaamaan loput osat niin saa niputettua lisää. Kansikin vaatii vielä pientä hinkkausta että pääsis kasaamaan venttiilit takasin. Ois poltetta kasata äkkiä valmiiks että voi ihastella hetken uutta moottoria | |
|
| |
pasisto
Viestien lukumäärä : 99 Paikkakunta : jyväskylä
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ma 16 Maalis 2015 - 23:03 | |
| Et meinannu ie manuaalista kiristäjä settiä vaihtaa tilalle? Hieno projekti! laitahan moottorin ohjauksesta sitten infoa ja kuvia kun pääset siihen käsiks! | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 22 Maalis 2015 - 15:03 | |
| En oo aatellu manuaalista sen kummemmin. Vanhemmissa koneissa käsittääkseni oli jotain ongelmaa kiristimissä mutta tämähän on uudempaa tavaraa. Ehkä sitte ku tarvii hihnaa ja kiristäjää vaihtaa seuraavan kerran. Senkin kyllä tekis helposti ite, luonnollisesti paljo halvemmalla. Eihän siinä oo ku tuo ohjainrulla hienossa telineessä. Se kiristin lienee paketissa sama ku vanhemmissa ilman tuota automaattista kiristäjää. Tulee kyllä infoa sitte ku alkaa johtosavotta. Kannen sain hiplailtua valmiiksi. Kaikki tehtaan valupurseet vingutin pois ja seetien ympäriltä koneistusta jouhevammaksi. Tuossa lähtökohta. Seetin vieressä melkoset pykälät. Ja valmis. Kuvat vähä heikkoja mutta selvinnee. Taso on oikaistu, seetit hiottu, venttiilit puhallettu ja hiottu. Metallisorvaamo Lyytikäinen Iisalmessa hoiti homman. Kimmon jäljiltä oli näppärä kasata puhtaat osat. Venttiilit paikoillaan. Ensin laittelin 12 pirullista imuventtiiliä ja lopuks muistin venttiilivarrenkumit... Joutu ottamaan vähä takasin Nyt on uudet kumitkin paikoillaan. Näppärästi se kasautu uudelleen. Työkalun joutu jo irrotellessa modaamaan, kun on niin ahtaat kolot imupuolella. Kannentiiviste victor reinz. Otin koko yläpäänsarjan niin sai sopivasti kaiken tarvittavan. Metallikerrostiiviste näissä ja laitoin ihan ilman mitään liemiä. Ois ollu vht copper gasketia, muttei ole nähtävästi tiivisteestä jääny kiinni näissä koneissa niin jätin laittamatta. Hattu päälle ja momenttiin uusilla pulteilla. Lisää osia lohkon kylkeen ruuvailin jo aiemmin. Uudet tiivisteet luonnollisesti välissä ja suodatinjalka sisältä putsattu kaikkine nippeleineen. Öljytikun putkia tilasin saksasta kahestakin paikkaa muka mustana, mutta tuli oranssit. Maalasin sitte tikun ja putken Vht ryppymaaleilla mieleiseks. Ei raskinu sotkea oranssilla. Tuntu pysyvän muovissakin kun venakoppaa maalatessa sotkin jakkaran hallilla. Hopeat osat sain maalattua viikko sitten ja tuli hyvät. Imusarjan silottelin valujäljistä ja hioin sileäksi. Kaasuläppä puuttuu kuvasta, sekin sai hopean värin ja putsauksen osakseen. Uudet INA nostajat tiputtelin paikalleen. Olihan ne vähä suolaset mutta eipähän tarvii enää murehtia niistä. Nokkia olikin jo kertynyt sen verran että piti ihan valikoida oikeet. Mittailin noston kaikista ja laitan ne, joissa oli isoin. ADR 1.8: imu 8,8mm ja pako 10,2mm, nämä tulossa paikalleen. AGN? 1.8: imu 8,4mm ja pako 10,2 AWT 1.8t: imu 7,7mm ja pako 9,3mm. Vwvortexilla oli juttua että kaikissa 20v sama nokat, vähä vaikuttas minusta erilaisilta... Pakonokkaan piti vaihtaa säätöpyörä että saa imunokan kohilleen. Vanha oli tiukassa suorastaan mutta lähti ku kunnolla anto kuumaa, ulosvetäjän tiukkasin ja napautti. Uusi meni nätisti ku pakastin akselia hetken ja ratas kuumana hollille. Tuossa olikin kiilauran kohille lukituspultti, vanhassa ei mitään kiiloja. Tuohon malliin se jäi. Nokkien ajotus ohjelmassa nyt ja heti joutu konsultoimaan spesialisti Donaa. Mittakellolla tiirailin ja merkkasin YKK:n ja samalla otin ylös triggerin hampaat FreeDrivelle. Näytti omaan silmään illalla että joku ei oo kohillaan, niin jäi kesken. Merkit ei oo siellä päinkään mutta kellolla mitattuna hyvä. Pitää tutkia onko nokkapyörä väärin ku keskiosa on irrotettava vai onko nokassa hahlo eri kohassa. Kyllä ne sinne solahtaa vielä. Laturi perkule ei passannu mitenkään tuohon kannakkeeseen. Ois vissiin voinu tarkistaa että käykö passatin laturi golffin kannakkeeseen ennen kuin hiplasin sen laturin Myydään hyvä vasta maalattu 90a passatin laturi uudella säätimellä. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 2 Huhti 2015 - 7:29 | |
| Saimpas nokat ajotettua ja sai jatkaa niputusta valmiilla osilla. Ajotukset on nyt Donan hyväks havaitsemat YKK:ssä pako auki 0,6mm ja imu auki 1,2mm nostajan päästä mitattuna. Rostenin ketjupyörän pultit otti itseensä säätelystä ja piti hakea uudet. Jos on tuommonen pyörä jollain, VAIHDA pultit. Ihan paskaa laatua, itse pyörä hyvä. Autotune lähetti lisää jänniä osia. Tuon säätimen pitäs kestää etanolia ja onhan se pirun hienokin Pitää vielä painemittari ja liittimiet lisätä. Passatin johtosarjasta perkasin turhat pois ja melko kasa lähtikin. Luonnolisest i saastelaitteita ja muuta outoa jää pois melkosesti. Nämä jäi talteen ja laitellaan sitte uusilla pinneillä piuhat vanhoihin liittimen kuoriin. Liuotin jo pinelinessä ja pesin puhtaaks. Vielä pitäs yhelle Golfin johtosarjalle tehä sama temppu toisinpäin, saa siitä sulakerasian päät. Laturi tuli ebaystä uusi lopulta. Ei enää jouda vanhoja hinkkaamaan ja tuo oli helppo ratkasu. Imusarja ja venakoppa paikallaan uusilla tiivisteillä ja pulteilla. Vielä piti ottaa pikku siivu imusarjasta kun oli pykälän kaasuläpän kohalla. Kaasuläppä siis AEB vaijerimalli ja imusarja RS Octavian sähkökaasumallinen. Tulpiksi tuli uudet Bosch fr5dpo, vähä kylmemmät versiot. Puolat olikin passattiin uusittu hetkeä aiemmin, joten kelpasi putsattuna käyttöön. Tuohon malliin se jäi. Yllättäen passatin alahihnapyörä olikin 5-urainen ja muut pyörät 6-uraisia. Pitää hommata vielä sekin. Hihnaksi tilasin venyvän mallin ja kokeilen toimiiko ilman kiristintä. Ei ois enää syvässä... | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 2 Huhti 2015 - 10:01 | |
| | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| |
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ti 12 Toukokuu 2015 - 21:20 | |
| Futurez.fi toimitti vanteet ja samalla tuli kaverille kans. Saa toisen setin kiihdyttelyihin ja jos radallekin viimein pääsis. Vanteet kokoa 8x15 ET25. Japan Racing JR-3. Yllättävänkin kevyet oli, valmistaja ilmotti 6,4kg ja voi hyvin ollakkin. Renkaiksi hommasin Hankook R-S2 katusliksit. Koko muhku 195/50r15, harmillisesti sen pienempiä ei saakkaan oikein ratarenkaina. Pakosarjan käärin lämpönauhaan, jotta maalit säilyy ja konehuone pysys viileämpänä. Nauha tuli Arlows.de putiikista saksasta. Titan nimistä, ainaki väri hyvä ja luvattiin enemmän lämmönkestoa ku norminauhassa. Päihin tuli rosterinipparit. Ahdas oli kääriä, mutta jätin sen verran putkien väliin tehdessä että oli mahdollista kuitenkin. Pakosarjan tiiviste tuli luonnollisesti uus ja suihkin sen VHT copper gasket sementillä. Josko se pitäs paremmin. Pakosarjan ruuvailin paikalleen uusilla kuparimuttereilla. Fixukselta sai hyllystä edullisesti. Piti tehä yks erikoistyökalu että sai kunnolla kirittyä. Sitten asensin ahtimen paikalleen. Pakosarjan ja ahtimen väliin laitoin samaa VHT liimaa. Jos ei pidä niin pitää tehdä tiiviste jostain teollisuusputkien tiivistelevystä, sain semmosta hommattua varalle. Ahtimeen tuli uudet pinnapultit briteistä ku ei Oulusta löytyny. Ja taas uudet kuparimutterit ja alle Nord-lock prikat. Ahtimen öljyletkut vaati melkosen rakentelun kun paikka vaihtu niin paljo. Öljynpaluu kävi laipan osalta turboon suoraan. Turbon pään silppusin kolmeen osaan ja kääntelin kohilleen. Öljypohjan pää meni vähä vähemmällä silppuamisella. Lopuksi tigillä hitsasin kiinni, tein tiivisteet ja ruuvasin kiinni. Väliin tuli letku leveillä klemmareilla, ei kuulemma prässäys onnistu omiin päihin luotettavasti hydrauliikkaliikkeessä. Tuloletku vaati alkuperäsen katkaisun ja sitten jatkoksi tuli helmiliitoksella prässätty teflonletku. Kohtuu näppärä tuommonen helmiliitos. Tuossahan oli vesijäähdytys niin sillekkin piti nipat ostaa ja niihin mutkalähdöt letkulle. muuten olikin helppo homma. Donan ehotuksesta tein downpipeen vielä toisellekkin lambdalle paikan, saa penkittäjä omansa siihen tarvittaessa. Hitsasin samalla tuelle kiinnityspisteen ja maalasin VHT lämpömustalla. Siihen tuli liitokseen samat VHT liima, uuet kuparimutterit ja Nord-lockit. Tuossa näkyykin koko öljynpaluu ja jo muokattu hukkaportti. Tukihässäkän rakentelin niin että turbo ja downpipe on saman tuen varassa ja ite tukea lohkosta ei tarvii irrottaa. Etupuolelle vääntelin lattaraudan pätkän, jolla ahdin tukeutuu venakoppaan. Hukkaporttihan ei meinannu passata mitenkään kun ahdinta on käännelty ja evossa se on ihan eripäin. Aikani yritin temppuja, mutta näytti että ei sopis tulipellin kans olemaan. Rälläköin ja porasin sitten koko vivun irti portilta ja käänsin semmoseen asentoon että sain kellon sopivaan paikkaan. Kellolle piti tekasta kiinnikkeet ja maalasin VHT lämpöhopealla lopuks. Tuli hyvä ja toimii ku paineilmalla testailtiin. Konehuoneesta piti akun paikka siistiä kun akku siirtyy taakse. Leikkelin akun kiinnikkeen pois ja maalasin vaan runkoaisan päällisen osan uusiks. Olihan se akkukin jo hiertäny suojateipeistä huolimatta jälkeä maaliin. Pensselöin samalla kolhut ja viat, joita oli jo tullu. Pesin koko konehuoneen maalin kuivuttua ja vahasin. Säiliöt piti maalata uusiks kulumisen takia jo. Tilasin jo aiemmin mustan korkin lasinpesusäiliöön. Ompahan aito lamborghini alkuperäisosa Tulipeltiin piti liimailla lämpöeristettä vahingosta viisastuneena. Oli melko kuumana käyny ja maalit irti. Arlowsilta tuli tuokin matto mutta en suosittele hommaamaan. Ei oikein vakuuttanu mutta toivotaan että pysyy kiinni. Kaikki reunat ja saumat teippasin alumiiniteipillä. Hiplatut iskarin yläpäät sovituksessa. Reiät on kyllä keskellä, mutta ei ollut vielä kiinni asti mikään. Tuli hyvä yksityiskohta ja saa säädettyä nopeammin. Lopuksi sitten yhistelin vauhtipyörän, kytkimen ja vaihteiston paikalleen ja jumppasin koneen paikalleen. Ompahan hyvä mieli nyt Jatkuu ahtoputkien rakentelulla. Sen lisäks ois vielä pakoputken takaosa ja sähköt tekemättä. Ei se nyt mahottoman syvässä enää ois. Golf Countrykin tuli hommattua tulevaisuuden varalle. Sais siitä muutamia osia itelle tuohon... | |
|
| |
oogoo
Viestien lukumäärä : 324
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ti 12 Toukokuu 2015 - 22:43 | |
| On kyllä kaunista katseltavaa tuo moottori ja muutenkin laadukasta rakentelua. | |
|
| |
Koomik
Viestien lukumäärä : 381 Paikkakunta : Iisalmi
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 13 Toukokuu 2015 - 0:28 | |
| - Pellikka kirjoitti:
- Golf Countrykin tuli hommattua tulevaisuuden varalle. Sais siitä muutamia osia itelle tuohon...
Kuten esim. nelivedon? Tämä topikki menee kyllä helposti omaan top 3:n täällä. Jälleen kerran taas viimesen päälle, kuvat, kerronta, viimestely siis ihan kaikki! | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 29 Heinä 2015 - 21:31 | |
| Nelivetohan se on aina mielessä, kai se on pakko? Kiitoksia kehuista! Golffi pelaa ja katsastettuna liikenteessä tällä hetkellä. Kirjottelu vähä jääny ku kauhee tekemisen meininki ollu päällä silloin kun on kerenny autoja harrastaa. Nyt tuleekin pitemmästi sitten kerralla. Ensi kerralla ehkä valmiistakin tuotoksesta kuvia. ja videoakin oli ajatus ottaa jossain vaiheessa. Bensanpaineensäädin löysi tuosta iskaritornista paikan. Ei voinu piilottaa noin nättiä osaa. Mittari ja letkulähdöt löyty Hydro-Oulusta. Letkut on e85 kestäviä nyt, vielä pitäs tankilta linjoille menevät vaihtaa. Suuttimet lupsahti paikalleen. Nehän on EV14 Boschit 1200cc. Sopi paikalleen ku yhet mutterit laitoin spaceriks bensakiskon alle. Öljynsuodattimeks tuli lyhyt malli että ois tilaa paremmin. Oli ihan hyvä ku melko ahdas paikka tuli tuostakin loppujen lopuks. Sisäkennon letkut lopullisessa muodossa. Pelaa nyt sitten ahtimen vesikiertokin. Letkut keräilty ties mistä, ei muista itekkään enää. Hyvin sopivat kuitenkin olemaan ilmanoton kanssakin. Moniurahihnaksi piti saada venyvä malli, jotta ruman kiristimen saa jättää pois. Sehän onnistu ja hyvin toimii vielä ainakin. Tehostimen pumppu on nyt A3:sen ja pyörä joku tuningmalli, laturi uus golffiin sopiva ja kampuran pyörä kans golffista. Olikohan hihna 6p1240 kokoa. Pari senttiä oli ilmeisesti venymä noilla hihnoilla suunnilleen kun sitä mietittiin. Pakoputkeen kopioin E-vac huohotusventtiilin ja tein ite vastaavan. Ei oo vielä kerennyt testaamaan tuleeko alipainetta mutta ei ole ainakaan vielä mitään huohotusongelmia ollut. Vaihteet ei oikein koskaan ole kunnolla pelanneet niin piti nyt hoitaa nekin kuntoon. Parin jatkopalan hitsauksella sain vaihdevälit lyhyemmiksi. Koko keppi oli vääntynyt ilmeisesti ku joskus ei oo meinannu mennä vaihde sisään. Oikaisin kepinkin ja kasasin systeemit. Toisen vaijerin pusla oli väljä jo aikoinaan kun muutin tuon vaihteensiirron vaijereille. Silloinen korjaus ei puslassa kestänyt ja nyt se oli väljä taas. Uus vaijeri makso ihan liikaa niin tein taas ite. Isosta pultista hioskelin ja porailin sitte uuden, nyt ei anna periksi. Lopuksi piti säätöihin laatikon päähän tehä lisää reikää mutta nyt sain kaikki vaihteet menemään sujuvasti. Ja lyhempi vaihdeväli oli mukava parannus myös. Moottorinohjaukselle tarvitsi virrat ja muutamia muita johtoja sulakerasialta. Vetästiin alkuperäisellä johtosarjalla ne kun tuli valmiiksi RP-moottorisen johtosarjassa eculle tuommonen nippu. Tuosta menee nyt boksilta sisälle samassa nipussa kierroslukutieto, launch control ja datalog. Muita hyödynnettäviä orkkis johtosarjassa oli pakkivalokytkin, lämpöanturi mittarille, startin heräte, laturin heräte, öljynpaineanturi. Sisälle sulakeboksille päävirta menee nyt startin päästä samalla johdolla kuin ennen akulta. Startille tulee 50 neliöinen kaapeli kontista akulta. Jossain vaiheessa johtoja oli melkosesti vailla paikkaa konehuoneessa. Tuo Freedriven johtosarja tuli valmiina, joten jäi hommaksi lyhennys ja pinnien laitto. Joitakin tarpeettomia piuhoja jätettiin pois ja melko homma oli siltikin reitittää, lyhennellä ja rakennella liittimet päihin. Mutta mukava oli laitella kun oli varmiiksi merkatut johdot ja hyvät ohjeet. Isompia kommelluksia ei edes tullut, parit johdot piti muuttaa myöhemmin. Tällä kertaa kaikki johdot tuli punossukan sisään. Näyttää se vaan hyvältä ja pysyy nipussa sitten. Suuttimien johdot ja puolien johdot valmiina. Alkuperäiset kumisuojat pääsi edelleen jatkamaan hommiaan kaikissa liittimissä, joihin semmoset sai. Bensakiskohan koki hieman muokkausta, hioin sen pitkittäin ja kiillotin. Tuli sopiva harjattu kuvio, eikä peilikiiltävää. Ei jaksanu hinkata peiliks, niin piti oikasta noin N75 piti muokata myös mieleiseksi. Hitsasin siihen kiinnikkeen ja pulttasin imusarjan alle. Tuntuu toimivan hyvin. Saapahan ahtopaineita säädeltyä suoraan läppärillä nopeasti. Itse boksi meni alkuperäiselle paikalle sadekaukaloon. Hieman piti kiinnikepeltiä modata, mutta eipä ollu paha homma. Sisällä boksissa näyttää tuolta. On se mukavan näkönen vimpain. Muistikortti on dataloggausta varten. Map-anturi on GM:n 3bar malli. Tein sille latasta kiinnikkeen pyyhkijän vivuston pultin alle ja se sopi siihen hyvin suojamuovin alle piiloon. Huohottimen letkut valmiina. Tein jostain jämäosista haaran siihenkin ite, kun ei valmista löytyny. Melkonen kasa siinä on letkuja ja johtoja pitkin. Pakoputken sain mallailtua auton alla hyväks ja hitsailin irrallaan. Liitokset tuli nyt v-pannoilla ja heti oli tiiviit. Melkonen sovittelu oli että sai taka-akselin kierrettyä. Mutta ei kolissu missään normaalitilanteessa, sain jäykillä kannakekumeilla liikkeen niin vähäksi. Ahtoputketkin pääsi kuvaan. Ihan pakoputkitavaraa 2,5" oli aihiot. Kävin sikkikoneella pyöräyttämässä päät ja vielä vaikuttaisi pitävän paineet sisällä. Välijäähyn tilasin mustana Arlows.de putiikista. En kyllä suosittele, ei pysy maalit. Hinkkasin lopulta tinnerillä puhtaaks ja lähti kyllä helposti. Vähemmällä vaivalla ois maalannu kirkkaan osan. Välijäähy ja ahtoputket sai VHT Wrinkle Plus ryppymaalin päälleen taas. Toimi edellisessä kokoonpanossa hyvin ja näyttää hyvältä. Harmillisesti ei vaan saa enää tuota herkkua, toivottavasti vielä joskus. Pakoputkeen tuli VHT hopea kuumakestomaali pintaan. Pöntöt jätin kirkkaaksi kun ovat rosteria. Ulostulo pitäisi vielä tehdä hitsailemalla rosterista tuplaputki, nyt väliaikanen viritys vielä paikallaan. Pikkuhiljaa alko näyttämään valmiilta kun ahtoputket ruuvaili kiinni. Kennopaketti näyttää melko massiiviselta ja välijäähy onkin kyllä maksimi mitä saa ängättyä. By-pass laskee ylimääräsiä ilmoja pois. Laitoin näkösälle tuonkin kun ei piiloon saanut. Näkyy sopivasti kun lukkopelti on paikallaan. Ja olihan se hieno Forgen tekele. Oli kyllä hyvä valinta, pitää ääntä sopivasti. Dumppi ei ollu vaihtoehtona oikein mieleinen äänien takia. Ilmanputsari tuli kyllä sopivasti akun tilalle. Tuolle putkelle tein tuen laatikon kannakkeeseen että pysyy paikallaan. Putki oli 3" jöötiä. Ekaan starttiin piti rakennella itelle työpiste että voi tietokoneella touhuta. Oli se outoo ku ei menny perinteisiin tapaan vaan piti norttiä leikkiä Muutamien sattumien korjailujen jälkeen se hörähteli jo mutta ei lähteny käyntiin vielä. Myöhemmin piti nokat vielä kääntää lähemmäs vakiomerkkejä ja heti pelas. Josatin tuntemattomasta syystä ei pelannu annetuilla ohjeilla. Nyt ne on pako vakiossa ja imu 5 astetta aikasella. Kiitoksia Pasi_T johtosarjahommista, Pazi88 säätöavusta, että pääsi alkuun ja Harri Huoviselle alkuasetuksissa ja käynnistelyavusta. Ja kaikille muille ketkä oli mukana hommissa! Autotunelle iso kiitos avusta, harvinaisen hyvin homma toiminu ja apuja saanu. Penkissäkin piti käydä että sai leimalle lapun ja tiekäytössä on nyt 187 heppaa. Samalla pikaisesti kokeiltiin suljetun alueen säätöjen mahdollisia tehoja. 355hv/400Nm oli viimenen lappu pikaisilla säädöillä. Kunhan saa muutettua etanolille ja hierottua säätöjä niin eiköhän se mene lähellä seuraava satalukua. Ihan hienosti kyllä kulkee nytkin. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 29 Heinä 2015 - 23:41 | |
| Mahtaavaa! Mä niin nautin kun rakenteluntaso on tätä ja etenkin kun se on omin pikku kätösin tehty eikä kaupasta ostettua.
Noilla hevonmäärillä varmasti oikeutettua helpottaa eturenkaiden elämää ja lisätä vetävien pyörien määrää. Koko topicci on sellasta viri-viri-technical diipa-daapaa mulle että keskityin vain kuviin ja lopusta osasin lukea hevosvoimat ja väännön. En ikinä osaisi rakentaa moista kokoonpanoa ja sen takia päädynkin tehtaan vakio tuotoksiin aina.
Nyt vaan toivon että ehdin jossain välissä tämän näkemään ihan omin silmin ennen kuin se taas siirtyy telakalle. | |
|
| |
Zoml
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Tampere Muut : VW Santana -83
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 30 Heinä 2015 - 0:03 | |
| On tää kyllä ihan tajuttoman upeeta seurattavaa. Tekemisen taso on huikee ja kun vielä jaksat näin kattavasti kuvailla ja selittää, niin hattu nousee vielä korkeemmalle. | |
|
| |
KjMM
Viestien lukumäärä : 21 Paikkakunta : SJK/TRE
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 30 Heinä 2015 - 2:15 | |
| Tää ei kyllä yhtään helpota yhtään sitä ajatusta, josko jonain kauniina päivänä omastakin kakkiksesta löytyis 1.8t pellin alta.. Tän tason rakentelua on kyllä ilo seurata | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 2 Elo 2015 - 21:10 | |
| Kiitoksia! Tarkoitus onkin tehä ite kaikki mitä suinkin voi ja opetella jos ei vielä osaa. Kaupasta voi ostaa kuka vaan... Fitted festiin tuli kutsu ja ois mielellään tuonu näytille, mutta ei päässy tällä kertaa. Ehkä Ripa jossain pääsee näkemään vielä Muutamia kuvia näemmä jäi pois viimeks. Käytin pyöränsuuntauksessa perjantaina ja sai pitoja kummasti lisää. Uusi rekisteriotekin saapui ja merkattuna uusi moottori kaikkine tykötarpeineen. Voin suositella Top-katsastus Oulun Toppilassa, hienosti pelaa palvelu! Tuossa näkyy välijäähyn sovitus, joka on melkosen tiukka. Kokohan on 600x300x76mm ja lähdöt 2,5" kuten ahtoputketkin. Töötti piti siirtää etulokarin nurkkaan tuosta jäähyn edestä. Ja syyläri on nykyään suorassa kun alunperin se on vinossa. Putkisto näyttää paikoillaan tuommoselta. Nyt sai katinkin ylemmäs kun ei enää kollektori määränny paikkaa. Edempänä oli enemmän sille tilaa. Ulostulo oli väliaikainen ja kerkes jo hävitäkkin Äänet on ehkä jopa liiankin sivistyneet, mutta hiljaisempi olikin tavoitteena. Lisäähän saa helposti tarvittaessa. Viimesessä kuvassa näkyy laturin pikaliitinkin. Saa laitettua laturiin nyt suoraan avaamatta mitään luukkuja. Loputkin osat paikallaan konehuone näytti siltä kuin oli tavotekkin. Ei jääny mikään vaivaamaan mieltä. Kehtaa avata tien poskessa ku joku särkyy. Kuvassa oli vielä vettä jäähynesteen tilalla. Ei vuotanut mistään niin vaihdoin 150km sisäänajon jälkeen oikeat liemet. Öljyinä oli aluks Teboil gold 5w-40 ja nekin vaihdoin Valvolinen vr1 racing 10w-60 öljyihin. Hyväks havaittu ja edullista, niin laitoin vanhasta tottumuksesta sitä. G60 logot piti poistaa ja tottakai vaihtaa oikeat tilalle. Tuommonen skodan merkki löyty arkistosta, niin olkoon se maskissa. | |
|
| |
Jandu
Viestien lukumäärä : 86 Paikkakunta : Imatra Muut : Canyon bike
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Su 2 Elo 2015 - 22:01 | |
| Todella upeaa jälkeä. huh huh. Olis kyllä näkemisen arvoinen peli. Ja sinulla olisi varmasti paljon ohjeita anettavana minulle kun rupean samanlaista tekniikka laittamaan Jettaan | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ti 4 Elo 2015 - 7:32 | |
| Kiitoksia! Alkaa olemaan aika selvillä mitä tarvii 1.8T swappiin Sulla vaan on lähes pulttaa kiinni kun kone valmiiksi oikein päin ja seatista muutenki helpoin vaihtaa. | |
|
| |
Pellikka
Viestien lukumäärä : 407 Paikkakunta : Oulu Muut : Pv
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. Ke 19 Elo 2015 - 7:36 | |
| | |
|
| |
Japrnoo
Viestien lukumäärä : 355 Paikkakunta : Helsinki Muut : Fillareita
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. To 20 Elo 2015 - 19:27 | |
| Tuon viimeistelyn laatu kyllä hivelee silmää, top5 topiceissa helposti tämä. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
| |
|
| |
| Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. | |
|