| Nippon Kazauwa | |
|
+12jallu81 OspreY JTG nakke sensei Tikki- Bones Mazuuu Miikka J4TOG teermu pertsa_ 16 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Nippon Kazauwa Pe 13 Toukokuu 2011 - 20:05 | |
| Pistetääs nyt omasta harrastekulkineesta pienimuotoinen projekti esittely Elikkä tälläinen se oli ostoaessa 09 syksyllä. Perus siisti S13 150000t ajettu vuosimallia 1993 saksan maalta.. Heti ensimmäisenä tuli maalattua vanteet mattamustiksi kun valkoinen jotenkin oli liian pistävä Ja putki vaihtuo 3`tuumaiseen catbackiin. Talvella kun autolla ei ajeta niin rupesin sisustan kimppuun.. Vakiot lättäjakkarat vaihtuivat Sparcon Rev:eihin ja sisustasta karsittiin kaikki ylimmääräinen pois. Turvavyöt vaihtuivat myös hieman jykevimpiin Keväällä 2010 juuri kun olin ottamassa autoa käyttöön niin onnistuin romuttamaan sen ja samassa rytinässä menetin korttini.. Takakylki, oikeanpuolen etusiipi ja Etupuskuri tuhoutuivat.. Kesällä olikin sitte hyvä korjailla autoa ja parannella tekniikka puolta. Etusiiven ja puskurin sovittelua Auton mukana tulleet vanteet möin ja tilalle tuli hommattua Borbet T 16X9 Tekniikkka puolelle tuli vaihdettua: Nistunen moottori ohjaus, Siemens Deca630cc suuttimet, Z32 maffi, Lakesteelin yläpuolinen pakosarja, Ahtoputket, 3`tuuman putkisto turbolta asti, cooleri olikin jo omasta takaa ja kokeilun halusta tuli ostettua T3/T4 kiina ahdin. Samalla tein siinä sivussa jakopään remontin. kiinalaiseni Kesällä sain vihdoin korttini takaisin ja pääsin viemään auton säädettäväksi ja penkitettäväksi. 1.3b paineilla autosta irtosi 310hv ja 356nm.. Säädätyksen jälkeen kerkesin autolla ajamaan noin pari viikkoa jonka jälkee matkalla kurssikeskukseen alkoi kiertokangen alapään laakerit kalkattamaan Ei muuta kuin auto taas pukille ja purkamaan onneksi homma onnistui alakautta.. Tarvike liikkeestä sain tilattua nopealla tilaus ajalla laakerit ja auto olikon jo samalla viikolla ajossa Tältä se sitten näytti kesän lopussa Talveksi auto lähti taas seisomaan jolloi moottori irroitettiin ja otettiin työn alle Raukka joutui pihalle seisomaa Moottoria purkaessani yllätyin sen kuntoon kaiken sen rääkin jälkeen ainoina kampiaksel laakeripinnan oli aikansa nähneet ja kytkin oli entinen loppu vaiheessa luistikin jo melkoisesti. orkkis männät myynnissä jos kellään tarvetta Talvella aloin haalimaan moottoriin uusia ja vahvempia osia.. Wisecot/teräsveivit HX40super Pakosarja Valmiiksi työstetty/koneistettu kansi Maalattu imusarja samoin kaikki muutkin konehuoneen osat maalataan samalla värillä jottei niin pistäisi osat katsastusmihen silmään. Keväinen kuva nisusta eihän se kauniilta näytä ainakaan vielä. Tuli tehtyä hieman erikoisempi etusiipi päälystetty vanhalla viljasäkillä.. Konehuoneen siistimistä ja johtojen niputtelua vielä kaipais hieman maalausta. Tänään perjantaina 13.5 sain lohkon koneistamolta jossa tehtiin sylintereiden poraus, lohkon tasohionta, kampiakselin hionta/tasapainoitus ja linja hoonaus.. Huomenna pääsee niputtamaan konetta kasaan ja lisää kuvatuksia ja kirjotuksia..
Viimeinen muokkaaja, pertsa_ pvm Ti 20 Syys 2011 - 17:15, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
teermu
Viestien lukumäärä : 95 Paikkakunta : Kerava
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Pe 13 Toukokuu 2011 - 20:08 | |
| Tota joo.. tarina loppu vähän oudosti. Mitä tälle nyt tapahtuu ja minkä väriseks tää on tulossa? Ihan hyvää työtä so far. | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Pe 13 Toukokuu 2011 - 20:44 | |
| tarina jatkuu kunha tässä kerkiän kirjoittelemaan joten malttakaa
| |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Pe 13 Toukokuu 2011 - 21:23 | |
| | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Pe 13 Toukokuu 2011 - 21:39 | |
| Ajatuksena ihan toimiva, eihän näitä täälläpäin ole "rotta" tyyliin rakennettuna juuri ainuttakaan.. Jos vaan mielikuvitusta ja kiinnostusta riittää niin tällaisestahan saa hierottua oossominkin pelin =) Tsemppiä! | |
|
| |
Miikka
Viestien lukumäärä : 166 Paikkakunta : Kuusamo
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Pe 13 Toukokuu 2011 - 22:36 | |
| Minkälaisia tehoja tuosta ois tarkotus nyppiä? | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa La 14 Toukokuu 2011 - 2:38 | |
| - Miikka kirjoitti:
- Minkälaisia tehoja tuosta ois tarkotus nyppiä?
Tavoiteenna olisi se 450hv ja 1.5baarin paineilla lähdetään ensin koittelelemaa ja siitä sitten ylös päin mutta sittenhän sen näkee mitä sieltä irtoaa | |
|
| |
Mazuuu
Viestien lukumäärä : 470 Paikkakunta : Nousiainen
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa La 14 Toukokuu 2011 - 3:12 | |
| mm, jos oot rottaa tekemässä niin älä tee siitä liian "yritettyä" | |
|
| |
Bones
Viestien lukumäärä : 152 Paikkakunta : Virrat Muut : Kunkkukoppa jatke
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa La 14 Toukokuu 2011 - 10:34 | |
| Hienoa että tehdään sille koneelle muutakin kun laitetaan keulan kokonen cooleri ja zuikkiksen lastu. Ja paljon kuvia koneen kasauksesta kiitos. | |
|
| |
Tikki-
Viestien lukumäärä : 529 Paikkakunta : Pälkäne
| |
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa La 14 Toukokuu 2011 - 20:17 | |
| | |
|
| |
sensei
Viestien lukumäärä : 984 Paikkakunta : Parkstad Muut : 2-pyöräisiä
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa La 14 Toukokuu 2011 - 20:40 | |
| Missäs se rotta on? En nähnyt kuvissa edes hiirenloukkua.. | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa La 14 Toukokuu 2011 - 21:55 | |
| | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa La 14 Toukokuu 2011 - 21:57 | |
| - sensei kirjoitti:
- Missäs se rotta on? En nähnyt kuvissa edes hiirenloukkua..
Pitäs varmaa saalistaa | |
|
| |
nakke
Viestien lukumäärä : 324 Paikkakunta : lappeen Ranta
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Su 15 Toukokuu 2011 - 16:25 | |
| Heihei mitäs vittua, mie oonki siut bongannu tossa jonkun aikaa sit sivikillä olit liikentees ja siinä myllymäes lähellä Lidliä ja biltemaa niis valois käännyit keskustaan päin | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| |
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ma 6 Kesä 2011 - 23:01 | |
| Onko hajuakaan koska on täydet pitäisi olla paineet pelissä? Eräässä CA+HX40 combossa ahdin heräilee heräilee 4500rpm, 5500rpm tulee kaikki 1.4bar ja tehot, sitten 7500rpm tulee rajotin vastaan. 2000rpm oli käyttöalue. Aika rajuista tehoista litraa kohti kuitenkin puhutaan... Tulee varmasti hauska, mutta ei mitenkään hyvä ajettava. | |
|
| |
OspreY
Viestien lukumäärä : 410
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ti 7 Kesä 2011 - 15:25 | |
| Millä pakopesällä ahdin on? Itellä on nelikympin nro14 pesä ja laulaa täydet 1jz:ssa siinä 3500-4000rpm. | |
|
| |
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ti 7 Kesä 2011 - 22:08 | |
| - OspreY kirjoitti:
- Millä pakopesällä ahdin on? Itellä on nelikympin nro14 pesä ja laulaa täydet 1jz:ssa siinä 3500-4000rpm.
kutos moottori tai nelonen, ni on aika ero koska herää.... mut joo, hiukka voi tulla ylävireinen nismon moottorista... | |
|
| |
OspreY
Viestien lukumäärä : 410
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ti 7 Kesä 2011 - 22:33 | |
| - jallu81 kirjoitti:
- OspreY kirjoitti:
- Millä pakopesällä ahdin on? Itellä on nelikympin nro14 pesä ja laulaa täydet 1jz:ssa siinä 3500-4000rpm.
kutos moottori tai nelonen, ni on aika ero koska herää.... mut joo, hiukka voi tulla ylävireinen nismon moottorista... Miksi luulet että kysyin ja samalla annoin verrokiksi isomman kutosen heräämisen | |
|
| |
jallu81
Viestien lukumäärä : 1573 Paikkakunta : raisio
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ti 7 Kesä 2011 - 22:37 | |
| - OspreY kirjoitti:
- jallu81 kirjoitti:
- OspreY kirjoitti:
- Millä pakopesällä ahdin on? Itellä on nelikympin nro14 pesä ja laulaa täydet 1jz:ssa siinä 3500-4000rpm.
kutos moottori tai nelonen, ni on aika ero koska herää.... mut joo, hiukka voi tulla ylävireinen nismon moottorista... Miksi luulet että kysyin ja samalla annoin verrokiksi isomman kutosen heräämisen oot sarkastinen? | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ke 8 Kesä 2011 - 12:34 | |
| Setupina 40superi jonka pitäisi heräillä edeltäjäänäsä paremmin siihen vielä kaveriksi kunnollinen pulssipakosarja joka edesauttaa tuota heräilyä.. Eihän tuo ca18detti vakionakaan heräille kovin aikaisin. Tuohon heräämiseenkin on niin monta tekijää jolla sitä voisi parannella mutta se tuntuu aina kukkarossa melkoisesti mutta jos käyttö alue jää todella pieneksi niin kyllä ahdin vaihtoon lähtee. DNSF foorumilla lueskellut miten ca18det toimii tuolla hx40superilla yhdessä autossa melkein täys hönkä oli 4000t jälkee ja toisessa vasta 5000t jälkee.. Kunhan saan auton penkkiin nii saadaan sitä faktaa ennen en rupea väittelemaan tuosta heräämisestä. | |
|
| |
OspreY
Viestien lukumäärä : 410
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ke 8 Kesä 2011 - 15:51 | |
| - pertsa_ kirjoitti:
- DNSF foorumilla lueskellut miten ca18det toimii tuolla hx40superilla yhdessä autossa melkein täys hönkä oli 4000t jälkee ja toisessa vasta 5000t jälkee.. Kunhan saan auton penkkiin nii saadaan sitä faktaa ennen en rupea väittelemaan tuosta heräämisestä.
Se pakopesän koko nyt vaan antaa reilusti osviittaa heräämisestä. Supereita kun on monenlaisilla pakopesillä. | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ke 8 Kesä 2011 - 22:21 | |
| - OspreY kirjoitti:
- pertsa_ kirjoitti:
- DNSF foorumilla lueskellut miten ca18det toimii tuolla hx40superilla yhdessä autossa melkein täys hönkä oli 4000t jälkee ja toisessa vasta 5000t jälkee.. Kunhan saan auton penkkiin nii saadaan sitä faktaa ennen en rupea väittelemaan tuosta heräämisestä.
Se pakopesän koko nyt vaan antaa reilusti osviittaa heräämisestä. Supereita kun on monenlaisilla pakopesillä. Anteeksi kun unohdin kokoa 14:sta | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ke 8 Kesä 2011 - 23:26 | |
| Ei kai tässä kukaan mitään väittelekkään? Kunhan spekuloidaan millanen luonne moottorille tulee. Todella ylävireinen joka tapauksessa. | |
|
| |
jiri
Viestien lukumäärä : 1729 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ke 8 Kesä 2011 - 23:43 | |
| - OspreY kirjoitti:
- Se pakopesän koko nyt vaan antaa reilusti osviittaa heräämisestä. Supereita kun on monenlaisilla pakopesillä.
mitäs välii sil heräämisel on jos ei käytetä edes kunnon paineita.... en toki puhu tästä projektista. | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ti 20 Syys 2011 - 17:34 | |
| Päivitellääs hieman.. Moottori saatu paikoilleen plus muut letkut ja johdot kiinnitetty. :cheers: vanteet saivat uuden värin hieman kyllä mietityttää tulikohan valittua oikee väri.. Mielipiteitä??
Viimeinen muokkaaja, pertsa_ pvm La 1 Loka 2011 - 13:03, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
comep
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : savonlinna Muut : hopper..
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ti 20 Syys 2011 - 23:04 | |
| Tuo juutisäkki veke kaaresta ja vanteet ois saanu olla ihan entisellään. Kun motti on tehty noin nätiksi, ois ollu hyvä että korikin pysyis ihan "sleepperinä" vaikka urheilullisesta onkin kyse.
Moottorin ulko- ja sisäasusta iiiiso plus !
Oftop. ite oon ollu ca18det.n kyydissä jossa parhaillaan jotain 550hv, spekseistä en muista kun Nira.n moottorinohjauksen. Ekoista valoista lähdettiin ns. rivakasti, katoin sivusilmällä paineita ja ajattelin 1.2b kohdalla et oon ollu ripeämmän sierrankin kyydissä, sit ne paineet hyppäs 1.8b ja takatan vyöt alko kummasti tiukkautua.. | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ti 20 Syys 2011 - 23:45 | |
| jos ei superi heräile tarpeeksi niin puolita pakopesä, erittäin halpa viritelmä | |
|
| |
pertsa_
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : LPR
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa Ke 21 Syys 2011 - 16:34 | |
| - comep kirjoitti:
- Tuo juutisäkki veke kaaresta ja vanteet ois saanu olla ihan entisellään. Kun motti on tehty noin nätiksi, ois ollu hyvä että korikin pysyis ihan "sleepperinä" vaikka urheilullisesta onkin kyse.
Moottorin ulko- ja sisäasusta iiiiso plus !
Oftop. ite oon ollu ca18det.n kyydissä jossa parhaillaan jotain 550hv, spekseistä en muista kun Nira.n moottorinohjauksen. Ekoista valoista lähdettiin ns. rivakasti, katoin sivusilmällä paineita ja ajattelin 1.2b kohdalla et oon ollu ripeämmän sierrankin kyydissä, sit ne paineet hyppäs 1.8b ja takatan vyöt alko kummasti tiukkautua.. Juu kyllä se on mielessä käynyt jos repis kaaresta ton säkin pois tullut tehtyy vähä hätiköityjä päätöksiä tuon kanssa.. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Nippon Kazauwa | |
| |
|
| |
| Nippon Kazauwa | |
|