| BMW e28 520 | |
|
+9weicco Larsss Challenger-70 smpovers Pastrana ElektrikMekanik PIFu micke_ Jelpert 13 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: BMW e28 520 Su 5 Kesä 2011 - 22:40 | |
| Tuli kaverin kanssa ostettua tälläinen projekti iltojen ratoksi. Joitakin viikkoja tuli nettiautoa selattua ja pähkäiltyä minkälaisen raadon sitä hakisi, tarkoituksena hommata vähän vanhempi takaputkunen kikotin. Tämä yksilö tuli eteen ja osottautui sellaiseksi että sen voisi lähteä hakemaan. Auto on vuosimallia 87 eli viimeisiä tuotoksia tätä korimallia, sisältäen jopa kierroslukumittarin sekä sähköikkunat joka kolossa(yllätyksenä myös toimivat) Autossa oli kaiken "hyvän" lisäksi myös alustasarja joten sitä ei tarvii ekana miettiä. Sekä alkuperäinen iso kitkalukkoperä. Hinta oli todella edullinen johtuen että autossa kytkin luisti todella pahasti mutta ihmeen kaupalla kesti tuon 200km matkan hakureissun, toki ei aina ihan rajotuksien mukaan kykenyt ajaa ja ylämäet tuottivat hivenen tuskaa kun ei pystynyt kuin pintakaasulla ajaa kun muuten kytkin luisti. Pihaan päästyä piti muutamat kuvatkin räpsiä. Tästä sitten laittaminen alkaa. Nyt on auto tallissa ja nostettu ilmaan ja ens viikon tavoitteena pistää kytkin uusiksi. Sitten vähän listaa mitä kaikkea pitäs tehdä: -kytkin vaihtaa -jakopää remontti -kuskinpuolen takapyörän laakeri vaihdettava -venttiilit säätää -kuskin puolen lommot oikaistava -keulan ruttu oikaistava -ruoste vauriot korjattava -kuskin penkki vaihtokunnos -ajovalojen kuvut vaihdettava -pakoputken vaihto kun nykyinen vuotaa Vaihtoehtona maalipinnalle on joko myllyttää ja toivoa että sävyn saa palautettua ettei paikkamaali kohdat erotu, taikka maalattava koko ulkokuori uudestaan. Tällähetkellä alla pyörii kopio borbetit nypityillä nastarenkailla, 16tuumaiset ja varmaankin 7tuumaa leveät. Vannepuoli vielä vähän mietinnän alla mutta eiköhän kesän aikana jotain kivaa ilmaannu. Alustakin hieman mietityttää että ei taida tarpeeksi matala olla joten uutta palikkaa sinnekkin varmaan ruuvattava, jonkin aikaa nettiä selailin eikä oikeen taho korkeus-säädettävää alustaa löytyä... Jos joku tietää mistä sivuilta sellasia on niin urlia tulemaan kiitos.
Viimeinen muokkaaja, Jelpert pvm La 16 Heinä 2011 - 17:37, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
micke_
Viestien lukumäärä : 1087 Paikkakunta : Siuntio Muut :
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Su 5 Kesä 2011 - 23:01 | |
| | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Su 5 Kesä 2011 - 23:11 | |
| Kiitoksia todella paljon! | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Su 12 Kesä 2011 - 23:04 | |
| Tänään käytiin väsäämässä tallissa. Ruoste kohtien paikannusta ja kaikkea pikkunippelöintiä. Ajateltiin ottaa aluks vähä paikkoja auki ja aloitettiin takarenku irrotuksella koska takapyöränlaakeri pitää vaihtaa, kun renkku oli saatu irti tuli koettua kevyt repeäminen Kuinka laiskoja ihmiset voi olla kun pitää rälläköidä jous paikoillaan... Niin ja kuten kuvasta huomaa ei jää tukevasti edes paikoilleen joten leimasta ei tarvihe uneksia näillä jousilla. Noh onneksi talli nurkasta löytyy käyttämätön e34 alustasarja niin saa siitä lainattua jousia konttori käynnin ajaksi. Sitten oli vuorossa oli pohjan tarkastelu ja lootan irroittaminen. Lootaan ei koskettu mutta ruoste kohtia tulikin sitten tutkittua hitusen enemmän. Apparin jalkotilan etunurkka pitää väsätä kokonaan uudestaan. Muutama reikän alku pohjassa ei pahoja viel. Eihän sieltäkään voinut odottaa kuin matti 5v patentteja. Rupesin ronklaamaan yhtä reikää ja totesin sen olevan jotain venyvää valkoista mönjää... Tämän alta sitten paljastui puhki märäntynyt kolo joka on suoraan kaasupolkimen alla. Eikä siinä vielä kaikki, akku otettiin irti ja tämä akun paikka oli ruostunut jo puoliksi irti, ihme sinäänsä että akku on pysynyt siinä eikä tippunut tielle Saatiin jotain sentään vielä aikaan kun suoristettiin keulan rytyt sekä leikattiin akunteline irti odottamaan uutta peltiä. Ens viikolla jos alottelis reikien paikkailua, sekä perjantaina motonettiin shoppailee kytkinpakettia sekä jakopäänhilppeet.
Viimeinen muokkaaja, Jelpert pvm La 16 Heinä 2011 - 17:36, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Pe 15 Heinä 2011 - 20:02 | |
| Pitkästä aikaa pääs puimurin kimppuun ku kaverin tallissa tehtiin vähä remonttia. Vähän ongelmia iski vastaan kun alettiin ottaa kardaania lootasta irti kun kumi->loota väliset pultit on aika jämptisti kiinni... Kiintolenkki+jatkovarsi+jalalla polkasu eikä sitten irtoo mihkää, loppu tuloksena pultin kulmat anto myöten joten nyt seon pyöreä. Annettiin sen kohdan sitten oottaa seuraavaa inspiraatiota ja alettiin ruoste kohtia vähän väsäilemään. Apukuskin jalkotilan etunurkka olikin pahempi kun miltä se eka näytti Mutta peltiähän riittää joten eipä tuo nyt paha ole. Samalla tuli purettua myös kuskipuoletakanurkasta hilppeet irti että saa laakerin vaihdettua. Sunnuntaina tarkoitus saaha ainakin kytkin vaihdettua sekä aloittelis ruosteitten korjausta.
Viimeinen muokkaaja, Jelpert pvm La 16 Heinä 2011 - 17:36, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| Aihe: Vs: BMW e28 520 La 16 Heinä 2011 - 3:51 | |
| eiks noitten kuvien kokoo vois HIUKAN rajottaa.... | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: BMW e28 520 La 16 Heinä 2011 - 4:46 | |
| ^Näin kyllä. Mahtava linttapaska kyllä aihiona, finnit mäkeen heti ku pystyy!
[OT] Loisto-ohjelma kuvien nopeaan pienentämiseen, pieneen fiilailuun ja selaamiseen: [url=http://www.xnview.com/en/download.html]XnView[url]
Tolla voi pistää vaikka kansiollisen kuvia ja säätää niille valmiiks tarkkuudet, koot, rajaukset, mitä vaan. Ite pienennän aina noi 8mp kuvat 25%:iin ja nostan DPI:tä 128:aan, niin ei ainakaan ole suttua. On kevyt ku mikä, toimii ja ilmaiseksi. [OT] | |
|
| |
Pastrana
Viestien lukumäärä : 848 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: BMW e28 520 La 16 Heinä 2011 - 8:12 | |
| Muuttaa vaan linkistä tuon "BIG" vaikka "MEDIUM" tai jos haluaa hiiren paskan kokoisia kuvia niin "SMALL". Ikinä kannata muokata kuvia pienemmäksi jos kuvat.fi uppaa.. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 La 16 Heinä 2011 - 17:41 | |
| - Pastrana kirjoitti:
- Muuttaa vaan linkistä tuon "BIG" vaikka "MEDIUM" tai jos haluaa hiiren paskan kokoisia kuvia niin "SMALL". Ikinä kannata muokata kuvia pienemmäksi jos kuvat.fi uppaa..
Kiitoksia tästä tiedosta Ite kans miettiny mil sais noit pienemmäks mut ei jaksa pienennellä ennen kuvat.fiin lisäilyä. Joo finnittömät kilvet hommataan kuha saahaan vehe toimimaan. Pitäsköhän vetästä kusimodit valoihin niinku kaikilla näis malleis on Btw saako tähä malliin mistää aftermarket pohjapanssaria vai joutuneeko väsää itse? :S Meinaa olla tuo öljypohja matalin kohta autos... | |
|
| |
PIFu
Viestien lukumäärä : 1265
| Aihe: Vs: BMW e28 520 La 16 Heinä 2011 - 17:58 | |
| - Jelpert kirjoitti:
- Pitäsköhän vetästä kusimodit valoihin niinku kaikilla näis malleis on
jos vedät ni jotenki sellane kutina et toimii paremmin jos vaan pitkissä eli ns. french mod (ellen nyt ihan oikeilla jäljillä oo ni korjatkaa) - Jelpert kirjoitti:
- Meinaa olla tuo öljypohja matalin kohta autos...
ku käsittääkseni kuitenki oikeen projekti eikä käyttis-projekti ni eiks ois samal hyvä esim nostaa konetta? en mikään eksperti näissäkään oo mut ei luulis kovin vaikeeta olevan.. samalla sais sit enemmän varaa tiputtaa, kun taas laittamalla pohjapanssarin maavara vähenee entisestään vaikka auto pysyy samalla korkeudella.. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Su 17 Heinä 2011 - 14:32 | |
| - PIFu kirjoitti:
- Jelpert kirjoitti:
- Pitäsköhän vetästä kusimodit valoihin niinku kaikilla näis malleis on
jos vedät ni jotenki sellane kutina et toimii paremmin jos vaan pitkissä eli ns. french mod (ellen nyt ihan oikeilla jäljillä oo ni korjatkaa)
Ois aika härski kyl
- Jelpert kirjoitti:
- Meinaa olla tuo öljypohja matalin kohta autos...
ku käsittääkseni kuitenki oikeen projekti eikä käyttis-projekti ni eiks ois samal hyvä esim nostaa konetta? en mikään eksperti näissäkään oo mut ei luulis kovin vaikeeta olevan.. samalla sais sit enemmän varaa tiputtaa, kun taas laittamalla pohjapanssarin maavara vähenee entisestään vaikka auto pysyy samalla korkeudella.. Mjoo oishan tuoski ideaa mutta jäätävästi vaivaa muutaman sentin takia.. Mootorin kiinnikkeitä pitäs modailla, lootan kiinnikkeitä, vaihdekepin kiinnikkeet, eikä tiedä että kun kardaanin kulma vaihtuu että alkaako tukilaakeri ja ristinivel väpättää ja tosiaan ei montaa hassua senttiä saa ylöspäin kun ottaa loota pohjaan kiinni. Eikä se maavara paljoo tipu jos tekis lattaraudasta kehiko ja kestävää peltiä pohjalevyks | |
|
| |
smpovers
Viestien lukumäärä : 168 Paikkakunta : Tammela Muut : Kaikkea raatoa on nurkissa..
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Ke 20 Heinä 2011 - 23:38 | |
| Näköjään kaverin vanha auto. Kaveri myi muistaakseni pari vuotta sitten tän pois ja hankki e34 m5:n tilalle. Itsekkin olen kerran tällä ajanut Lahdessa torin munkkia talvella ja sieltä Forssaan. Muistaakseni jonkinlaisen kansi/jakopääremonti kaveri teki joskus tähän autoon. Vähä himoittais itseänikin tälläinen e28. Hyvät yksilöt vaan ovat melko hinnoissa. Hetken aikaa mulla olikin 525ia e28 mutta se homma kattui ruostevaurioiden laajuuteen. Myin auton voitolla eteenpäin ja seuraava omistaja sitten korjasi ruosteet ja leimasi auton.. | |
|
| |
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 21 Heinä 2011 - 0:49 | |
| Kaverilla on ollu pari näitä tuon kuntoisen näköisiä ja reikiä on ollut samoissa paikoissa,mutta ruostetta/reikiä on ollut myös ylempänä.Toisessa oli keula "poikki" tulipellin seutuvilta noilta reunamilta. Oli vähän ihmetystä kun ei ovi mennyt kiinni kun edestä tunkkaili. Toisessa samoissa paikoissa mutta ei niin huono.
EDIT Liekkö sama Matti 5v laitellu niitä senkin edellisiä autoja, tosin on sillä nytkin ruosteinen e28 | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 21 Heinä 2011 - 15:11 | |
| - smpovers kirjoitti:
- Näköjään kaverin vanha auto. Kaveri myi muistaakseni pari vuotta sitten tän pois ja hankki e34 m5:n tilalle. Itsekkin olen kerran tällä ajanut Lahdessa torin munkkia talvella ja sieltä Forssaan. Muistaakseni jonkinlaisen kansi/jakopääremonti kaveri teki joskus tähän autoon.
Vähä himoittais itseänikin tälläinen e28. Hyvät yksilöt vaan ovat melko hinnoissa. Hetken aikaa mulla olikin 525ia e28 mutta se homma kattui ruostevaurioiden laajuuteen. Myin auton voitolla eteenpäin ja seuraava omistaja sitten korjasi ruosteet ja leimasi auton.. Hei soitahan kaverilles et tekikä jakopäärempan ku mittaris sellaset lukemat että seon joko tehty vähä aikaa sit tai losahtaa aivan kohta jos muistas viel et paljo oli mittaris ku teki sen? Mjoo itelläkin ollu tätä ennen 518i ja tämän yksilön ruosteet ei vedä kyl sille mitää vertoja | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 21 Heinä 2011 - 15:14 | |
| - Challenger-70 kirjoitti:
- Kaverilla on ollu pari näitä tuon kuntoisen näköisiä ja reikiä on ollut samoissa paikoissa,mutta ruostetta/reikiä on ollut myös ylempänä.Toisessa oli keula "poikki" tulipellin seutuvilta noilta reunamilta. Oli vähän ihmetystä kun ei ovi mennyt kiinni kun edestä tunkkaili. Toisessa samoissa paikoissa mutta ei niin huono.
EDIT Liekkö sama Matti 5v laitellu niitä senkin edellisiä autoja, tosin on sillä nytkin ruosteinen e28 Tarkasti ku kahtoo niin näkee että tuo ruostereikä jatkuu tuonne ylöspäin Ei huono Mjoo nää ruosteet oli melkein jo tiedos kun tyyppivikana nuilt seutumilt ruostuu ja edellinen 518i oli niin ruosteessa verrattuna tähä et ei voi samanapäivänä ees vertailla. | |
|
| |
Challenger-70
Viestien lukumäärä : 478 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 21 Heinä 2011 - 16:13 | |
| Joo se olikin turvallinen auto kun oli keula poikki ja vissiin oli vielä etuiskarin alaosan jousikupit rälläköity irti ja hitsattu alemmas että saa vielä enempän tontitettua tms.. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 21 Heinä 2011 - 22:01 | |
| - Challenger-70 kirjoitti:
- Joo se olikin turvallinen auto kun oli keula poikki ja vissiin oli vielä etuiskarin alaosan jousikupit rälläköity irti ja hitsattu alemmas että saa vielä enempän tontitettua tms..
Mistä näitä matti5v oikeen sikiää :D:D | |
|
| |
Larsss
Viestien lukumäärä : 311 Paikkakunta : Jyväskylä
| |
| |
weicco
Viestien lukumäärä : 449 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 21 Heinä 2011 - 23:47 | |
| - Larsss kirjoitti:
- Mulla saattais olla jemmassa muuten e28 korinen vitonen. Pataa en muista mut joku hemmetin "M-PAKETTI" siinä on. voin tsekkailla onko vielä tuolla tallin perukoilla
Soittele mulle jos löytyy jemmasta! | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| |
| |
tobbe`
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : kuusankoski Muut :
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Su 24 Heinä 2011 - 22:06 | |
| mullaki ollu samat etujalkatilat ihan puhki, ja toinen paikka mikä myös näis mätänee on se tuulettimen kolo siel ku avaa konepellin ni siin tuulilasin alla. ja alustasarjaa näihin ei saa mistää, ainaka edullisesti. ite oon aatellu e21 iskareita kokeilla et miten niil tippus. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Ma 25 Heinä 2011 - 15:24 | |
| - tobbe` kirjoitti:
- mullaki ollu samat etujalkatilat ihan puhki, ja toinen paikka mikä myös näis mätänee on se tuulettimen kolo siel ku avaa konepellin ni siin tuulilasin alla. ja alustasarjaa näihin ei saa mistää, ainaka edullisesti. ite oon aatellu e21 iskareita kokeilla et miten niil tippus.
Joo sekin reikä tuli spotattua. Juu ei kyl halvalla löydy mut rojektiauto kun on niin ei ne hinnat oo niin justiisa. | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Ma 25 Heinä 2011 - 16:08 | |
| - Jelpert kirjoitti:
Eihän tuo vielä mitään haittaa. Menet vaan talvella kovalla pakkasella katsastaan, niin katasatusmies luule että ehjä pohja, kun lattiamatto on jäätyny pohjaan kiinni Ja näppärä jos sattuu kone pettämään, niin matka jatkuu retu kivisen tapaan jaloilla potkimalla. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Ke 3 Elo 2011 - 17:14 | |
| Jos joku haluaa 20€ niin tulee ottaa laatikon kuskinpuolen ylemmän pultin irti. Loppu nimittäin huumori viime yön tämän laitoksen kanssa Eka pultti aukes 45minuutissa... Ei mahdu räikkä eikä kiintoavain tuonne missä se ylenmpi pultti on niin mitehä muut seon sieltä irti ottanu O_o Eikä kyl yhepulti takia viittis konetta alkaa irrottaa | |
|
| |
OspreY
Viestien lukumäärä : 410
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Pe 5 Elo 2011 - 5:50 | |
| Aikoinaan kun mulla oli vielä isolohko e28, niin otettiin kaavelin pultit auki tekemällä reikä kardaani tunneliin. Siitä oli sitten helppo räikällä ja jatkovarrella availla.
Mutta kyllä pitäis ylempiin pultteihin päästä käsiksi ihan lenkkiavaimellakin konehuoneesta. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 Pe 5 Elo 2011 - 8:57 | |
| - OspreY kirjoitti:
- Aikoinaan kun mulla oli vielä isolohko e28, niin otettiin kaavelin pultit auki tekemällä reikä kardaani tunneliin. Siitä oli sitten helppo räikällä ja jatkovarrella availla.
Mutta kyllä pitäis ylempiin pultteihin päästä käsiksi ihan lenkkiavaimellakin konehuoneesta. Seon tuo kuskipuoli konehuoneesta päin katsottuna aika tukossa kun imusarja siin vähä eessä ja tuol välissä sitten menee kaikemaailman muuta ylimääräistä... Koitettu kyl sieltäki päästä mutta ei sieltä läpi pääse Tuli vastaan järkyttävän halvalla m30b34 motti niin joutuukoha lähtee hakemaan ^^ Alkais tämäki kori liikkumaan ja johonki suuntaan. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 15 Syys 2011 - 0:00 | |
| Paljon verta ja hikeä vuodatettu, monet monet ärräpäät huudettu, monta monta kertaa meinasi toivo loppua, MUTTA NYT ON BMW KUOSISSA PERKELE! Eihäse kovi häävi ole mut se voittaja tunne, kun ajaa sen tallista ulos<3 Huomen pistetään takas ajoon ja jos kävis parit kuvat räppäsee Miten voikaan teettää työtä yks helkutin vaihelaatikon irti otto... Kytkin oli kyl aivan loppu pitää siitäkin kuvaa ottaa. Vaihelaatikon öljyt vaihettiin samal. Pohjassa olevat reiäit pistetty umpeen. | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: BMW e28 520 To 15 Syys 2011 - 17:13 | |
| ylimmät pultit saa lenkillä roplattua jos on runkkarin ranteet itsellä ollut pari niveltä muutama jatko ja pulttipyssy kaverina laatikon irroituksessa.. | |
|
| |
Jelpert
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Projekti Nissan Z31 300zx
| |
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| |
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: BMW e28 520 | |
| |
|
| |
| BMW e28 520 | |
|