| Golf mk3 1.8t | |
|
+7mnky new_school samsa Ic3man oli V.A.G. Jusux 11 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 0:29 | |
| Mä nyt laitoin tän tänne. Aloitetaan tämänkin kulkineen esittely nyt ihan alusta. Syksyllä 2009 hankittiin auto FFp:ltäkin tutulta SamiK:lta. Ekan auton kriteereitä oli musta mk3 golf gti kunnon penkeillä. Sisustahan on recaron gti-edition eikä mikää karvalakki gti:n rimpula. Eli ei paljon parempaa ois löytyny. Edelliseltä omistajalta autoon oli lisäytyny jomin coilit ja azevin K vanteet. Sen verran piti kärryä muokata omaa silmää, maalasin siis vanteet tummaks ja laitoin listoihin ja vanteisiin punasta tarraa. Eka kesä mentiin siis tämmösellä lookilla. Sitten tuli syksy ja siirrettiin auto talliin odottamaan kesää. Samalla koko kesän takaraivossa jyskyttäny koneen vaihto alkoi olemaan ovella, no se jätettiin tältä erää pois. Keskityttiin ruostekorjaamiseen ja korin muokkaamiseen, ruostetta oli suht paljon. Helmat vaihettiin ja neljä kappaletta vedenpoistoreikiä hitsattiin umpeen. Kaaria rullattiin mankelilla suhteellisen paljon takaa reilu 2cm, maalari kiitti. Eli auto myös ylimaalattiin, samalla värillä. Vanteiksi valikoitu vahingossa RS:ät ja vielä suhteellisen harvinaset 322 ja 323 eli leveellä sisäkehällä olevat riisikippo (5x114.3) vanteet. Offsetitkin oli tosi sopivat kun adapterit joutuu laittamaan 40 ja 42. Joka nurkkaan tuli 25mm spacerit ja taakse vielä 3mm lätty. Kumit on nokian Z 205/45, onhan ne isot, mutta näillä mennään! Vanteet maalattiin punasella, kahteen kertaankin kun eka sävy ei miellyttänyt silmää eikä matchanny kylkiteippien kanssa. Toisella kertaa sävy on justiin sama kuin teipeissä. Alustaan tehtiin sen verran, että eteen tuli 312mm jarrut ebc turbogroove levyillä ja ferodon kisa paloilla, takana tyydyttiin pitämään vakiot + ebc/ferodo setti. Pitäs kipon pysähtyä radallakin. Asentamista odottaa myös täys sarja urkkupuslia, niitä vaan ei viitti ton jomin paskan alustan kanssa vielä laittaa. Ostos listalla on siis vielä jäykkys/korkeusäädettävä alusta, AVO tai BC racing... Sisustaa riisuttiin sen verran, että takapenkit lähti veke ja ratti vaihtuu rrs 90mm syvään rallirattiin, 4-piste vyöt on myös hankinta listalla. Sisusta on kyllä vielä pahasti kesken. RS:ät on myynnissä / vaihdetaan 1.8t AGU myllyyn. Nyt mennään näillä muutama kuva myös.
Viimeinen muokkaaja, Jusux pvm Pe 20 Tammi 2012 - 23:33, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
V.A.G.
Viestien lukumäärä : 72 Paikkakunta : Kauhajoki Muut : Pari ykkös passatin raatoa (sais joku hakea varaosia tai kokonaan pois puoli ilman)
3b passat 4motion 2.8l farmari (osia ois tarjolla)
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 2:54 | |
| Erittäin kaunista katseltavaa nuilla tummilla vanteilla jotka mielestäni sopii paremmin mutten mää mistään tiiäkkää mitää | |
|
| |
oli
Viestien lukumäärä : 756 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 11:22 | |
| Parempaan suuntaan on kyllä muuttunut! Noi muovikaaret vois repii irti, parantaa ilmettä aika paljon. Noi teipit on ihan jees, tuo vähän väriä, mut ite oisin ehkä jättäny laittamatta. Etuvalot vois vaihtaa joey-modattuihin orkkiksiin? Mut ihan hyvät suunnitelmat jne. Puss Puss. | |
|
| |
Ic3man
Viestien lukumäärä : 845 Paikkakunta : Lahti Muut : Insta @tonile88
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 11:54 | |
| Näyttää kyl hyvält noilla punakeskiöisil bebseil ja ainaki mun makuun noi tummat etuvalot tollasina sopii tohon todella hyvin | |
|
| |
samsa
Viestien lukumäärä : 700 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 12:49 | |
| Onks nää mun vanhat ärrässät? 17" set, 8" edessä ja 9" takana? Jako täsmää ja WEE-6:lle ne myin aikoinaan...
| |
|
| |
new_school
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Valkeakoski
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 14:16 | |
| Meinaatko muuten keventää? esim äänieristeiden poistoo? Tähänkö sen 1,8t:n meinaat laittaa? Ite kanssa tota omaa mk3 16v gti kevennelly, takapenkit pois ja kaikki äänieristeet (bitumia vähän viä irrotella) ja nelipistevyöt tulossa ja sillai. Mieli kanssa tekis 1,8t keulalle mutta muutosprosentteja nyt jo 41,2...
Viimeinen muokkaaja, new_school pvm Pe 24 Kesä 2011 - 14:22, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 14:20 | |
| RS:ät on 16"
Muovikaaret on ja pysyy, gti on aina gti... Ja myös nuo umpiot pysyy, kaikilla on ne maailman tylsimmät joey modatut vakioumpiot mitkä ei ees näytä miltää...
Saapas nähä josko tähän löytyy saksan maalta BBS E sarjan vannetta, tai sitte oottas tuolla 6kpl vetten salad shoottereita koossa 8.5 & 9.5. | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 14:24 | |
| - new_school kirjoitti:
- Meinaatko muuten keventää? esim äänieristeiden poistoo? Tähänkö sen 1,8t:n meinaat laittaa?.
Ite kanssa tota omaa mk3 16v gti kevennelly, takapenkit pois ja kaikki äänieristeet (bitumia vähän viä irrotella). Mieli kanssa tekis 1,8t keulalle mutta muutosprosentteja nyt jo 41,2... Mistä oot noin paljon prosentteja hankkinu? On tätä kevennetty, bitumia pois ja takapenkit. Vakio painohan taitaa olla 1150 tai jotain? Nyt kun on kuitenkin isot jarrut eessä ja painavammat vanteet kun vakiot, kävin puntarilla ja näytti 1160 eli ihan oikeeseen suuntaan ollaan menossa. Ja joo, 1.8t on hakusessa FFp:llä muutamia hyviä aihioita olis, yks oli ihan hyvällä osalistallakin... Toisaalta helpoin olis ostaa keulapala mk4 gti:stä niin sais sitten ihan kaiken ja jäis sitte käyttökelposta osaa tohon käyttis neloseen jarruja yms. | |
|
| |
new_school
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Valkeakoski
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 14:37 | |
| alunperin ollu 1,8cl. Ja akselit, jarrut, tolpat, sisusta, kone, johtosarja ym.. kaikki vaihdettu 2.0l 16v golffista. Mutta kävin eilen jutteleen katsastusmiehen kanssa niin sano että jos uudestaan laskis prosentit niin sais alemmaks. ja kun kerran kone vaihdettu niin sais heittää sen 1,8t keulalle mutta esim turbosta tulis lisää prosentteja. Mutta nykylaskujen mukaan sais esim jarrutkin laskettua pois prosenteista ja tälläi. Kun Muutokset tehty vuonna 2000.
Rata/katuräppäily vehjettäkö tästä teet? | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 14:43 | |
| - new_school kirjoitti:
- alunperin ollu 1,8cl. Ja akselit, jarrut, tolpat, sisusta, kone, johtosarja ym.. kaikki vaihdettu 2.0l 16v golffista. Mutta kävin eilen jutteleen katsastusmiehen kanssa niin sano että jos uudestaan laskis prosentit niin sais alemmaks. ja kun kerran kone vaihdettu niin sais heittää sen 1,8t keulalle mutta esim turbosta tulis lisää prosentteja. Mutta nykylaskujen mukaan sais esim jarrutkin laskettua pois prosenteista ja tälläi. Kun Muutokset tehty vuonna 2000.
Rata/katuräppäily vehjettäkö tästä teet? Rata katuräppäily vehettä joo, jossakin vaiheessa jää varmaan katukäytöstä pois, kun on niin paljon ideoita. Mutta siihen menee varmaan jokunen tovi vielä. | |
|
| |
new_school
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Valkeakoski
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 14:52 | |
| Eli aika samanlaiset suunnitelmat sulla kun mulla budjetti vaan aikalailla venyy sen 1,8t:n kanssa.. onneks vaihdelaatikko, kytkin , vetari ym.. ja jarrut olis jo suoraan | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 15:06 | |
| - new_school kirjoitti:
- Eli aika samanlaiset suunnitelmat sulla kun mulla budjetti vaan aikalailla venyy sen 1,8t:n kanssa.. onneks vaihdelaatikko, kytkin , vetari ym.. ja jarrut olis jo suoraan
Sulla on se hyväpuoli että tosiaa on se 02a loota, itehän joudun vaihtaan myös sen lootan, 02m olis kiva 6 vaihteinen mutta ne maksaa hunajaa ja sitä ei oo 1.8t agun kaverina koskaan saanu, että sen joutus sit erikseen hommaamaan. Jos oot sitä swappia miettiny, niin vois jonkinlaista yhteistyö ongelmanratkasua toteuttaa ja kenties osia kimppatilauksena! | |
|
| |
new_school
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Valkeakoski
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 15:59 | |
| Kuullostaa suunnitelmalta. Paljokohan tosta 260tkm ajetusta 2,0l 16v moottorista uskaltais pyytää jos sen myis pois? Meinaatko vakiona ton 1,8t:n laittaa vai meinaatko virittää ja vaihtaa moottorinohjauksen? | |
|
| |
mnky
Viestien lukumäärä : 134
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 16:52 | |
| Mites meinasitte/ootte verhoillut takaosaa kun ootte penkkejä sielt pois ottanu? Jos jonkinnäköst verhoilua on niin ite ainakin mielelläni niistä jotain kuvan tynkää katselisin Ja ootteko käyny konttorilla muutoskatsastamassa 2 paikkaseks? Tulossa ilmeisesti kaaria vai?? Ja jos on niin itse tehtynä vai jostain (mistä?) ostettuna? Privaanki voi laitella kuvaa jos ei kehtaa/halua toisen topickia (new_school) sotkea. Hyvän näkönen on kyllä golffi. En ihan 100% vakuuttunut kiiltävistä lipoista ole, kun muuten ei mitään kiiltävää/vaaleaa ole. Mutta ei missään nimessä huonolta näytä silti. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 24 Kesä 2011 - 17:13 | |
| Todella toimivan näkönen kolmonen, ei kyllä äkkiseltään keksi mitään ihmeempiä parannusehdotuksia | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| |
| |
new_school
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Valkeakoski
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t La 25 Kesä 2011 - 4:43 | |
| Ite ajattelin laittaa takapenkin paikalleen katsastukseen ja pitää kaikki paikat ja katsastuksen jälkeen penkit pois ja esim vaneeri ja musta huopa siihen lattian "reikään". Kaaria ei vielä tule mutta jäykistehitsiä kyllä ja taakse poikkituki mihin saa nelipistevyöt kiinni. Ja lattia esim mustalla paukulla tai joten mustaa kangasta olis tarkotus laittaa koska vähän karun näkönen kun bitumeja irroteltu kuumailmapuhaltimen ja taltan kanss . Akkukin siirtyy takakonttiin kun kerkiään. Aika samanlaiset suunnitelmät jusuxin kanssa | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t La 25 Kesä 2011 - 20:45 | |
| - new_school kirjoitti:
- Ite ajattelin laittaa takapenkin paikalleen katsastukseen ja pitää kaikki paikat ja katsastuksen jälkeen penkit pois ja esim vaneeri ja musta huopa siihen lattian "reikään". Kaaria ei vielä tule mutta jäykistehitsiä kyllä ja taakse poikkituki mihin saa nelipistevyöt kiinni. Ja lattia esim mustalla paukulla tai joten mustaa kangasta olis tarkotus laittaa koska vähän karun näkönen kun bitumeja irroteltu kuumailmapuhaltimen ja taltan kanss . Akkukin siirtyy takakonttiin kun kerkiään. Aika samanlaiset suunnitelmät jusuxin kanssa
Ite en kyllä lähtis niitä vöitä poikki tukeen laittamaan... Kannattaa pistää ne niihin takavöitten töpsöleitten kohtiin pultilla. | |
|
| |
Jallmari
Viestien lukumäärä : 117 Paikkakunta : Lieto
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t La 25 Kesä 2011 - 21:07 | |
| - new_school kirjoitti:
- Kuullostaa suunnitelmalta. Paljokohan tosta 260tkm ajetusta 2,0l 16v moottorista uskaltais pyytää jos sen myis pois? Meinaatko vakiona ton 1,8t:n laittaa vai meinaatko virittää ja vaihtaa moottorinohjauksen?
300 tkm ajettu myytiin just rallikäyttöön viidellä sadalla. | |
|
| |
new_school
Viestien lukumäärä : 130 Paikkakunta : Valkeakoski
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Su 26 Kesä 2011 - 0:02 | |
| Sitäkin kiinnityskohtaa oon miettiny, mutta mietin vaan että meneekö liian suureen kulmaan alaspäin sitten. | |
|
| |
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Su 26 Kesä 2011 - 22:06 | |
| Iha hyvät setit äijät siihen veti, Jusux ja new_school jatkanevat keskustelua yv: n kautta? Mut hyvältä kuulostaa suunnitelmat ja auton nykyinen ulkonäköki näpäkkä, pidä toi keula, eroo just hyvin siitä jokke-modi kasasta. Ja tosta sisustaskeidasta tuli viel mieleen tää lupo tuolta Runista, aivan sairaan kaunis ja noi alienit kruunaa. Sheivattu siis kiskoja myöten... sisältä , takaa ja koko auto | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t La 12 Marras 2011 - 2:16 | |
| | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t Pe 20 Tammi 2012 - 23:31 | |
| Päivitetääs, eli 1.8t swappia on hinkattu muutama kuukaus, paljon on tehty ja paljon on tekemättä. teaser videoo | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t La 21 Tammi 2012 - 0:00 | |
| Asiallista. Ollu mitää isompia probleemia? Tuliko koko varaosa-auton kanssa vai lähikkö pelkkää moottoria ujuttamaan? Johtopaskaa ja ajonestoja jne. kaikki toimii? Mennäänkö nyt sit ihan hardcore ratasikailuks vai kuismuis? Iha sama. Tää on aika kiva paketti. E: Jos into riittää niin tietty pikku siistinnät viä niskaan tehdaskuosia arvostaen. Tai no, keskeneräistä ei saisi edes kommentoida. | |
|
| |
Jusux
Viestien lukumäärä : 115 Paikkakunta : Somewhere near Jyväskylä. Muut : Honda Monkey Z50RR & Husqvarna smr
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t La 21 Tammi 2012 - 0:55 | |
| - TMA kirjoitti:
- Asiallista. Ollu mitää isompia probleemia? Tuliko koko varaosa-auton kanssa vai lähikkö pelkkää moottoria ujuttamaan? Johtopaskaa ja ajonestoja jne. kaikki toimii? Mennäänkö nyt sit ihan hardcore ratasikailuks vai kuismuis?
Iha sama. Tää on aika kiva paketti.
E: Jos into riittää niin tietty pikku siistinnät viä niskaan tehdaskuosia arvostaen. Tai no, keskeneräistä ei saisi edes kommentoida. Sähköissä ei juuri mitään ihmeellistä ollut, sulaketaulun takaa oikeat pinni paikat tietoon ja tinaten, kokonainen paketti tuli a3 audista laatikko sika lyhyillä väleillä tdi passatista ja muuta pientä hilpettä. Kytkimenä on sachin sre vähän alle 6kg g60 vauhtiksella. Kyllä tästä ratalelu tulee, toki pysyy ulkokuoresta oossomina, sisusta ja konehuone myös. Engine bay nimen omaan tehään just siihen henkeen että se ois voinu vaikka tulla tehtaalta tossa kuosissa. Kevään mittaan olis tarkotus budjetin rajoissa laittaa 30 metriä putkee sisälle, päivittää alusta, vanteet ja tekniikka puoleen sen verran että on paska ajaa ilman lukkoo. Noh katotaan mihin päädytään. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Golf mk3 1.8t | |
| |
|
| |
| Golf mk3 1.8t | |
|