| Piisman vermeet | |
|
+22Arttemi csharp apuapina Elementti Chagi toni Mro rautio- JKP MiKu GrapL pazi88 Jube666 Jak3 Taza- ilezh AH -zamppa- xite EZet temee Piisma 26 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 3:40 | |
| Pitäskö sitä itsekkin vähän tarinoida noista omista rotiskoista vaikka täällä kyllä tuntuu näitä Vaggilaisia olevan jo aika paljon Elikkä alotetaan tarinointi käyttis Ventosta joka jäi viime talvena isännältä ylimääräiseksi. Auto on ollu talossa aika kauan joten kilometrejä oli kertynyt n. 380t. Varusteina löytyy takalasin lämmitin ja penkinlämmittimet jotka eivät toimi. Kori on jo aika elämää nähnyt eli sitä olisi tarkoitus tänä talvena hieman siistiä ( joka kaari aivan ruosteessa ynnä muuta sellaista mukavaa ) Ulkoapäinhän se oli aivan vakio kunnossa joten ennen kortin saantia sitä oli hyvä vähän ehostella omaan makuun sopivaksi. Tässä pari räpsyä ennen mitään muutoksia. Kuvissa ja vasta pestynä näyttää koriki suht terveeltä Hetihän sitä piti matalemmaksi saada eli saksasta laitettiin taattua TA-Technix laatua oleva halppis sarja tulemaan joka muutaman viikon päästä saapui kotiovelle. Tulevaisuudessa ehkä alustaakin päivitellään paremmalla satsilla mutta tämä sai kelvata aluksi. Ujosti madallettuna sekä pari pientä muutosta tehtynä Soittovehkeitä tuli myös päivitettyä parempiin, mankkana toimii Alpine iDA-X313 ja erillissarjana Rainbowin Saxit joka nurkassa. Bassonakin oli joku spl:n vanha lätkytin joka on jo kärynnyt. Pellinalta löytyy perus 1.9 td. Eihän siinä oikein vakiona hurraamista ollut. Pumpusta kaiveltiin sinetit pois ja solmu vaihdettiiin vähän isompaan Uuden ahistajan myötä täytyi ilmaakin jäähdyttää eli keulille nakattiin perus pikkujäähy. Ahtoputket tein 2" rosterista ja koitin saada ne sovitettua konehuoneeseen mahdollisimman siististi. Downpaippi tuli tehtyä 3" rst mutkista kun ei sattunut pienempiä löytymään Loppu putki on puoleen väliin asti 3" ja siitä supistuu 2.5" ja perässä yksi itsetehty vaimentaja enimpiä meluja eliminoimassa. Tosin turhan isot äänet tahtoo olla vieläkin ainakin matka-ajossa. Näillä muutoksilla saatiin kulkupuolta sen verran että sillä vihti jo ajella Kortin saatua ei paljon ollut aikaa laitella kun se meni ajellessa. Kesän tultua saikin nakata vanteet alle ! Eli Borbet A:t koossa 16x9 ET 15 (hiekkapuhaltaja päätti puhaltaa lipatkin joten niinden kiillotus inspiraatio on ollu hukassa ) Tältä se sitten kesän näytti: Ja konehuone tältä: Kesän mittaan alkoi tuntua että kulkupuolta pitäs saaha paremmaksi joten syöttöjä lisättiin ja paineita nosteltiin ja kun ruoka meinasi loppua kesken niin vaihdettiin pumppuun kiinan 12mm nestepää. Tämän seuraksena alkoikin sitten kytkin luistamaan ja kansipahvi vuotamaan niin päätin että nyt on hyvä aika tehdä pientä syyshuoltoa. Tekniikka nostettiin pois ja koneeseen vaihdettiin laakerit, tiivisteet yms. Vaihdelaatikoksi vaihtui TDi koneesta peräisin oleva pitkävälitteinen ja vaijereilla toimiva 02a (tällä pääsee mittariin n. 240km/h). Asetelma ja levy ovat mallia vr6 ja uutta vauhtipyörää myös laihdutettiin pari kiloa. Kannen virtaustakin hieman paranneltiin. Turbo pysyi kuitenkin samana. Tekniikan laitossa meinasi lopuksi tulla kiire kun oli tarkoitus keretä kalajoelle kiihdytystestipäiville. Noh auto saatiinkin edellisenä iltana ajokuntoon ja sitten olikin jo kiire jonkinlaisisa säätöjä hakemaan, pienestä sisäänajosta puhumattakaan. Kiihdyttelyjen jälkeen säädeltiin vähä paremmin ja pumppuakin muokkailin kiertämään hieman pidemmälle. Sitten olikin jo aika käydä penkissä katsomassa mitä sieltä löytyy. Tässä joku video pätkäTuloksena n. 200hp ja reippaat 300nm. Tästä on hyvä lähtä parantamaan. Turbo ainakin jäi jo pieneksi ( pakopaineet ~3bar). Meinasi vaan olla turhan matala penkitykseen kun otti apurungosta kiinni niin ei meinannut saada pitoja. Tänä talvena olisi siis tarkoitus tästä ottaa ruosteet kiinni + silotella ja siistiä paikkoja. Ylimaalauksenhan se vaatii joten värivaihtoehtoja saa esitellä. Pellin alle tulee luultavasti myös päivityksiä mutta niistä vasta sitten myöhemmin. Päivitellään tänne aina kun tapahtuu lisää ja kun muistuu mieleen! Pitää koittaa muistaa kameraki ottaa talliin aina mukaan.. Kirjotus virheitä löytyy varmasti ! Risuja ja ruusuja (jos on) saa laittaa tulemaan ! | |
|
| |
temee
Viestien lukumäärä : 333 Paikkakunta : Vanda Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 5:22 | |
| Varsin mallikas esillelaitto.
Yllättävänkin sievän oloinen, konehuonekin fiksun näköinen ja kenno kivasti piilossa. Ylimaalaus orkkisvärillä ja vilkku/sumarikalustosta toi lexusluxuslook pois, keulasta kenno/putket mattimustaksi ja pumpusta kiinanpää nevadaan ja aito bosch tilalle. Tää olis mun resepti mikäli auto olisi oma.
Nälkähän kasvaa syödessä, tosin lienee jo keston kannalta järkevät lukemat saavutettu voiman osalta. Ylöspäin mentäessä tarvinnee jo girdleä lisäillä ja polttoainelinjat päivitellä isompiin yms. Liekö toi vääntölukema sit just huonojen pitojen ansiota, pitäshän se vaille 400nm olla noilla tehoilla. Laitahan laput näkyviin, vaikka yv:nä jos ei muuten. Ja tommoset savuthan on mersumiesten juttuja :)
Mikä ahdin paikallaan? | |
|
| |
EZet
Viestien lukumäärä : 142 Paikkakunta : Kerava Muut : Honda VFR750
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 11:03 | |
| Tässä on tekemisen meininkiä. Luuksit on ihan kohdillaan ja varmaan mukavampi viedäkin kuin vakiotekniikalla. | |
|
| |
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 11:51 | |
| Hyvännäköinen paketti ulkonäöltään! Kyl vaan sopii toi A -vanne ventoon hyvin ja istuu nätisti tolla korkeudella. Savutusta ku sais kuriin ja tehot pidettyys samoissa niin ois samalla värillä ylimaalattuna ässä paketti | |
|
| |
-zamppa-
Viestien lukumäärä : 242 Paikkakunta : Pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 15:26 | |
| On kyllä niin tutun oloista puuhaa että ihan tulee kyynel silmäkulmaan. AAZ, aaaah, sinä voimanpesä, joka sylkäsit kankesi pihalle 4-tielle. Savuhan on ylimääräistä polttoainetta, joten kyllä tuosta sais ainakin puolet pois laskematta vielä tehoja radikaalisti. Vääntöä näkyy olevan suht normaalimäärä hukkaportti-ahtimella varustettuun esikammio-diiseliin. | |
|
| |
AH
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Hyvinkää
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 17:36 | |
| Mikäs ahdistin sulla siellä pyörii? Itsekin pitäisi ryhtyä tänä talvena tuota AAZ:ia kiusaamaan isommalla ahtimella...
Ahtoputket on kyllä siististi toteutettu, ei ole mikään yleismallisovitehelvetti. | |
|
| |
ilezh
Viestien lukumäärä : 408 Paikkakunta : Hellsinki Muut : Lonkkari
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 17:45 | |
| Jotenkin helvetin hyvän oloinen projekti! Siistiltä näyttää kaikki muutokset. Jatkakaa | |
|
| |
Taza-
Viestien lukumäärä : 126 Paikkakunta : Järvenpää
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 18:09 | |
| Vai että oulaisista sitä ollaan kerran pari tullut siellä käytyä ja mieleen jäi toi täysin paska hotelli missä on yks kuvakin sun autostas. Hyvä projekti kerronta ja mukavaa luettavaa keep going! | |
|
| |
Jak3
Viestien lukumäärä : 174
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 21:30 | |
| Saamari, hyvät hepooset on kutiteltu ja kehtaa kait tuota kattoa päältäkäsinki! Ei muutako ruosteet veks Väriä en lähtis vaihtamaan, ja käyttövoiman pitää myös näkyä!
Viimeinen muokkaaja, Jak3 pvm Ma 21 Marras 2011 - 21:41, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 21:35 | |
| Ahtimena tällä hetkellä Garretin Gt 22 40/44 siivillä. Tulee kyllä vaihtumaan hieman isompaan. ( eli tuo nykynen ois mahollisesti myynnissä jos jotakuta sattuu kiinostamaan) Hyllyssä oottelis paikalleen modausta 11mm boschin päällä oleva ns. isorunkoinen pumppu. Voi olla että kanget täytyy vaihtaa ettei ne tulis ulos kurkkimaan Girdlekin pitäisi olla tulossa... Zampalla taitaa olla vähän uudempaa tiisseliä pellin alla mekaanisena ? Onneksi ei oo pahemmin kokemusta tuostakaan hotellista... Jotain omituisen näkösiä käppyröitä löytyy tästä , lopussa ainakin huomaa pienen piikin jolloin varmasti sutannut. | |
|
| |
Jube666
Viestien lukumäärä : 199 Paikkakunta : Eastside Muut : H-D
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 21:39 | |
| Asiallinen esittely ja asiallinen vento! AAZi on kyl hieno kone. Mulla oli joskus passatti (muumi-umpi-muovi-pelti-keula) samalla koneella, siin oli jo toi vaijerilaatikko vakiona, syötöt niin tapissa kun vaan järjellisesti sai (eli, että tyhjäkäynti pysyi alle tonnissa) ja ahtoa 1,8 bar mut kytkinhän siitäki anto periks. Ei ollu viel sillon penkkii käytössä niin tehoista ei tietoo mut se alkuperänen 75 heppaa oli muisto vain.
Toi väri kyl kannattaa pitää, parempi ku perus valkonen tai punanen!
Nii ja penkkilappua esiin! | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 22:05 | |
| Kyllähän tuossa on potentiaalia siistiksi vehkeeksi. Maalaus vaan orkkisvärillä, niin päästään jo pitkälle. Valot istuu ainakin meikäläisen silmään, mutta edessä on vähän turhan paljon pokea. Saako vanteesta sorvattua yhtään pois, kun malliltaan noi passaa hyvin ventoon? Ja downpipen hitsauksetkin näyttää hyvältä, kun vertaa perus ryssänmutkaviritelmiin. | |
|
| |
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 21 Marras 2011 - 22:26 | |
| Kyllä niissä vähän olisi vara sorvata pois. Tosin ajattelin kaaria levittää sen verran ettei rappais kovin helposti kiinni, ne kun joutuu muutenkin tekemään uudet. Samalla sais pikkusen laskettua lisää. Etuvaloissa nykyisin myös kalvot mutta siitä ei taida olla kuvaa koneella. Väri on kyllä vielä vähän auki vaikka ei tuo orkkiskaan huono vaihtoehto ole.. | |
|
| |
GrapL
Viestien lukumäärä : 1035 Paikkakunta : Savonlinna Muut : pari pyörää.
| Aihe: Vs: Piisman vermeet La 26 Marras 2011 - 12:06 | |
| Ulkonäöstä, pidä ehdottomasti toi harmaa. Omaan silmään erittäin maltillinen ja hyvä väri! Oh, ku ois mullaki aikaa paneutua noin perusteelliseen konevirittämiseen.. Maukasta sanon minä. Mustaa kyl heittää aika häjysti | |
|
| |
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 14:16 | |
| Laitetaanpa tuosta talvikäyttiksestäki vähän jotain, eli Vento on tosiaan ollu seisonnassa jo usiamman kuukauen ja sen tilalle tuli hommattua aikalailla orkkiskunnossa oleva Cädilläk Kuvia ostokunnossa Yllättävänki hyvässä kunnossa caddyksi. Maalipinta ei kyllä mikään priima ole. Pahin ruostekohta löytyy vänkärin oven alareunasta, pohjakin oli aivan terve. Pikku puunauksella näytti jo paljo paremmalta. Kilometrejä tuohon oli kertyny mittariin 152t ja koneena 1.6 bensa. Ja eihän tämäkää maasturina omalta autolta tuntunu joten siihenki tolpat tulemaan ja akseliflippiä tekemään Akseliflipistä löytyy parempaa tarinaa Arttemin topikista joten ei siitä sen enempää. Pikkuehostelujen jälkeen se sitten näytti tältä: Sisustaaki tuli päiviteltyä eli jotku kanttikopan puolisporttipenkit modailin sinne passeliksi ja tuli kyllä ajomukavuutta heti kerralla lissää! Seuraavaksi vois siirtyä tuonne konehuoneen puolelle kun ei oikein tuo pierupurkki miellytä toiminnallaan jotenka jotain tämmöstä ois suunnitteilla sinne hmmm jatketaan kun keretään ! | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 16:58 | |
| Meikäläisen kanttiaudista löytyy samanlaiset penkit, niin ovat oikeesti ehkä parhaat penkit istua mitä autoissa on tullu vastaan. Bemarin penkit muistuttaa lähinnä kirkonpenkkiä noiden jälkeen | |
|
| |
MiKu
Viestien lukumäärä : 193 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 17:23 | |
| Äkkiä Borbetit kiillotukseen! Ja tuo harmaa väri on hyvä tollasenaan,en lähtis maalailemaan :cheers: | |
|
| |
JKP
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kla Muut : Corrado, kakkis, 35i passat
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 17:45 | |
| Asiallisesti kerrottu kaikki kuvien kanssa siitä plussa :cheers: Muutenkin konehuone tehty kyllä näyttäänkin hyvältä eikä perus nopeesti vaan jotenkin kasaan. Et oo miettiny lukon hankkimista? Ja kyllä noi A:t vaan sopii alle | |
|
| |
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 20:44 | |
| Nuo penkit on kyllä tosiaan helvetin hyvät istua vaikkei siltä välttämättä näytä Venton väriä ei oo vielä päätetty mutta se on ainakin varmaa että se yli asti pittää vettää, niin kauhiasa kunnosa on tuo nykynen maalipinta Lukkoakin on harkittu vaan tahtoo olla melko tyyris. Tosin se kyllä pitäs olla jo jos tuosta ylöspäin paljoki mennee tehoissa. Katsotaan nyt jaksaako tuota enään virittää vai hommaako suosiolla jonku toisen vehkeen mitä viritellä enemmän | |
|
| |
rautio-
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Oulainen
| |
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 21:17 | |
| Eihä siinä sitte kohta auta muutakuin kytkeä veto myös takapäähän Olis suomessa ensimmäinen? | |
|
| |
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 21:37 | |
| Sehän se ois jos vaa sais vielä kilpiin.. ei oo taittu tehä ventua nelikkona minun tietääkseni ?? Tuskin taitaa kolffi käyä vertailun kohteena. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 21:42 | |
| Vento on hieno kaikessa yksinkertaisuudessaan. Sitten ku ahdin, pumppu, ym. jää ylimääräseksi, ni uusi osote on täällä mun luona, jos puhutaan edes jossain määrin lähitulevaisuudesta. Tarjoa niitä ainakin. | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| |
| |
Chagi
Viestien lukumäärä : 282 Paikkakunta : Kotka Muut : Kawasaki zxr 750
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Su 18 Joulu 2011 - 23:01 | |
| Ihan huikee vento ja pitäs keretäkki :cheers: nelikkona vois olla aika häijy ja kukas sitä tietää jos toisesta ventosta kilvet siihi otat | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| |
| |
apuapina
Viestien lukumäärä : 1134 Paikkakunta : Tku Muut : pari fillarii.
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 19 Joulu 2011 - 16:44 | |
| - Elementti kirjoitti:
- Mro kirjoitti:
- Ostaa toisen samanlaisen venton ja ajelee sen kilvillä.. broblem?
Wat? Oliko ton Venton omissa kilvissä jotain vikaa muka? Eihän Ventoa ole tehty nelikkona ollenkaan, mutta erikoisluvalla voisi onnistuakkin? taisivat tarkoittaa silleen että ostaa toisen samanlaisen venton, muuttaa tuon nykyisen takavedoksi -> käyttää "vakio venton" kilpiä tossa -> ketään ei huomaa mitään. :--D E: sit siis aina leimais sen "vakio venton" ja kilvet takas tohon takatuuppariin? tjsp. emmä tie. | |
|
| |
csharp
Viestien lukumäärä : 792 Paikkakunta : Pori Muut : Äitin tunturi!
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 19 Joulu 2011 - 16:53 | |
| No kyl on taas visiot jos tuo oli idea | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 19 Joulu 2011 - 17:23 | |
| Apuapina jotenkin näin Olisha se nelikvedo vento erilainen... Vwvorthexilla ovat tehneet ainakin, eikä ole ainakaan kuvissa mitenkään paha homma | |
|
| |
Piisma
Viestien lukumäärä : 28 Paikkakunta : Oulainen Muut : Kätty
| Aihe: Vs: Piisman vermeet Ma 19 Joulu 2011 - 22:41 | |
| Voishan sitä joskus huumorilla käyä konttorilla kyseleen tyhmiä että oisko se mitenkään mahollista... Tulipa tännää pureskeltua tuota kättyn uutta konetta, jos vaikka sais aikaseksi laakeroijja sen, maalata yms.
Viimeinen muokkaaja, Piisma pvm Su 18 Maalis 2012 - 16:40, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Piisman vermeet | |
| |
|
| |
| Piisman vermeet | |
|