Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta
+14
Ju$e
Taski
epk
JukeN
|777|
andre_
Ipe
TMA
csharp
eros
Pastrana
ee-2
juudas
IL3
18 posters
Kirjoittaja
Viesti
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 12:46
Mites, ihan mielenkiinnosta, tunnistan BBS:t laatuvanteiksi ja esim. Barzettat halpisvanteiksi, mutta mites yleisesti tämmöinen tietämätön tulokas, kuten minä, tunnistan muut vanteet? Onko hinta ainut kriteeri hyvien ja huonojen vanteiden välillä? Kun kyllähän varmaan kalliita p*skojakin löytyy ja edullisempia mutta toimivia vanteita/valmistajia?
Jos kuitenkin vain sokeasti hintaan pitäisi luottaa, niin mikä on raja? Onko alle tonnin setti automaattisesti kuraa ja yli tonnin setti sitä laatua?
Ja tämä kysymys siis oikeasti askarruttaa, en tätä v*ittuillakseni kysy.
Tosin omakin lehmä ojassa kun esimerkiksi Rialin ja MAMin vanteita harkinnu, onko jompikumpi tai kummatkin laatua vai kuraa? Ja millä perusteilla?
Valaiskaa kokeneemmat räkistä
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 12:57
Kyllähän Rialit on varauksin ihan jeppiskamaa, splitit lähinnä.
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 13:01
Asia 1. hinta ei ole kriteeri, erityisesti käytetyn tavaran osalta hinta määrittyy aina kysynnän ja tarjonnan mukaan. Vanteiden hankintahinta uutena saattaa antaa osviittaa laadusta - vaikka kaiketi jonkinmoinen nyrjähdys päässä tai ns. "pakka kunnossa" pitää olla jos esim. uudet yksiosaiset carlssonit tilaa. Toisaalta ne autot joihin noita uusina ostetaan on usein varusteltu niin että köyhempiä voi kummastuttaa muukin kuin vanteet.
Asia 2. vanteen speksit on kaikki kaikessa. Ennen kaikkea se miten kyseinen vanne kokonsa ja mallinsa puolesta sopii autoon johon sitä ollaan laittamassa. Esim. 14x8 tramontit ovat aikalailla oossomia jossain ykköskoppasessa golffissa mutta en mä niitä ehkä a8:iin laittaisi. Homma mikä liian usein unohtuu ja missä mennään metsään on vanteiden leveys - ajatusmallilla "sen voi korjata spacerilla" ei pitkälle pötkitä. Kaikenlainen omaleimaisuus ja luovuus on tässä hyväksi - laittaa asiat toimimaan ja ostaa vanteet millä tahansa jaolla ja sovittaa alle ja ja ja... Toisaalta on perusreseptejä joilla onnistuu vähän heikompikin kokki - vanha volkkari ja rs:t ym ym.
No kaksi tärkeää pointtia eikä vieläkään mitään merkeistä tms.
Asia 3. laatu - tämä on ikuinen vääntö. Voidaan kuitenkin todeta yksimielisesti että esim. saksalainen premium-luokan autoja valmistava yritys tuskin laittaa mitään kovin huonolaatuista ensiasennusvanteeksi. Missä laadun raja sitten kulkee onkin eri asia, onko yksiosainen valettu ronal laatua vai ei? Yleisesti ottaen taotusta alumiinista osittain tai kokonaan valmistetut vanteet ovat kevyempiä, kestävämpiä ja siten niitä voitaneen pitää laadukkaampina. Keveys ei välttämättä ole kuitenkaan laadun tae - monet kiinatinat (rotat yms.) ovat varsin keveitä ja katukäyttöön luultavasti riittävän kestäviäkin. Laatu näkyy myös kestävämmässä pintakäsittelyssä ja yksityiskohdissa. Muovista valmistetut "feikkipultit" eivät varsinaisesti korosta laatuvaikutelmaa....
Asia 4. Moniosaisuus - lue kohta 2 huolella uudestaan. Jos ostat moniosaiset vanteet (pl. muutamat bbs:t yms. "irtokeskiövanteet") saat niistä juuri niin leveät kuin haluat. Moniosaisia vanteita valmistavat yleensä (huom! ei aina.) yritykset joiden tuotteet ovat muutenkin korkealuokkaisia. Ei moniosaisuus kaikille itseisarvo ole, mutta joillekin meistä on.
Mieti, tutki nettiä, tutki kauppapaikkoja (englanti, japani, ruotsi, saksa yms yms) ja ole valmiina ostamaan kun löydät sen setin mikä on ominaisuuksiltaan "täydellinen" sinun autoosi. Ja tältä foorumilta saat esim. hyödyllisiä linkkejä topicista ja myyntibongaukset topicista varsin kelpo vinkkejä siitä mitä on kaupan ja missä ja millä hinnalla.
Ja kyllä - mä olen natsi tämän asian suhteen.
Viimeinen muokkaaja, ee-2 pvm Ke 14 Joulu 2011 - 13:20, muokattu 2 kertaa
Pastrana
Viestien lukumäärä : 848 Paikkakunta : Kuopio
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 13:12
Jos vanteita myydään lähimmässä rengasliikkeessä joka mainostaa niitä lehdissä on ne lähes poikeuksetta schaissea. Tai jos puolilla kylärinkiä ajelevissa autoissa on ne alla. Tähän tietysti kohta joku vastaa, että bbs:iä on melkeen kaikissa autoissa..
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 13:22
Kiitoksia, ee-2:lta tulikin juuri niitä hakemiani pointteja, joiden avulla kaltaiseni amatööri pääseekin hyvin alkuun eikä hassaa rahojaan kuraan. Ennemmin itse säästän ne puuttuvat sataset ja panostan laatuun, kuin ostan vähän halvemmat huonot vanteet, joiden arvokin romahtaa huomattavasti enemmän ja nopeammin heti oston jälkeen.
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 13:32
Lähdetään nyt siitä että perusoletuksesta että moniosaiset vanteet = laatua. Tämä nyt ei ole mikään kivekseen kirjoitettu totuus, paskaa löytyy myös näistä. Moniosaisuus tekee (yleensä) vanteista kevyempiä ja kestävämpiä. Tämä taas johtuu siitä että vanteiden osat on tehty jollain muulla valmistusmenetelmällä kuin valamalla, yleensä takomalla tai muuten metallista työstämällä. BBS: propagandavideo asiasta:
Tosin Bebsilläkin taitaa olla melke3in kaikissa halvimman hintaluokan 2.osaisissa valukeskiöt, kornia että kannu painaa noin 1/8osan siitä mitä keskiö. Ja esim RH:n ja Artecin 2.osaisissa on valutakakannut eli eivätpä nekään mitkää kevyet ole vaikka moniosaiset ovatkin.
Halpojen valuvanteiden suurinpia ongelmia ovat valun ja "alumiiniseoksen" laatu, parempi olisi puhua jostain seosmetallivanteista kuin alumiinivanteista. NÄMÄ OVAT NYT NIITÄ MITÄ KANNATTAA VÄLTTÄÄ! Kiinavanne käsitteenä ei tarkoita suoraan paskaa laatua. Monien suurien vannevalmistajien (mm. BBS) Cast (valu)- vanteet valmistetaan nykyisin Kiinassa. Tämä ei suoraan tarkoita että ne olisivat täyttä sc**isseä.
Yksiosaisia vanteita valmistetaan myös takomalla (forged). Tämä tekee vanteista huomattavasti kevyempiä sekä kestävämpiä kuin castit, mutta myös nämä vanteet saa ihan ajamalla särki. jälki on vaan hieman erilaista: Castit (ja eivät ole Rotat vaan ihan 5zigen:it)
Forged:
Taotut yksiosaiset ovat "oikeissa" kokoluokissa sen hintaisia käytettyinäkin että niiden hinnalla ostaa yleensä muutaman setin 2.osaisia perushyvä laatuvanteita.
Sanotaan nyt näin että peruspekalle helpoin tapa välttää paskoja vanteita on kiertää feikkisplitit mahdollisimman kaukaa (eli vanteet jotka näyttävät osiibn hajoavilta mutta hajoat vähän eri tavalla:
Mitään merkkilistaa "oikeista vanteista" on ihan turha alkaa vääntämään, kun kaikkia ei voi muistaa tai tietää varsinkaan noista Japanin ja Amerikan ihmeistä, joku Fikse unohtuu kuitenkin listasta.
Ja joltain valmistajilta löytyy sekä laatua ja paskaa, sekin sotkee palettia aika ronskisti, esim MAndrusin vanteista osa on mun laatumittarilla ihan pa**aa osa taas ihan laadukkaita kikkareita mutta yleisellä tasolla koko merkkiä pidetään laatuna, ota noista sitten selvää...
Tällainen sekopäinen pohdinta täältä, paljon olisi vielä lisättävää tuohon mutta tämä horo joutuu lähtemään töihin... Eetu Ipe ja Jone sun muut vannepervertikot voi tädennellä menemään ja korjailla mun vääriä käsityksiä sitä mukaa kun niitä ilmenee.
csharp
Viestien lukumäärä : 792 Paikkakunta : Pori Muut : Äitin tunturi!
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 13:35
Itselläni on ollut yhdet tinat, tai oikeastaan kahdet samalla kertaa, ensimmäiset ja viimeiset. Merkkinä IA ja mallina Mesh 2. Aluksi pidin vannetta ihan ok näkösenä ja enhän minä silloin tiennyt että perkele ne ovat laaduttomat.
Uutena niissä oli jo vähän heittoa, maalipinnassa pientä valumaa ja näinpoispäin, mutta tämä ei niin paljoa aiheuttanut häiriötä, etteikö niitä kesäksi alle voi pistää. (Oli silloin jo tallissa BBS:t, jotka ovat vieläkin projektina). Noh ne olikin sitten kaksikesää alla, yhtään kunnon kanttari osumaa ei ole ottanut mutta silti koko rosterilippa ihan vituillaan, lommolla ja rutussa. Painoja ne vaatii nykyään lähes toistasataa grammaa (ilman että renkaat vanteella) ja näinpoispäin.
Noh ne maksoi uutena 500e kierros, eipähän ollu kalliit
Tästä opein parikin asiaa mihin kannattaa kiinnittää huomiota; - Maalipinta ei ole kovin hyvää ja yleensä lippa ei ole kiillotettu vaan on erillinen rosterisuikale. (Ei koske esim. irottettavia rosterikehiä moniosaisissa vanteissa.) - Jos ne näyttää halvoilta, on halvat ja tuntuu halvoilta, ne on syystä halvat. - Valmistusmaa.. Kiinasta saa hyvää kalliilla, ja paskaa halvalla. Kukaan ei siis tilaa kiinasta kallista tuotetta, koska sen saa länsimaasta ihan samaan hintaan. Koskee muita samansortin maita. - Feikkisplitit, en tiedä onko tämä yleisesti merkki uudenvuoden tinoista, mutta antavat kyllä niin halvan vaikutelman vanteesta heti kättelyssä, että en odota laatua.
ps. Tähän väliin ehti joku torpata viestin, joten tämä voi olla hieman toistoa
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 14:00
Mitä ajatuksia/kokemuksia Fuchs vanteista? Eikös nuo kaikki ole taottuja/koneistettuja? ei valua.
R8
Viimeinen muokkaaja, juudas pvm Ke 14 Joulu 2011 - 14:39, muokattu 1 kertaa
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 14:19
^^ Mä oon miettiny iha samaa. Haluun kans tietää!
Eikä kaikki kura kiinasta tuu. Ei britti vanteissa ainakaan ihan söpöin viimeistely ole.
Nii ja kuten joku tainnu mainitakin jossain niin laatuvanne alkaa oleen nykyään jo rahaa pankkiin. Tuskin noi 600-700 euron esmes bbs rs sarjat tuosta enää halpeneekaan. Laatuvanteeseen on helppo kiteyttää monta asiaa mihin halvalla ei pysty.
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 15:17
OTTO FUCHS Flgen kirjoitti:
Continuous systematic improvement of our alloys, design tools and production technologies lead to a maximum safety and minimum wheel weights – both preconditions for optimal driving dynamics and unlimited driving- fun.
Individual surface and creative design characteristics give a high-grade optical appearance and unique exclusiveness to our wheels.
Manufacturers of premium marques put their trust in forged wheels made by OTTO FUCHS.
Forging - a time-consuming process that must offer maximum safety. The wheel is prepared for its important task for many years on the road in a multitude of steps. The way the process is guided ensures that the material possesses outstanding properties. Our forged wheels not only have a low weight but also offer optimal safety in critical driving situations
Onhan noi Fuchsin tekeleet kovimpia OEM ja OEM+ vanteita mitä löytyy, jos löytyy vaan itseä miellyttävillä spekseillä. Jus mul ois rahaa oisin rahamies ja jos oisin rahamies niin ostaisin nämä:
Lainaus :
Porsche 911 Type 997 8 1/2 J x 19, ET 56; 11 J x 19, ET 51
Kaksi satsia takavanteita mulle kiitos, harmi vaan että noi setit maksaa käytettynäkin enemmän kuin normi foorumilaisen auto: KLIKS, näitä on harrastemielessä kyttäilty jo jonkin aikaa, ja huudettujenkin settien hinta on aina kohonnut reilusti tuonne 2,5K€ päälle, käsittääkseni yksi halutuimpia settejä Possuharrastajien piireissä, jopa pussihousuporukoissa.
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 15:20
Onhan Fuchsit ollut aina laadukasta tavaraa, tunnetuimmat Fuchsithan on käytössä eräällä automerkillä joka jo ko. vanteiden käyttöönoton aikaan käytti alumiinimuttereita painonsäästämiseksi.
Kiinastahan tulee paljon vanteita, ja tulee tulemaankin, kuten eeron mainitsemat valu-bebsit, ja kaikkihan tietää tässä vaiheessa että valu-rotiformit tehdään kiinassa, ja saksalaisista premium-merkeistä esim. Mersu teettää ainakin W212:n OEM-vanteita kiinassa... Kiinalaisilla on vaan se ongelma(?) että osaavat ja pystyvät tekemään hyviä tuotteita, kunhan vaan laadunvalvonta tulee Kansantasavallan ulkopuolelta. Mutta kiinavanne varmasti tulee säilymään käsitteenä huonon tuotteen merkkinä.
Myös mittatilaustyö ja vielä paremmin "käsityönä" tehdyt vanteet eivät todellakaan takaa laatua, kts. Image. Tosin kyseessä on hyvähampaiset aurinkoisen saaren asukkaat, joten selittää paljon.
Irtonainen rosterikuori kehällä ei ole merkki huonosta vanteesta, kuori on tarvittaessa vaihdettavissa ja kestää normaalikulutusta ja pikkutöytäsyjä ihan erimalliin kuin alumiini (varsinkin kiillotettu). Näiden Vertinien ja muiden halpapaskojen lisäksi irtonaisia rst-osia löytyy mm. BBS:ltä ja RH:lta. Kuoren vaihtaminen saattaa kyllä olla hieman työlästä, esim. RH olisi halunnut että vanteet lähetetään Saksaan kunnostettaviksi, mutta sen verran oli työstövaraa kuoressa Lassen RAN Crosslineissa että niistä tuli oikein mallikkaan näköiset.
Niin ja Mandrusithan on tosiaan TSW:n tuotemerkki. Lisää näitä "osa parhautta, osa hirveetä paskaa" merkkejä on vaikkapa Etabeta: Krone vs Tettsut, kumman sinä valitsisit autoosi. Rialit kanssa samalla linjalla, siellä Daytona Racen alapuolella on monenlaista rinkulaa.
juudas
Viestien lukumäärä : 781 Paikkakunta : Kuopijoo
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 15:32
Onkohan noiden irtonaisten rosterikehien alla minkälainen tuo vanteen oma lippa? Kukaan koskaan katsonut?
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 15:46
Ipe kirjoitti:
Niin ja Mandrusithan on tosiaan TSW:n tuotemerkki. Lisää näitä "osa parhautta, osa hirveetä paskaa" merkkejä on vaikkapa Etabeta: Krone vs Tettsut, kumman sinä valitsisit autoosi. Rialit kanssa samalla linjalla, siellä Daytona Racen alapuolella on monenlaista rinkulaa.
Jatketaan tästä kun on niin herkullinen aihe. Esim RH, itse en juurikaan arvosta muita kuin 3.osaisia kyseiseltä merkiltä, okei uudemmat 2.osaiset alkaa vissiin olemaan jo ihan laatua(?). Schmidt, no joo, laatuongelmia 3.osaisten kanssa ja 1.osaiset samaa scheisseä kuin jotkut Keskinit. Tai S.A.T Racing jolta löytyy yksi helmi vannemalli (sama shittii kuin Cargraphic) ja loput ihan perus repsupaskaa....
G.T.S @ b-shitt-topicci kirjoitti:
Ite miettinyt ens kesäks vanteita joitten merkki ei ole RH,OZ,Artec,BBS tai OEM mut vanne on laatu vanne rapakon takaa...
Se on melkein paree mennä rapakon taakse, OZ dominoi niin vahvasti tällä hetkellä noiden 3.osaisten vanteiden valmistajana Euroopassa, melkein jokaisen pikkumerkin ja OEM+ vanteen takaa löytyy nuo kaksi kirjanta ellei sieltä sitten löydy legendaarista triplakonsonanttia.
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ke 14 Joulu 2011 - 17:30
juudas kirjoitti:
Onkohan noiden irtonaisten rosterikehien alla minkälainen tuo vanteen oma lippa? Kukaan koskaan katsonut?
En ole kuin kurkkinut, mutta bebsiläisissä (rt138) on ihan pulverimaalattua alumiinia. Eihän noissa kyllä lippaa varsinaiisesti kyllä olekaan...
Ja noiden "sportclassic" maxifuchsien postaaminen loppuu sit heti... Menee pöksyt vaihtoon multa samointein. Tästä vielä täydennyksenä ensimmäiseen viestiini, että (kuten vaikka fuchsin) sivuilta voi huomata ovat erityisesti erikoismallien vanteet usein laadukkaampia kuin normimallien.
Ja joo toisin kuin bs:ssä väitin ei noissa vertineissä ole irtoavaa rosterilippaa. Itse en ostaisi.
Btw. Harvinainen topic - minä, eero ja ipe kaikki vastattu oltu ihan ihmisiks
Kerranki pääsee pätemään oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan :EeKi
andre_
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Lti
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta To 15 Joulu 2011 - 0:00
juudas kirjoitti:
Mitä ajatuksia/kokemuksia Fuchs vanteista?
Mullahan on noi A6 Parabolit made by fuchs.
perkeleen laadukas pintakäsittely, vittumainen ottaa pois jos kiillottelee vanteita
kovaa matskua, ei mee helpolla kieroks. soikin kun kirkonkello kun toi takomatsku on sen verran tiheetä tavaraa, voi vaikka rakentaa kongin jos sattuu saamaan vanteen kieroks
mun vanteet oli ainakin yksilöllisesti kovuustestattu ja leimattu hyväksytyiksi, tämä jos mikä lämmittää insinöörin mieltä :cheers:
miinusta on noi speksit kun noi sattuu olemaan OEM-vanteita niin ei oo mitään hirveesti intohimoja herättäviä vanteenleveyksiä noissa... paitsi tietysti noissa R8 Oon noita itekkin silmäilly joskus eBaystä, pitäis vaan päivittää toi A4 vaikka A8:iin ennen sitä..
Talvivanteet mulla on perus BBS made in italy, ja italialaisethan tekee tunnetusti laatutuotteita kuten....öööö.... jotainhan ne tekee. Vanteet on jostain 90-luvulta ja on ainakin maalit säilyny hyvässä kuosissa lukuunottamatta kanttariosumia. Vanteen keskisovitekin on alumiiniä, laatutuote selkeesti.
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Su 17 Tammi 2016 - 13:22
jaahas, OEMS igf sarjan vanteet. Perus paskaa kauniilla myyntipuheilla vai ihan ok kamaa hintaansa nähden ?
Lainaus :
OEMS IFG series are the first monoblock wheels not to use a structural inner ridge and are a fraction of the cost of forged wheels. This revolutionary process uses the very latest technology in monoblock wheel manufacture and still conforms to strict VIA and JWA safety standards.
|777|
Viestien lukumäärä : 165 Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ti 19 Tammi 2016 - 23:54
Millasta tavaraa nää WSP Italyt on? Replicat pitäs varmaan laittaa ku kyseisillä spekseillä ei aitoja saa. Kuvissa näyttäis ainaki kohtuu hyviltä vs aito vs halvempi repsu.
JukeN
Viestien lukumäärä : 80 Paikkakunta : Helsinki
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta To 21 Tammi 2016 - 14:40
epk kirjoitti:
jaahas, OEMS igf sarjan vanteet. Perus paskaa kauniilla myyntipuheilla vai ihan ok kamaa hintaansa nähden ?
Lainaus :
OEMS IFG series are the first monoblock wheels not to use a structural inner ridge and are a fraction of the cost of forged wheels. This revolutionary process uses the very latest technology in monoblock wheel manufacture and still conforms to strict VIA and JWA safety standards.
Edellisessä käyttiksessä pyöri kaksi kesää 10x20" ifg3:t. KOhtuu painoset, pintakäsittelyssä ei sanomista ja tiettävästi ihan pyöreet edelleen, vaikka aika paljon mökkiteitä noilla paukutettu. Toimii hintaisekseen, voisin ostaa uudelleen.
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta To 21 Tammi 2016 - 20:20
kiitos paljon infosta !
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ma 16 Toukokuu 2016 - 22:01
jaahas, onkos noi vossenit kaikki ihan ylihintaista paskaa ?
Kävin yksii käytettyi vossen 085 katsomassa ja ne oli ihan perus kiina kuraa laadultaan. Tainneet vossenilla ymmärtää miten rakennetaan hieno merkkibrändi ja saadaan myytyä hyvällä rahalla sontaa...
Taski
Viestien lukumäärä : 225 Paikkakunta : Tampere
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Ma 16 Toukokuu 2016 - 23:22
Tähän otsikon kysymykseen on yksinkertainen vastaus.
Jos vanteessa on nps approved -leima tai joku NPS jumalista sen hyväksyy, on se silloin laatuvanne merkistä huolimatta.
Muut on näkemättä kuraa.
Ju$e
Viestien lukumäärä : 154 Paikkakunta : Rovaniemi Muut : DR650 smoto
IQ600rr
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Pe 28 Loka 2016 - 17:13
Onko porukalla kokemusta Ferradan tai Rohanan vanteista? miten laadun kans yms.? hintaa näyttää ainakin olevan uudella setillä 2K-3K
joniponi
Viestien lukumäärä : 16 Paikkakunta : JKL
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta To 9 Helmi 2017 - 10:52
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : 04680 Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta To 9 Helmi 2017 - 17:14
^Tulikin lueskeltua vähän läpi ja mielestäni oikein että bbs tuohon oli lähtenyt. Lopussahan on päätöksenä että vannetukku makselee 30k€ korvauksia ja 55k€ oikeudenkäyntikuluja bbs:lle sekä kyseisen 885 merkin käyttö markkinoinnissa on lopetettava. Toki muutoksenhakuaika on vielä tuossa käynnissä, mutta ihmettelen jos vannetukku tuota lähtee vielä eteenpäin kiistämään. Mielestäni tapaus ei voisi olla selkeämpi varsinkin kun myytävien vanteiden malli on le mans ja classic rs...
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta To 9 Helmi 2017 - 17:32
Tapaushan koskee vaan 885 nimeä, vaihtavat vaan toiset keskilätkät ja homma jatkuu.
Egiz
Viestien lukumäärä : 299 Paikkakunta : Kouvola
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta To 9 Helmi 2017 - 21:01
juu-zo kirjoitti:
^Tulikin lueskeltua vähän läpi ja mielestäni oikein että bbs tuohon oli lähtenyt. Lopussahan on päätöksenä että vannetukku makselee 30k€ korvauksia ja 55k€ oikeudenkäyntikuluja bbs:lle sekä kyseisen 885 merkin käyttö markkinoinnissa on lopetettava. Toki muutoksenhakuaika on vielä tuossa käynnissä, mutta ihmettelen jos vannetukku tuota lähtee vielä eteenpäin kiistämään. Mielestäni tapaus ei voisi olla selkeämpi varsinkin kun myytävien vanteiden malli on le mans ja classic rs...
Vannetukun toimitusjohtajan edesottamuksia vierestä seuranneena en ihmettele yhtään jos tuo etenee vielä uusiin käsittelyihin LeMans ja RS tuotesuojat on vanhentunut, muutenhan BBS olisi varmasti nostanut niitäkin koskevat kanteet
juu-zo
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : 04680 Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta Pe 10 Helmi 2017 - 16:25
Joo otin tuon malliasian vain esiin, että mielestäni tuossakin on pitäviä todisteita siihen, että tuossa ratsastetaan toisen merkin kustannuksella aika paljon. No saa nähdä miten homma etenee. Myykööt kuka tahansa saman näköisiä repsuja ei siinä sinäänsä mitään, mutta jos aletaan vielä toisen laatumerkin siivellä ratsastamaan niin kuin tuossa 885 tapauksessa niin sitten mennään jo mielestäni aika överiksi.
Sponsored content
Aihe: Vs: Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta
Laatuvanteiden ja valmistajien tunnistaminen roskasta