Jepujee, tehdään nyt tästäkin kauppakassista aihe, jotta on joku syy jaksaa ylläpitää ja kehittää tätäkin rotiskoa!
Kyseessähän on siis tuiki tavallinen E36 316ti, m43b16-moottorilla. Yhteiselo alkoi turusta tammikuussa, kun vanha e34 päätti tieliikennekelpoisuutensa hajottamalla takaiskarin alemman pultin. Tilalle löytyi siis tämmönen kauppakassi, ihan peruskuntosena ja järjettömän halpaan hintaan. Perheen pää ei enää tarvinnu kaksovista muksujen kanssa. Erityisesti tää compacti rupes kiinnostaan ku uutta etittiin, vähän jotain jännää tähän coupe/sedan-virtaan.
Ne speksit: '95, ostaessa 240tkm ja värinä Violettrot II. Harvinaisempi väri on tunnettu ennemminkin z3:n pinnassa. Ja ne varusteet - niitähän ei siis ole. Ei oo sporttinahkoja, ei keskuslukitusta, ei ees sähköikkunoita. Noo, ei oo turhan montaa oveakaan. Omistaja oli vaihtanu ratin johonki "mokkanahkaseen" ja vaihdekeppiin metalliköntsän. Alta löyty -40mm jousisetti, ikkunoista kalvot ja etu+sivuvilkut kirkkaina. Putkenpääki oli tosi rouhee.
Tämmöseltä se näytti saapuessaan:
Sit eka pesu, samalla vaihtu e34:n vaihdekepin nuppi, kaveri ompeli uuden vaihdekepin pussukanki. Soitin lähti kans vaihtoon, sekin tuli e34:sta, sen verta mukava ja perussiisti toi sony. Ekassa auringonvalossa löyty paikkamaalauksetki, kuskin ovi ja osa etulokaria pyyhkästy väärällä sävyllä - ai että.
Sit tuliki päätös että e34:n vanhat BBS RA:t vois passata tähän vehkeeseen (16x8 et24 ja 215/40R16 nankkarit). Mukana tuli ATS Planetit koossa 17x8, ei oikein mun makuun iskeny - ne myytiin. Tais se putkenpääki vihdoin irrota.
Sit vahailinki auton ja löin vanteisiin about vastavärin, ei mitään ihmeitä.
Sit tuliki vaihdettua e34:n raato TA:n coilover-satsiin ja sillä päästiin aina nykypäivän tilanteeseen. Takaa on säätöpalat napattu pois, ku jäi helvetin korkeeks, eessä on apujousineen pohjassa saakka. Ihan peruskiva käyttiskorkeus, ei kolise ihan kaikkialla kun joku 4cm löytyy tilaa. Täytyy kattoa jos 15mm lätyt keksis nurkkiin ja tois ehkä sentin puoltoista alemmaks. Jää nähtäväks.
Alimmassa kuvassa näkyy myös kaaren ruostevauriot, jotka kaveri lupas hoitaa kesän aikana. Eli suht vähällä on toistaseks päästy. Vielä olis luvassa etuvilkkujen kalvotus, takapenkillä oottelis suikale lamin-x:ää. Kalvotki pitäis repiä ikkunoista, oikee sumari olis halki ja munuaisetki irvistää. Näitä pikkujuttujahan piisaa ihan riittämiin. Ei muutaku ehotuksia!
|777|
Viestien lukumäärä : 165 Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05
Aihe: Vs: e36 munakoiso. Ke 30 Toukokuu 2012 - 13:51
Ei oo oikeen ikinä nämä compactit sytyttäny, mutta kyllä tuosta jotain vois saada. Itkeä pitää sen verran, jotta näyttää tuo vanteiden väri väkisinväännetyltä. Vois sanoa ku Tami, että KISS ja takas hopeaan.
Ic3man
Viestien lukumäärä : 845 Paikkakunta : Lahti Muut : Insta @tonile88
Aihe: Vs: e36 munakoiso. Ke 30 Toukokuu 2012 - 15:08
Ihan kivaltahan se alkaa näyttää, muotoilu instituutin parkkiksel ku kattelin ohi mennes Vanteiden väri sopii kivasti korin kans yhteen
Paltsu
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Lahti
Aihe: Vs: e36 munakoiso. To 7 Kesä 2012 - 15:06
Jeejee, vähän on taas edistytty. Kalvot revin laseista, vilkkuihin vedin lamin-x:t, valot avasin/putsailin/pesin ja b-pilareista revin teipit. Tänään ois sit vuorossa liimajämien poistelut, pesu, vaha, kiillotus, vanteiden kiillotus jne. On tätä hommaa tässä vielä, jos meinaa lauantaiks ehtiä. Eihän tästä kummosta tule kaikkine ruosteineen, mutta jos nyt edes yrittäs parhaansa näillä lähtökohdilla.
Harmi sinänsä kun tuota perää on kohtuu hankala laskea enempää, on meinaan se säätömutterikin jo välistä pois. Jospa se nyt tuolla välttäis.
Huom! Jos jollain on jkl:n suunnalla yhtään ylimääräistä lamin-x "smoke" tj. palasta, niin saa huudella kovasti tännepäin, takavalotkin ehkä kaipailis. Omat loppu etuvilkkuihin.
Paltsu
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Lahti
Aihe: Vs: e36 munakoiso. La 9 Kesä 2012 - 1:41
Lisää kuvasaastetta, nyt on pesty ja vahattu. Kovasti koitin ehjäks taikoa, mutta vaatii vielä harjottelua. Myllyttää ois pitäny, aika loppu vaan kesken. Mutta tosiaan puhelinpäivitys, joten kuvat on muokkaamattomia ja teksti lyhyttä:
Vinolla parkkipaikalla ja kaikkee, vanteet ei kyllä kummosesti kiillä, pitäs nekin hioon
B-pilarit sain siistittyä, pitää kattoo vetäskö noihin uudet teipit ku vanhat oli niin rikki.
Tässä vähän "compactin" kokovertailua, ei montaa senttiä häviä.
Paltsu
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Lahti
Aihe: Vs: e36 munakoiso. To 14 Kesä 2012 - 14:08
Noniiin, vihdoin oikeita kuvia. Filmit odottaa edelleen uusia kehitteitä, joten nyt on sit digikuvia:
hanss
Viestien lukumäärä : 617 Paikkakunta : Tuusula
Aihe: Vs: e36 munakoiso. To 14 Kesä 2012 - 16:15
Hyvin sopii kyl vanteiden ja korin väri keskenään!
J-Suo
Viestien lukumäärä : 35 Paikkakunta : Hämeenlinna
Aihe: Vs: e36 munakoiso. Ti 19 Kesä 2012 - 17:57
On kyllä mässy compact
BTW. näyttääks toi muiden mielestä Corradolta?
Paltsu
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Lahti
Aihe: Vs: e36 munakoiso. To 19 Heinä 2012 - 15:26
Kiitosta kiitosta,
tuossa eilen tuli joku aivopieru kokeilla noita 18x8,5 ACS Type II -repsuja wompattiin, liekö nuo BBS:t käyny omaan silmään pieneks. Testinä laitoin vaan toiselle puolelle ja photoshoppasin värin mieluisammaks (turkoosi ei nyt enää hirveästi nappaa), vaihtoehtoina olis tietty tummempi harmaa, kuten esimerkiks tenun mersuissa oli aikoinaan. Mutta jokatapauksessa nyt oli kyse enempi 18":n istuvuudesta.
Taakse pitäis tehdä joku taikatemppu, aivan jäätävän korkea vaikka on säätöpalatkin otettu mäkeen. Eessä olikin se 3-4mm kaareen, eli tilaakin pitäs vissiin vähän taikoa. Camber-säätölevyillä tietty tekis edessä ihmeitä, jos vaan jostain sopuhintaan löytäis. Kypsytellään, kypsytellään.
zmuli
Viestien lukumäärä : 758 Paikkakunta : Pori
Aihe: Vs: e36 munakoiso. To 19 Heinä 2012 - 15:48
Ihan jees passaa koon puolesta, rohkeasti vaan joku räväkkä väri pintaan ja alle.
Asiallinen compacti muutenkin, en näistä sen kummemmin ole välittänyt mutta kyllä näistä pienillä jutuillakin ihan siistin saa. BTCF:ltä JaniR:n compact varsinkin iskee lujaa, mutta kyllä tämäkin jo vähän!
vertico
Viestien lukumäärä : 53 Paikkakunta : kouvola
Aihe: Vs: e36 munakoiso. To 19 Heinä 2012 - 18:32
Paltsu kirjoitti:
Camber-säätölevyillä tietty tekis edessä ihmeitä, jos vaan jostain sopuhintaan löytäis.
Ootkos vielä kokeillut prikkoja (1,5-2,00mm) tolpan alimpiin pultteihin? Sillä ainaki saa vähän säädettyä.
Paltsu
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Lahti
Aihe: Vs: e36 munakoiso. Pe 17 Elo 2012 - 10:29
Mitään ihan mullistavaa ei oo tapahtunu, mut tossa kuvattiin hätänen pätkä. Ihan viihdyttävää taas tapella videoiden kanssa, tästäki sais karsittua amatöörimatskua ku rakentais sen cranen suosiolla. Sen pidemmittä puheitta:
kiMMMe
Viestien lukumäärä : 989 Paikkakunta : Parainen Muut : fillari...
Aihe: Vs: e36 munakoiso. Pe 17 Elo 2012 - 11:20
Hyvä video, ite tykkäsin ainaki! Koittanu ite kans kuvailla jotai mut toi editointi ei luonnistu multa :/
Compactiki erittäin asiallinen, plussat erityisesti siitä et ei oo mlookkia!
juucee
Viestien lukumäärä : 487 Paikkakunta : Helsinki
Aihe: Vs: e36 munakoiso. Pe 17 Elo 2012 - 21:02
Hyvä video, löyty fiilistä! Musa ja kuvaus toimi pakettina, hyvä!