| Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
|
+132t3mu Nilla poju J4TOG sam[_] kastemato Audiojack aleksin vilperj Vesmo sune kop-O-nen CDLC.CO Warro GrapL m4kk3 a-j-p hartikainen mazz Kipe Winx Raab jorgg@ Komulainen j0ukkis friday13 Perzza retro samuxd Mazuuu vildur jjjkkk Blind ^^pazi^^ puerco HAGE Luisu vanhazz Vaikku Bete^ JTG Mibo osoners Mik4-- Juz miqzu Huhtala_ Vellulollero Makkeli Ic3man NO H2O JJlehto Furia_88 JuhiZZ Reteks lakumoi Naapuri Jesimiri MKk -jokinen- oogoo Habaster mamu AH Sumiloff uniitti ElektrikMekanik Ani Mikk- runq Juibbi allu_ _paffa Säm TomVi sampeli Relow Ro||e janpertti _sapa_ Mro mato mosse Gold Chase kikarikoiso MixuJoo redi Demon |777| Toramo miroslaw topppsu -eetzi EZet HerQ me_se Tikkku_ TMA Nikkis Vauhko Juunas94 eros m81t82 salmine ee-2 jusssi Tikki- pazi88 jallu81 hirvonen gldr Green toni CornerRug7292 Anttuu Masuli Jamo_ Kaxxu pera187 jeQQ tobbe` -Joonas Sami wilsson tuppuri_ G.T.S mikkop Ian13 Zamppe LarryL IL3 Hallunisation 136 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 8:54 | |
| Elikkä kyseessä on Fiat 128 Familiare vuodelta 1972. Kyseisellä kopilla on ajettu 40-vuoden aikana 70k ja niistä itse olen ajellut jo 15-20k. Syy pieniin kilometreihin on, että auto hylättiin 1981 katsastuksessa ruosteen takia ja työnnettiin latoon jonne se myös sitten jäikin. Edes ovea ei oltu avattu 28 vuoteen ennenkuin tuon sieltä löysin. Auto on siis virallisesti latolöytö ja vaihtoi omistajaakin kohtuullisella hinnalla (lue 0e ja myyjä tarjosi kahvit) Ruostetta tosiaan oli, mutta ei kuitenkaan aivan mahdottomasti. Etulokasuojat, Takakaaret, helmat, pohjaan paloja, konehuoneen kyljet, etuiskaritornit, takaiskaritornit ja hiekkapelti olivat pahimmassa kunnossa. Osia löytyi tuolloin huonosti joten auto parsittiin kasaan vähän sillä mitä sattui löytymään, konekin löytyi peltoautona toimineen elimenluovuttajan nokalta. Työskentelyolosuhteet eivät olleet mitään luksusta, mutta oikeella asenteella selvittiin räntäsateessa hitsaamisesta yms. Auto saatiin leimaan ja ensimmäinen kesä ajeltiin vakiokuntoisena ja kuviteltiin vielä museoleimasta ja alkuperäisenä pitämisestä, kunnes ”pelastettu museokatsastukselta” kuulosti paremmalta. Ensimmäisenä pätkittiin vakiojousia kierros-pari ostettiin ladan aluvanteita, vaihdeltiin mersun ja volvon jousia kevyeen kottoseen yms. perus virittelyä Sitten alkoi harmittaa kun sopivia vanteita ei köyhälle löytynyt niin päätin itse tehdä sellaiset vanteet kuin halusin. Elikkä 8mm umpilevystä teetätin kaverilla uudet keskiöt vanhoihin fiat punton 14” peltivanteisiin. Rälläkällä keskiö irti ja ruuvipenkissä metrimitan kanssa samalla heppaillen sitten sovittelin uudet keskiöt paikoilleen. Kun paikka oli löytynyt niin täydet saumat vaan molemmin puolin keskiötä ettei varmasti irtoa. Sitten iski talvi ja unelma leikkiä ilmajousitouhuilla. Veronpalautuksista aerosportit jenkkilästä tilaukseen ja kuumeisena odottamaan mitä nuo ihmeelliset kumidonitsit oikein on. Piiiiitkän sovittelun, ihmettelyn, hitsailun, rälläköinnin ja pyöränkoteloiden moukaroinnin jälkeen palkeet mahtu paikoilleen ja auton keula saatiin ilmojen varaan. Iskareiden uniball yläpäät sorvaili kaveri mulle ja hitsasin pesät vaan 8mm plootuun kiinni ja sinnehän nekin meni. Melkein koko kesä tuli ajeltua pelkkä etupää ilmatoimisena kun häät ja hääauto vei budjetin ja ajan. Kunnes elokuussa päätin ryhdistäytyä ja tilata air house 1 pusseja kaksi kappaletta ja alkaa muokkaamaan takatukivarsia uudelleen ja uudelleen ja uudelleen kunnes nekin alkoi sopia paikoilleen. Säkit kiinni ja nehän toimi heti. Elokuun puolessa välissä ajelin konttorille pussien kantavuuslaput kourassa ja sain niille katsastusmieheltä siunauksen, ainoastaan pyöränkulmista piti toimittaa laput koska etupään casterkulmat olivat muuttuneet yläpäiden siirron yhteydessä. Nyt auto talvehtii ja palaa ajoon taas huhtikuussa, siihen mennessä on paljon tehtävää ja toivottavasti kaikki saadaan valmiiksi. Tässä vielä pari kuvaa tältä kesältä. Talven aikana siis autoon olisi tarkoitus tulla seuraavia muutoksia: Takatukivarret uusiksi, jotta ajokorkeutta saa alemmas. Etutolpat tulee modatuista mk1 caddyn etucoileista Takakaaret vaihtuu Helmojen muotoa muutetaan Tekniikaksi 1,3 I.E.Turbo Maalaus Ilmajousien säiliöt, kompurat, kotelot uusiksi. Vanteet pitäisi löytää, max 14" ja leveys 7"-> ehdotuksia?
Viimeinen muokkaaja, Hallunisation pvm Ma 17 Marras 2014 - 10:18, muokattu 6 kertaa | |
|
| |
IL3
Viestien lukumäärä : 1051 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 9:53 | |
| Turvavyö kiinni, voi tulla pikainenkin siirto tonne "aidan paremmalle puolelle" Hieno tarina, hyvät kuvat ja selostus, tätä seuraa oikein mielellään. | |
|
| |
LarryL
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 9:54 | |
| Tää on kyllä älyttömän siisti projekti Plussaa tuosta _hiukan_ erillaisesta aihiosta. Jäädään innolla seuraamaan, miten tämä etenee! | |
|
| |
Zamppe
Viestien lukumäärä : 501 Paikkakunta : Pori Muut : Ex:C124, S124, W202
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 10:23 | |
| Tässä on tekemisen meininkiä. Plussat aihiosta, i like. | |
|
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 10:25 | |
| Tää on hieno! Noi itetehdyt peltivanteet oli hyvä idea. Ei tuo uusilla vanteillakaan huonommalta näytä. | |
|
| |
mikkop
Viestien lukumäärä : 226 Paikkakunta : Vaasa
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 10:30 | |
| Tätä onkin odoteltu! Tuo kori on vähän niinkuin 2-ovinen farkku ja jollain tapaa ihan timantti kori. Täytyy nostaa hattua, että jaksaa tehdä ulkona tommosta hommaa. Saattanut muutama ärräpää päästä? Ite olisin jo potkinu kasan takasin sinne mistä tulikin.. Onko etupään camberit plussan puolella vai hämääkö vaan kuva? Tsemppiä projektiin! | |
|
| |
G.T.S
Viestien lukumäärä : 213 Paikkakunta : Helsinki Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 10:56 | |
| Harvoin hehkutan mut nyt on pakko huutaa sitä hallelujaa. Tää on aivan törky makee. | |
|
| |
tuppuri_
Viestien lukumäärä : 237 Paikkakunta : Ikaalinen
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 11:15 | |
| No vihdoinki sä sait tän topikin tehtyä tänne :cheers: Nyt sitte vaan kunnolla juttua tulemaan | |
|
| |
wilsson
Viestien lukumäärä : 413 Paikkakunta : Kaalimaa Muut : Honda Monkey 81vm
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 11:39 | |
| Hieno homma että teit juttua tänne! Fiude on ilo silmälle ainakun tulee vastaa, ja kyllä pistää hymyilemään kun kuskin paikallekin istuu | |
|
| |
Sami
Viestien lukumäärä : 665 Paikkakunta : -03-
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 12:31 | |
| Oijoijoi! Tätä 'piilofarkkua' tulikin ihailtua jo härmälässä melkosesti etufillarien kulmat tosiaan melko mielenkiintoiset. | |
|
| |
-Joonas
Viestien lukumäärä : 453 Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 12:39 | |
| Muut ovat jo kyllä sanoneet kaiken oleellisen, mutta liitytään vielä samaan letkaan. Mukavan erilainen aihio, pahemmin ole liikenteessä alkuperäisinä saatika laiteltuina, talven suunnitelmatkin kuulostaa hyviltä. Seurantaan lähtee tämä | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 14:26 | |
| Tack så mycket kaikille kehuista Joo etupyörien kulmat on vielä 0,2 astetta plussalla, mutta kaikki korjaantuu kun saan sorvarilta puslapesiä ja pääsen tekemään säädettävät alatukivarret, ei vaan saanut navasta enempää camberia ja säkki on 8mm päässä iskaritornin sisäpuolesta niin oli mahdotonta saada kulmia kohdilleen. Tähän asti Takana camberit säkit tyhjänä vähän reilu 3 astetta Eli iskaritornit leviää nyt talvella konehuoneeseen päin reilusti ja näin saadaan huhtikuussa alkavalle ajokaudelle edestäkin camberit miinukselle. Samalla myös tietenkin nostetaan iskaritorneja sen 2cm mitä konepeltiin on matkaa ja näin ollaan taas matalemmalla Tarkoitus olisi siis saada talven aikana nykyisestä korkeudesta keulaa vielä noin 4cm alaspäin ja ehkä perästäkin vähän, pitää vaan ensin tankki ja pakoputki muotoilla uusiksi | |
|
| |
tobbe`
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : kuusankoski Muut :
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 15:56 | |
| Mahtavaa materiaalia! Ihmettelinkii jo että mistä nuo vanteet ovat kotoisin, ei tullut mieleenkään että itse tehdyt | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 16:06 | |
| Meinaatko vielä auton alla pitää tankin? Jokse turbotekniikka alkaa olemaan kondiksessa? | |
|
| |
pera187
Viestien lukumäärä : 677
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 16:36 | |
| Kaikki melkeinpä sanottu, mutta hehkutellaan nyt viel, mielenkiintonen aihio, hyvät kuvat ja tekstit, seuraillaan mielenkiinnol näyttää kyl paremmalta noilla pelleillä entä nykyisillä vanteilla. | |
|
| |
Kaxxu
Viestien lukumäärä : 70 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 18:29 | |
| Hieno esittely ja vieläkin hienompi laitos! Ja hyvä idea noi pellit, eikä pahemman näkösetkään Ehdottomasti seurantaan, me like! | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 21:59 | |
| Iseänikin miellytti eniten nuo "keep it simple" -tyyliset 5-reikäiset peltivanteet ja mietinnässä on kyllä jo uusi sarja näitä "desingned and manufactured by Hallunisation" peltivanteita Tankki on ja pysyy alla, tässä autossa kun ei ole varapyöräkoteloa tai mitään muuta paikkaa mihin voisi mitään jemmata tai piilottaa. Ovikotelot on ehkä max 5cm syvät, lattia on suora ja kaikki tila on näkyvillä.. Tubro-tekniikka vaatii enään megasquitin, hukkakipinäkamat ja kasan antureita. Mutta tehdään nyt kori ja alusta eka ja sit heitetään ahistettu pikkuferrarin kone keulille | |
|
| |
Jamo_
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Lohja
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 22:14 | |
| Kun näyttää onnistuvan tollaset koneistusjutut niin heitän ilmoille ajatuksen tälläsistä vanteista. | |
|
| |
Ian13
Viestien lukumäärä : 1238 Paikkakunta : MASALA Muut : EX. Chopperi Fillari
Mönkkäri
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 22:28 | |
| - Jamo_ kirjoitti:
- Kun näyttää onnistuvan tollaset koneistusjutut niin heitän ilmoille ajatuksen tälläsistä vanteista.
Tollaset löytyy jo suomesta :flower: | |
|
| |
Hallunisation
Viestien lukumäärä : 362 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 22:37 | |
| Ja noi kehät on liian kalliita tollaisiin "tein itse ja säästin" vannesarjoihin. Enkä itse osaa koneistaa tai omaa laitteita. Piirtelen vaan cadikuvia ja metsästän jonkun uhrin joka saa nuo koneistukset tehdä Tollaisia vanteita kuin nuo omat en ole vielä löytänyt mistään ja jatketaan omalla toimivaksi todetulla tyylillä. JA SAA MUUTEN ILMOITTAA jos on taidot, laitteet tai mahikset muuten tehdä mulle uudet keskiöt. Ota YV:llä yhteyttä jos onnistuu ja on halua niin sovitaan korvauksesta. | |
|
| |
Masuli
Viestien lukumäärä : 350 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 22:43 | |
| Tullul kesällä pari kertaa ihasteltua Motonetin pihassa ja bigmeetissä. Huikee, ei voi muuta sanoo. Noi omat keskiöt peltivanteeseen on kyl hyvä idea ja hyvin toteutettu, pojot siitä :cheers: | |
|
| |
Anttuu
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 22:49 | |
| - Jamo_ kirjoitti:
- Kun näyttää onnistuvan tollaset koneistusjutut niin heitän ilmoille ajatuksen tälläsistä vanteista.
Vaikkakin nämä tee-se-itse purattavat vanteet homma ei saanut autonomistajalta kannatusta, niin heitän silti ilmoille ajatuksen, että jos jostain löydät niitä Fiatin 13 tuumaisia peltivanteita, mitkä näyttävät hyvin paljon Ooppelin festarivanteilta, niin sellaisistahan voisi saada tehtyä todella hienot -DIY- purattavat vanteet. Aivan törkeänsiisti projekti ! Tää menee seuraukseen ! | |
|
| |
Jamo_
Viestien lukumäärä : 57 Paikkakunta : Lohja
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 22:54 | |
| - JukkaK kirjoitti:
Tollaset löytyy jo suomesta :flower: Sori ooteestä, mutta.. Pics or didn't happen! | |
|
| |
pera187
Viestien lukumäärä : 677
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 23:05 | |
| | |
|
| |
Anttuu
Viestien lukumäärä : 61 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine Ke 24 Loka 2012 - 23:08 | |
| Hmm.. Tarkoitin ennemminkin tällaisia: Nuo valkoiset tuossa oli mielessäni.. | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 25 Loka 2012 - 8:06 | |
| ^Noi taitaa olla 12" kasipätkän vanteita? Apilavanteet toimis varmasti hyvin, mut eipä noissa kennoissakaan vikaa ole. E: Apiloita nyt on ihan hyvin tarjolla suamemmaallakin...
Viimeinen muokkaaja, jeQQ pvm To 25 Loka 2012 - 15:43, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 25 Loka 2012 - 14:56 | |
| Naapurin ukkelilla olis Fiatissa tuollaset apilavanteet, mutta tuskin se niitä myy | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 25 Loka 2012 - 16:44 | |
| Mul on jotku fiiatin superlisävaruste-erikoisvanteet, mut en muista minkälaiset. Voin kurkata jos kiinnostaa, vaikka tuskin kiinnostaa, ku just niin sanoit. Se siitä.
Hienolta vaikuttaa. Jostain kumman syystä en tätä kyllä härmälässä sattunu näkemään :s | |
|
| |
jeQQ
Viestien lukumäärä : 1241 Paikkakunta : Hki
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 25 Loka 2012 - 16:46 | |
| Ei tainnu olla tän kesän bigissä, vaan viime kesänä?
E: Taisin olla pliian plärvit tai sit fiude o vaa liian pieni, että olis tullut huomattua Härmälässä..
Viimeinen muokkaaja, jeQQ pvm To 25 Loka 2012 - 18:18, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine To 25 Loka 2012 - 16:54 | |
| Sit olen jostain lukenu puoliaivottomana jotain omiani. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
| |
|
| |
| Hallunisation: Fiat 128 Familiare & Carrello + Renault Dauphine | |
|