| Tusinaseiskan uusi elämä | |
|
+23renox Sergey Egiz mikuli-- puzle samppa Miikka eros uttrep mosse epk kaltsa- salkku jontte Rixaa -PEKKA Green mamu pera187 CDLC.CO Antto- Masq Mazza 27 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Mazza
Viestien lukumäärä : 26
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä La 3 Huhti 2010 - 8:50 | |
| Kyllä sen tosiaan on tarkoitus hiukan vaaleampi kulta olla, ettei jäis vanteet turhan tummiksi. Tuossa viikko taaksepäin tuli piipahdettua tallilla, vaan eihän sitä auton kimppuun ehtiny ollenkaan kun innostuin vanhaa kompuraa kunnostamaan. Vuosimalli -54, teho 3kW, säiliö 150l. Tuotto heikohko, ja ei kun vikaa etsimään... Ja eihän sieltä mitään varsinaista vikaa löytyny, taitanee vain olla turhan hidas välitys tuossa. No, samalla aukasullahan sitä totesi sitten 50-luvun virtausopin olleen hiukan heikolla tasolla, joten ei muuta kuin venttiilit irti ja jyrsimeen... Katsotaan, mitä niistä tulee. Vielä jos elvyttää lohkoa hiukan hoonaamalla ja paksummilla öljyillä, niin eiköhän tuosta äkkiä tuplatuoton saa. Tää on pojat sitä kompuraviritystä. | |
|
| |
renox
Viestien lukumäärä : 342 Paikkakunta : Turku Muut : KTM 250 4t
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä La 3 Huhti 2010 - 11:31 | |
| - Mazza kirjoitti:
- Kyllä sen tosiaan on tarkoitus hiukan vaaleampi kulta olla, ettei jäis vanteet turhan tummiksi. Tuossa viikko taaksepäin tuli piipahdettua tallilla, vaan eihän sitä auton kimppuun ehtiny ollenkaan kun innostuin vanhaa kompuraa kunnostamaan. Vuosimalli -54, teho 3kW, säiliö 150l. Tuotto heikohko, ja ei kun vikaa etsimään...
Ja eihän sieltä mitään varsinaista vikaa löytyny, taitanee vain olla turhan hidas välitys tuossa. No, samalla aukasullahan sitä totesi sitten 50-luvun virtausopin olleen hiukan heikolla tasolla, joten ei muuta kuin venttiilit irti ja jyrsimeen... Katsotaan, mitä niistä tulee. Vielä jos elvyttää lohkoa hiukan hoonaamalla ja paksummilla öljyillä, niin eiköhän tuosta äkkiä tuplatuoton saa.
Tää on pojat sitä kompuraviritystä. levität viel noi peltivanteet ja pistät yli venytetyt kumit päälle + vitusti tonttiin | |
|
| |
dumppi^^
Viestien lukumäärä : 341 Paikkakunta : pyhäjärvi
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä La 3 Huhti 2010 - 12:30 | |
| Noi kyllä taitaa olla valurautaa... No mut enivei, imupuolelle sit semmonen jumalaton greenin filtteri! | |
|
| |
Mazza
Viestien lukumäärä : 26
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Su 4 Huhti 2010 - 7:31 | |
| Harmiksenne täytyy todeta, että tuo on vaan kompuran irroitettu hihnapyörä tuossa lattialla . Tuotto parani huomattavasti tosiaan pelkästään sillä, että repi sen vanhan ilmansuodattimen virkaa toimittavan telkänpöntön kuuseen. | |
|
| |
Mazza
Viestien lukumäärä : 26
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä La 17 Huhti 2010 - 23:37 | |
| Jaha, ja pitkäänhän sitä menikin ettei tallilla päässy käymään. No, nyt sain taas jokusen paikan hitsattua, ja pohja valmistuu uhkaavaa vauhtia. Loputkin massat sain kaavittua uudella paineilmataltalla, ja reikiäkin on enää 2 pohjassa ja 2 takapyöräkoteloissa. Sitä vain kumman paljon menee aikaa ruosteettmankin auton hitsailuun, varsinkin, kun yrittää tehdä paikoista jokseenkin siistin näköisiä.
Ja investointikin tuli tehtyä, nykyäikainen 150L kompura, josta moottori rikki, 50€. Taitaa tuo Italianon moottori mennä siihen... | |
|
| |
Mazza
Viestien lukumäärä : 26
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä To 4 Marras 2010 - 16:40 | |
| Rojekti edistyy juuri niin nopiaa ko resurssit riittää. Perheenlisäys, koulu ja työ yhdistettynä 160km päässä sijaitsevaan talliin hidastaa hommia kummasti. Kori on edistyny vain vähäsen, semmosta pikkuhypistelyä sieltä täältä.
Tänään kuiteski tuli haettua kaasuläppä asentotunnistimella, ruiskusuuttimia ja sähköinen bensapumppu. Myös säädettävä bensapaineensäädin on hommattuna, ja puslamateriaalia eli POMia on riittävästi joka nurkkaan. Siitä tulikin jo kokeeksi sorvailtua puslia moottoripyörään, ja kyllähän tuo ainaski tautisen helppoa ainetta on työstää.
Kunhan tuo joulupukki lähtee kierrokselleen, niin pitäis tännekin tulla paketti, jolla modernisoidaan hiukan tuota vanhuksen polttoaine- ja sytkäpuolta.
Mutta kyllä tämä vielä vapuksi valmistuu. Vuodeksi 201X. | |
|
| |
Huiske
Viestien lukumäärä : 322 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Opel Kadett C -79 Turbo projäct, Subaru Leone 1.8 Turbo coupe 4x4, Ford Escort mk5 4x4.
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Pe 5 Marras 2010 - 8:50 | |
| Mites tuo pommi puslana toimii? tautisen kovaa ainankin... Eikös se kulu aika nopeesti väljäks jos pääsee vähänkin hiekkaa tai jotain väliin? sileetä tappia vasten ja kunnolla rasvattuna luulis toimivan. Mut en tiiä... | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Pe 5 Marras 2010 - 9:24 | |
| ei toimikkaan, tautisen kova materiaali yhdistettynä kovaan kulumis nopeuteen... | |
|
| |
Mazza
Viestien lukumäärä : 26
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Pe 5 Marras 2010 - 11:36 | |
| Ihan "yleisesti" käytetty puslamateriaali tuo alustanosissa on, Fiiateissa tehdään paljon puslia myös ihan teräksestä, jotka toimiikin varsin hyvin, koska nää on niin tautisen keveitä. Uretaanipusliahan ei näihin saa valmiina kuin etutukivarren sisäpäähän, ja näissä tuo alustarakenne on semmonen, että uusilla orkkispuslilla takatukivarttakin saa sen pari senttiä heilutettua pituussuunnassa. Eihän tuo juurikaan nailonia kovempaa ole, mutta ei myöskään ime itseensä vettä, toisin kuin nailon. Lisäksi tuo on itsevoitelevaa ja varsin kulutuskestävää, tuosta tehdään esim. vaijeripyöriä yms. | |
|
| |
Mazza
Viestien lukumäärä : 26
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Su 30 Tammi 2011 - 23:09 | |
| Reiät vähenee, eilen tuli vedettyä taas toista metriä saumaa tuonne pohjaan. Pitää käydä koritinaa ja kaasupoltin hakemassa, niin saa pienimpiä reikiä paikata. Hitsattavia on enää 3kpl. Seuraavalle tallikäynnille tilaan varmaan hiekkapuhaltajan käymään, saa puhaltaa konehuoneen, pohjan ja takakontin. Ihan oikiasti nyt aletaan olla jo siinä taitepisteessä, että edistyminen alkaa vähitellen jo näkyä - maali on saatava pintaan ennen kesää. Ja tässäpä uusimpia kuvia. Järkyttävän näköistä ydintäytesähkölinnun jätöstä, mutta kaikki saumat kyllä siistitään. Ja vaikka kuvassa kuinka näyttäis, että päällekkäisliitoksella tehty, niin ei, niitä ei näillä main harrasteta .Pohjassa ei massaa enää ole missään, tuo musta on vain pohjamaalia. EDIT: tää varmaan sopis paremmin tonne projektipuolelle? | |
|
| |
ElektrikMekanik
Viestien lukumäärä : 510 Paikkakunta : Overford
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Ma 31 Tammi 2011 - 17:27 | |
| Pitää olla edustusluokan projekti ja edustusluokan lopputulos jotta pääsee tonne nps puolelle... Tällaisen kuvan olen saanut. Eli käyttäjien autot -puolella on myös monet projektit siihen asti kunnes alkaa sikoossomifäktör olla tarpeeks kova, jolloin napsahtaa siirto parempaan kastiin. | |
|
| |
CDLC.CO CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 5471 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Ma 31 Tammi 2011 - 17:29 | |
| Vittuku pitää aina parkuu, jos tämmönen projekti mikä on ollu varmaa jossain 3-4 sivulla unohduksissa, nostetaan ja oikeen ketään ei vastaile tähän niin ylläpidon pitäis ollu heti 5s siirtämässä?
Kyllä niitä siirretään kun on aihetta, ei siitä tarvii heti olla muistuttamassa. | |
|
| |
ändi
Viestien lukumäärä : 339
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Ma 31 Tammi 2011 - 19:11 | |
| Nättiänättiä! Kaverilla pysyy kalut käsissä..
Onks sillä nyt oikeestaan vittuakaan väliä että onko se siellä käyttäjien autot puolella vai nps puolella ?!? Tarvi aina itkee siitä... | |
|
| |
Mazza
Viestien lukumäärä : 26
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä Pe 11 Helmi 2011 - 21:31 | |
| Vihdoin! Joka ainoa reikä pohjasta taka-akselin etupuolelta hitsattu. Vaan mitäs sieltä pakoputken lämpösuojan alta löytykään... Mutta hiekkapuhallus saa hetken odottaa, tuli kuluneella viikolla muutama yllättävä menoerä. Työkalupuolella kuitenki tapahtunu positiivista päivitystä, vaihdoin kompuraan uuden moottorin ja johdot, saa paineilmatyökalut käyttöön. Tuo paineilmapistosaha on kyllä loistava peltitöissä. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Tusinaseiskan uusi elämä | |
| |
|
| |
| Tusinaseiskan uusi elämä | |
|