| Vanteiden pulttijaon muuttaminen | |
|
+144Ju$e EmH Ipe jontte Lainetti kastemato miike weicco Juibbi toad P. Lanttola Sebastian andre_ -TMK- Japrnoo Mkko_ Tume niemikorpi Nollie juujo PokeMonni -ToK- karsU ]usbe herrahenri Vääni aajii elias jjjkkk Pullis citycamo Specs heigo oogoo Myssymasa AtAi jeQQ pekka007 s4mU t3mu heeku Ate redlane kikarikoiso tuomos tompsako JuhiZZ pazi88 antilooppi Skrapa Hallunisation topppsu Ceisari Quasimodo Qille Nextr JTG m81t82 runq note Vellulollero Jussii AH sallää jusni anttil samza Ligettah Sami J. iTiC Osmis mkl Down xite Jooona meitsiii WILU Unto RapSu i0ni Tikkku_ Bones Jimi Dii joonatank jaki csharp onith TfeK cossmic mulletti epk mapa Jakke CDLC.CO Saulerson Sawo P.lehto WeirdDude KimZ Vakkilainen Makkeli Alpha Leppiss Ino SaKmund -dtk- topi Green Hanska kop-O-nen TMA -MH x-arttu-x jäse Mro juh-o staarlet viva kustomi TIKU Sergey biblo ee-2 vainionpää eros -R.T- toni Acerbis hirvonen antti_aamunen mnky jallu81 Thompson mosse redi Beris Aaperi Neuni temee Juhi poju TomVi zozua 148 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
topi
Viestien lukumäärä : 120 Paikkakunta : Tre
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 22 Huhti 2011 - 11:13 | |
| 25mm lätty eteen ja taakse niin vois toimii hyvin. ET sillo eteen 27 ja taakse 29. noi menee aika hyvin kaariin niin ettei tuu liikaa pihalle. Ainoo mistä en oo ihan varma, niin että ottaako 10" et29 takana sisäpuolelta johonkin kiinni? 10" et25 ei ainakaan ota. vaikka meneehän siin takana si 30mm lätty jollon et24, venykumilla esim. 225/40 toimii tuokin hyvin. | |
|
| |
weicco
Viestien lukumäärä : 449 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 22 Huhti 2011 - 11:22 | |
| - cossmic kirjoitti:
- Mro kirjoitti:
- Tarttis pientä helppiä.. Eli boraan tulossa nyt 8.5x18 ET52 ja 10x18 ET54 Kuinka paksuja adaptereita noihi kannattais kattella? 20mm ja 30mm on ollu itel mieles mut ajattelin kysyä pientä neuvoo
Hmm tossa vertasin sun tulevaa takavanne setuppii omiini tässä ja etu vanteita tässä etedestä ei näytä pahalta mut mahtaakoha takana mahtuu pyörii? voi olla aika hilkulla, ja jos sinne lyö välii vieläki leepumpaa lättyy ni voi olla että tulee liikaa ulos kaaresta. Sulla on typo noissa laskuissa, willtheyfit ei tajua jos laittaa pilkun, pitää laittaa piste, eli ei ole niin ISO ero, kun vanteen leveys on oikea. | |
|
| |
cossmic
Viestien lukumäärä : 304 Paikkakunta : Helsinki Muut : Lenkkarit
| |
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 22 Huhti 2011 - 13:44 | |
| Onks sul Mika paljon tilaa takana tolpan ja vanteen välissä??? Laskeskelen tossa noitten omien tulevien vanteitten et:itä, nyt tilanne olisi lättyjen kanssa toi jos vertaa sun setuppiin: KLIKSItellä oli viime kesän molemmissa seteissä metri tilaa välissä mutta noilla 9,5x17 et24 ja 8,5x18 et14 seteillä, eli pitäisi pyöriä, ja jos ei pyöri niin pikkulätty jelppii :cheers: | |
|
| |
cossmic
Viestien lukumäärä : 304 Paikkakunta : Helsinki Muut : Lenkkarit
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 22 Huhti 2011 - 13:54 | |
| - eros kirjoitti:
- Onks sul Mika paljon tilaa takana tolpan ja vanteen välissä??? Laskeskelen tossa noitten omien tulevien vanteitten et:itä, nyt tilanne olisi lättyjen kanssa toi jos vertaa sun setuppiin: KLIKS
Itellä oli viime kesän molemmissa seteissä metri tilaa välissä mutta noilla 9,5x17 et24 ja 8,5x18 et14 seteillä, eli pitäisi pyöriä, ja jos ei pyöri niin pikkulätty jelppii :cheers: Mä en nyt mee vanoo, mut voiha se olla et noi 10" mahtuu tonne hyvin. Oon tietty aina viisaampi ku saan ne vanteet alle | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 22 Huhti 2011 - 14:11 | |
| Kyl se mahtuu, sen mä tiedän, haluis vaan että on kaikki valmiina ettei tarvii alkaa arpomaan noitten lättyjen kanssa, eli sen kun vaan lyö alle Tossa kuva todisteeksi ettei oo ihan pelkkää arpomista, vanteet eri mut samoilla spekseillä: Eli jos joku britti on pystyny tohon niin miksen minäkin | |
|
| |
Mro
Viestien lukumäärä : 1157 Paikkakunta : Tre/Ylö
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 22 Huhti 2011 - 15:16 | |
| Tossa olis vanhat vanteet verrattuna uusiin Etu Ja tässä TAKALaskin tossa eteen 20mm lätyn ja taakse 30mm.. taakse tarvii ainaki paksumman lätyn mut meneekö sitte jo kaaresta yli | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 8 Toukokuu 2011 - 23:19 | |
| Koitin lukee topicin läpi mut en löytäny vastausta siihen et kuka ja mihin hintaan täytehitsaa noita vanteita. Ajattelin tommoset tusinabebsit teettää oikeelle jaolle (5x112->4x100) ku en halua limppuja väliin. Niin ja EN ajatellu ostaa suoraan oikeella jaolla, luulen että tällä keinoin pääsen halvemmalla kun vanteet lojuu tallilla. Tietty jos joku jostain syystä haluaa vaihtaa päikseen keskiöt niin antaa kuulua. | |
|
| |
TfeK
Viestien lukumäärä : 55 Paikkakunta : Mynämäen texas Muut : BMW e28
BMW e21 32xtic
Audi UrS4
KTM XC540 '10
Honda CRF450R SM
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 22 Toukokuu 2011 - 20:47 | |
| - cossmic kirjoitti:
- Mro kirjoitti:
- Tarttis pientä helppiä.. Eli boraan tulossa nyt 8.5x18 ET52 ja 10x18 ET54 Kuinka paksuja adaptereita noihi kannattais kattella? 20mm ja 30mm on ollu itel mieles mut ajattelin kysyä pientä neuvoo
Hmm tossa vertasin sun tulevaa takavanne setuppii omiini tässä ja etu vanteita tässä etedestä ei näytä pahalta mut mahtaakoha takana mahtuu pyörii? voi olla aika hilkulla, ja jos sinne lyö välii vieläki leepumpaa lättyy ni voi olla että tulee liikaa ulos kaaresta. taka ja etu verrattuna omaan settiin.. omissa vanne tulee hieman kaaresta ulos mutta rengas mahtuu hyvin pyörimään | |
|
| |
onith
Viestien lukumäärä : 12 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 8:01 | |
| Autossa on pinnapulteilla vanteet kiinni. Pitäisi saada uudella jaolla, entinen on 5x100 ja tuleva olisi 5x112. Kysymys kuuluu, kuinka kannattaisi toteuttaa? - Vanteisiin uusi jako? ( oz futurat ) - Pinnapulttien lyhennys, muutosadapterit muttereilla kiinni ? tulee liikaa ulos kaaresta.. - Napoihin uusi jako ? Apuja kaivattaisiin.. | |
|
| |
csharp
Viestien lukumäärä : 792 Paikkakunta : Pori Muut : Äitin tunturi!
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 9:47 | |
| ite olisin napaan muuttamisen puolella | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 9:54 | |
| Mulla kun ei vuturoita ole niin en tiedä kuinka helpolla (minkälainen keskiön takaosa pulttien välistä?!) niihin porailis toisen femmajaon rinnalle. Helpompaa ja halvempaa se kuitenkin luultavasti on kuin napojen modaus. Silmät ummessa hyvänä neuvona uusi jako vanteisiin siis. | |
|
| |
kustomi
Viestien lukumäärä : 156 Paikkakunta : Kuopio
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 12:44 | |
| - onith kirjoitti:
- Autossa on pinnapulteilla vanteet kiinni. Pitäisi saada uudella jaolla, entinen on 5x100 ja tuleva olisi 5x112.
Kysymys kuuluu, kuinka kannattaisi toteuttaa?
- Vanteisiin uusi jako? ( oz futurat ) - Pinnapulttien lyhennys, muutosadapterit muttereilla kiinni ? tulee liikaa ulos kaaresta.. - Napoihin uusi jako ?
Apuja kaivattaisiin.. Vaihdetaan ne futurat noihin minun Rial Daytona Raceihin, niin vanteen jako passaa suoraan napoihin. | |
|
| |
jaki
Viestien lukumäärä : 314 Paikkakunta : Tornio
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 17:30 | |
| - onith kirjoitti:
- - Vanteisiin uusi jako? ( oz futurat )
Ite porautin viereen toisen jaon, kuten myös foorumilla kirjottava jäse:kin on tehny. (futurat kyseessä) | |
|
| |
joonatank
Viestien lukumäärä : 7 Paikkakunta : chicago Muut : omat jalat ja taksi
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 22:17 | |
| oon seurannu tätä topicia jo jonkin aikaa, mutta eipä ainakaan vielä ole kukaan noista vannetukun 4x100->5x112 jaonmuutos-adaptereista antanut mitään rehellistä faktaa, että niitä ei kannattaisi käyttää. Kovasti oli edellisellä sivulla joku menossa tekemään jotain testejä, että miten paljon kestää ja kovasti joku sanoi, että kysy mosselta miten kestää.. mutta kertokaas nyt ihan faktaa pöytään, että mikäs niissä nyt oikein mättää? Omat henk.koht. kokemukset on ainakin tällä hetkellä ihan loistavat. Ostin adapterit jo talvella ja niillä on omassa autossa melkeinpä isoimmat mahdolliset pyörät (9,5"x20" oxigin oxrock hankookin 235/30R20-kumilla) kiinni. Ja auto ollut päivittäisessä ajossa jo pitkästi yli toista kuukautta. Auto on Renault Laguna, jossa siis 4x100-jako ja noi vannetukun adapterit on renuun napasovitteiset, että ei tarvi mitään sovitetta navan ja adapterin väliin. Adapterin mukana tulleet mutterit heitin roskiin, koska renussa pyörät tulee kiinni pulteilla. Adaptereissa ei tullu mukana pultteja, joten ne tilasin Modificarsilta ja ovat FKn matalakantaiset sapcer-pultit 26mm kierre-osalla. Ihmettelin sen verran adaptereita, että minkätakia niissä ei ole "ulkonevaa reunaa" eli tavallaan siis napaa, johon kiinni tuleva vanne keskittyisi. Se aiheuttaisi ihan varmasti tärinää rattiin, sekä vanne ei olisi kuin pelkkien muttereiden varassa. No, sehän ei mulle sopinut, joten kävin motonetistä ostamassa puolitoista metriä 60mm pakoputkea, josta putkileikkurilla leikkasin sopivan levyisiä holkkeja adaptereihin, jotta saisin vanteen keskitettyä kunnolla. Holkeista tuli itseasiassa niin tiukat, että piti ihan pienellä vasaralla naputella ne adaptereihin kiinni ja vanne keskittyy ihan loistavasti tähän "uuteen napaan". Kesän alussa kun pyörät pulttasin kiinni, mietin, että noinkohan ne pysyy kiinni, kun täällä niin kovasti niitä mollittiin ja nyt kyllä paskat nakkaan niille kommenteille. Autolla on ajettu mukula kiveä, motaria, hiekkatietä, tavallista kaupunki-ajoa, kuormattuna ja ilman kuormaa. Radalla en ole noita adaptereita testannut, enkä kyllä ole menossakaan. Ja laitampas nyt vielä oikein lisää aihetta tälle adapteri-keskustelulle, että laitoin vielä takapäähän ton adapterin alle 5mm biltema-spacerin, että sain raideleveyden edessä ja takana samalle leveydelle. Että kun mennään Ei-tieliikenne-hyväksyttyihin ratkaisuihin, ni tehään sit ihan kunnolla.. Kuva holkeista. kuva autosta muutaman viikon takaa. Väri tulee vielä heinä-elokuun aikana vaihtumaan sekä täytyy vielä koittaa vähän madaltaa. Edestä on tiputettu -50 mm jousilla, joista vielä laikattu rälläkällä pari senttiä veks, sekä takapäätä -35mm.. ja silti karsee traktori vielä, mutta osaksi noi isot pyörät tekee sen. taka-kaaria mankeloitu n.4cm ulospäin, että mahtuu. Etukaaret on hitsattu kakkoskopan golffin takakaarista.. Vanteiden specsit: 9,5x20 et58 ja takana siis 25mm adapteri+5mm spacer=et siis 18, edessä pelkät adapterit, joten ET edessä 23. Tämmöstä jaarittelua tähän topiciin, toivottavasti herättää keskustelua. | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 22:24 | |
| Ainaki sen verran herätti keskustelua, että vanteet on ainakin 2" tai 3" liian isot Itellä on Borassa takana 20mm pultattavat spacerit ja ovat mallia ei keskitä. Hyvin on pystyny käyttään ja ovat olleet n. 2 vuotta käytössä jo. | |
|
| |
epk Wingman
Viestien lukumäärä : 3568 Paikkakunta : 02
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 22:24 | |
| onko noi pultit minkä vahvuisia ? ekaks ainakin ite vaihtaisin heti noi pultit kuusiokannalla oleviin että saa ees kiristettyä kunnolla. Entäpä onko noi puoliskot keskitetty/lukittu toisiinsa miten ? vaiko homma hoidettu pelkkien pulttien varassa? Äkkiseltään en usko vieläkään noiden 100% luotettavuuteen, jos puoli vuotta noilla päästelet ilman ongelmia (löystyminen, keskittämis ongelmat) niin sitten voi jo sanoa että uskaltaa käyttää. Ja mitä vannesetuppiin tulee, kuollut idea jo syntyessään | |
|
| |
Dii
Viestien lukumäärä : 6
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 22:39 | |
| Mitenkäs on vanteen kestävyyden laita jos koko vanhan jaon hitsauttaisi umpeen? Vielä kun taitaa olla suurimmaksi osaksi noista peitelätkin varustetuista vanteista (Holsten) olla tuplajako, niin olisi useahko reikä nöölättävänä umpeen, että saisi 4x100 -jaon tilalle. Adapterien kanssa kun jäisi aivan liikaa ulos niin tuo tuntuisi olevan ainoita vaihtoehtoja. Ko. mallia kun ei tunnu olevan lainkaan nelipulttijaolla. Tälläisessä puljussa nyt näyttäisi olevan, mutta etsipä tuolta jotain yhteystietoja tai yritä tilata..
Viimeinen muokkaaja, Dii pvm Ma 13 Kesä 2011 - 15:38, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
joonatank
Viestien lukumäärä : 7 Paikkakunta : chicago Muut : omat jalat ja taksi
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 22:46 | |
| - epk kirjoitti:
- onko noi pultit minkä vahvuisia ? ekaks ainakin ite vaihtaisin heti noi pultit kuusiokannalla oleviin että saa ees kiristettyä kunnolla. Entäpä onko noi puoliskot keskitetty/lukittu toisiinsa miten ? vaiko homma hoidettu pelkkien pulttien varassa?
Äkkiseltään en usko vieläkään noiden 100% luotettavuuteen, jos puoli vuotta noilla päästelet ilman ongelmia (löystyminen, keskittämis ongelmat) niin sitten voi jo sanoa että uskaltaa käyttää.
Ja mitä vannesetuppiin tulee, kuollut idea jo syntyessään Noi puoliskot on ihan niillä ristipää-pulteil, mitkä adapterien mukana tuli, kiinni toisissaan ja noissa puoliskoissa on semmoset keskittävät "huullokset". Akkukoneella ne vetäsin kiinni, sekä pieni meisseli/T-väännin-yhdistelmä jolla loppukiristys ja eipä ole mihinkään löystynyt. Vanteet on (näin jälkikäteen ajateltuna) pikkasen liian järeät.. pari kolme kesää tuli 19 tuumasilla kurvailtua ja parin kesän jälkeen oli ajatus, että survotaan nyt sitten ne 20" alle. Ja tietenkin oikein kunnolla leveinä, eikä mitää 7 tuuman sirkkeleitä.. Todennäköisesti tämän kesän jälkeen en noita 20 tuumasia enää laita alle tähän autoon, vaan jätän ne odottamaan jotain toista asennus-kohdetta. Talveksi tulee vanhat 19 tuumaset valkoisiksi maalattuina punaisella ehoste-teipillä. Pari kertaa ollut ajatuksena porata toinen jako suoraan napoihin, mutta nyt tuli ostettua noi adapterit , joten koitetaan nyt ihan tavallista kaupunki-ajoa niillä tämä kesä. Ja jos ne on ton pari kuukautta ollut kiinni, eikä ole mikään löystynyt mihinkään, en usko, että mihinkään siitä kesän aikana itsekseen irtoisivat. Pulttien kovuuksista ei ole mitään hajua, noi FKn adapteri pultit tais olla ihan 10.9, mutta noitten adapterien pinnapulteista, enkä niistä ristipää-ruuveista osaa mitään sanoa. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 9 Kesä 2011 - 23:07 | |
| No mullahan tuollanen petti ~20km ajon jälkeen. Noiden ristipäiden vastakierteet hävis sisemmästä lätystä. Kierrelukite oli välissä ja kiristettynä räikällä ja sopivalla ristipää hylsyllä(ei ollut momenttiavainta silloin). Oon tuosta jo runoillukkin pidemmän pätkän jonnekkin ja muistaakseni siellä mainitsinkin että käyttäjän/asentajan virhe ei ole mahdoton tuossa. Ehkä oli liian löysällä tai tiukalla tai jotain, evvk enää. Jäi vähän huono maku itselle, mutta en toki ketään kiellä käyttämästä. Ja onpahan kokeiltu.
Eiköhän noita jonkinverran suomessakin käytössä ole kun jouduin melkein koko viimekesän jonottamaan vannetukusta tilattua hajonneen korvaavaa lättyä. | |
|
| |
Dii
Viestien lukumäärä : 6
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 13 Kesä 2011 - 15:43 | |
| - Dii kirjoitti:
- Mitenkäs on vanteen kestävyyden laita jos koko vanhan jaon hitsauttaisi umpeen? Vielä kun taitaa olla suurimmaksi osaksi noista peitelätkin varustetuista vanteista (Holsten) olla tuplajako, niin olisi useahko reikä nöölättävänä umpeen, että saisi 4x100 -jaon tilalle. Adapterien kanssa kun jäisi aivan liikaa ulos niin tuo tuntuisi olevan ainoita vaihtoehtoja. Ko. mallia kun ei tunnu olevan lainkaan nelipulttijaolla. Tälläisessä puljussa nyt näyttäisi olevan, mutta etsipä tuolta jotain yhteystietoja tai yritä tilata..
Omaan viestiin jatkaakseni toinen vaihtoehtohan vissiin olisi yhyttää jostain mokomat vain yhdellä jaolla varustettuna ( kuvasta poiketen) ja teettää sinne pariksi tuo tavoiteltu 4x100 -jako. Eiköhän se sinne mahdu oli pariksi jäävä 5x jako sitten mikä hyvänsä, eikös? Itse en näe moisessa ongelmaa, mutta mitä mieltä on asioihin enemmän vihkiytyneet? 5x100 -jakoonhan ei tarvitsisi porata kuin kolmet uudet reiät, mutta tulisiko jokin näistä kolmesta uudesta kestävyyden kannalta liian lähelle vanhoja? | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 13 Kesä 2011 - 18:15 | |
| 4x100 menee osittain päällekkäin/liian lähekkäin 5xXXX jakojen kanssa. 4x100 -> 5x130 ei mee enää päällekkäin. 5x100:sta ei kyllä saa millään ilveellä nelipulttista yhen reijän tekemällä.
EDIT: Oho, se oliki kolmet reijät. No sit en enää jaksa miettiä niin vaikeita. Päällekkäin yks reikä joka tapauksessa menee.
EDIT2: Ykkössivulta ois näköjään löytyny ihan melkeen heti vastaus tohon 4x100 -> 5x100 -kysymykseen. Lue hiukan ni selvenee kysymättäkin. Mut olin tosiaan väärässä, kyl se onnistuu, ohkaseks vaan jää yks väli, joten ehkä napoja muokkaamalla luotettavampaa. En tiiä. | |
|
| |
Dii
Viestien lukumäärä : 6
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 13 Kesä 2011 - 19:58 | |
| - toni kirjoitti:
- EDIT2: Ykkössivulta ois näköjään löytyny ihan melkeen heti vastaus tohon 4x100 -> 5x100 -kysymykseen. Lue hiukan ni selvenee kysymättäkin. Mut olin tosiaan väärässä, kyl se onnistuu, ohkaseks vaan jää yks väli, joten ehkä napoja muokkaamalla luotettavampaa. En tiiä.
Joo no niinpä löytyikin. Kyllä topickin vähintään puolihuolimattomasti syynäillyt läpi, mutta kait tuon olen katsonut sitten joksikin spaceriksi tmv Kuvasta kyllä näkee, että aika pieni hitunen pariin kohtaan jää väliin, joten taitaa napojen kairaamiseksi mennä. | |
|
| |
Jimi
Viestien lukumäärä : 136 Paikkakunta : Kouvola/Simpele
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 4 Heinä 2011 - 17:56 | |
| Tätä uuden pulttijaon poraamis keskustelua sivutakseni kysymys Redille (tai miksei jollekin muulle joka on 4x100 ja 5x100 jaot sovittanut samaan napaan): teitkö 12mm kierteet vai 14mm? Meneekö 14mm reiät liian lähelle toisiaan?
Miulla on Polo 9N ja siihen pitäis saada 5x100 rinnalle 4x100 niin kävis samat vanteet Corradon kanssa. Alkuperäinen pulttikokohan on 14mm joten ainakin yksi pultti tai pinnapultti pitäis olla sillä kierteellä. Lähinnä arvuuttelen tässä vaiheessa (kun en tarkkoja mittoja pääse vielä ottamaan) että näinköhän onnistuu saamaan riittävän vahvuuden ilman vanhojen reikien umpeen hitsausta.
Jos porais uudet reiät 12mm ja niihin pinnapultit ja yhtenevään reikään pinnapultin jonka toisessä päässä 14mm ja vanteen puoleisessä päässä 12mm. Koska muutoin joutuisi taas joka vanteeseen tekemään yhden 14mm reiän joka taas huonontaa niiden jatkokäyttöä. | |
|
| |
Bones
Viestien lukumäärä : 152 Paikkakunta : Virrat Muut : Kunkkukoppa jatke
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 14 Heinä 2011 - 21:43 | |
| Kuka käyttäny esim sunilassa teetättämässä uuden jaon? Suoraan vanhan viereen tai hitsaamalla ensin vanhat umpeen ja sitten uusi niin minkälaista hintaa noin suurin piirtein? | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 18 Heinä 2011 - 14:38 | |
| oiskohan mahdoton homma kairailla 2kopan golfin napoihin, jenkki jaolle 5x125-130 | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 18 Heinä 2011 - 15:36 | |
| - Tikkku_ kirjoitti:
- oiskohan mahdoton homma kairailla 2kopan golfin napoihin, jenkki jaolle 5x125-130
On. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 18 Heinä 2011 - 16:28 | |
| Noin "iso" jako taitaa kyllä onnistaa adaptereilla jos vaan ofsetit riittää... | |
|
| |
Tikkku_
Viestien lukumäärä : 404 Paikkakunta : Pieksämäki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 18 Heinä 2011 - 18:31 | |
| jepo, pitäis melkein ottaa mittoja.. jaonmuutos palat ois kyllä helpompi juttu.. | |
|
| |
i0ni
Viestien lukumäärä : 40 Paikkakunta : SUUR-KUUSAA
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ke 17 Elo 2011 - 15:58 | |
| Kun vanteen pulttijaon muutos ei tule kysymykseenkään, tuli mieleen seuraava vaihtoehto: onko kellään kokemusta jos poraa napaan ja levyyn uuden jaon?
E: adapterin kanssa vanne tuskin mahtuu neloskoppaseen volkkariin ellei tahdo ajella country-korkeudessa, kyseisissä vanteissa et19, muut speksit 5x114.3 ja 9J x 17, taitaa vanteet mennä hondamiehille myyntiin... | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen | |
| |
|
| |
| Vanteiden pulttijaon muuttaminen | |
|