| Vanteiden pulttijaon muuttaminen | |
|
+144Ju$e EmH Ipe jontte Lainetti kastemato miike weicco Juibbi toad P. Lanttola Sebastian andre_ -TMK- Japrnoo Mkko_ Tume niemikorpi Nollie juujo PokeMonni -ToK- karsU ]usbe herrahenri Vääni aajii elias jjjkkk Pullis citycamo Specs heigo oogoo Myssymasa AtAi jeQQ pekka007 s4mU t3mu heeku Ate redlane kikarikoiso tuomos tompsako JuhiZZ pazi88 antilooppi Skrapa Hallunisation topppsu Ceisari Quasimodo Qille Nextr JTG m81t82 runq note Vellulollero Jussii AH sallää jusni anttil samza Ligettah Sami J. iTiC Osmis mkl Down xite Jooona meitsiii WILU Unto RapSu i0ni Tikkku_ Bones Jimi Dii joonatank jaki csharp onith TfeK cossmic mulletti epk mapa Jakke CDLC.CO Saulerson Sawo P.lehto WeirdDude KimZ Vakkilainen Makkeli Alpha Leppiss Ino SaKmund -dtk- topi Green Hanska kop-O-nen TMA -MH x-arttu-x jäse Mro juh-o staarlet viva kustomi TIKU Sergey biblo ee-2 vainionpää eros -R.T- toni Acerbis hirvonen antti_aamunen mnky jallu81 Thompson mosse redi Beris Aaperi Neuni temee Juhi poju TomVi zozua 148 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 18 Elo 2011 - 0:47 | |
| no laita irtokartiolliset pultit. En tiedä miten M14 pultti passaa mutta ainakin M12 pultilla on melko yleistä että on tuo japsijako laitettu sellaisenaan mersun akselille tai mersun vanteet japsiin | |
|
| |
RapSu
Viestien lukumäärä : 266 Paikkakunta : Lappeenranta
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 18 Elo 2011 - 0:52 | |
| mk4 golffissa on 5x100 jako joten epäkeskoilla ei onnistu. | |
|
| |
Sergey
Viestien lukumäärä : 1329 Paikkakunta : Åland Muut : kaikkea moottorilla varustettua
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 18 Elo 2011 - 1:18 | |
| ainiinjoo se oli se insinöörien aivopieru tapaus. Kyllähän napoihin saa uuden jaon, miksi ei saisi... - mosse kirjoitti:
- No mullahan tuollanen petti ~20km ajon jälkeen. Noiden ristipäiden vastakierteet hävis sisemmästä lätystä. Kierrelukite oli välissä ja kiristettynä räikällä ja sopivalla ristipää hylsyllä(ei ollut momenttiavainta silloin). Oon tuosta jo runoillukkin pidemmän pätkän jonnekkin ja muistaakseni siellä mainitsinkin että käyttäjän/asentajan virhe ei ole mahdoton tuossa. Ehkä oli liian löysällä tai tiukalla tai jotain, evvk enää. Jäi vähän huono maku itselle, mutta en toki ketään kiellä käyttämästä. Ja onpahan kokeiltu
Eli vedit ne liian tiukalle Oikea Vika on siinä että nuo mukana tulevat ristipääruuvit oli ainaki mun testikappaleissa 5mm liian lyhyet. ne ei ollu siis kiinni kuin muutaman kierroksen. Prässillä prässäiltiin ja saatiin se korkkaamaan ihan helposti. vaihettiin tilalle kunnon ruuvit niin ei saatu rikki sitä. Jos siellä on pidemmät ruuvit, niin ei kyllä isoa ongelmaa pitäs olla. Mutta... kuten sanottua, niin ainakin kaikis mitä mä olen nähnyt, on ollut ne väärät, aivan liian lyhyet ruuvit ja sitte korkkaa. | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 18 Elo 2011 - 6:50 | |
| Oonki vähän ootellu tietoa että mitä tein tuossa väärin. | |
|
| |
Unto
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : PORI Muut : E36 Msport, MB w203
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 12 Syys 2011 - 15:31 | |
| Oon nyt kattellu 4x108`65,1mm -> 4x100 adaptereita, mut ei kauheesti tykkää löytyvän? tai löyty yks pari mut senkin makso sen 100e.
Saisko joltain hiuka helppiä? | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 12 Syys 2011 - 15:55 | |
| | |
|
| |
TMA Wingman
Viestien lukumäärä : 2739 Paikkakunta : 03
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 12 Syys 2011 - 16:14 | |
| ee-2. Kiitos herranjumala. Käyttäkää tuota blingfactorya. Se on niiiiin halpa ja hyvä. Ostakaa saaaaatana. | |
|
| |
Alpha
Viestien lukumäärä : 521 Muut :
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ti 13 Syys 2011 - 9:21 | |
| - Alpha kirjoitti:
Paitsi että kaikkiin jakoihin ei ole RH:n lättyjä saatavilla, tai ei ainakaan löydy helposti. Ite jouduin ostamaan 5x112-5x110 lätyt FK:lta. Ajattelin laittaa tähän jatkoksi, että ainakin nämä FK:n lättyset tuntuu kestävän hyvin. Useampi tuhat rullailtu 25mm pultattavat etuakselilla kiinni ja lentokentälläkin mentiin lähelle 220 ilman ongelmia. | |
|
| |
SaKmund
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Rauma Muut : Löytyy
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 15 Syys 2011 - 12:31 | |
| Meneeköst 4x100 4x108 epäkeskopulteilla? Vai saako jotenkin muuten noita 4x100 jakosia 4x108:siin? | |
|
| |
WILU
Viestien lukumäärä : 365 Paikkakunta : Hämeenlinna Muut : Opel
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen To 15 Syys 2011 - 12:51 | |
| - SaKmund kirjoitti:
- Meneeköst 4x100 4x108 epäkeskopulteilla? Vai saako jotenkin muuten noita 4x100 jakosia 4x108:siin?
Ei mene, adaptereilla saa | |
|
| |
biblo
Viestien lukumäärä : 265 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 16 Syys 2011 - 18:03 | |
| - SaKmund kirjoitti:
- Meneeköst 4x100 4x108 epäkeskopulteilla? Vai saako jotenkin muuten noita 4x100 jakosia 4x108:siin?
Jos siihen eskorttiin meinaat niin porautat ja kierteytät tuon satkun jaon napoihin. Näitä pari nähnyt. | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 18 Syys 2011 - 23:53 | |
| - Jimi kirjoitti:
- teitkö 12mm kierteet vai 14mm?
Vähän myöhässä tulee tää vastaus, mutta mulla on orkkis 12mm 4x100 jako ja 14mm loput. Näin jälkeenpäin olisin mielummin tehnyt 12mm reijillä lähinnä kun noita pultteja on saanut ostaa niin perkuleesti vannesettien vaihtuessa. Melko ohkaseks jäi välit jossain kohtaa, mutta hyvin on kestänyt päivittäisessä ja ympärivuotisessa käyttiksessä. | |
|
| |
meitsiii
Viestien lukumäärä : 19 Paikkakunta : espoo
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Pe 21 Loka 2011 - 0:04 | |
| Heii ei kellää ois jääny rh:n tuv lappuja roikkumaan hyllyyn? tarviis kopion? kyseessä turbo p ja autona audi a4 b6 | |
|
| |
Jooona
Viestien lukumäärä : 1
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 27 Marras 2011 - 20:13 | |
| Pitäis 147 Alfaan kevääksi hankkia uudet vanteet, alkuperäinen jako on melko harvinainen 5x98, 58,1mm keskireiällä. Elikkä kysymys kuuluu saako noita VAG jaollisia 5x100 57,1mm järkevästi kiinni, keskireikää pitäisi ilmeisesti vanteesta hieman suurentaa ja kiinnitykseen epäkeskopultit? Jos keskireikää täytyy koneistaa, niin sopivaa puljua tämän hoitamiseen voi suositella TKU alueelta. Ja linkkejä edullisiin epäkeskopultteihin, kiitos! | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 27 Marras 2011 - 22:58 | |
| Reikää kannattaa kairata isommaks joo. turun kullit kertokoon että missä. ehkä pilletti tommyllä. Epäkeskot on nössöille - et tartte. ja halvimmat on varmaan jossain mistä saat noudettua, completos tai rengasliike.
Mut toisaalta kaikki 5x100 jakoset vag oemit näyttää lähinnä paskalle 147:ssa (ja kaikessa muussakin) kun ovat niin perkeleen kapeita... | |
|
| |
xite Wingman
Viestien lukumäärä : 1640 Paikkakunta : Åbo Muut : Ex Vento, polo 86c coupe, polo open air, Polo 9N, GTI MKIV, Bora V5, Leon FR -05 , Polo6R
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 27 Marras 2011 - 23:13 | |
| - Jooona kirjoitti:
- Pitäis 147 Alfaan kevääksi hankkia uudet vanteet,
Hae multa tästä Nummest 5x100 jakoset rh:t. | |
|
| |
Down
Viestien lukumäärä : 731 Paikkakunta : Kittilä
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 27 Marras 2011 - 23:28 | |
| Kuka mulle poraa uuden jaon vanteisiin? Pystyykö esim. Mersun vanteisiin (5x112) tehdä 4x114.3 jaon rinnalle? Adaptereiden kanssa en halua kikkailla, ei vaan yksinkertaisesti mahdu. | |
|
| |
mkl
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Salo Muut : Corrado
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 27 Marras 2011 - 23:51 | |
| - Down kirjoitti:
- Kuka mulle poraa uuden jaon vanteisiin? Pystyykö esim. Mersun vanteisiin (5x112) tehdä 4x114.3 jaon rinnalle? Adaptereiden kanssa en halua kikkailla, ei vaan yksinkertaisesti mahdu.
Muuhun en osaa vastata ku että noissa on yks pultti päälekkäin ni ei mahu kummatkin samaan. | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Su 27 Marras 2011 - 23:56 | |
| - mkl kirjoitti:
- Down kirjoitti:
- Kuka mulle poraa uuden jaon vanteisiin? Pystyykö esim. Mersun vanteisiin (5x112) tehdä 4x114.3 jaon rinnalle? Adaptereiden kanssa en halua kikkailla, ei vaan yksinkertaisesti mahdu.
Muuhun en osaa vastata ku että noissa on yks pultti päälekkäin ni ei mahu kummatkin samaan. on vähän hiinä ja hiinä... Japsivanteissa on joissain alunperin tuplajako 5+4x114.3 (yksi yhteinen reikä ja yksi TODELLA kapea väli) ja vanhoissa mersupyörissä on pienet pultinreijät.. Mut mut.. Ei jaksa laskea että mahtuuko eli ei. | |
|
| |
Down
Viestien lukumäärä : 731 Paikkakunta : Kittilä
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ma 28 Marras 2011 - 10:16 | |
| Tattista infosta. Pitää sit autoon tehä uus jako. | |
|
| |
mkl
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Salo Muut : Corrado
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ke 11 Tammi 2012 - 18:37 | |
| Oisko turunseudulla jotain firmaa mikä hitsais vanteesta vanhan jaon umpeen ja porais uuden?
ja missä hinnoissa tommonen operaatio liikuskelee.
| |
|
| |
Osmis
Viestien lukumäärä : 287 Paikkakunta : Lieksa Muut : BMW E39 528i M-Sport -99
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ke 11 Tammi 2012 - 19:48 | |
| | |
|
| |
mkl
Viestien lukumäärä : 278 Paikkakunta : Salo Muut : Corrado
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen Ke 11 Tammi 2012 - 20:10 | |
| Kiitän vastauksesta. hinta kuulostaa senverran edulliselta et taidan kysellä tuolta samalle jaonmuutokselle itselläkin tarve. | |
|
| |
iTiC
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kristiinankaupunki/Vaasa
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen La 25 Helmi 2012 - 15:07 | |
| Onko mahdollista tehdä 4x114,3 --> 5x127 konversio? 900 OG Saabiin pitäisi saada chevy vanin vanteet, sen verran jo tekee tiukkaa fitmentin kanssa ettei adapteria pysty laittamaan. Keskireikä on molemmissa aika sama, eli jotain 70mm luokkaa. Onko fiksuinta hitsata vanteista vanha jako umpeen ja uudet reiät tilalle vai teettää napoihin uusi jako? Näin ainakin yhdet "soikeareikäiset" vanteet missä oli tuplajako 4x114,3 ja 5x120, niin ei kai se ihan mahdoton tehtävä sitten luulis olevan, vai? Oon koittanu googlettaa ja laskee itte mut on niin mutu-tietoa tullu ettei uskalla vielä tehdä ostopäätöstä vanteista. | |
|
| |
Ipe
Viestien lukumäärä : 1599 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen La 25 Helmi 2012 - 15:15 | |
| Pystäri-oogeeehen vanin vanteet, kuulostaa taas sellasesta viritykseltä että mitä nyt vittua taas jonnet.
No veikkaan että navassa ei ole varaa porata noin isoa jakoa, navan halkaisija pitäis olla 141mm jos haluaa et M12-reijillä jää edes milli matskua ulkolaitaan, kuulostaa kummalta jos 114,3-jakosessa olis noin iso napa edessä ja takana.
| |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen La 25 Helmi 2012 - 15:17 | |
| Eikös OG 900 ole pinnapultit? Siis juurikin vanhemmmissa joissa on 4x114.3 jako, uudemissa 4x108 on taas "perus" pulttikiinnitys. Eli joudut jokatapuksessa repimään pinnapultit pois sieltä ennen kuin edes pääet haaveilemaan jaonmuutoksesta. | |
|
| |
iTiC
Viestien lukumäärä : 51 Paikkakunta : Kristiinankaupunki/Vaasa
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen La 25 Helmi 2012 - 15:42 | |
| No mulla nyt on oma visioni ja sen mukaan mennään. Kyseessä siis american racingin outlaw 2:set, 15x8,5" kokosina. Mut se siitä..
Joo pinnapultithan siellä on. Hmm joo, pitää alkaa vähä paneutuun asiaan ja ens viikolla käydä paikallisia koneistamoita läpi. | |
|
| |
Sami J.
Viestien lukumäärä : 357 Paikkakunta : Hyvinkää
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen La 25 Helmi 2012 - 19:45 | |
| Minkä paksuinen on ohuin RH:n adapteri zw1:siin? | |
|
| |
ee-2 Wingman
Viestien lukumäärä : 2869 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen La 25 Helmi 2012 - 20:19 | |
| - Sami J. kirjoitti:
- Minkä paksuinen on ohuin RH:n adapteri zw1:siin?
Ohuin RH:n tekele (ja siten "katsastuslaillinen") on 5x112 (tai 4x100) jaon spacer 10mm. Jos ne on adpterivanteet niin tarvii vähintään 5mm limppua ettei se "ukoreunan" huullos jää kantamaan. | |
|
| |
Sami J.
Viestien lukumäärä : 357 Paikkakunta : Hyvinkää
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen La 25 Helmi 2012 - 20:23 | |
| Juu adapterivanteet kyseessä. Harkinnassa 10" vakiokaarilla, ja 20mm adapterit mitä löytyy helposti tekee et:stä vähän liian pienen. Onko noitten 10mm saatavuus minkälainen? | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Vanteiden pulttijaon muuttaminen | |
| |
|
| |
| Vanteiden pulttijaon muuttaminen | |
|