| Pezoo 2o5 | |
|
+6Green Laatueine samupyh TomVi jiri Winnie 10 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Winnie
Viestien lukumäärä : 36 Paikkakunta : Kp0
| Aihe: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 22:07 | |
| Morjesta! On tullu jo päälle vuoden verran nuohottua foorumilla aika ajoin enemmän tai vähemmän aktiivisesti ja mielessä käyny vähintäänki monesti, että pitäs jaksaa pistää tarinat alulle tuosta omasta päänvaivasta. Eli lyyään nyt viimein sitten tästäki käkättimestä projektikertomusta. Eli kyseessä ranskalainen hatchpacklegenda 90-luvun taitteesta; Peugeot 205 1.9 GTi Kuva viime kesältä. (Puuttuu ovilistoista punaiset liuskat.) Parit specsit: -Edestä madallettu Eibach Pro-Kit - jousilla josta laikattu yks ujo kiekka pois. Takaa madallettu vääntösauvalla. -Kesäisin Gutmann 15x7 kennovanteet, jotka on nekin restauraation alla. - Talvisin pellit pöläreillä. Sisustana vakiot puolinahkajakkarat. Jatkossa lupaan ottaa parempia kuvia. Parisen vuotta sitten autoa etsiessäni pääkriteereinä oli hyvän power/weight-ration omaava kohtuuhintainen purnukka, josta saisi jotain hauskaa tekemistä iltojen iloksi. Tekemisen puutteessa ajattelin haukata ison palan ja ostaa ko. merkiltä jonkun urheilullisemmista versiosta. Lopulta sopivan oloinen yksilö löytyi kohtuu läheltä, kohtuu hinnalla joten sen kummempia kyselemättä käytiin korjaamassa käkätin kotia. Eli kyseessä oleva auto on uitettu saksanmaalta -05 paikkeilla, jonka jälkeen joku moottorivelho vaihtanut silloisen normaalin 1.9l 8v 130hv potkivan GTi-koneen Peugeotin 405 Mi16 mallin 1.9 16v D6C 160hevosen versioon. Tekniikan vaihdon yhteydessä koneelle tehty perusremppa, jossa uusittu laakerit ja tiivisteet. Koneella rullattu yhteensä ~300tkm, korilla ja muilla osilla nykysellään 'bout 170tkm. Auto ostettiin maalivikaisena; punainen maali haalistunut lähinnä oranssiksi, lakka hilseilee katosta ja vasemman takakyljen joku tampio maalannut eri sävyllä kuin muu kori on. Lisäksi vasemman puolen ovi on alunperin lähtiösin jostakin muusta pulkasta, eli on sekin eri sävyä. Tarkoitus olikin, että ruiskia ensiksi ylimaalaus, mutta yllättäen homma lykkääntynyt jokuseen kertaan. Nyt parin vuoden yhteiselon aikana autolle tehty kaikenlaista, lähinnä teknisiä säätämisiä, joita en nyt jälkikäteen lähde sen kummemmin kaivelemaan. Eli topiccia päivitellään lähinnä tästä hetkestä projektin edetessä etiä päin. Ja tosiaan, tällähetkellä projektin etenemisvauhti minimissään opiskelijabudgetin ja keikkaluontoisten töiden takia Kiitos ja anteeks. | |
|
| |
jiri
Viestien lukumäärä : 1729 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 22:46 | |
| vanteille jotain kiillotus/maalaus operaatioo ja pienemmät kumit? ja sit vähän lisää kenttään, ni on aika jeba. varmaan tolla koneella aika ripee kulkemaan? meinaatko koneelle jotain? | |
|
| |
TomVi
Viestien lukumäärä : 3391 Paikkakunta : Huittinen
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 22:49 | |
| Tollanen on jo orkkis 1.6 GTI:nä ihan hullu kulkeen, tolla koneella varmasti vielä villimpi. | |
|
| |
samupyh
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : Vääksy
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 22:56 | |
| Nätti pösö omaan silmään ei oikein noi hunajakennot sovi, speedlinet on ehkä kauneimmat vanteet mitä vakioautoissa on ollut. Onkos noi saksantuonnit yhtään paremmassa kunnossa kuin suomen, tuntuvat olevan täällä niin pirun ruosteisia... Itsellekin viel joskus on tollanen saatava uudestaan | |
|
| |
Laatueine
Viestien lukumäärä : 2327 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 23:00 | |
| Pugiks aika kehityskelposen näkönen, justiinsa hierot vanteita ja auton maalia hitusen ni tulee hyvä. Mitäs toi kippo painaa? | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 23:08 | |
| | |
|
| |
Laatueine
Viestien lukumäärä : 2327 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 23:09 | |
| Onkse niin saatanan kevyt? Voi morjes, saattaa liikahtaa... | |
|
| |
samupyh
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : Vääksy
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ti 30 Maalis 2010 - 23:12 | |
| - Green kirjoitti:
- ^alkaisko paino kasilla?
Oma pösö ilman takapenkkejä ja -sisustaa ja soitinta/muuta roinaa paino siin 870kg, ja mi16 swapilla pitäs päästä 0-100 siihen vähän alle seittemään sekunttiin Parastahan noissa pösöissä on just se paino, mutkatiellä hymy on korvasta toiseen.... | |
|
| |
Winnie
Viestien lukumäärä : 36 Paikkakunta : Kp0
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ke 31 Maalis 2010 - 14:59 | |
| - Laatueine kirjoitti:
- Pugiks aika kehityskelposen näkönen, justiinsa hierot vanteita ja auton maalia hitusen ni tulee hyvä. Mitäs toi kippo painaa?
Jepa, vanteet yritän saaha kesäks kuntoon, eli kiire tulee Maalia pintaan heti kun resurssit antaa sen verran myöten. Paino heittelee tosiaan 900kilon molemmilla puolilla, riippuen lähteistä. Itellä lukee otteessa 920, johon vissiinki laskettu tuo Mi16-motin ujo painolisäys. Anyways, kyllä se pistää hymyilyttäen kun tarjoilee sitä kenkää sille pedaalille. Alle 7s 0-100km/h sen saa kimpoomaan jos vaan löytyy tarpeeks tahmeeta tietä . Ja niin ku samupyh tuossa edellä sanoki, niin pienellä mutkaisella asfalttitiellä parhaimmillaan | |
|
| |
oli
Viestien lukumäärä : 756 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ke 31 Maalis 2010 - 16:44 | |
| Tästä tulee ihan vitun jepa kunhan saat maalattua ja vähän siistittyä. Vanteille myös joku kiva väri, lipit kiiltämään ja pienemmät kumit ja lähemmäs maata niin ai että... | |
|
| |
Winnie
Viestien lukumäärä : 36 Paikkakunta : Kp0
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ke 31 Maalis 2010 - 17:49 | |
| - samupyh kirjoitti:
- Nätti pösö omaan silmään ei oikein noi hunajakennot sovi, speedlinet on ehkä kauneimmat vanteet mitä vakioautoissa on ollut. Onkos noi saksantuonnit yhtään paremmassa kunnossa kuin suomen, tuntuvat olevan täällä niin pirun ruosteisia... Itsellekin viel joskus on tollanen saatava uudestaan
Juu, yhdet joutilaat speedlinetkin olis tallessa, mutta ovat sen verran huonossa kunnossa että saa nähä tuleeko niistä enää mitään. On nimittäin muutamat kanttarit hivotellu Nooh, ehkä talvivanteiksi mahdollisesti. Ainakin tämä yksilö on osoittautunu melko rustfree-koppaiseksi, tosin kori onkin -90 vuosimallia. Nehän paranteli näitten ruostesuojausta tuossa 80-luvun lopulla. E: Jahah, topicci siirtyny näköjänsä toiseen laariin | |
|
| |
kop-O-nen
Viestien lukumäärä : 1507 Paikkakunta : Jyväskylä Muut : Vuoden jännittäjä 2015
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Ke 31 Maalis 2010 - 19:42 | |
| Hyvältä vaikuttaa, enpä muista liikenteessä tätä nähneeni missään.. Tuuha rohkeesti jututtaa jos jossain näkyy tommonen tummanvärinen DelSlow kesällä! | |
|
| |
Winnie
Viestien lukumäärä : 36 Paikkakunta : Kp0
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 To 1 Huhti 2010 - 10:03 | |
| - kop-O-nen kirjoitti:
- Hyvältä vaikuttaa, enpä muista liikenteessä tätä nähneeni missään..
Tuuha rohkeesti jututtaa jos jossain näkyy tommonen tummanvärinen DelSlow kesällä! Tattista! Pitää tulla huuteleen jos satun spottaamaan Tosiaan, ei ole tullu liiemmin rompylärallia viskeltyä. Tälläkin hetkellä auto seisoo porukoitten luona syrjäkylällä odottaen säätöhommien alottamista. Tarkotus ois saaha nyt huhtikuun puolella taas ajuun. | |
|
| |
Winnie
Viestien lukumäärä : 36 Paikkakunta : Kp0
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Pe 16 Huhti 2010 - 14:24 | |
| Jepa ja taas menty vähän eteenpäin. Talven duunaamat hyppyrit ja kolot teillä teki nannaa etupään iskareille, oikeelta laukes kokonaan ja vasemmalla kans aika heikkoo. Nooh, vanhat tolpat muutenki, joten vaihtoon joutivatkin. Uusia tolppia hankkiessa mietin vielä tuota coilover-vaihtoehtoo, mutta nyt ei ollu saumaa laittaa käspää kiinni semmosiin, joten budjettiratkaisuna ajattelin hankkia FK:lta Sport Shock - sarjan tolpat. Olivat kuullemma lyhyemmät kuin vakiot, joten toiveissa oli, että olisi voinut slaissata vielä ainakin kiekkan nuista Eibachin jousista pois (vakiotolpilla meinas jo tulla ongelmia katsastuksessa jousen heiluessa ujosti kupeissa). No, olihan ne lyhemmät - sen saatanan sentin verran, joten jousen silpominen jäi nyt tällä kertaa ainakin katsastuksen jälkeisiin hommiin. Samalla herätin flektin eloon ja poistin lakkajämät vanteista. Auto siis jäi korkeuteen, joka lie mallia traktori. Voi olla että ajan myötä asettuu vähän matalammalle, mutta joka tapauksessa alemmas se on saatava. Rengastuksen ollessa 50/195 7" vanteelle kovin paljoa ei pysty edes tiputtamaan edestä. Taakse tarvitsisi mahdollisesti spacerit kun tahtoo jäädä kesärengastuskin kaaren sisään. Elikkä vielä ennen katsastusta täytyy vääntää se plug in - katalysaattori ja mahdollisesti rimpuilla nuo vanteet kuntoon. Hommia ei ainakaan helpota viikonlopputyöt+opiskelu, eikä sekään että auto majailee ~80km päässä. Romplaillaan kuitenkin aina kun on mahdollisuus. Kiitos ja anteeks. | |
|
| |
redi
Viestien lukumäärä : 502 Paikkakunta : Helsinki Muut : VAG CREW
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Pe 16 Huhti 2010 - 17:55 | |
| Oliskai sinne Coiloveritki saanu etupäähän Iha kiva pesoo kyl. | |
|
| |
Winnie
Viestien lukumäärä : 36 Paikkakunta : Kp0
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 Pe 16 Huhti 2010 - 20:00 | |
| - redi kirjoitti:
- Oliskai sinne Coiloveritki saanu etupäähän Iha kiva pesoo kyl.
Kyllä, on ne hommattava ni ei tartte vehkeillä nuitten normipakkojen kanssa. E: Nii ja takaahan madalletaan sitte vääntösauvalla, että sinne ei sen kummemmin edes tartte mitään. | |
|
| |
BlueLion
Viestien lukumäärä : 203 Paikkakunta : Tallilla/Kpo
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 La 17 Huhti 2010 - 12:59 | |
| Jaahas pösö on löytänyt tiensä lumikasasta projektin alle. Hyvä siitä tulee kun sen ylimaalaa. Btw. Kato ebaystä coileja 205:seen sieltä löytyy ok hintaista settiä. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Pezoo 2o5 | |
| |
|
| |
| Pezoo 2o5 | |
|