Elikkäs tuli tuollainen 3.0 24v pannulla oleva Opel Omega A -91 ostettua tuossa vuosi sitten suunnilleen. Tässä vähän juttua kyseisestä autosta.
Autoa tuli koulussa tutkittua ja hitsattua jonkin verran.. ruostetta nyt sattui olemaan melkeen jokapaikassa missä näissä vanhoissa ooppeleissa on tapana olla, esim helmat kokonaan vaihdettu ja lattiaa hitsailtu sieltä täältä
Takakaarien pyöristys oli aikoinaan teetetty jollain ammattilaisella mutta sisälokasuojat oli jätetty vakioksi joten "pyöristyksestä" oli vain ulkonäöllistä hyötyä. Sisälokasuojan reunan rälläköin irti ja hitsasin uudet palat sinne reunempaan joten nyt mahtuu leveämpi vanne myös pyörimään sielä.
Sain pohjat aikalailla valmiiksi jonkin aikaa sitten ja auto onkin nyt maalarilla joka viimeisteli pohjat ja vetää värin pintaan, pitäisi lähiaikoina saada auto kotiin.
Varusteita ja muuta palikkaa:
- 4x sähkölasit
- sähkökattoluukku
- Recaron musta sisusta ja puolinahka jakkarat
- vakio 3000 korisarja
- uusi tuulilasi
- takakaaret pyöristetty
- listat poistettu mutta "urat" jäljellä
- BBS Lemans kopiot 8x18 & 9x18
- uusi maali pinta, perus kiiltävän musta
Jotakin vikaakin on yllättäen:
- ABS valo palaa, en tiedä yhtään onko antureista vai yksikössä vika. Ehjät palikat löytyy kyllä varaosa autosta
- raidetangon vaihto
- sähkölaseissa jotain häikkää
Tulossa vielä kunnon tontitus, koska vanhat madallus jouset alkavat olemaan aika lopussa. Lasitkin tummennutan ammattilaisella kun on aikaa, putkistoa kans pitäisi suunnitella leimaamisen jälkeen.
Tuossa muutama kuva kyseisestä vehkeestä:
Seuraavakin projekti on jo hommattuna mikä aloitetaan kun omppu on ajokunnossa! Tässä jonkinlainen kuva siitä, ja tätä autoa ei museoida..
Ford Cortina 1.3 69vm. Ollut 30vuotta poissa ajosta, ensimmäiseltä omistajalta ja suht hyvässä kunnossakin vielä. Tekniikka tällä hetkellä täysin läpikäytynä ja melkein valmis.
Uusia kuvia ja juttua tulee kun auton saan maalarilta.