Kovasti tätä saittia selanneena ajattelin tuoda omankin autoni tänne esille. Tähän asti minulla on ollut parilla vag-konsernin sivuilla kertomukset autosta/ autoista joihin olen joskus jotain puuhaillut.
Ja pientä historiaa mistä ollaan aikoinaan liikenteeseen lähedetty:
Elettiin vuotta 2006. Vuotta aikaisemmin kortin saaneena, rahattomana opiskelijana tein kaikki vapaat töitä niskalimassa jotta saan ostettua oman ensimmäisen auton. Jo silloin silmissä kiilsi hiukka massasta poikkeava, ei perus corolla jolla tullaan kiertämään pikkukylän toria.
Nettiautosta löysin vm-88 punaisen kakkiksen jota liikutti huikea 1.8 kone.
Autolla ajettiin seuraava talvi ihan niine hyvineen, kunnes keväällä ajattelin tehdä sille jotain. Intti painoi kovasti niskaan ja yötäpäivää puuhaillessa autosta autosta tuli sitten tällainen:
-kawan candy green väri, Isot puskurit, 15"perus vanteet, sopiva madallus sekä muuta pientä hipleetä.
Kakkiksella ajettiin päälle vuosi tuossa kuosissa ja myytiin eteenpäin uuden auton tieltä.
Työmatka piteni huomattavasti ja tilalle löytyi -02 TDI passatti.
Mulle tullessa autossa ei ollut kuin -19" vanteet ja säädettävä alusta, Niin ja tietty listat oli sipaistu korin väriin.
Tämäkin auto täytyi "pilata" omanlaiseksi. Autoon laitettiin Riegeriä, lesteriä ja inProta sekä muuta pientä hipleetä.
Auto oli viitisen vuotta omistuksessani, vanteita oli 16"-19" alla brockista IA:n kromipuoliin.
Ja missä mennään nykyään:
Diesel-auton pitäminen ei enää tässä taloudessa ja pudonneilla kilsoilla kannattanut. Kaiken lisäksi farmarin tarve oli pakollinen.
Auto vaihtui joulun jälkeen 4koppaseen -05 farkku golffin, jonka koppaa liikuttaa huikee 1.6 bensa-kone.
Ajatuksena oli, et auto tullaan pitämään ajettavalla korkeudella ja vanteilla jossa kumia on ympärillä.
Autosta täytyi kuitenkin saada sellainen et sen tunnistaa omakseen kaupan parkkipaikalta.
Tässä 4kk aikana on autoon hommattu säädettävä alusta, vanteet+renkaat, tummennukset laseihin ja muuta pientä askartelua teippauksien sekä maalauksien merkeissä.
Enää puuttuu vain etuvaloista savukalvot. Muuten auto on valmis kesän rientoihin.
Paremmat kuvat farkusta tulee kunhan kesä on hiukka edennyt ja saa järkkäriä lainaan.
-sami