Moi vaan tällekkin foorumille, oon jo pidemmän aikaa lueskellu tätä foorumia ni ajattelin laittaa tosta omasta pulkasta pikkusen juttua. Katotaa minkälaisen vastaanoton se saa.
Viime kesänä työmaiden perässä piti alkaa käymään Lahesta pääkaupunkiseudulla duunissa ni tuli sitte hommattua tommonen Fabia RS. Ihan kiva kikotin ja liikkuuki ihan kivasti. Siis oikeesti käyttöauto, nyt tullu kilsoja viime kesäkuusta vajaa 50tkm.
Ostohetkellä ihan alkuperäis kunnossa, räpeltämätön laite. Ja korkee..
Mut eipä siinä menny montaakaan päivää ku tilattiin TA Technicsin säädettävä alusta sekä ostin tuohon vanteet, Artecin Turbo PZ 8/8,5x17
Ja sitte ooteltii et alusta saapuis ku ei kehtaa ensin laittaa vanteita ja sit vast ruuvata alustaa. Näiden muutoksien jälkeen näytti tältä. Etutolpat ruuvvattu ihan alas apujousien kans, takana riittää viel varoja. Ehkä pikkusen keuliva ilme.. Lisäks tuli keulaan laitettua toi Cupran lippa.
Mulla oli viime kesänä talonrakennusprojekti käynnissä ni skooda jäi tuohon kuosiin loppukesäks. Sillä vaan ajettiin ja huollettiin. Päästiin muuttaa uuteen kämppään alkuvuodesta ni pääs touhuumaa taas autojen kans.
Purin noi Artecit kahteen osaan, kehät oli kulahtanu ja toi vannehopee alko ärsyttää. Hyvin lähti pultit auki, yks katkes. Lahden Kansityö otti jämät pois ja laitto Helicoilin tilalle.
Olis himottanu hommata pikkusen leveemmät kehät, mut noi vanhat päätin kiillottaa. Noh, Repa sitte taiko noihin kehiin uuden kiillon, ja keskiöt vedettin uuteen väriin. Repa tilas mulle samalla uudet kultaset pultit kehille. Noi sitte laitettiin nippuun.
Mun mielestä ihan onnistunu värivalinta, sopii kivasti noiden kultasten pulttien kans. Toi skoodan keskitarra pitäis vaihtaa kirkkaan kultaseen kans.
Noille laitettiin sitte samat kumit takasin, ja ootettiin kevättä. Tarkotus oli samalla kun laitetaan kesäpyörät alle ni otetaan apujouset etutolpista hittoon. Noh, otettiin pikkusen taas jumppaa etutolppien kans ja saatiin ne apujouset pois mut viel jäi mun mielestä pikkusen liian korkeeks. Edessä ja takaa oli kuitenki vanteen reunan ja kaaren ero suht samoissa.
No siinä sitte ajeltiin vähän aikaa noin ja samalla ku vein kulmien säätöön KHK autoon ni kaverin kans napsastiin pohjaanlöyntikumeista viel puolet pois edestä, samalla tietysti ruuvattiin takaa alaspäin. Tossa laittelin vielä noihin etulamppuihin ja sumareihin himmeet kalvot päälle. Nyt mennää tällä korkeudella, ja se on mun mielestä ihan hyvällä korkeudella nyt.
Eteen mulla on tulossa viel leveempää lättyä ni saa tota vannetta pikkusen ulommas, samalla täytyy myös mankeloida kaaria edessä. Taakke laitan ohkasen lätyn kans vielä.
Oli viime viikonloppuna ylimäärästä aikaa ni laitoin taakke punaset kalvot valoihin ja niitten päälle viel tumman. Aattelin jos siitä tulis vähän tasapainosemman näkönen. Samalla otin pyyhkijän hittoo.
Nyt se siis näyttää tolta, tuolla rullataan Lahen ja Espoon Matinkylän väliä päivittäin.
Vielä pitäis siis laittaa ne lätyt väliin, ja maalipintaa täytys ehostaa. Talven jäljet näkyy keulassa, ja varsinki tuulilasissa. Keula on ihan karhee ja konepellissä ja tuulilasissa on kivistä ja nastoista tulleita jälkiä ihan riittävästi. En tiiä mitä sille keksis, ylimaalaus himottas mut raaskiiko, ens talvi sen pilaa kuitenki taas. Mut toisaalta ku ei toika mikää hyvä oo. Ja äänentoisto täs on ihan perseestä, siihenki on tulossa muutosta. Koitetaan neki tehä sillee siististi. Ei mitää amis lastulevyhirvitystä kontiin vaa siitejä asennuksia, kaapelointeja myöden. Ja etupääkin saa osansa tuosta. Touhutaa ku keritää, nytki viikonloppuna pitäis alkaa naputtaa vajaa 200 neliöö pihakiviä pihaan..
Jotain kommentteja tulee, ja kuvien laatu varmaan herättää hilpeyttä. Mulla ei parempaa kameraa oo ku toi Samsungin kännykkä..