test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Passat 32B ja muut toosat.

Siirry alas 
+36
JuhiZZ
antti_aamunen
redi
Green
comep
Neuni
kiMMMe
Wald
Krisuu`
zmuli
Jak3
Kimel
Miik4
EVT
MJF
TomVi
epk
motu
micke_
ändi
Eksu
60lf
Laatueine
jeQQ
TMA
miikam
Turbokisko
Basu
PIFu
eros
jiri
salmine
TIKU
Masq
mosse
ElektrikMekanik
40 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
KirjoittajaViesti
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 15:01

[Projektikuvia]

Perheessä oli aikoinaan -82 vuosimallin 1.6 turboton diesel, joka sittemmin lahotti pohjansa siihen kuntoon ettei isäntä viitsinyt ponnistella enää, vaan laittoi pirssin kiertoon. Ennen sitä kulkine kerkesi palvella yli 10 vuoden ajan. Autosta jäi vain haave omistaa joskus samanlainen, ainakin samaa korimallia oleva. Olin jo käytännössä heittänyt toiveeni kunnes...

Pääsi käymään tuossa viime viikonloppuna sellainen juttu että yli 10 vuotta vanha haaveeni toteutui ja sain takapuolen alle Passatin.

Kyseessä -85 aiemman mallin keulalla ja 1.8 koneella oleva kulkine joka vaikuttaisi olleen erittäin hyvällä pidolla. Värinä on Bronzegrau ja jotain pintapuolisia fiksailuja siihen on tehty, esim. takakaaret on vaihdettu, tosin työn jälki oli hiukan kehnoa.

Sisustassa ei parin ruuvinreiän lisäksi ollut mitään ylimääräistä, mitä nyt viimeisimmän omistajan jäljiltä vähän viikonloppujuominkien roiskeita ja jotain puusta tippunutta scheissea.

Auto tosin oli tiessä kiinni ja kyyti aika australialaismaista. Jousia oli napsittu sellaisella himolla ettei mitään rajaa. Taisi siellä reippaat kolme kiekkaa olla edessä. Kolmoskoppasesta golfista nakattiin sitten etujouset ja takaiskarit jousineen alle, perä tuli sopivalle korkeudelle mutta keula nousi ihan liikaa. silent Etuiskareita avattaessa sieltä löytyikin alkuperäiset sisuskalut jotka vaikuttivat varsin hyväkuntoisilta. Korvaavien iskarien puutteessa ja tulevan kouluviikon painaessa päälle, kokeiltiin sitten vaan pistää uutta öljyä ulos tulleiden tilalle. Epäilin kyllä mutta lisäämisen jälkeen alkoivat toimia ihan kunnollisesti. Tuskinpa tänä päivänä kukaan edes harkitsee moista. Saati sitten että iskaria saisi edes purettua ilman rälläkkää.

No siinäpä jotain aloittelutekstiä, ekaksi postaukseksi tää nyt yrittää olla jotenki ees vähä kiinnostusta herättävä.

Ajattelin tehdä tästä vähän tällaisen yleisen ketjun noille kulkineille, kun en ole näistä juttua nähnyt juuri muuta kuin saksan maalla.

Omasta laitteesta olisi tarkoitus hieroa hyvällä maulla asiallinen peltilehmä, joka kulkee järjen sallimissa rajoissa matalalla ja on viimeisen päälle kunnossa niin tekniikaltaan kuin pelleiltään. Mitään rottalookkia tai joulukuusta tästä ei taatusti tule. Ja muutenkin auton on säästyttävä siten että sen voi laittaa alkuperäiseksi ilman ponnisteluja.

No, sitten asiaa suunnitelmista. Alustan osalta vaihtoehtojahan on jonkin verran, kolmoskoppaisen golffin jouset kun tuntuvat sopivan, voisi ostaa golfin madallussarjan ja käyttää takaiskarit siitä. Toisaalta, halvemmallakin varmaan pääsee, sikäli jos tuo perä jää tuolle korkeudelle golfin vakio takaiskari/jousiyhdistelmällä. Siinä tapauksessa voisi napata GTS:n etuiskarit 32B:hen, ja pelkät golfin madallusjouset eteen... Miltäs tuo kuulostaisi? confused

Puslia ja sen sellasta pitäis tottakai myös laitella, tuohon ei taida mallikohtaisia uretaanihässäköitä löytyä, joten pitäisi selvitellä kokoja ja sopivuuksia joko tarvikemalleista tai sitten muiden merkkien puslista.

Sitten tuli mieleen nuo etuvaloumpiot... Kattelin saksanmaalta kakkosjetan projektioumpioita ja mielessä kävi että saattaisivat mennä. Mutta nuo kai on jonkin verran kapeammat mitä passatin umpio/sumari -paketti yhteensä, liekö korkeuskin hieman matalampi. Xenonit kuitenkin pitäisi keulalle saada, tottunut 3000K xenoneihin ex 35i:n keulalla ja mikään vähänkään sinertävä ei HID-rintamalla minun päätäni käännä saatikka löystä kukkaron nyörejä.

Niin, ja mainittakoon että opiskelijabudjetilla mennään.

Kuvia laitan kunhan saan nakattua kortilta koneeseen ja koneelta nettiin. Ja siinä välissä muoksittua ylimääräiset tunnisteet kuvista veks.


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Su 17 Helmi 2013 - 21:39, muokattu 6 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
mosse

mosse


Viestien lukumäärä : 1928
Paikkakunta : Joensuu

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 15:07

Minusta tämä topikki vaikuttaa ihan oman auton esittelyltä(/haaveilulta) eikä yleiseltä keskustelulta noista passateista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Masq

Masq


Viestien lukumäärä : 1174
Paikkakunta : 03

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 15:50

Siirretty ehkä hiukan parempaan osioon Question
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.masq.1g.fi/kuvat
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 16:24

No, tekstiähän tosson romaanin verran. Tosin vähän ankeaksi ois jääny jos en ois autostani kirjottanu. Yleiseen lähinnä sen takia että kaipailisin vinkkejä ja apuja löytääkseni osaa tuohon.

Eli, Jetan umpiot. Käykääpä joku ottamassa niistä mitat. Eli yläreuna-leveys, alareuna-leveys ja korkeus sekä asennussyvyys. Sais vähä ajatusta et onko sinne päinkään.

EDIT: Paskat yliviivattu


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm To 29 Joulu 2011 - 1:02, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
TIKU
Wingman
TIKU


Viestien lukumäärä : 1482
Paikkakunta : Tku
Muut : M-B S205

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 16:53

unohda sellaset prjojektorit! rumempia umpioita saa hakea Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.tiku.kuvat.fi
salmine
Wingman
salmine


Viestien lukumäärä : 1361
Paikkakunta : Hämeenlinna

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 19:39

toi alusta on aika hanurista noissa ainakin..kaveri rakenteli omaansa etupään ite. nyt on säätövaraa joku 120mm Very Happy ja tuli loppupeleis melko halvaks..kakkiksen ja ykkiksen takatolpat passaa ainakin..venton tolpat oli kuulemma liian pitkät, tosin en oo tää ko kapistus on tarkotus lyödä mahd. kenttään niin voi johtua siitä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://miikasalminen.kuvat.fi
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 22:48

TIKU kirjoitti:
unohda sellaset prjojektorit! rumempia umpioita saa hakea Laughing

Aijaa.

EDIT: Paskat yliviivattu


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm To 29 Joulu 2011 - 1:02, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
jiri

jiri


Viestien lukumäärä : 1729
Paikkakunta : Turku

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 22:54

kyllä! unohda!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://s816.photobucket.com/home/jirifriman
eros

eros


Viestien lukumäärä : 2561
Paikkakunta : Hellsinki
Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 23:00

kauheeta paskaa noi valot...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.saka.fi
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 23:27

Tuleepa kovaa kommenttia. Nuohan siis on Dectanen tekeleet.

No mitäs sitte? Tuplat kirkasoptiikkaiset golfin pyörylät rinnakkain ja keltaset xenonit sisään?


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm To 2 Syys 2010 - 23:31, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
eros

eros


Viestien lukumäärä : 2561
Paikkakunta : Hellsinki
Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 23:31

Mites olis sellainen jännä ratkaisu kun vakiovalot? Vois toimia yllättävän hyvin, tai westykeula jos haluut jotain erilaista.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.saka.fi
PIFu




Viestien lukumäärä : 1265

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 23:38

ElektrikMekanik kirjoitti:
TIKU kirjoitti:
unohda sellaset prjojektorit! rumempia umpioita saa hakea Laughing

Aijaa.
Passat 32B ja muut toosat. 32b-Jettaprojektioumpiot

itellä oli vanhassa amisjettassa tommoset ja mitään muuta en katunu nii paljon ku tommosten valojen laittamista.. oli ihan vehkeestä..
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 2 Syys 2010 - 23:40

Mites ku tykkään nähdä eteenikin... Ja ainakin alustavan vaikutelman perusteella valokeila alkuperäisissä on todella kapea, eikä philipsin h4 visionplussat vaikuttanu niissä kovinkaan kirkkailta. Kolmosgolffissa kyseiset polttimot oli kyllä ihan siedettävät.

Meinaakkos että quantumin valot nakkais keulalle? Sekin kyllä käyny mielessä, ehkäpä vois tyytyä joihonki kantti x vähemmän kantti tarvikelyhtyihin. Mutta ei nuo quantumin vilkut kyl säväytä yhtään. Niiden paikalle jos väkertäis jotain omavalmistesumaria... ja säästäis alkuperäset puskurivilkut.

EDIT: pifu olikos nuo sitten kuin täydellistä scheissea? Kadut Jetan ulkonäön raiskaamista noilla vai sitä ettei niillä nähny/tehny mitään?
Takaisin alkuun Siirry alas
PIFu




Viestien lukumäärä : 1265

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyPe 3 Syys 2010 - 0:11

ElektrikMekanik kirjoitti:
EDIT: pifu olikos nuo sitten kuin täydellistä scheissea? Kadut Jetan ulkonäön raiskaamista noilla vai sitä ettei niillä nähny/tehny mitään?

kyl väittäisin et jos uude alkuperäis-umpiot oisin ostanu ni varmaan olis saman verran nähny.. vitus seenonia ni näkee ainaki..
E: ja niin kaun koska ne oli niin uskomattoman rumat ettei mitään rajaa..
Takaisin alkuun Siirry alas
Basu




Viestien lukumäärä : 281
Paikkakunta : Uusimaa

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyPe 3 Syys 2010 - 9:49

PIFu kirjoitti:
kyl väittäisin et jos uude alkuperäis-umpiot oisin ostanu ni varmaan olis saman verran nähny.. vitus seenonia ni näkee ainaki..
Plus että aiheen aloittanut voisi mitata valoille tulevat jännitteet yms. ja putsaa hapettumat pois.
Takaisin alkuun Siirry alas
Turbokisko




Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Kalajoki

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyPe 3 Syys 2010 - 10:48

Basu kirjoitti:
PIFu kirjoitti:
kyl väittäisin et jos uude alkuperäis-umpiot oisin ostanu ni varmaan olis saman verran nähny.. vitus seenonia ni näkee ainaki..
Plus että aiheen aloittanut voisi mitata valoille tulevat jännitteet yms. ja putsaa hapettumat pois.

Valojen releytyskin vois auttaa. Vein ne venton jouset teille...
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyPe 3 Syys 2010 - 22:11

Otin etupuskurin irti ja annoin vähän kuumailmapuhallinta sille. Vielä pitää kokeilla hieroa sitä tommosella Turtle Waxin nanoihmepuskurikuminhoitomössöllä.

Nyt on tässä vilkut työn alla, toinen vilkun umpio oli ottanu ja haljennu, jonka jälkeen joku vanhan kansan mies oli ruutannu tonne keulaan ilmeisesti tervaa. Oli sit menny sinne vilkun sisään. Ksyleenillä putsailin noita laseja ja umpioita, pitäis hammasharja uhrata tohon et sais paremmin puhtaaks. Liimailin Permatexin muovihitsaus -tökötillä ton umpion kasaan ja puhistelin noita metallisisuskaluja. Toisen puolen abikoliitin jäi käteen, pitää siihen uus väkertää. Ja ei, en osta uusia abikoliittimiä jos niitä löytyy jostain johdon päästä. Siitä sana väkerrys. Suspect

EDIT: Kuvat takas näkyviin

Tässä puskurit ennen
Passat 32B ja muut toosat. Kylki
Ja tässä käsittelyn jälkeen (huonossa valossa)
Passat 32B ja muut toosat. Etuviisto


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm To 6 Tammi 2011 - 14:33, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
miikam

miikam


Viestien lukumäärä : 589
Paikkakunta : Kotka
Muut : Volkkareita, kakspyöräsiä moottorilla ja ilman.

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyPe 3 Syys 2010 - 22:19

ElektrikMekanik kirjoitti:
...Ja ei, en osta uusia abikoliittimiä jos niitä löytyy jostain johdon päästä. Siitä sana väkerrys. Suspect

Muista se sammutin ku ajelet Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyLa 4 Syys 2010 - 2:52

No. Oon mää elektroniikka-asentaja ja huudan aina kaikille muille niiden asennuksista joten eiköhän tuo kohta ainakin ole hoidossa. Kyllä itteä hirvitti joskus vuosia sitte ne kaverien poppivehjesähellykset.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptySu 5 Syys 2010 - 0:09

No niin, reletystä suositeltiin jo aika monelta taholta. Mittailin ja eihän tuo antanu käynnissäkään ku 11.7x volttia valoille ja akulla jännitteet sielä 13.8 tienoilla. Ei xenonit lähteny edes H4:sten liittimistä päälle, mittari kiinni ja testiä niin ku pisti Ballastin johdon kiinni niin jännite tippu johonki alle 9 volttiin! Liekö noilla saa ees relettä naksumaan 👅

Akku vaikuttas vähä väsyneeltä. Tosin täytyy ihmetellä miten on voinu säilyä akunkengät noin hyvässä hapessa, tai pikemminki päinvastoin ku ei hapettumaa löydy ollenkaan. Mut jännitteet tuntuis tippuvan ku vähän aikaa seisoo.

Nakkasin tonne puskurin alle tommoset sikarumat SAW merkkiset sumarit jostain vuosien takaa. Olivatpahan avaamattomassa paketissaan. Hieroin H1 keltaset xenonit sisuksiin. "Lanka" ei kyl tullu sinnepäinkään kohdalleen mutta mitäpä tuosta. Kiinnityksen sain tehtyä ilman reikiä. Puskurin sisällä oli valmiina just sopivassa kohtaa reiät. Pistin sitte M8 kierretangolla ja neljällä mutterilla, tulee kiinnikeet just puskurin alareunaa vasten.

Vaikutti vaan että nuo taitaa olla paremmat lisäpitkinä, sen verta irtos hajavaloa. Ja oli noissa hemmetin leveä ja suht matala kuvio. Aika passelit lisäpitkiks. Pitää viel miettiä ja kattella et miten noita laittelis. Vaan eipä tuo keltanen kyl ota silmään vaikka vähän paistaaki. Kävi mielessä että pistäis noihin tyhjiin umpioihin keltaset polttimot sisään tai sit ledit... (varmaan kirosana tällä palstalla) Vois sit ajella nuo sumarit plus keltaset "parkit" päällä.

Kävis huomenna hakemassa toisen releen noille ajovaloille ja piuhaa. Ei viittis millään kajaripiuhalla alkaa veteleen ku on niin saatanan sopimattoman väristä tonne konetilaan. Mustaa ja punasta vois nakella sinne.

Jumaliste vaan että tuo keula on ku kaverin korotetussa Pajerossa. Väliaikaisesti vois vaikka napsia noista ylimääräsistä Venton etujousista vähän pois ja kokeilla miltä se niillä vaikuttaa.

EDIT: Löyty aika pirun laaja 32B kuvagalleria.
Exclamation Varoitus: sisältää myös todella hävyttömästi raiskattuja pasuunoita.

http://www.passat32b.hu/galeria/index.php

Tai sitte enkuks


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm To 6 Tammi 2011 - 14:35, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
TMA
Wingman
TMA


Viestien lukumäärä : 2739
Paikkakunta : 03

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptySu 5 Syys 2010 - 5:20

Vois sit ajella nuo sumarit plus keltaset "parkit" päällä.[/url][/quote]

Mä oon ihan et whoooot? Saisko koko kuvaa projektista ja ihan real suunitelmat nyt käteen. Oon kännissä, solmussa, sekaisin, mutt meinaatko nyt ensinnäkin ajella sumarit ja parkit päällä? Niin ja toiseks, laittaa xenonit kusioptiikka/rihla/paska umpioihin? Ei. Häikäsee kaikki ja on tyhmän näköinen. Haluan kuvia ja materiaalia. Fo real.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://instagram.com/taneli_a
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyMa 6 Syys 2010 - 18:48

Tämän hetkinen keula.

Passat 32B ja muut toosat. Keula

Ai että korkia? affraid


EDIT:
http://www.passat32b.hu/galeria/gal/otajtos/5ajtos130.jpg
Linkin kuvassa on kyllä omaan silmään todella sopivaa tyyliä. Iso etupuskuri vaan vähän nakertaa kokonaisuutta...


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm To 6 Tammi 2011 - 14:36, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyMa 27 Syys 2010 - 22:35

Mikähän paikka on menossa kun etupäästä kuuluu ulvomista aina vedon ollessa päällä. Heti kun kaasun nostaa, ulvonta loppuu. Vaihtelee nopeuden mukaan, ehkä pahin vitosella tommosessa kuuden kympin vauhdissa. Vaihdelootasta joku laakeri? Pyörän laakereissaki on varmaan sanomista kun sieltäkin kuului jonkunmoista ääntä, en nyt muista yhtäkkiä että kumpaan suuntaan kaarreajossa kuului, mutta kuitenkin.

Vaihdoin alle kolmosgolffin kesärenkaat alkuperäsillä vanteilla, oli niin jumalattoman (mutkalla/epätasapainossa/molempia?) nuo mitkä mukana tuli ja tuossa kuvassa alla on. Muutenhan noilla kyl ajelis.

Takaiskarit menee kyl heti vaihtoon kunhan budjetti antaa periksi. Ajattelin saksanmaalta laittaa jotku kolmosgolffin sportti-iskarit taakse ja TA-Technixin sportti etuiskarit, ihan 32B:hen. Eipä ole laadusta takeita, ainakaan hintansa puolesta. Mutta taisi noita Completoksellaki olla johonki 50-70€ per pari. Vaikuttais nuo golfin takaiskarit menevän liian läjään ku on niin saakelin kovan olonen tuo perä. Plus toinen iskari paskana niin melkonen kiikkutuoli.

Vannepuoleen, kotosalla ois ex-passatista jääneet TSW:n viispuolaiset, prikulleen samanlainen vanne seisoo CRC vannepesu -purkin kyljessä. Jotain väriä ne kyl kaipais. Tosin taitais olla aika pliisun näköset tohon. Mut komiammat kuitenki mitä 13" vakiopellit. Jotku suht kapeet renkaat vaan noihin, tietenki ensin pitää selvittää että onko ne kierot. Ja jostain pitää keskisovitteet löytää/sorvata. Niitä ei tullut auton/vanteiden mukana 👅 Sekin selittää miksi nuo vanteet tuntu niin hemmetin epämääräsiltä.

Etuloksuista rappasin pahimmat ruostepaikat ja ensihätään mastonin pohjamaalia (käläkälä) päälle. Kiire painaa ja auton kimppuun ei viikolla pääse. Tohtiiko sitä mömmöä käyttää joka tekee ruosteen kanssa jonkin sortin kemiallisen yhdisteen, joka pysäyttää ruostumisen ja toimii samalla pohjamaalina? Halpa-Hallista kattelin moista, oli joku saksalainen merkki.
Takaisin alkuun Siirry alas
jeQQ

jeQQ


Viestien lukumäärä : 1241
Paikkakunta : Hki

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyMa 27 Syys 2010 - 22:38

Tsekkaa lootan ölpat. Jos laakerit rikki, niin yleensä nostamalla renkaan ilmaanja pitämällä jousesta kiinni voi jousen värinästä tuntea, onko laakeri rikki. Toisaalta omat rikki olleet laakerit ovat yleensä pitäneet mekkalaa, jota ei kyllä voinut sietää.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptySu 3 Loka 2010 - 15:04

Laatikon öljyt on vaihdettu jo aiemmin. Entiset oli lähinnä ruskeaa vaahtoa... Laitoin Mobilin VS 200:set tilalle.

Jostain kohtaa tuo nyt vuotaa, ei tarvitse olla edes kummoinen sade niin jo on apparin puolella vettä. Sama laulu sekä etu- että takapenkillä. Pitää alkaa selvittelemään että mistä se kusee vedet sisään. Vaihdevivun etupuolella oleva läpivienti oli vähän huonosti paikallaan, mutta eihän nyt vesisade sieltä sisään tule. Pitää varmaan alkaa vaihtamaan myös nuo vaimennushuovat johonkin paremmin autoon sopivaan materiaaliin, mukavasti imee kosteudet tommonen huopa.

EDIT: korjailua ja lisäystä

EDIT2: Niin, saksasta lähti tilaukseen kolmosgolfin lyhennetyt takatolpat mallia RS Cup Contakt, säädettävällä jousilautasella. TÜV:sta tuskin tietoakaan. Lisäksi löytyi erittäin edukkaasti uudet(!) Hellan sumariumpiot mallia tyhjä. Nytpähän voi sitten suunnitella jotain ylimääräistä valontuottolaitetta noihin vanhoihin, jos sille päälle sattuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyKe 5 Tammi 2011 - 22:42

Vähän päivitystä.

-Apparin ovi edelleen käsittelyssä. Hieman vasaraa vielä kaipailis, sitten pohjat+maalaus. Budjetilla kun mennään niin pitäisi pärjätä PPG:n spraylla plus päälle Mastonin (kirosana?) Clearcoat.
-Pohjalevyn sivusaumojen alta löyty ruosteita, vanhat tiivisteliimat pois tieltä ja noveroxia päälle.
-Sisusta melkolailla purettuna
-Uudet alkuperäset sumarumpiot (tyhjät)
-H4 4300K xenonit liikkuvaa mallia (peitelevy vaatii hifistelyä jossain vaiheessa)
-Sisätilan polttimot uusittu
-TA-technixin takaiskarit säädettävällä lautasella
-Kuskin jalkatila vaatii yhden paikan.

Hankittuna
-Vanteet à la RH, 7Jx15 ET25
-PU puslat alatukivarsiin (tulossa)

Hankittavaa
-Pyöränlaakerit eteen
-Puslat etukelkkaan ja kallistuksenvakaajaan
-Etuiskarit
-Ylätukilaakerit
-Kumit vanteille 175/55R15(?)

Hinkattavaa
-Kaikki

Kummasti hommat helpottu kun pukki toi matalan mallisen hallitunkin ja muiden lahjojen vaihtohommissa hain parit pukit auton alle.

V*tuttaa kun on niin iso halli ettei sitä saa edes lämpiämään. Ei 8,5Kw sähköpuhallin juuri lämmitä. Ja mittari pyörii. Koolla on väliä joo...
Takaisin alkuun Siirry alas
Laatueine




Viestien lukumäärä : 2327
Paikkakunta : Turku

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyKe 5 Tammi 2011 - 23:17

tl;dr.

voisit edes yrittää laittaa kuvia.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://qwerty.arkku.net
60lf

60lf


Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : JoenZOO

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyKe 5 Tammi 2011 - 23:38

Jännä sinänsä kun ilmeisesti tuo avatar on sinun autosta mutta et tänne foorumille saa mitään kuvia?
Erillainen projekti joka tapauksessa ja hieno että jaksat vanhusta värkkäillä Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 6 Tammi 2011 - 0:50

Myönnän, en ole koskaan ollu kovin hyvä dokumentoinnissa. Yleensä keskittyy liikaa avainten pitelemiseen ja kamera pukkaa aina unohtuun. Mukavampi ottaa niitä kuvia sillon ku vehkeet on "edustuskunnossa". Mutta kävin nyt nappaamassa jotain remppakuvia tuolta tallista

Siel on etupäästä iskaria irti, keula pukkien päällä.
Takasivulasit otin irti kun tiivisteiden alareunoissa oli sisäpuolella omituista "töhkää" ja halusin selvittää, onko alla kosteusvaurioita. Onneksi ei ollu. Sivulaseja vähän hinkkasin tuossa toissailtana, piti vanhoja tarrojen jämiä putsailla. Aika naarmuilla tuossa lasit on. Jospa niitäkin jossain vaiheessa myllyttää yrittäis. Ei vaan taida olla sekään homma sieltä helpoimmasta päästä jos hyvää jälkeä haluaa.

[OT] On tuo kamerakin vaan semmonen susi että ylivalottaa armotta kaikki salamalla otetut kuvat ja muutenkaan tuolla ei meinaa valoisuutta saada millään kohalleen. Värilämpötilaki menee lähes aina v*tulleen. Sen lisäksi viel akkuki loppu äsken vaikka sen latasin pari päivää sitten. Niin ja kun kuvia siirtää koneelle niin turhia kuvia ei voi poistaa kortilta tässä vaiheessa. Mad

Tähän vielä lisäämme sellaisen kivan faktan että tallin valaistus on vuosimallia 80 jotain, eli ruhtinaalliset neljä 120 senttistä loisteputkea katossa siellä metrien korkeudessa niin ei paljo naurata. Kunnolliset työvalot loistaa kans poissaolollaan. Luotan hommissa pääsääntöisesti 3W lediotsalamppuun... Ainiin, ja niitä katon putkia ei ole rakentamisen jälkeen vaihdettu. scratch

Niin ja nettikin on ollu tosissaan yhteystyöhaluinen koko päivän. Alkaa kiehuttaan. Eikä Kärkkäisen varikolta kukaan vastaa puhelimeen. Pitäis ne laakerit saada tilattua. bounce Hajottaaa [/OT]

Mitäs tässä vielä. Hirveesti tekstiä eikä yhtään kuvaa. Eihän se näin toimi ei. Mutta sepostetaanpa vielä autolle asetetut tavoitteet:

-Asiallisen korkuinen, ei liian matala.
-Renkaat kaarien mukaisesti, venytystä oman maun mukaan
-Taipuu mahdollisuuksien mukaan jopa mutkiin
-Tekniikka vakio 90 hepoa, liikuttaa tarpeeksi kevyttä koria.
-Kaikki ruosteet veks (aikataulu mallia venyvä)
-Alkuperäinen väri, jonka myllytykset, vahaukset ja kiillotukset pesukinnas.comista napattujen oppien mukaisesti
-Sisusta hyvään orkkiskuntoon, mahdollisesti pieniä yksityiskohtia uusitaan

Uskaltaisin vakavalla naamalla väittää että tämä aihio on yksi Suomen parhaiten säilyneistä. Ainakin jos puhutaan +220tkm ajetuista pre-facelift malleista.

Päivitän tähän niitä kuvia heti jos vaan saan netin toimiin ja upattua ne.

Kiitos ja kumarrus. Pitäsköhän alkaa poliitikoksi ku puhetta riittää mut mitään ei tapahu, prkl.

EDIT: Ihmettelin et mihin ne kuvat on kadonnu. Muistinkin juuri että linkit kuviin on kai rikki koska järjestelin nettialbumia uusiksi. Hoidetaan kun saadaan netti pelittään. Nyt data liikkuu n. 0-5 Kt/s :face:
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. EmptyTo 6 Tammi 2011 - 15:26



Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm To 6 Tammi 2011 - 19:51, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Passat 32B ja muut toosat. Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Passat 32B ja muut toosat.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 6Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: