test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Passat 32B ja muut toosat.

Siirry alas 
+36
JuhiZZ
antti_aamunen
redi
Green
comep
Neuni
kiMMMe
Wald
Krisuu`
zmuli
Jak3
Kimel
Miik4
EVT
MJF
TomVi
epk
motu
micke_
ändi
Eksu
60lf
Laatueine
jeQQ
TMA
miikam
Turbokisko
Basu
PIFu
eros
jiri
salmine
TIKU
Masq
mosse
ElektrikMekanik
40 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
KirjoittajaViesti
Eksu

Eksu


Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Jokela
Muut : Astra K

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyTo 6 Tammi 2011 - 18:18

Ihan asiallinen projekti, värikin on varsin hieno. Miten meinasit toteuttaa keulan madalluksen, rakenteletko coilit tms?
Ei noita pre-faceliftejä ole enää liikaa liikenteessä, joten kiva nähdä että näitäkin joku rakentelee.
Itse ajelin facelift GT-farkulla viime talvena ja se oli varsin mukava käyttöpeli. 5-kone olisi juuri passeli tuohon, kannatta harkita tekniikan vaihtoa Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyTo 6 Tammi 2011 - 19:50

Kiitoksia kehuista, väri tosiaan taitaa olla passattien parasta antia, LA8Y Bronzegrau met.

AAZ saattaa vielä jossain vaiheessa löytää tiensä pellin alle. Mutta se on sitten joskus jos dieselöityminen tulee taloudellisesti mielekkääksi.

Tässä vaiheessa keulafahrwerkin osalta suunnitelma kallistuu budjetin varassa TA-technixin etupään sportti patruunoihin ja Venton katkaistuihin jousiin, joita pitää mittailla ennen rälläkän ottamista kouraan.

Etupään tiputus toteutetaan jahka saan pyörän laakerit ja puslat hommattua. Gäppiä on edessä ihan karmivasti, jotain 8-12 senttiä. En tiedä saiskohan teetettyä ihan laillisia säädettäviä etutolppia muuten kuin KW:llä, joilla hinta nousee Neutral -lukemiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
60lf

60lf


Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : JoenZOO

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyTo 6 Tammi 2011 - 20:58

Väri on kyllä todella maukas ja vähillä ruostehommilla pääset jos tuossa on kaikki affraid
Tsemppiä! ❤
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyPe 7 Tammi 2011 - 9:54

Ruosteiden korjailua seuraavanlaisesti...

Molemmat etukaaret pitää maalata uusiksi.
Kuskin etulokarin takempi alaosa vaatii palan uutta peltiä.
Kaikkien ovien alareunat pitää puhdistaa ja luultavasti parin oven nurkkiin pitää kehittää uutta peltiä.
Kynnyksien pienet maali/ruosteviat.
Kuskin jalkatilan reikä tukkoon.
Tuulilasin alareunassa pari pientä reikää tiivisteen alla piilossa.

Jostain syystä tuo koriliima tuntuu tykkäävän ruosteesta kovasti. Apparin oven takaosan pokkaus/taite piti käyttää sivulistaan asti auki kun oli ruoste löytänyt sinne väliin.

Mitä näitä on Saksastakin katellu niin siellä taitaa tiesuola tehdä tehtävänsä, parissa projektissa takakontin iskaritolppien ympärys on ollu täysin haperoa.

Edittiä: Vein tänään vanteen suoristettavaksi, kädet ristiin etteivät pasko etupuolen pintaa. FAG:in laakerit jäi myös käteen.

Edit 2: Eilisen illan/yön aikana irrottelin myös apparin etutolpan ja irrotin pyöränlaakerin kuskin tolpasta. Iski siinä ajatus tehdä isompi jarrukilpi ja maalata se jollain sellaisella värillä että vilkuttelee vanteen puolien takaa. Toisarvoinen juttu mutta katotaan mitä saa aikaseksi. Toiselle puolelle leikkasin jo pellistä 32 senttisen rinkulan.

Totesin myös että Golfissa oli samat jarrukomponentit. Nappasin jarrupalat ja levyt siitä. Oli päässy ruoste iskemään aika ilkeästi niihin. Pitää hieroa ruosteet levyistä ja paloista. Golfin levyillä ja paloilla ei kertty ajaa juurikaan yli tuhatta kilometriä. Passatin levyissä on selvää kulumaa ja palatkin on aika kuluneet, joten vaihdetaan kun "ilmaiseksi" saa.

Otin myös yhden vanteen taas käsittelyyn. Tällä kertaa pintamaalit lähti perinteiseen tapaan mattopuukon terällä. Joku ihme fetissi noihin mattopuukon teriin, joka paikassa tulee käytettyä, ei sentään parranajossa. Helposti lähti alkuperäiseen lakkaan asti tolla tavalla. Naama ja kädet tosin oli ihan täynnä vanhan maalin hitusia. Sen jälkeen Solmasterin MP maalinpoistoa pintaan, sillä lähti suurin osa.

Vielä pitää vaihtaa ainakin etukelkan puslat. Himottaisi puhdistaa nuo alustakomponentit perusteellisesti mutta jätetään vielä toistaiseksi, pakkanen rajottaa eikä juoksevaa vettä ole tallissa saati painepesurin käyttömahdollisuutta talvella.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyTi 18 Tammi 2011 - 4:01

PU puslat tuotiin maanantaina just sopivasti ennen kouluun lähtöä. Sellanen keissi että noihin pitää jossain varmaan teettää uudet holkit ellei sitten vedä apurunkoon isompia reikiä. Koskapa mitä ilmeisimmin alkuperäset reiät on 10mm pultille. Nää on tietenki suunniteltu jämerämmiksi ja näissä on M12 pultit/holkit. Ainakin tuoteselosteessa mainittiin reikien poraamisesta isommiksi.

Ei ollu mielestäni pahan hintaset, 68 ekee posteineen. Ei enää löytyny ku punasia. En sitte tiiä mikä taika noissa väreissä on, mustat otin itelle.

Etuiskarit pitäis olla kovaa vauhtia tulossa ennen viikonloppua. Sitten ois hommana laittaa etupää ajokuntoon, puslia en vielä laita. Pitää hommata pari muutakin puslaa, kelkan etu ja takapäässä näkyy pultin päästä melko pätkä. Kallistuksenvaimentimen kumit on kans kokenu kovia.

Oven pohjia pitää myös yrittää keretä alottelemaan. Onneks on pitempi viikonloppu.

EDIT: Seuraavat kuvat tulee pienemmällä resolla et viittii laittaa suoraan. Jotain 1 Mpix kokosia...
Kokeilin thumbnaileja lisäillä väliin mut näytti niin karmivalta linkkeineen että jätin koko paskan.


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Ke 19 Tammi 2011 - 1:36, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
ändi

ändi


Viestien lukumäärä : 339

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyTi 18 Tammi 2011 - 10:07

Pakko sanoo että olis 100x mukavampi kattella tätäkin topiccia kun laittaisit kuvat suoraan tähän, eikä linkkeinä. Ei niitä vaan jaksa avata kaikkia sataa eri linkkiä ja arvuutella että mikä teksti kuulu mihinkin kuvaan. Muuten kyllä ihan asiallista tekstiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 15:17

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 VW32BW-BIG1

Tän näköset muovikilluttimet lähti tulemaan. Kauan aikaa noitakin on kateltu vaan hinta on syöny miestä siinä määrin ettei järki oo antanu periksi maksaa kirkkaista muoveista kuutta kymppiä. Tummiakin ois ollu mutta niistä nyt ei ole mitään järkeä maksaa niin kauan ku tummennusspreitä saa kaupasta. Hinnasta oli siis seivästetty puolet pois niin eivät varmaan kauaa varastossa loju.

Saapahan sitten aika freesiä ilmettä auton keulaan kun on uudet muovit. Eikä alkuperäset ajovaloumpiotkaan ole ollenkaan himmenneet, mitä nyt vähän kiveniskemiä. Tosin vilkkujen umpiot vaatii hieromista.

Vanteenkin saivat oiottua, siitä en tainnut mainitakaan. Perjantaina selviää, millaista jälkeä ovat saaneet Autiolla aikaseksi. Pikkusen olivat reunustakin sorvanneet.

Mitäs mieltä sivuvilkuista, savutetut vai kirkkaat? Alkuperäset on vähä heikolla hapella jo.
Takaisin alkuun Siirry alas
Eksu

Eksu


Viestien lukumäärä : 49
Paikkakunta : Jokela
Muut : Astra K

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 17:59

ElektrikMekanik kirjoitti:
Mitäs mieltä sivuvilkuista, savutetut vai kirkkaat? Alkuperäset on vähä heikolla hapella jo.
Eikös kirkkaat sopisi noiden etuvilkkujen kaveriksi? Tosin jos auto on -85 niin ei kai siinä tarttis olla sivuvilkkuja laisinkaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
micke_




Viestien lukumäärä : 1087
Paikkakunta : Siuntio
Muut :



Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 18:01

Eksu kirjoitti:
Tosin jos auto on -85 niin ei kai siinä tarttis olla sivuvilkkuja laisinkaan?
Tarvii.
Takaisin alkuun Siirry alas
motu




Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Lohja
Muut : jalat

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 18:12

micke_ kirjoitti:
Eksu kirjoitti:
Tosin jos auto on -85 niin ei kai siinä tarttis olla sivuvilkkuja laisinkaan?
Tarvii.

Meikäläisen -85 kakkiksessa lukee ainakin papereissa, että on niin vanha ettei tarvitse sivuvilkkuja.
Takaisin alkuun Siirry alas
epk
Wingman
epk


Viestien lukumäärä : 3568
Paikkakunta : 02

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 18:14

no koskee ainakin sen aikaisia suomi autoja jossa tuo maininta, jos nyt tuot auton joka on -85 (tai rekisteröit uudellaan tsjp) siihen pitää laittaa sivuvilkut.
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi


Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Huittinen

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 18:36

epk kirjoitti:
no koskee ainakin sen aikaisia suomi autoja jossa tuo maininta, jos nyt tuot auton joka on -85 (tai rekisteröit uudellaan tsjp) siihen pitää laittaa sivuvilkut.

Fuuk pitääkö mun laittaa ykköseen sivuvilkut? Se on -82 ja poistettu aikanaan rekisteristä.

Tän editymistä seuraan kyllä, hieno kampe tulossa!
Takaisin alkuun Siirry alas
MJF




Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Oulainen

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 19:04

Ei tartte ku -85 on ensimmäinen missä pitää olla.

Meinaatkos muuta alustapuolelle? Tossa olis ihan jouten 80 quattron tukivarret ja paksumpi vakaaja Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 21:05

Alunperin tässä sivuvilkut on niin en minä niitä poistamaan ala.

Vaihtoehtoja mitä kattelin:

Huurrettu lasi kromisella(?) sisustalla
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 191949117K-S

Kirkas lasi kromisisustalla
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 3608

Tuosson nyt vähä oem vs. aftermarket -asettelu. Tylsähkön näkönen tuo ylempi mutta hyppiikö sitten alempi taas silmille. Ainaki pitää puunata tosissaan muu auto että kehtais alemmat laittaa paikalleen.

MJF kirjoitti:
Tossa olis ihan jouten 80 quattron tukivarret ja paksumpi vakaaja
Tänään just kattelinki noita vakaajia, se vois kiinnostaa. Mitäs noista tukivarsista ois hyötyä? Jämerämmät?

Sitten mielessä on pyöriny listotuksen toteutus. Mun mielestä kylki näyttää ihan helvetin aneemiselta ilman listoja. En tiiä kehtaisko mitään markettikrominauhaa iskeä tohon, sit pitäis varmaan laittaa puskureihin sama homma. Kuitenkin tuo on nyt sellainen aika tummanpuhuva, mm. ikkunalinjan vinyylit, etu ja takaspoilerit. Ja tuo omaan silmään mukavasti kontrastia tuo musta. Kromi menee vähän arvaamattomaksi, sitä pitäis sit olla kans vähä siellä sun täällä.

Etuspoileria oon miettiny että tuohon saattais kai saada sovitettua jotain vähän alemmas ulottuvaa lippaa keulalle (ykkiksestä?). Pitäis tosin istua (tai istuttaa) just eikä melkeen noihin keulan sivumuoveihin.

Tosiaan tämä projekti voi ottaa välillä vähän hengähdystaukoja kun auto on kuitenkin alunperin käyttöautoksi ostettu. Mutta kun on rakkautta ilmassa niin haluaa myös jakaa sitä, ja se taas tarkottaa käyttiksen pitempää seisomista jota ei tallinomistajan taholta katota ihan niin hyvällä Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
MJF




Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Oulainen

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 19 Tammi 2011 - 22:23

Onhan ne jämymmät, ja saa sen paksumman vakaajankin kiinni Smile Alapallot tarvii vaihtaa toisiin, ovat mallia "ohjaustehostimella". Paranee caster-kulmakin pikkasen.

Noi jälkimmäiset vilkut menee sarjaan angel eyes/lexusvalot, päätä sitten sinä näyttääkö ne hyvältä Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyTo 20 Tammi 2011 - 2:08

Kokeilin vähän shoppailla noita autoon ja kyllähän tuo vakiompi näyttäis paremmalta. V**uttaa vaan nuo valujäljet tuolla sisäpinnassa. Motonetillä kai on samaa tavaraa, tuossa ei taida hirveemmin säästää, 23€ saksasta. Motonetillä tais olla 15,90€ ja siihen se joku 8 euroo posteja. Noihin vaan sitten kromipolttimot sisään.

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Th_P1010748-oem

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Th_P1010748-klar

Etuvilkkujen umpiot joutuu maalaamaan, mielessä valkoinen tai hopea. Noissa ei muuta heijastinpintaa ole ku ne pienet metallin lärpykät polttimon ylä- ja alapuolella.

Tuossa on pyöriny nuo alustageometriset asiat mielessä, vaikka niistä en paljo oo viel kärryillä... GTI:stä pikaisesti lukaisin asiasta jotain, en suomalaista nimitystä muista mutta oliko kallistuskeskiö? Kuitenkin, roll center enkuksi. Eli tuossahan taitaa joku karkea nyrkkisääntö olla että tukivarret pitäisi saada kuormattuna pidettyä vaakatasossa tai hieman alaviistoon. Mutta yleensähän nuo osottaa päin taivaita aina kun linttaa.

Epäselvä kuva mut asia käy ilmi.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 0508_sccp_02_z_+suspension+roll_center

Mietin jos kiinnittäis alapallonivelet tohon tukivarren päällypuolelle, sehän antais minimaalista korjausta...?

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 !BRlYrog!Wk~$(KGrHgoH-CEEjlLl0F63BJ-y30G(-Q~~_12

Edittiä:
Suunnittein tuossa että kai sitä pitää massan mukana mennä ja jotain tarraaki sitten aikanaan tunkea tohon. Tämmöstä:
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Sample-obd
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyLa 22 Tammi 2011 - 6:10

Sain vanteen haettua tänään ja näytti ihan ok, tosin oli siinä viel yks pieni painauma. No, sain alennusta ja saksan päästäkin lupasi myyjä hyvittää ruhtinaallisesti kun ei nuo damaget pitäny tuotteeseen kuulua.

Etuiskarit oli kans tullu ja niitä vähän mallailin. PU puslat tuli jo maanantaina, tässäpä potrettia, pussissa näkyy alkuperäinen iskarin sisusta. Jämerää tekoa kyllä.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020170-25

Testikuvassa oikealla passatin vakioiskari III golffin vakiojousella, vasemmalla uusi iskari ja kaksi kierrosta veks golffin jousesta. Mittasin tuosta raidetangon kiinnikkeestä ohjauslaakerin yläreunaan ja eroa oli 4 senttiä. Kokeilen tolla aluksi ja ihmettelen sitten jos harkitsis golffin madallusjousia eteen.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020174-25

Sattuipa löytymään tollaset hyvin säilyneet per**leen pölyset kauhistuttajat auton katolle, kattoo ny kehtaako laittaa noita.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020159-25
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020148-25

Vannettakin piti ekaa kertaa taakse mallailla.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020154-25
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020153-25
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020150-25
Kaikenlaista paskaa tossa maalipinnassa prkl.

Ja roiskeläpät pysyy. Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
EVT

EVT


Viestien lukumäärä : 54

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyLa 22 Tammi 2011 - 12:57

ElektrikMekanik kirjoitti:
Mietin jos kiinnittäis alapallonivelet tohon tukivarren päällypuolelle, sehän antais minimaalista korjausta...?

Se ei korjaa mitään, tarttis muuttaa korin tai navan päästä tukivarsien kiinitys pisteitä. Esim tähän tyyliin. Itse tukivarsien asento ei kerro mitään vaan nivelien sijainti, kuten alla olevas kuvassa noi punaset katkoviivat menee nivelte ei tukivarsien mukaa.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 0508_sccp_02_z_+suspension+roll_center
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyLa 22 Tammi 2011 - 18:27

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Gurafu

Samalla tavallahan tuo vaikuttaa. Toisessa jatketaan alapalloniveltä, toisessa se vaihdettaisiin alatukivarren päälle, molemmissa tapauksissa alapallonivelen kiinnityspiste nousee suhteessa alatukivarteen.

http://www.rsrs.jp/en/suspension/arm.html

Tulin siihen tulokseen että alapallonivel vaatis työstämistä jotta sen saisi tohon yläpuolelle kiinni.

EDITTIÄ: Edellisen postauksen sisältöön paremmin säädetty.

EDIT2: Nyt vasta tyhmä ymmärsi että itse nivelkohdan täytyy pysyä samassa kohdassa...


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm La 22 Tammi 2011 - 20:41, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
EVT

EVT


Viestien lukumäärä : 54

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyLa 22 Tammi 2011 - 19:51

ElektrikMekanik kirjoitti:


Samalla tavallahan tuo vaikuttaa. Toisessa jatketaan alapalloniveltä, toisessa se vaihdettaisiin alatukivarren päälle, molemmissa tapauksissa alapallonivelen kiinnityspiste nousee suhteessa alatukivarteen.

http://www.rsrs.jp/en/suspension/arm.html

Tulin siihen tulokseen että alapallonivel vaatis työstämistä jotta sen saisi tohon yläpuolelle kiinni.

EDITTIÄ: Edellisen postauksen sisältöön paremmin säädetty.

No eihän se samalla tavalla vaikuta, kun tuossa postaamassani linkissä nivelen sijainti pyörän napaan nähden kasvaa ja sun keississä se pysyis samana.
Ja itse asiassa tuol su linki takan oleva nivel ni on pidempi ku orkkis sen vieressä, joten sekin nilvel siten siirtyis kauemmas/alemmas navasta ja nostais kallistuskeskiötä. Itse alatukivarsi voi olla vaik mimmone koukkukulli ja se ei silti auton kallistuskeskiöön/alustageometriaan vaikuta, ellei nivelten sijainnit toisiinsa nähden muutu.

OT: vähä tämmöne fiilis:
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Someone_is_wrong_on_the_internet Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 26 Tammi 2011 - 13:12

Ei viikonloppuna mahottomia kerenny kun tuli yks tietokone rojekti.

Vanteista irrottelin maaleja, pitää varmaan nitromorssia hakea jos ei tuo "epäillään aiheuttavan syöpätaudin vaaraa" -solmasteri tunnu purevan. Aika kovaa puutikulla hinkkaamista vaatii. Atiwen alkuperänen lakka ainaki on tiukassa, lähinnä vähän pehmenee tuolla aineella. Peitelätkistä sain maalit suosilla pois ja seuraavaksi pitäis alkaa kiillottelemaan. Mutta nuo "boorit"/sorvausurat täytyy säilyä joten pitää vielä miettiä että miten tota kiillotusasiaa alkais lähestyyn.

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2  tähän kuva keskilätkistä kun kerkiää

Hiekkapuhalsin etutolpat ja vetäsin rensselillä Mastonin sileän hammerin mustana pintaan. Kasvaa vaan kyrpä ohtaan ku yrittää puhaltaa vajaatehosella kompuralla. Pitää tsekata et millanen pinta noihin lopulta tuli viikon kuivumisen jälkeen. Ottaa sit kokonaan uusiksi jos pinta on hirveetä.

Jousilautaset pitää viel puhaltaa paremmin kun ne jäi vähä huonolle huomiolle, niitä en vielä maalannu. Ja nuo tolpat oli yltäpäältä n. millin paksuisen kuparinvärisen massan peitossa. Sitä piti liuotella ja kaapia puukolla tieltä pois että sai puhallettua kunnolla.

Valitettavasti taas jäi niiden kuvien ottaminen lähinnä ajatuksen tasolle. Embarassed Jotain näppäilyjä tuli otettua, ei vaan muista enää mitä.

Hetikohta hankittavaa:
-Ohjaus/tukilaakerit
-Apurungon puslat etu/taka

Jostain täytyis taikoa holkit noihin pusliin. Kyselin jo yhdestä holkkipuljusta mutteivät tehneet ku pronssisia. Lisää kyselyitä lähetetty...

EDIT: Tilaukseen lähti apurungon puslat, ohjauslaakerit, vakaajan helat, virranjakajan kansi ja pyörijä.


Viimeinen muokkaaja, ElektrikMekanik pvm Ke 26 Tammi 2011 - 14:03, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
MJF




Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Oulainen

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 26 Tammi 2011 - 13:41

Hae marmoritiskiltä ylälaakereiksi 857 412 323 B. Alunperin nuo on quattroissa takana ja Sport Quattrossa edessä. Ovat tukevammat ja kestävämmät kuin vakiot ja marmorilla vieläpä halvemmat kuin tarvikkeet. Ittelle tuli tommoset rasemallit, mutta ne jo maksaa vähän enempi Very Happy
Muutkaan puslat ei oo orkkiksena maksaneet paljoa mitään, kannattaa kysellä niitäkin marmorilta. Tarvikkeenakin taitaa saada kaikkia muita paitsi vakaajan puslia. Apurunkoon sorvailin itte alumiinista.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 26 Tammi 2011 - 14:11

Nonih, just tuolta tarvikeliikkeestä tulin. Kyselinki notta onko tukilaakerit vahvistettu, ei osannu sanoa mut epäili ettei. No, tuskin tuossa nyt kuitenkaan mitään ostopakkoa on vaikka noille jo könttäsumma laskettiin. Jossain kolmen kympin huiteilla oli monroen laakerit, äskooäffät ois ollu likemmäs viis kymppiä. Paljos noilla marmorin osilla sit on (NOIN) hintaa?

Heti löyty ebaysta toi sun aluversio, 90 ekee zipale. :pirat:

EDIT: Ziip! 9,60/kpl marmorilta, soitin antti-roistolle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Miik4

Miik4


Viestien lukumäärä : 96
Paikkakunta : Jkl

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 26 Tammi 2011 - 16:20

sinuna ottaisin nuo kauheet roiskeläpät pois. aivan järkyttävän näköiset.
Takaisin alkuun Siirry alas
mosse

mosse


Viestien lukumäärä : 1928
Paikkakunta : Joensuu

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 26 Tammi 2011 - 16:25

Miik4 kirjoitti:
sinuna ottaisin nuo kauheet roiskeläpät pois. aivan järkyttävän näköiset.

Nyt tais pakasteherne luiskahtaa melko syvälle..
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyKe 26 Tammi 2011 - 17:23

Miik4 kirjoitti:
sinuna ottaisin nuo kauheet roiskeläpät pois. aivan järkyttävän näköiset.
Toivottavasti tällä kommentilla ei ollut mitään tekemistä oman postaukseni kanssa, jonka esitin golffisi ketjussa.

Mielessä oli sellainenkin että teettäis noihin rosterista vw logot 👅

Se vaan pahasti horjuttaa omaa mielentilaa kun tietää mihin se kura/vesi/sora/paska osuu kun siellä ei noita ole. Näin talvellakin pari kertaa ajaneena oikeen hiki nousi otsaan kun kuunteli sitä soran osumista pohjapeltiin/helmaan. Ikävä ääni kertakaikkiaan. Nimittäin etuläpät lähti ruostetutkimusten takia jo syksyllä kävelemään.

Ex-omistajalla (saatat tunteakin, voimasavuisen toledon kuljettaja) nuo oli saanu re-alignmenttia siihen malliin että oli aika mutkalla siitä tienpinnassa laahaamisesta. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyPe 28 Tammi 2011 - 13:58

Menipä taas vähä hankalaksi. Apurungon puslia ei enää saa marmorilta ollenkaan ja takemmat puslat jotka varaosaliikkeestä hommasin niin onkin 70-lukulaiseen. Tosin niitä on marmorimyyjän mukaan ollu 2 litrasissa uudemmissakin. Liekö sit sopii... Nojaa. Quattron ylälaakerit lähti kuitenkin tilaukseen.

Jospa sitä ens viikkoa sais pyhitettyä autolle enemmänkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptySu 30 Tammi 2011 - 18:19

Pientä etenemistä havaittavissa. Etutolpat maalattu, pyöränlaakerit paikallaan. Apurunkoon ostin helat eteen+taakse mutta takemmat oli väärää mallia, kävi ilmi että tässä ainakin oli joka reiässä samanlainen, vaikka purkukuva muuta väittääkin.

Irrotin vakaajan ja apurungon ja vähän putsailin kelkkaa. Tiukassa tuo ruosteensuojamömmö! Tukivarret lähti myös, niitä ensin vähän hinkkasin ja sitten puhaltelin sen mitä pysty, ennenku hiekka loppu. Tätä ennen puhalsin enimmät ruosteet jarrulevyistä, pyörän navoista ja jousikupeista.

Tommoset ne oli:
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020186-25

Tämmöset niistä tuli:
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020212-25

Aiempia aikaansaannoksia, peitelautaset pääsi maalistaan, seuraavaksi ois kiillotusta tiedossa
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020201-2

Alustan komponentit on yltä päältä ruostesuojamassassa.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020206-2
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020207-25
(kuvan harjaa ei tulla käyttämään massan poistamiseen)

Pyörännavat sai hiekkaa
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020209-25
Kuin myös jousikupit (golffista)
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020218-25
Jarrulevyt oli kans golffissa seisomisen jälkeen reippaassa ruosteessa, vähän hiontaa ja hiekkaa
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020222-25
Hiekka alko jo loppua ja alimitotettu kompura haittasi, muutenkin käytin hiekkaa säästeliäästi koska oli niin vähänä.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020203-25
Kesken loppui, mutta onpahan vähän puhtaampaa.

Etsi kuvasta puuttuvat osat:
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020215-25

Maalaushommia siis on vielä tiedossa, maalina toimii sama mastonin musta. Jarrulevyihin voisi vetäistä kuumankestoa ruostuvimpiin kohtiin.

Vannehommiin hommasin uutta maalinpoistoainetta (Liberon), saa nähdä miten puree. Sen lisäksi 000 teräsvillaa ja jokunen teräsharja. Toivon mukaan tuolla teräsvillalla saa hangattua hapettumat pois ilman että vanteen pinta kärsii.
Takaisin alkuun Siirry alas
MJF




Viestien lukumäärä : 24
Paikkakunta : Oulainen

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptySu 30 Tammi 2011 - 18:38

Noita puslia on ollut aika monella numerolla, etummaisia ainakin kahdella ja takempia ainakin kolmella eri numerolla. Eroja en osaa kaikista sanoa, mutta ainakin noissa omissa puslan halkasija on ollut sama ja korkeus on eri etu- ja takapuslalla. Kannattaa tarkistaa tuo ennen kun tilaa joka kulmaan samanlaiset puslat.
Takaisin alkuun Siirry alas
ElektrikMekanik

ElektrikMekanik


Viestien lukumäärä : 510
Paikkakunta : Overford

Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 EmptyMa 31 Tammi 2011 - 13:04

Uretaanipusliin tulee näillä näkymin viikonloppuun mennessä rosteriholkit 10 mm pultille sopivina, en viitsi alkaa suurentamaan apurungon reikiä koska aion pitää auton sellaisena että sen saa tarvittaessa alkuperäiseen kuntoon.

Edit:
Apurungon puslien setviminen eteni. Pitkälti samannäkösiä nuo on, mutta takapään puslat on 4mm matalammat ja kaikissa kuvissa joita löysin, on metallinen kuori. Mutta alkuperäisissä on ihan kumipinta. Liekö sitten vahvistettua mallia...

Etu
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 802-2330
Taka
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 802-1469

Edit2:
Jarrulevyihin kuumankestoa, funktiona lähinnä ruosteenesto ja minimaalinen visuaalinen parannus.
Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 P1020240-25
Kuskin puolella oli entinen levy ruostunu kiinni ja aika nopeasti nappaa ruoste muutenkin ellei maalia laita.

Parit kuvat pyörän navoista ja jousikupeista maalissa after the break.
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Passat 32B ja muut toosat.   Passat 32B ja muut toosat. - Sivu 2 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Passat 32B ja muut toosat.
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 6Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 Similar topics
-
» passat 3b -99
» Passat CC
» Vw Passat 3BG
» VW passat 1.8t -97 käynnistysongelmia
» VW Passat variant

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: