| viva: Passat variant VR6s | |
|
+7AH Elementti kikarikoiso J`ni samppa wiiksi viva 11 posters |
Kirjoittaja | Viesti |
---|
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: viva: Passat variant VR6s Su 18 Elo 2013 - 20:48 | |
| Tuli alkukesästä ostettua tuollainen aihio kesäautoksi. Valtteina oli oikea väri, halpa hinta, leimaa pitkälle ja valmiina odottaneet vanteet sekä alusta, jotka olivat jääneet samanlaisesta dieselistä. Varusteita oli jonkinverran osattu jo tehtaalta tilata: -Climatronic -Kattoluukku -Sänkölasit jokanurkassa -Irroitettava peräkoukku Vanteethan olivat beteltä ostettu ja luonnollisesti 4x108 jaolla, tähän auttoi kaverilla töissä käytössä oleva cnc-jyrsin. Uutta reikää vaan toisten lisäksi! Speksit vanteille on 9x16 et15 ja 25 Luonnollisesti kun tuli vr6 ostettua niin navat 5x100, ei pidä pienestä alkaa turhaa ongelmaa vääntämään ja navat irti eräs perjantai ja tallilla uutta jakoa niihinkin... Pieni testilenkki tuli heitettyä uh niin ihanassa vakiokorkeudessa Sitten vaan alustan pulttasi kiinni ja kovaa ajoa. Sisusta vaan oli vielä ankea sinertävä plyysi. Noh, eihän sekään taas riittänyt. Elämä ilman vakkaria ja nahkapenkkejä tuntui niin ankealle että piti alkaa miettimään miten asian hoitaisi. Onneksi turussa oli myynnissä yksi jenkkimallin passatti jossa oli juuri se mitä puuttui! Ei auttanut kun työreissun ohessa käydä hieman shoppailemassa amarokin ja kärrin avustuksella :twisted:Sahara beigee nahkaa, 240 ajettua konetta ja vakkaria samassa halvassa paketissa Siintä sitten hieman uutta sisustaa kiinni, helppo homma, KAIKKI sisustaan liittyvä lattiamattoa myöten tarvi vaihtaa. Siinä samalla hieman äänieristystä harrastettu. Ja kun puhallinkotelo tarvi purkaa maton tieltä pois niin sekin sai vuosihuollossa uudet pinna läppiin, olivat vanhat hieman loppu Kyllä oli volkkarilla osattu monesta palasesta kasata sisusta, joitain muoviosia vaati vaihtoa vaaleammaksi... Mutta lopussa oli mukava katsella sahara-beige penkkejä vihreissä kuorissa Samalla kun auto oli tallissa niin piti hieman taka-akselia siirtää taaksepäin, ettei ottaisi melkein helmapeltiin kiinni. tee-se-itse ratkasuna onneksi passatissa pystyy vaan poraamaan uudet reijät kannakkeisiin. Näillä on menty mukavasti tämä kesä. Talvella pitäisi tehdä koneremontti (eli punaisesta kone valmiiksi ja bolt-on). AMIS-3000 putki myös on vihauslistalla kunhan jaksaa asiaan alkaa keskittymään Alustanosat myös vaatisivat hieman maalia ja uutta puslaa että olisi viimisen päälle :afro: Tämänhetkinen tilanne, vain jenkkimallin äärivalot laitettu kiinni toisen lätkän hävittyä. Ohan sitä kaikkea visioitu, jos sitä joskus saisi ongelmat ratkaistua näiden kanssa....Eiköhän tämä saa jatkoa kun taas jotain alkaa tapahtua. Myöskin tölkistä luultavimmin jotain stooria, kunhan on jotain mitä kertoa Ja ei sit tarvi alkaa huutelemaan finnittömistä kilvistä, pysyy itänaapurin miliisit iloisena kun löytyy maatunnusta
Viimeinen muokkaaja, viva pvm Pe 15 Elo 2014 - 11:39, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
wiiksi
Viestien lukumäärä : 302 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Su 18 Elo 2013 - 21:28 | |
| | |
|
| |
samppa
Viestien lukumäärä : 148 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Su 18 Elo 2013 - 23:59 | |
| Jaahas... tänne tuo punainen verkku on eksynyt.... itsekin sitä katselin juurikin tuon sisustan takia, mut olit näköjään nopeampi...
Mut hienolta näyttää ja juuri omaan mieleen tuo väricombo.... vihreä ulkoa ja vaalea sisusta... | |
|
| |
J`ni
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Lapua
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ma 19 Elo 2013 - 8:21 | |
| i love it! | |
|
| |
kikarikoiso
Viestien lukumäärä : 388 Paikkakunta : Hämeenkyrö Muut : Ig @sakariv
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ma 19 Elo 2013 - 10:52 | |
| Toi uus sisusta ja ulkokuorenväri combo on melko ihana ja vanteetki hyvin nätit | |
|
| |
Elementti
Viestien lukumäärä : 798 Paikkakunta : Järvenpää Muut : Vagcrü
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ma 19 Elo 2013 - 11:06 | |
| Hyvältä näyttää. Mites se jakopääremppa? Samalla sen koneen teet, jos se sulla irti on. Amis3000 putki on paras! Ja kartiosuodatin. Ei kai sulla mtn tötteröfilsua siellä ole? | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ma 19 Elo 2013 - 12:18 | |
| - Elementti kirjoitti:
- Hyvältä näyttää. Mites se jakopääremppa? Samalla sen koneen teet, jos se sulla irti on.
Amis3000 putki on paras! Ja kartiosuodatin. Ei kai sulla mtn tötteröfilsua siellä ole? Jakopää luonnollisesti samalla kun tekee toisen koneen odottelemaan nykyisen laukeamista (297tkm ja vakio jakopää). Murha homma, osatkin olisi jo hyllyssä odottamassa Amis3000 onneksi tietää ettei se ole kovin haluttu. Kartiofiltteri oli ostaessa, mutta onneksi punasesta sai vakion tilalle vaan kevyesti avarrettuna ps. wiiksi, olisit ees logon kanssa laittanut! kas näin: | |
|
| |
AH
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Hyvinkää
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ma 19 Elo 2013 - 17:57 | |
| Vielä kun olisi muumikeula niin tämä olisi mun märkä päiväuni. Hyvä noinkin ei sillä. | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ma 4 Marras 2013 - 21:11 | |
| Vag garagessa tapahtuu kummia, I haz bmw?! Pientä entisöintii tehtävä Ja tölkkiin olis talvella luvassa tdi & a4 vaihteistoswappiaPassattiin odottelis vähemmän ajettuu konetta ja uutta kannentiivistettä, jakopääta, tiivisteitä ja kytkintä. Kiirettä tulee olemaan Ja joku helvetin asepalveluskin sinne on tungettu.... | |
|
| |
JT-
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Tampere Muut : Winterbeater e36 328
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ti 5 Marras 2013 - 13:38 | |
| Komeet luomet biimerissä. Eiköhän se pienellä antituningilla. | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s To 26 Kesä 2014 - 16:26 | |
| Aikaa menee ja passatti pysyy. Lookki melkein sama kuin viimevuonna vain ruoste lisääntyy ja lakka irtoilee enemmän No kyllä sinne tuli mk4 ratti heivattua paikallee, paljo parempi kun passatin oma ja asennukseen meni se noin 30min... Edestä heivattu pussiprotot kuuseen, että sai edes jotain joustovaraa. Pieni koneremppa tuli tehtyä nykyiselle koneelle, kun hieman uuden tekniikan suunnitelmat otti lentoa, katsotaan mitä ensvuonna on kiinni Nyt kansi, jakopää ja kytkin vaan heitetty vanhaan lohkoon kiinni ja kovaa ajoa, sitähän nämä käyttikset vaatii! BMW myyty, tilalle tuli ostettua Audi...., yllättäen lysti ei kestännyt kauaa ja seisonut muutaman kuukauden pihassa tuossa kuosissa. Ehkä se siintä joskus? | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Pe 15 Elo 2014 - 11:38 | |
| | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Pe 15 Elo 2014 - 12:05 | |
| Laita nyt nopeasti niin kerkiät ennen kuin se paskantaa itsensä. | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Su 17 Elo 2014 - 13:55 | |
| Tuli siis hetken mielijohteesta ostettua ileltä pois tuollainen remmisarja, sisältäen Vortech V9F ahdin, bosch redtop suuttimet (about 400cc@4bar), ecu softalla ja kasa pientä hilpettä. Pitihän se sitten kiinni saada! Ahtimessahan oli kiinnike valmiina vr6 asennusta varten, pienen ihmettelyn jälkeen se todettiin kieroksi (mitä helvettiä lie tapahtunut ). Vartti asetyleeniä+happea+leka niin kannake tuli tarpeeksi suoraksi. Myös hieman öljyä tihkui ahtimen saumasta ja pitihän se avata. Tiiviste se siellä paskana, mikä lie sitten syy tähänkin? No silarilla kasaan. Sitten alkoi askartelu, puuttuihan vielä muunmuossa pari pientä tärkeää osaa. Ensinnäkin ecu oli obd2 sähköille sopiva, eli koneen ja konehuoneen sähköt ja imusarja kaasuläpän kera uusiksi, onneksi punaisesta sisustanluovuttajasta oli kaikki tarpeellinen otettu talteen. Koska johtosarja oli automaatista, tarvitsi pakkivalon kytkin sinne lisätä, muuten homma bolt on (poislukien toisioilmapumpun ja muun sellaisen poistoa sarjasta). Samassa urakassa myös suuttimet löysivät tiensä paikalleen. Ahtoputki muotoutui sopivasti 63mm rosteriputkesta, jonka kaveri sitten puikolla hitsasi kasaan. By-pass löytyi tallilta s3/tt koneen kyljestä, ja sopivasti alkuperäinen letkukin kävi suoraan(!). Samaisesta putkesta sai myös huohotinsäiliö syntynsä. Suurimman haasteen aiheutti sopivan moniurahihna löytyminen. Kyseessä kuitenkin 2-puoleinen moniura ja mistään ei tarkkaa tietoa löytynyt minkä pituinen pitäisi olla. Vakio liian lyhyt, joten sitten arviolla hakemaan sopivaa. Ensimmäinen yritys oli Phaetonin hihna, tämä oli auttamatta liian pitkä. 80e tuhlattua ensimmäiseen yritykseen tuhlanneena etsiskelemään motonetistä vakiohihnaa hieman pidempää normaalia moniuraa, 1400mm tarttui käteen ja sehän sinne kävi! Saksasta tilaamalla sai myös sopivan kaksipuoleisena niin saa ilmastoinnin peliin Öljylinja tehtiin paikallisessa liikkeessä arvion mukaan teflon-teräspunosletkusta ja liitettiin öljynpaineanturin kohtaan tehtyyn t-haaraan. Paluu hitsattu öljypohjaan. Ja kappas, alle viikko niin käyntikunnossa! Esimmäisellä koeajolla öljylinjan haaroitus alkoi vuotaa, muuten kaikki toimi. Tämän jälkeen hieman mittaria kiinni, että sai tietoa missä mennään. Laajakaistalambda ratin takana näkyvillä ja ahtopaine keskikonsolissa piilossa. Ahtopaine näyttäisi olevan 0,5bar 4500-7000rpm. Sarjassa tieto lisää tuskaa, oli AFR bensalla alle 10, eli rikkaalla kuin mikä. Onneksi ongelmaan löytyi helppo ratkaisu, jolla seossuhde saatiin sopivaksi. Sinistä tankkiin! Seos kohdallaan ja bonuksena putkesta tulee pelkkiä kukkia ja perhosia :lol!: Ja tällä sitten hieman käytiin testaamassa lisää Räyskälän lentokentän suunnalla, koko reissu noin 450km. 15 vetoa vartilla ja aika saatiin parhaimmillaan 14,902sek loppunopeudella 160.00km/h. Ei pitäisi olla aivan paska aika venynankangeilla, camberit tapissa ja paksi täynnä roinaa yms setupilla. Kuvia ei nyt hirveästi ollut näyttää, koko homma vedettiin läpi yhdessä viikonlopussa ja parissa illassa niin ei paljoa keretty kuvailemaan. Ahdin kiinni vain suljetulla alueella | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ma 18 Elo 2014 - 19:20 | |
| Passat oli likainen, käytiin dynossa. Sentti ylös ettei apurunko ollut rullissa kiinni ja tuloksia saatiin. Ei huono ollenkaan. 0,5bar ahtoja, 11.0 puristukset, re85 tankissa, vakio moottorinohjaus bensalle tarkotetulla lastulla :cheers: | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Ke 20 Elo 2014 - 20:05 | |
| Ohan tää nyt törkeen hieno ja kulkee matalalla. Parikin kertaa livenä nähnyt liikenteessä. | |
|
| |
ripa
Viestien lukumäärä : 607 Paikkakunta : Sibbo Muut : vw
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s To 28 Elo 2014 - 8:58 | |
| Sehän hönkii ihan mukavasti, hetken jo odottelin että Ile ois laittanu tuon sarjan kiinni että olis nähny mitä se puskee ulos. Ei muuta kuin jatkojalostamaan! | |
|
| |
viva
Viestien lukumäärä : 463 Paikkakunta : Keski-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s Pe 29 Elo 2014 - 8:28 | |
| isommat suuttimet, pienempi hihnapyörä, ic ja ohjelma. Eiköhän tuolla reseptillä aleta saamaan jotain rikki | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: viva: Passat variant VR6s | |
| |
|
| |
| viva: Passat variant VR6s | |
|