Noniin.
Mitsuttoman hetken jälkeen taas erittäin mukava palata täysin merkkikerholaiseksi.
Tossa olen kuolannut tuota erästä linkkiä nettiautoon
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/3100567Kunnes eräänä kauniina päivänä saatiin borasta kaupat syntymään ja itselle tuli pakottava tarve saada auto taas perssiin alle. Työmatka lyheni 80km:sta 3km:n niin oli pakko löytää bensavehje ja ensisijaisena pidin mitsuja (tietenkin) Ja sillon muistin tuon linkin.
Oli siitä pakko soittaa saman tien ja vartin keskustelu vakuutti että auto on kyllä kunnossa. Seuraavana päivänä kauppoja hieromaan ja olihan se jo selvä juttu heti puhelun jälkeen että tämä auto tulee mulle. Täydellinen Specsilista on vielä tuloillaan, mutta alotetaan nyt vaikka näin:
Auto on siis -82 Mitsubishi Lancer -Takavetomalli Alunperin 1240cc GL mallisarjaa. Nyttemmin keulalle on istutettu täydellisen läpikäynnin kokenut täydellinen GS/R tekniikka. Käsitykseni mukaan sisuskalut olisi jotakuinkin tehtaan paketeista otettu kampurasta ylöspäin. Jos jokin ei ole uutta, niin se on kunnostettua. Joten tässä on autoa tekniikan puolesta vaikka omille lapsille jos niitä joskus siunaantuu
Vaihdelaatikko on 5-lovinen tehtaan osilla kunnostettu laatikko. laakeroinnit ja synkat on uusittu ja laatikko muutenkin läpikäyty.
Jäähdytysjärjestelmä on uutta osaa niin ikään.
Paremmin tietoa sitten jälkikäteen jahka saa tuon lopullisen speksilistan vanhalta omistajalta.
Auton hain Vaasasta ja jo kotimatkalla syntyi tulinen rakkaussuhde autoon. Ajo on TODELLA mukavaa. alusta nielee kilometrit tuosta vain ja mutkat menee nätisti hötkyilemättä ja kuopat tuo ottaa vastaan oikein mallikkaasti. Penkit vielä sopii omaan perssiiseen mukavasti, niin uskaltaudun sanomaan, että kyyti on totta vie parempaa kuin -00 Bora antoi. minkä itse vielä laskin mukavaksi autoksi.
Soundsysteemit ei toimi, mutta niitä ei tarvitsekaan, kun vaihdelaatikon uudet laakerit pitää huolen siitä että on kiva kuunnella auton eloa. Jos jostain löytyisi alkuperäinen tai vastaava nänigrammari niin sellainon olisi mukava autoon istuttaa.
Penkkien päällä on todella eroottiset tiikerikuvioidut päälliset, en ole vielä tarkistanut mitä alta löytyy, mutta uskallan odottaa jotain koko auton linjaan sopivaa. Eli siis hyväkuntoista.
En oikein ole hyvä tällaisissa kirjoitteluissa. Jos on kysymyksiä niin esittäkää niitä ihmeessä. Kuvia paan sitten kun auto on pesty ja kamera ladattu.
Nyt kun on tällainen aarre josta tekniikkapuoli on tehtaalta tullutta vastaava, niin itsellä ei ole tuosta alueesta huolta. Kun en tekniikasta mitään ymmärräkään.
Itse koripuolen miehinä yritän nyt saada tästä vanhaa arvokkuutta mukailevan kokonisuuden aivan pienillä mausteilla mitä korille voisi tehdä, mutta orggismeininkiä erittäin vahvasti kunnioittaen. Olen miettinyt auton väriksi samaa linjaa, kuin on käyttäjän "Nostokuri" sigma, eli siis tumma kuparin punaruskea, mutta sävytän siitä vielä omaa versiota karkeammalla metallilla. Kori muuten on ikäisekseen hämmästyttävän hyväkuntoinen. Vasen takalokari on saanut vähän pihtejä kun kaarta on levitetty hätäpäissään
Kaaren takaosassa on ruostepaikka, jonka takia vaihdankin koko lokarin kaaren sitten vastasuudessa. Auto kävi tänään nosturilla ja pohjasta löytyi muutama reikä, jotka ei nyt ollut mitenkään maata mullistavia.
Tämän kesän suunnitelmiin kuuluisikin tuo korihomma kuntoon. Autossa on pitkä leima kesäkuulle 2011 asti, joten siihen asti ajetaan. Kun leima menee umpeen niin riisun tekniikan, käyn konehuoneen läpi ja maalaan korin väriseksi, pohjan läpikäynti samaan rojektiin ja takaisin läjään. Ja samalla sitten auton 30vuotisen taipaleen kunniaksi nahkasisusta ja muiden osien nahoitusta ja nukkaakin voisi käyttää säväyttämään.
Tällainen auto, en osaa kamalan hyvin esitellä vielä sitä, mutta siinä ensituntuma autosta ja tulevaisuuden suunnitelma.
Tämä olkoon hyvitys siitä, että olen pilannut yhden eclipsen, mällännyt yhden evon, purkanut kaksi galanttia sekä sapporon. Olen mitsuheimolle paljon velkaa.
Kommentteja, Risuja ja ruusuja tänne kiitos