| niko: S2000 #trackdaybro | |
|
+23JTG Paniini Jokkel Mazuuu jjjkkk jusni lokitekki john_gleasy allu_ AST1 any1 emsii turhake J4TOG E90 toni CornerRug7292 Raab kri5u puerco niklas89 Tontza wiiksi 27 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: niko: S2000 #trackdaybro To 27 Marras 2014 - 23:30 | |
| SPEKSILISTAUlkokuori:-AP2 etupuskuri Amuse style lipalla -AP1 usdm takapuskuri -Shine autoprojectin hiilikuituiset fd3 side splitterit -AP1 usdm ajovalot -AP2 jdm/usdm takavalot -OEM takaspoileri (matala) -Levitetyt kaaret Renkaat & alusta:-Work Emotion D9R 17x9,5" +38 -235/40r17 & 245/40r17 Toyo R1R -Work RS-R oranssit lukkomutterit -BC Racing coiloverit 16kg jousilla -Camber säädettävät yläpallonivelt edessä ja takana -Blox vetoakselin spacerit Sisusta:-Bride Pros (kuski ja matkustaja) -Pioneer DEH80PRS -Modifry DCI & glove box organizer Moottori:-Toda 70mm dual exhaust -Berk technology 70mm katinkorvausputki -Spoon poikkituki -JS Racing engine torque damper -Password JDM hiilikuituinen cooling plate -Password JDM mini battery mount & Odyssey 680MJ akku Tilattu:-Aem Infinity moottorinohjaus -Aem polttoaineenpaine-, öljynpaine-, öljynlämpötila- ja laajakaista lambda-anturit -Radium Engineering polttoainekisko -Torques öljynryöstölaippa -Setrab STD 116 öljynjäähdytin -Project Mu HC+ etu- ja takajarrupalat -Feel's öljykorkki -Bride type RO kiskot e: Speksilista update 8.2.2017. Kirjoitellaas pitkästä aikaa tännekkin jotain tarinaa, kun alkaa hiljallen olla jotakin kerrottavaa. Aiemman projektin lähdettyä tallista tuli aika etsiä jotain uutta harrasteltavaa. Aluksi kiikarissa ollut Cressida ehti mennä nenän edestä, jonka jälkeen oli hyvin aikaa miettiä seuraavaa hankintaa. Ajatus aiemmin mielessä pyörineestä vanhemmasta klassikosta alkoikin siirtyä hiljalleen aiemmin mielessä olleen ajettavan auton hankkimiseen. (Hankitaan se klassikko sitten seuraavaksi). Jonkin ajan päästä mieleen tuli kauan haaveena pyörinyt Hondan S2000, joiden hinnat olivat kuitenkin edelleenkin suhteellisen korkealla. Kesälomalla tuli sopivasti aikaa ja päätin kuitenkin lähteä koeajamaan erästä yksilöä Helsinkiin. Tämä yksilö ei kuitenkaan tiettyjen puutteiden vuoksi natsannut, mutta muuten miellytti kaikinpuolin. Näinpä kotiin palattua S2000 poltteli mielessä entistä kovemmin ja mobile.destä sekä nettiautosta tuli jatkuvasti etsittyä sopivia yksilöitä. Kriteereitä tosin ei meinannut yksikään myytävänä olleista täyttää, kun halusin ehdottomasti hardtopilla varustetun joita ei liiemmin myynnissä ollut. Bongasin kuitenkin nettiautosta Helsingin nurkissa yksityisellä myynnissä olleen kovakattoisen, jonka hinta oli kuitenkin tuolloin turhan kova, joten kauppa jäi tekemättä. Kyseinen yksilö jäi kuitenkin kaivelamaan mieleen ja niinpä palasin asiaan myyjän kanssa noin kuukautta myöhemmin, ja Hondan hinnasta päästiin kuin päästiinkin yhteisymmärrykseen. Täydellisesti tiedossa ollut historia, reilut 100 000km mittarissa, sopiva väri combo sisustassa ja ulkokuoressa sekä se kovakatto, olin myyty. Myyjän puheet eivät pettäneet ja perillä oli vastassa moitteettomassa kunnossa ollut yksilö. Niinpä Honda vaihtoi omistajaa ja suuntasimme gleasyn kanssa takaisin kohti Turkua setämies Senseillä kyläilyn jälkeen. Kotimatkalla alkoi jo hiljalleen päästä oikeasti sisälle Vtecin ihmeelliseen maailmaan, eikä hymyä saanut naamalta pyyhittyä juuri millään, eikä saa kyllä vieläkään. Voi vaan todeta omien kriteerien täyttyneen täydellisesti ja ensi kesänä päästään suunnitelmien mukaisesti nauttimaan kaikista mutkateistä joita eteen tulee. Perille päästyä gleasyn kanssa suoritetun koeajon jälkeen alkoivat myös aiemmin niin selkeät suunnitelmat tulevasta rakentelutyylistä hiljalleen rapistua. Ei tuollaista noin ajettavaa autoa vaan voi pilata niin täydellisesti mitä olin aiemmin ajatellut. Vtecin ja ässän ajettavuuden aiheuttamien vaiheiluiden parissa oli myös suhteellisen toivotonta alkaa miettiä tulevaa vannevalintaa, kun rakentelutyylikin oli sattuneista syistä vielä hieman hakusessa. Mielessä kävi jo suhteellisen race henkisen ulkokuoren rakentaminenkin, mutta mielessä poltteli edelleen kuitenkin sopivalla istuvuudella olevat koottavat vanteet. Tuolloin etenkin Meisterit, jotka tuntuivat kuitenkin jotenkin "liian nähdyiltä". Hetken tonkimisen jälkeen halutut et:t ja leveydet vanteille alkoivat olla enemmän kuin selvät. Näillä mitoilla etsimään ja niinpä millilleen sopivilla eeteillä eteen sattuneet Workin Equipit aiheuttivat välittömän omistushalun. JDMdistrolle tilausta ja vanteet tulivatkin jo reilun viikon päästä perille, kun sattuivat olemaan vielä sopivasti ko pajan englannin varastolla. (JDMdistron palveluita voin suositella muillekkin). Töiden jälkeen nopea varmistus tasapainoitus koneella ja totesin vanteiden olevan täysin suorat kuten pitikin. Pientä kunnosteluahan nuo kaipaavat, joka oli itsellä käytettyjä hankkiessa tiedossakin. Uutta maalia keskiöhin, lippojen kunnostus sekä kiilloitus ja takakannujen pulverointi, niin kelpaa ruuvata ensi kesäksi alle. Lisäksi on luvassa myös pientä muutosta specseihin. Nykyisellään kun Equipit ovat 9 ja 10" leveät korjataan tilannetta tilaamalla kymppeihin leveämmät sisäkannut, nykyisten päätyessä yseihin. Näin saadaan täydellinen 9,5" ja 11" leveä setti niinkuin oli suunniteltukkin. Tänään päästiin Ospreyn kanssa sovittelemaan vanteita ja tallilta palattiin erittäin hyvin mielin. Istuvuus ja vanteiden malli ovat omaan silmään juuri oikeat. Suunnitelmat siis alkavat selkiintyä ja seuraavaksi katsotaan mitä kaikkia osia pystytään haalimaan ensi kesää varten. Seuraavaksi mennään alusta kaupoille, jotta nähdään minkälaisia mankelointeja on luvassa. Vanteiden lisäksi on eBaysta tullut tilailtua jo usdm mallisten ap1 ajovalojen sisäkuoret tuomaan hieman kontrastia muuten niin harmaaseen ulkokuoreen. Näillä eväillä on hyvä aloittaa ja katsotaan mitä talven aikana saadaan aikaiseksi.
Viimeinen muokkaaja, niko pvm Ke 8 Helmi 2017 - 22:31, muokattu 13 kertaa | |
|
| |
wiiksi
Viestien lukumäärä : 302 Paikkakunta : Kouvola
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 28 Marras 2014 - 5:12 | |
| Hyvännäköistä toimintaa:D | |
|
| |
Tontza
Viestien lukumäärä : 88 Paikkakunta : Porvoo
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 28 Marras 2014 - 7:26 | |
| Taitaa olla porvoosta kotoisin tämä yksilö? Kaverin vanha peli tästä tulee saletisti jotain hienoa, jatkoa odotellessa! | |
|
| |
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 28 Marras 2014 - 11:21 | |
| Nice, Equipit sopii kivasti s2000:een | |
|
| |
puerco
Viestien lukumäärä : 1381 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 28 Marras 2014 - 14:37 | |
| Nam nam.. tää on hieno kori rakentaa! | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro La 29 Marras 2014 - 16:58 | |
| Ei ollut Porvoosta, vaan Askolasta eli sieltä suunnilta kuitenkin. Voi siis hyvinkin Tontza olla näin. Equippien muotoilu kyllä sopii omasta mielestä ihan loistavasti kakstonniseen. Ajattelin aiemmin Meistereiden olevan muotoilultaan ne täydellisimmät vanteet tähän, mutta nyt en ole enää tuosta täysin varma. Onpahan ainakin vähän rarempi setti nämä Equipit S2000ssa. Ja on kyllä siisti kori rakennella. Sopivan harvinainen jo ihan lähtökohtana, ja ainut heikkous taitaa olla osien suhteellisen suppea tarjonta, mutta kyllähän näitäkin löytyy kun malttaa vaan etsiä. Nämä takavalot ovat nyt ainakin suhteellisen kärjessä hankintalistalla, koska toinen takavalo ottaa hieman kosteutta sisäänsä ja vaikuttaa olevan jo kertaalleen uudestaan liimailtu. Sitten usdm mallista takapuskuria jne. Katsotaan mitä kaikkea tulee vastaan ennen kesää. | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 10 Joulu 2014 - 10:17 | |
| | |
|
| |
kri5u
Viestien lukumäärä : 103 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 10 Joulu 2014 - 16:06 | |
| Tätä on pakko seurata, ite oon myös haaveillut s2k omistamisesta 12v nassikasta lähtien. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 27 Toukokuu 2015 - 20:34 | |
| Herätellääs tätäkin topiccia pienen hiljaiselon jälkeen pienellä kirjoittelulla, vaikkei autolle varsinaisesti ole vielä paljoa tehtykkään. Osien tilaaminen alkoi tosiaan lupaavasti, kun vanteiden uusien takakannujen toimitus ei onnistunutkaan alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti JDM Distron kautta. Seuraava ja ainoa vastaan tullut vaihtoehto oli tilata uudet 8" takakannut suoraan Workiltä, vaivaisella 3kk toimitusajalla. Tässä kohtaa aikataulu alkoi kuitenkin venyä siinä määrin, että päätin alkaa keräämään osia hiljalleen ja otin auton ajoon vakiokuntoisena heti kelien salliessa, huhtikuun alussa. Asennusta odottelemaan on tilattu mm. Ap2 (facelift) JDM takavalot. Näiden hankkiminen tuotti hieman ongelmia, koska suoraan jenkeistä/japanista ei mitenkään järkevään hintaan näitä JDM malleja pystynyt tilaamaan. Euroopasta näitä ei myöskään voi suoraan tilata, koska euroopan malleissa on se ongelma, että toinen takavaloista sisältää punaisen sisemmän valonosan, joka toimii takasumarina. JDM malliset takavalot saatiin kuitenkin lopulta koottua tilaamalla lhd ja rhd euromalleista tarvittavat valot ristiin. Tämän lisäksi asennusta odottelee uusi etu- ja takapuskuri. Etupuskuriksi vaihdetaan Ap2 (facelift) mallinen ja takapuskuriksi vaihdetaan Ap1 JDM mallinen, jossa siis kilvenkolo on noin puolet pienempi. Ap1 Jdm takapuskurin löysin tuurilla Englantilaiselta eBay myyjältä ja vielä suhteellisen halvalla. Hinta oli edullinen, koska puskurissa oli pieni halkeama, joka saatiin kuitenkin helposti muovihitsattua kuntoon. Ap2 etupuskureitakaan ei liiemmin markkinoilla ole, mutta viime viikolla eräs Liettualainen myyjä pisti tuollaisen myyntiin ja sain tuonkin hankittua. Etupuskuskurista tullaan poistamaan lampunpesurit sekä alkuperäinen kilvenpaikka. Molempiin puskureihin tullaan tekemään pikakiinnikkeet minikilpiä varten 3M dual-lockilla. Vanteita kunnosteltiin talven aikana kanttariosumista ym., jonka ohella oli aikaa pyöritellä myös vanteiden tulevaa väritystä. Vanteet päädyttiin maalaamaan kokonaan matta tummanharmaaksi ja näin maalattiinkin. Lippoihin oli kuitenkin ilmeisesti jäänyt purkuvaiheesta crc:tä, eikä maali ollut tästä johtuen näihin ottanut kunnolla kiinni, vaikka tarvittavat rasvanpoistot ym. ennen maalausta suoritettiinkin. Niinpä lipat tullaan maalaamaan vielä uudestaan samalla tummanharmaalla jolla keskiötkin on maalattu, mutta tällä kertaa lippoihin vedettään kuitenkin kiiltävälakka. Lopullinen väritys vanteissa tulee siis olemaan matta tummanharmaa keskiö, sekä kiiltävä tummanharmaa lippa. Uudet takakannut tulivat myös vihdoin viimein jenkeistä ja näillä vanteet tulevat siis olemaan 18 x 9,5" ja 11". Uusien takakannujen ohella tuli Workilta myös oranssit RS-R alumiiniset lukkomutterit. Vanteiden kunnostuksen ohella autoon on toistaiseksi asenneltu Pioneerin DEH80-PRS soitin Modifryn DCIn kanssa, jolla saadaan siis Hondan audiocontrollit toimimaan myös jälkiasennus soittimen kanssa. Modifrylta tuli lisäksi myös glove box organiser, jolla saadaan maksimoitua tuon pystymallisen hanskalokeron käyttö. Alustaksi tilailin JH-Soundin kautta BC Racingin br-coilit 16kg jousilla varustettuna. Lisäksi camberia varten on hankittu tarvittavia osia ja näillä eväillä vanteiden pitäisi tuohon S suhteellisen kivasti istua. Niin ja ihanainen Osprey toi Japanin reissultaan tuliaisina Spoonin poikkituen ja cooling platen, jotka saadaan myös kunnostella ja maalata autoon sopiviksi. Toivon mukaan hommat saadaan tästä pikku hiljaa pyörimään siihen malliin, että reilun kuukauden päästä voidaan Ässällä tulla Big Meettiin näytille ja sitä ennen päästään täällä jakamaan jotakin valmista.
Viimeinen muokkaaja, niko pvm Ke 8 Helmi 2017 - 22:37, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Raab
Viestien lukumäärä : 224 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 29 Toukokuu 2015 - 8:08 | |
| Vanhana Hondamiehenä pakko laittaa seurantaan. Lämmittää aina mieltä, kun joku härmässä näitä tekee isolla kädellä. | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro La 30 Toukokuu 2015 - 21:31 | |
| Mitäs vittua, tuo vanteiden väritys näyttää ihan törkeen hyvältä :p oisko menny mehtään jos kehäpultit ois ollu kultaset?
edit: Omaan silmään ei kultainen vaan toimi, joten se ei ollut tässä tapauksessa vaihtoehto. Varmasti kyllä nekin toimisivat. -niko | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 27 Heinä 2015 - 13:32 | |
| Tämäkin projekti hieman edistyy Fitted Festin järjestelyjen ohella. Vanteisiin löydettiin oikeanlaiset kiinnitysaineet, joilla lippoihin saatiin väri kiinnittymään. Samalla tuli miettiä väritystä hieman uusiksi ja lippoihin vedettiinkin aiemman mattalakan sijasta kiiltävälakka. Lopputulos on omaan silmään huomattavasti aiempaa parempi. Renkaiden valintaakin jouduttiin hieman näkemään vaivaa ja Rengas Turun Ruotsalaisen Tommille tulivat kyllä nämä vanteet enemmän kuin tutuiksi. Sopivaa rengastusta ei meinannut millään löytyä, mutta useiden vääntöjen jälkeen päästiin kuitenkin mielyttävään lopputulokseen. Kumeiksi valikoitui 225/35r18 tuolle ysipuokille ja 265/35r18 tuolle yksitoistaselle. Tämän jälkeen tallille ja ensimmäinen koesovitus renkaiden kanssa näytti tältä. Tämän jälkeen asenneltiin tallissa hetken odotellut BC Racingin br-sarja 16kg jousilla, vaihdeltiin hieman camber osia, suoritettiin kaarien rullailua ja näin auto alkoikin olla jo kuvan mukaisessa kunnossa. Seuraavana päivänä töissä kevyt 5h nelipistesuuntaus ja ensimmäisellä pidemmällä ajolla on todettava auton käyttäytyvän reilusta camberista huolimatta oikein mielyttävästi. Vielä ennen Fitted Festiä olisi tarkoitus saada paikoilleen JDM ap1 takapuskuri, siloiteltu ap2 etupuskuri, minikilvet, Amusen etulippa, Shineautoprojectin Rx7 side diffusorit, ap1 USDM ajovalot, ap2 takavalot ja JDM cooling plate. Lisäksi auto pitäisi kiilloitella ja jotain pientä teippailua olisi tiedossa. Katsotaan miten aika tulee tuon järjestelyn ohella riittämään. Nähdään Fittedissä! | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 27 Heinä 2015 - 16:21 | |
| Tuliko sulle aivopieru eturenkaiden kanssa vai vaihdoitko ne vielä kerran matalempiin?
Juu kyllä nekin vaihtui vielä kerran. -niko | |
|
| |
E90
Viestien lukumäärä : 44
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 27 Heinä 2015 - 18:10 | |
| Tykkään vaikken juuri mustista vanteista pidä, mut kiiltävä lippa on paljon parempi. Tehtävä lista on ainakin sopivan mittainen. | |
|
| |
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 27 Heinä 2015 - 19:21 | |
| UUuuuulilululi. NIIN parasta | |
|
| |
turhake
Viestien lukumäärä : 298 Paikkakunta : Tarvasjoki Muut : DR-Z, Tracker, Hiace
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 27 Heinä 2015 - 21:33 | |
| Lähtikö auraussäädöt hyvin liikkumaan? viidestä tunnista päätellen ei. Jos sietää udella niin millä keinoin lopulta lähtivät?
Auton lookkia ei enempiä tarviikkaan kommentoida. Tuttua laatua. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ti 28 Heinä 2015 - 9:27 | |
| - E90 kirjoitti:
- Tykkään vaikken juuri mustista vanteista pidä, mut kiiltävä lippa on paljon parempi.
Pakko hiukan korjata, kun sen verran kauan tuli tuotakin sävyä mietittyä eli ovat tummanharmaat. Tuossa nurmikolla otetussa vannekuvassa tulee noiden todellinen väri hyvin esiin. - turhake kirjoitti:
- Lähtikö auraussäädöt hyvin liikkumaan? viidestä tunnista päätellen ei.
Ja kyllä tuolla auraussäädöt lähtivät ihan hyvin liikkeelle. Ongelma oli noiden takapyöriin asennettavien lasereiden yhdistäminen, jonka takia jouduttiin irroittamaan mm. putkisto. Vaikka laserit saatiin tämän jälkeen esteettömästi vastakkain, eivät ne meinanneet liialta camberilta kuitenkaan yhdistää toisiinsa ja vaativat vielä hieman kikkailua asennuksen kanssa. Tämän lisäksi camberin säätöön piti irroittaa takapyörät kolmeen otteeseen, joka tarkoitti myös suuntauslaitteen uudelleen calibrointia ja aurauksen uudelleen säätämistä jne. Mielenkiinnolla odotellaan kuinka pitkälle päästään ennen renkaiden kääntöä. Ja perskules turhake, en ole huomannutkaan sulla vaihtuneen myös S2000. (y) Eilinen tuli vietettyä puskureiden viimeisiä pohjia hinkatessa ja tänään saadaan ne pohjaväreihin. Toivon mukaan viikonloppuna päästään asentelemaan osia paikoilleen, koska muuten tulee kiirus, kun ensi torstaina pitäisi jo lähteä Jyväskylään päin. | |
|
| |
emsii
Viestien lukumäärä : 603 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro To 30 Heinä 2015 - 8:13 | |
| Kiiltävä lippa on paljon parempi ja rupee näyttää jo nyt melkosen hyvältä. Tulevat muutoksetkin kuulostaa maukkailta. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 7 Elo 2015 - 10:01 | |
| Saatiinhan Hondakin eilen nipinnapin kymmeneen mennessä kasaan ennen Jyväskylään lähtöä. Vielä pari tuntia ennen starttia näytti tallissa tältä. Havaintokuvaa uusista ap2 takavaloista. Kuvassa siis oikealla ap2 ja vasemmalla ap1. Onhan siinä toki vielä kaikenlaista pientä, mutta Fittedin järjestelyt söivät aikalailla kaiken ajan (lomat mukaan lukien), eikä tämän parempaan lopputulokseen vaan millään ehtinyt, jonka takia muutamia yksityiskohtia pitää vielä korjailla. Nyt repimään aidat ym. pystyyn kahden tunnin unilla ja tehdään huomisesta Fittedistä hemmetin siisti tapahtuma! Tulkaahan ihmettelemään Ässääkin paikanpäälle.
Viimeinen muokkaaja, niko pvm Ke 8 Helmi 2017 - 8:51, muokattu 5 kertaa | |
|
| |
any1
Viestien lukumäärä : 338 Paikkakunta : Oulu Muut : A1
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 7 Elo 2015 - 13:42 | |
| Kyllä, oi kyllä se vaan on hieno näky. Huomenna ihmettelemään lähempää! | |
|
| |
kri5u
Viestien lukumäärä : 103 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 7 Elo 2015 - 13:57 | |
| On se vaan hieno kampe, huomenna täytyy kyllä tutkailla lähempää! | |
|
| |
Jokkel
Viestien lukumäärä : 16 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 7 Elo 2015 - 23:10 | |
| Oi saatana ku on maukas !! Tää näytti jo vanteilla niin herkulliselta ja nyt vielä paremmalta. Tarttee käydä livenä hämmästelee ku ajelee töistä kotio | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ti 18 Elo 2015 - 21:27 | |
| Torstaina ennen Fittedeille lähtöä tuli tosiaan kasailtua yömyöhään Hondan viimeisiä osia. Faceliftin ap2 takavalot, usdm ap1 etuvalot ja oranssit kylkivilkut saatiin asenneltua Hondaan jo tiistaina. Keskiviikkona sopivasti tulleet Shine Autoprojectin Rx7 tarkoitetut hiilikuituiset side diffusorit asenneltiin samantien, ja nuo muuttivat auton luonnetta juuri halutulla tavalla. Auton kolmen päivän kiilloitus prosessi saatiin myös samaisena päivänä päätökseen ja ainoastaan puskurit jäivät tuosta kyydistä pois. Puskurit ja Amusen etulippa saatiin maaliin ke ja to välisenä yönä, ja lopulta nekin saatiin vielä torstaina asennettua ennen lähtöä, vaikka tuo lähtö tästä johtuen "vähän" venyikin. Aikalailla kaikki haluttu saatiin siis kuitenkin ennen tuota JKL tapahtumaa tehtyä, ja ainakin allekirjoittanut on lopputulokseen erittäin tyytyväinen. Tuo kuitenkin istuu kivasti, on sopivan matala ja sillä pystyy silti ajamaan täysiä eli kaikki haluttu saatiin samaan pakettiin. Tämä kesä tullaan menemään aikalailla näin, joitain pieniä muutoksia lukuunottamatta. Talveksikin suunnitelmat alkavat olla jo suhteellisen selvät, mutta katsotaan mihin kaikkeen lopulta rahkeet riittävät, kun haluttuja muutoksia on vielä suhteellisen pitkä lista. Tapahtuma itsessäänhän meni oikein kivasti, vaikka lopulta pieniä ongelmia ilmenikin. Tässä vielä muutama Juhutsin ottama kuva Fittedeiltä.
Viimeinen muokkaaja, niko pvm Ke 19 Elo 2015 - 0:33, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
AST1
Viestien lukumäärä : 60 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ti 18 Elo 2015 - 22:12 | |
| Tykkäsin suuresti, ainut mitä jäin kaipaamaan on puuttuvat keskikupit vanteista Keskikupitkin ovat tulossa, mutta niiden maalaus ei tuonne Fittedeille vielä onnistunut. Näissäkin suunnitelma hieman muuttui ja saattaa olla, että käyvät vielä Rimfixillä ennen paikalleen laittoa. -niko | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 19 Elo 2015 - 2:20 | |
| Toi etulippa sais kyl olla samaa sarjaa helmojen ja takadiffun kanssa, ei toi harmaa muovi oikeen sovi.
Etulippa on maalattu toistaiseksi vanteiden keskiön sävyllä. Talvella nappaillaan siitäkin muotti ja tehdään hiilikuituinen tilalle. Ensin oli tarkoitus maalata kaikki samalla, muttei noita hiilikuituisia helmoja lopulta onneksi raaskinut. Taakse tulossa myös hiilikuituinen diffuusori ja tuo vakio "diffuusori" saa olla siihen asti. -niko | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 19 Elo 2015 - 10:12 | |
| | |
|
| |
lokitekki
Viestien lukumäärä : 86 Paikkakunta : Merijärvi
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 19 Elo 2015 - 18:18 | |
| Varmaan turha mielipide, mutta tämän kun ekaa kertaa huomasin, niin oli vaan ajatus että nyt näkee suomessa tehdyn stance s2000 ja omistajan aikasemmasta autosta päätellen luulis tulevan siisti.
Mutta miksi siihen pitää laittaa tuommoset lauta malliset helmat ja etulippa joka on 350z kopioitu ja ei sovi niin hyvin kuin sellanen joka on tuon muotoihin suunniteltu..
Joku kattoteline ja lautoja kyytiin, niin sitten helmatkin sopii. Takaspoileri vois olla niin korkea että laudat sais tukea takaa, niin saa pitempää tavaraa kyytiin. Samalla laudatkin nappaa hiilikuituiseksi, niin rupeaa olemaan.
Etulippa menee täysin tuon faceliftin (ap2) etupuskurin muotojen kanssa yhteen ja on omaan silmään yksi parhaimman näköisistä lipoista tuohon puskuriin. Mieluusti myös otan sulta vastaan lautoja, joissa on yhtälailla muotoja mitä noissa Shinen valmistamissa Rx7 sidediffusoreissa on. Pahoittelen ettei tämä rakennustyyli sinua miellytä. -niko | |
|
| |
jusni
Viestien lukumäärä : 2368 Paikkakunta : Seinäjoki
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 19 Elo 2015 - 21:06 | |
| Tästä tulee mieleen ihan Koposen ässä. Ensin se kärvisteli racecar hommia pitkään, ja sitten tuli järkiinsä ja madalsi sen, johan tuli ihana, eiku. No ei vaan, ohan toi ihan kiva. Mut toi rakennus suunta vaatii sen remmiahtimen, koska vakio ässä ei tarvi siipiä sun muita lippaläppiä. | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 19 Elo 2015 - 22:33 | |
| - lokitekki kirjoitti:
- miksi siihen pitää laittaa tuommoset lauta malliset helmat ja etulippa joka on 350z kopioitu ja ei sovi niin hyvin kuin sellanen joka on tuon muotoihin suunniteltu..
Joku kattoteline ja lautoja kyytiin, niin sitten helmatkin sopii. Takaspoileri vois olla niin korkea että laudat sais tukea takaa, niin saa pitempää tavaraa kyytiin. Samalla laudatkin nappaa hiilikuituiseksi, niin rupeaa olemaan. Nii ja perkele niko, noi neljä pyörää on kopioitu mun Luposta, mulla oli ensin siin neljä pyörää, kuin sulla oli! Ai vittu et menee hermo näihin baittaajiin, kuin niko. Lokitekko palkkaa sut Starkille lautahommiin. M3-helmat on tän päivän Hondaa. Tai mitä vaan, mis ei oo neljää pyörää, koska muuten se on minulta kopioitu. | |
|
| |
Mazuuu
Viestien lukumäärä : 470 Paikkakunta : Nousiainen
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 19 Elo 2015 - 22:52 | |
| Itselle niitä autoja tehdään. On tämä kyllä hieno laitos ja menee myös parempaan suuntaan | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro | |
| |
|
| |
| niko: S2000 #trackdaybro | |
|