| niko: S2000 #trackdaybro | |
|
+23JTG Paniini Jokkel Mazuuu jjjkkk jusni lokitekki john_gleasy allu_ AST1 any1 emsii turhake J4TOG E90 toni CornerRug7292 Raab kri5u puerco niklas89 Tontza wiiksi 27 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 29 Helmi 2016 - 16:47 | |
| Nostellaan tässä kohtaa hieman tätäkin projektia, vaikka talvi ollaankin lähinnä vaan odoteltu mihin suuntaan mahdollisten vannekauppojen johdosta tullaan tämän projektin kanssa etenemään. Viime kesän alla pyörineet Equipit alkoivat syksyn aikana tökkimään ja kiinnostuttiin "racemmasta" vanne-/rengassetistä. Suhteelliseen pitkään Equippeja tulikin kaupiteltua, kunnes viime viikolla otti Eestistä Lowliferin jäsen yhteyttä ja lyötiin kaupat lukkoon. Näin päästiin vihdoinkin toteuttamaan mielessä pyörineitä ajatuksia hieman racemmasta tyylistä. Equippien tilalle tilattiin kierros kuvassa etualalla olevia, mattaharmaita, Workin Emotion D9R 17x9,5" +38 ja näihin kietaista kumeiksi 235/40r17 & 245/40r17 Toyo R1R:t. Tällä setillä ajellaan nyt ainakin ensi kesä, ellei sitten Raysin CE28:sia satu tulemaan sopivasti eteen S2000:seen tarkoitetussa 17x10" +45 jumalkoossa. Tässä esimerkki täysin samoilla spekseillä olevasta vanne-/rengassetistä. Vanteiden vaihtumisen lisäksi on toistaiseksi tullut haalittua S2000 oem takalippa (budjetti ratkaisu sille hiilikuituspoilerille). Pakko myöntää, ettei ole hetkeen tullut odotettua kevättä näin kovasti. Allekirjoittanut on ainakin tyytyväinen tähän varmasti mielipiteitä jakavaan ratkaisuun.
Viimeinen muokkaaja, niko pvm Pe 10 Helmi 2017 - 8:50, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ke 8 Helmi 2017 - 11:13 | |
| Päivitellään taas topicciakin vähän ajantasalle. Edellistalven vannekauppojen jälkeen halusin muuttaa S:n tosiaan ajettavampaan suuntaan ja niinpä aiemmassa viestissä mainitsemani Workin Emotion D9R:t löysivät keväällä tiensä auton alle Toyon R1R:iin kietaistuina. Nopea ajelu tallilta kulmien säätöön jo paljasti, että auto muuttui rutkasti haluttuun suuntaan pelkästään jäykempi runkoisten renkaiden ansiosta. Camber kulmat olivat tässä kohtaa edelleen siellä -15 tietämillä, johon ne Equippien istuttamisen takia säädettiin, joten oli selvää että kulmien säädöllä ajettavuus tulisi vielä reilusti muuttumaan. Nelipistesuuntauksen suoritin työpaikalla kuntoon ja tämän jälkeen testiajolle, eikä muutokseen olisi voinut olla paljoa tyytyväisempi. Henkilökohtaisesti tykkään tästä ulkoisestikkin enemmän uudella vanteistuksella, mutta tämä jakaa varmasti mielipiteitä. Muita ulkoisia muutoksia ei autoon juurikaan viime kauden aikana tehty, vaan nautittiin pitkälti ajamisesta. Ihan ilman muutoksia ei kuitenkaan pystynyt olemaan, joten joitain pienempiä päivityksiä suoritettiin. Näistä ensimmäisenä Bloxin vetoakselin spacerit, joiden tarkoituksena on työntää vetoakselia takaisin pyörän napaan päin, josta ne madalluksen takia tulevat hieman ulos. Voin suositella kyllä muillekkin S:n harrastajille tätä muutosta. Nopea tehdä, edullinen ja säästää pitkän pennin tulevaisuudessa. Seuraava muutos oli Todan 70mm putkisto, jonka kaveriksi tuli Berkin 70mm katin korvausputki. Katin korvausputkesta jouduttiin kuitenkin tässä kohtaa luopumaan, sillä sen johdosta putkeen tuli niin älytön drone, ettei kaasuun pystynyt juuri hipaisemaankaan, koska ääni muuttui heti sairaalloisen kumisevaksi. Tähän haetaan seuraavaksi lääkettä yhteistyössä Marteliuksen kanssa, jotta saadaan katti lopulta vielä välistä ahdistamasta. Loppu kaudesta tuli vielä mahdollisuus mennä Alastarolle kiertämään rataa, johon tarjoukseen onneksi tartuin. Pienen ajelun jälkeen jo huomasi, että S on tuolla kyllä kuin kotonaan ja muutokset ovat olleet tähän tarkoitukseen erittäin onnistuneita. Lopulta trippimittariin tuli päivän aikana noin 70km radalla ajoa, eli aika monta kierrosta tuli rataa kierrettyä. Oli myös hieno huomata miten Toyojen lämmettyä löytyi pitoa aivan älytön määrä, vaikkei kyseessä ole edes täysin rehellinen semisliksi. Muutamia puutteita tuli toki radalla myös heti vastaan. Näistä ensimmäisenä kiinnitin huomion siihen, ettei vakiopenkeissä meinannut tässä kyydissä pysyä mitenkään järkevästi ja mutkissa joutui hakemaan reilusti tukea ovesta/keskikonsolista. Tämän lisäksi Hondan jarrut ovat selkeästi merkille uskollisesti alimitoitetut ja jäävät jo vakiotehoilla liian tehottomiksi. Niinpä tämän talven ensimmäisenä päivityksenä tilasin Briden Prossit, jotka ovat Briden valmistuksesta poistuneet mallit. Japanin markkinoilta tuli kuitenkin vastaan kaksi erittäin hyvässä kunnossa ollutta yksilöä, jotka JDM Distron kautta hommasin itselleni. Eivät nämä mallit toki ole ehkä rata-ajoon ne ihanteellisimmat vaihtoehdot, kun eivät ole virallisesti kuppipenkit ja kun ovat vielä nahkaisetkin (Vilu <3). Tuo malli istuu kuitenkin S:n sisälle niin hyvin, että voisi helposti kuvitella kyseessä olevan tehdasjakkarat. Tästä syystä ne olivat lähinnä sitä mitä itse tuohon halusin, sillä tähtäimessä on jossain kohtaa leipoa S:ään kokonaisuudessaan hieman prototyyppimäinen lopputulos, johon nämä jakkarat sopivat mielestäni parhaiten. Koesovituskaan ei tuottanut ostokrapulaa ja nopealla testailulla antavat kyllä kivasti lisää sivuttaistukea verrattuna vakioihin, joissa sitä ei juuri ollenkaan ole. Tämän lisäksi on tämän talven varalle muutamia muutoksia mielessä ja muutamista osista kyselyä jo sisällä. Näistä kuitenkin lisää siinä kohtaa, kun osat on oikeasti tilattu. Joitain pieniä yksityiskohtia hierotaan ulkoisesti, mutta pääasiallinen paino tulee olemaan koneen puolella. Aikamoisen romaanin sain taas aikaiseksi, mutta toivottavasti jotain kiinnostavaakin mahtui mukaan. Pääasia on että uudenlainen kipinä tämän rakentamiseen on löytynyt ja tulevaisuuden suunnitelmat alkavat olla mielessä valmiina. Tästä on hyvä jatkaa projektia eteenpäin. | |
|
| |
Jokkel
Viestien lukumäärä : 16 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro To 9 Helmi 2017 - 12:20 | |
| Sanattomaksi vetää ja vanteet toimii yllättävänkin hyvin. Ensivaikutelma oli hiukan toinen, kun silloin luin että tähän tulee uudet vanteet ja näki kuvan niistä, niin ei iskenyt samalla tavalla kun edelliset. Täsätähän tuli erittäin maukas ja noi penkit tuo mukavasti ilmettä sisustaan. Näyttää tosiaan ihan siltä että vois olla tehtaalta tullessaan jo noi paikallaan. Ilolla jään odottamaan mitä muuta tähän tulee ja ääni näytettä ois kiva saada uuden putkiston kanssa. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro To 9 Helmi 2017 - 13:00 | |
| Kiitosta. Itseä jälkikäteen jäi hieman vanteissa harmittamaan tuo väritys, koska niiden piti tulla näiden hopeiden (linkki) värisenä, mutta toimivat tummatkin lopulta ihan kivasti. Ensi kaudelle sitten päivitetään joka tapauksessa uudet vanteetkin, niin eipä jaksa näitä nykyisiä enää alkaa värittelemäänkään. Niin ja putkistosta voidaan ottaa ääninäytteet siinä kohtaa, kun on säädetty äänimaailma Marteliuksella ensin kohdilleen tuon katin korvausputken kanssa. Tässä kohtaa voi jo varmaan julkaista talven muistakin suunnitelmista, jotka eilisen nettishoppailun jälkeen vahvistuivat. Moottorille suoritetaan pieni päivitys, jolla saadaan tuota v-tecin hyötyä paremmin koko kierrosalueelle. Muutenkin sen verran mukavia lukuja on putkistoa ja moottorinohjausta vaihtamalla näistä saatu, että valinta oli sen ja tulevaisuuden suunnitelmienkin kannalta helppo. Pitäisi myös niin perus ajosta, kuin radankin kiertämisestä tulla miellyttävämpää, kun tehokäyrä saadaan tasaiseksi. -Aem Infinity moottorinohjaus -Aem polttoaineenpaine-, öljynpaine-, öljynlämpötila- ja laajakaista lambda-anturit -Radium Engineering polttoainekisko (linkki)-Torques öljynryöstölaippa -Setrab STD 116 öljynjäähdytin -Feel's öljykorkki (linkki)Jarrut tässä jäävät aiemmin mainitsemani mukaan auttamatta vajaiksi. Tässä kohtaa rahkeet eivät riittäneet Spoonin tms. jarrusatula päivityksiin, joten haetaan alustavasti lääkettä kunnollisilla jarrupaloilla. Nämä sinällään olivat myös helppo hankinta, koska samat palat käyvät vielä tulevaisuuden jarrupäivityksien jälkeen. -Project Mu HC+ etu- ja takajarrupalat Ja viimeisenä hankintana tällä erää tuli Prosseihin Briden matalimman malliset kiskot, joilla saadaan penkkien asettelu kabiiniin halutulle levelille. -Bride type RO kiskot Näillä eväin jatketaan kohti kevättä. Tänään vielä hankittiin maalit venttiilikoppaa, jarrusatuloita ym. pisteosia varten. Seuraavaksi sitten odotellaan tilattujen osien saapumista ja sillä välin valmistellaan juttuja näiden asentamista ajatellen.
Viimeinen muokkaaja, niko pvm Pe 10 Helmi 2017 - 8:44, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Aaperi Wingman
Viestien lukumäärä : 1993 Paikkakunta : KVL/SLN
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro To 9 Helmi 2017 - 16:10 | |
| S2K on "uusista autoista" kyllä omassa top10ssä, ja siulla on oikea tyyli nytten tullut sen kanssa. Unohdetaan stankke-hommat ja tehdään ajettavasta autosta, no, ajettava auto. Mutta, unohtamatta kuitenkaan ulkonäköä. Itse en ole päässyt alustalla ja kunnon renkailla varustettua S2K:sta koittamaan, mutta Koposen S2K oli vakionakin todella mieleinen. Tehoton varmasti monen mielestä, mutta ei teho ole aina kaikki kaikessa. S2K:kin varmasti piristyy tiheämmällä perävälityksellä ja Nikon suunnittelemilla muutoksilla kummasti Mutta nyt kun päästiin puheeseen muutoksista. Olisiko herralla hetki aikaa keskustella "Emmie tee hondalle tänä talvena kuin pari pikkujuttua. Tänä talvena keskitytään murhabussiin, mut -17/18 talvi, on hondan talvi" -keskustelusta jota käytiin tuossa männä viikolla puhelimessa Mut, hyvä nähä että muillakin lähtee lapasesta nettishoppailu ja "pieni siistiminen", niinkun miullakii kävi tuon kakspyöräsen hondan kanssa Rata-ajoa ajatellen, öljynjäähdytin ja paremmat jarrupalat varmasti parhaimmat "helpot" päivitykset mitä voi tehdä. Moni ei tajuakkaan, kuinka paljon öljynjäähdytin auttaa öljyjen oikeaan toimintaan, mutta voi myös pudottaa esim. jäähdytysnesteen/yleisesti moottorin lämpöjäkin. Edit. PS. Onhan Vaimot(bridet) makosat, mutta tuleehan noista nahkaisista lievästi "Blue Oyster Bar" mieleen, mutta se nyt on ymmärrettävää, että semmoinen fiilis Turkulaisilla haussa... | |
|
| |
jjjkkk
Viestien lukumäärä : 1955
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro To 9 Helmi 2017 - 16:35 | |
| Ai että, minä sitten niin inhoan ajettavia autoja. Tää on pilattu.
...But keep coming. Peukku. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro To 9 Helmi 2017 - 17:31 | |
| Jiikoo. <3 Ja Aaperi saattoi se meidän puhelun jälkeen hieman eskaloitua. Katsotaan jääkö bussi valmistumatta, kun alan keskittymään vaan Hondaan. No onneksi Hondan pitäisi olla säädöissä huhtikuun alussa, joten ennen Season Openingia on vielä hyvin muutama viikko aikaa bussille. Yleensä paineen alla se muutama päiväkin tai viimeinen yö on riittänyt. Ja tällä kertaa lähdettiin hakemaan juuri näitä helppoja päivityksiä, joista Aaperikin tuossa mainitsi. Kuten aiemminkin totesin, niin mikään tulevista muutoksista ei vaadi päivitystä tulevien suunnitelmienkaan takia. Tämä olkoon siis pieni askel kohti päässä olevaa visiota. Oikeastaan ainut asia, joka menee tässä kohtaa "hukkaan", on auton säätäminen. Sen kun joutuu tekemään uudestaan, jos meinaa jotain koneen puolelle päivitellä. Tämä "hukka" on toivon mukaan kuitenkin ensimmäisten ajojen jälkeen tienattu takaisin, koska uskon auton näillä pienillä jutuilla muuttuvan aikalailla. Ja tämä tunne.. (linkki)
Viimeinen muokkaaja, niko pvm Pe 10 Helmi 2017 - 8:48, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 10 Helmi 2017 - 0:02 | |
| Eikös niitten helppojen päivitysten listalla ois kans ollu hiukan voltexin aeroa | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 10 Helmi 2017 - 8:45 | |
| Toki. Ne vaan ei ole niin helppoja muutoksia kukkarolle. Ja pitää kyllä kulkupuoltakin olla ennen, kun kehtaa alkaa kunnon aero-sarjoilla varustettuna ajamaan. | |
|
| |
Paniini
Viestien lukumäärä : 34
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 10 Helmi 2017 - 16:30 | |
| Kai sää tähän myös läppärungot hommaat? | |
|
| |
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro La 11 Helmi 2017 - 2:46 | |
| Muutokset vie kokoajan autoa parempaan suuntaan minä tykkään | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 13 Helmi 2017 - 12:11 | |
| Feel's korkista skenepisteet. Tuntuu olevan hondamiesten juttu. Onks munkin nyt sit pakko? | |
|
| |
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 13 Helmi 2017 - 12:21 | |
| Ei se oo Hondamies eikä mikää jos ei oo Baller korkkia | |
|
| |
JTG
Viestien lukumäärä : 1379 Paikkakunta : Raisio
| |
| |
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
| |
| |
Hammu
Viestien lukumäärä : 14 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro La 8 Huhti 2017 - 0:01 | |
| Oliks hondaan iskeny teknisiä probleemia? Hätävilkut päällä edettiin kun ajeltiin äsken ohitse | |
|
| |
Aaperi Wingman
Viestien lukumäärä : 1993 Paikkakunta : KVL/SLN
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro La 8 Huhti 2017 - 9:06 | |
| Juuh elikkäs, niko oli näyttämässä tämmöselle sisäsiittoselle savolaiselle, vähän turkkusen kyliä. Eli, oltiin siis varovasti pintakaasulla koittamassa saatasko renkaat lämpimäks Niko alko ihmettelemään ajaessa onko pyörämutterit löysällä tms. Kun tuntu oudolta... No, ne tarkistettiin, kaikki ok, 500m eteenpäin ja pakko pysähtyä taas, joku oikeesti vialla... R1R:lle oli käyny joku juttu, tyhjänä ei mielestäni ajettu kun ihan 200m (ennen kuvan ottoa). Renkaan runko oli mennyt ihan ihmeellisen muotoseks: Nilkutettiin auto nikon isän pihaan, ja käveltiin parikilometriä hallille hakemaan lexus että päästiin makomaan | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Ma 10 Heinä 2017 - 12:28 | |
| Kotkassa käytettiin S:ää penkissä Aemin säätöä varten, mutta hetken säätöjen ja penkissä rullailun jälkeen havaittiin, ettei uusi paketista otettu Aemin purkki lukenutkaan map-anturia. No vakio-ecu takaisin, teholaput ulos (todettiin ettei hevosia ole vakiosta kauheasti karannut) ja leuka rinnassa kotia kohti. Rata-ajokin jäänyt, kun on ollut tarkoitus mennä tuon Aemin asentelun jälkeen taas koittamaan. Toivottavasti nyt edes tänä kesänä jossain kohtaa pääsisi vielä tuonkin testaamaan radalla. Nykyiset 17x9,5" +38 Workin D9R:t voisivat myös olla noiden Toyon R1R renkaiden kanssa myynnissä, sillä vähän tekisi mieli jotakin uutta vanteistusta. Laitetaan kohta oikein myyntii-ilmoitustakin, mutta katsotaan nyt näin, josko joku vaikka jo kiinnostuisi. | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Su 26 Marras 2017 - 16:01 | |
| | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro Pe 23 Helmi 2018 - 20:24 | |
| Katsotaan ajetaanko vielä kesä vai ei. Kiinnostuneelle oikeasti hyväkuntoinen S2000, jossa hyvä pohja lähteä rakentelemaan tai nauttia vain ihan sellaisenaan. Veikkaan että huhtikuussa häämöttävien ensimmäisten ajokertojen jälkeen tästä on vaikeampi luopua, joten toimi nopeasti. https://www.nettiauto.com/honda/s2000/9456820 | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: niko: S2000 #trackdaybro | |
| |
|
| |
| niko: S2000 #trackdaybro | |
|