| Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino | |
|
+11Volver Masuli 5k Bomber4 _jussis_ Myssymasa heigo simoks Wald SamiM Juipp1 15 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Su 12 Heinä 2015 - 20:01 | |
| Tarinamme alkoi syksyllä 2012 jyväskylästä kun realcarsin kanssa tehtiin vaihtokauppaa autojen kanssa. Yhtenä ehtona itselleni oli isolla näytöllä oleva navigaattori ja diesel. Autoa etsiessäni tarttui vuoden 2003 lopulla tehty S211 korimallin avantgarde E-mersu. Moottorina toimii 5-sylinterinen 2.7L turbodiesel ja kilometriä oli karvan verran reilut 160tkm. Auto oli kaikinpuolin erinomaisessa kunnossa eikä näyttänyt mistään kohtaa siltä että mittaria oltaisiin ruuvailtu kun tuonti auto on kyseessä. Talvi 2012-13 ajeltiin muuten vakiona mutta piti tunkea tuota lamin-x kalvoa valoihin Keväällä -13 tilasin ebaysta amg feikkipuskurin ja helmat. Amg takapuskuri tahtoi olla kiven alla tai helvetin kalliita joten sen jätin myöhemmälle etsinnälle. Vanteiksi ostin uuden vertini stance5 8"/10" x 20". Vakiona näissä toimii takana ilmapussit ja edessä jouset joten eteen tilasin -30mm H&R jouset ja takapäätä ohjelmoitiin mersun Starilla vastaavaan korkeuteen
Korkeus alkoi ahistaa taas liikaa joten tilaukseen meni D2 säädettävä coilisetti etupäähän. Takapäätä fiksailtiin jälleen hivenen alemmas tietokoneen avulla Näin ajeltiin kesä 2013. Alkuvuodesta 2014 alkoi nuo vertinit vituttamaan joten ne myytiin. Pitkään ihalleissani ja miettiessäni päädyin hakemaan EPK:lta nykyiset Artec VIP vanteet 9"/10,5/19 RST-lipoilla. Etulampuista lähti kalvot samoihin aikoihin Ensimmäinen sovituskuva oli aika karua katsottavaa joten lääkkeeksi tarjottiin lisää madaltamista. Madaltaminen oli siinä määrin maltillista että halusin ajaa kaikessa rauhassa ilman raapimisia kaariin. Kesä -14 ajeltiin näissä tunnelmissa. Ideoita pyöri paljon seuraavaa kesää varten mutta tallia oli uusittava paloturvallisemmaksi, joten ensiksi tuli talli raksata uusiksi ennen kuin pääsisi tekemään muutoksia autoon. Samalla tilasin kiinasta halvimman 2-pilari nosturin Syksyllä -14 alkoi mielessä pyöriä aftermarket ohjauksella ilmapussukat koska mersun oma airmatic oli jäätävän kallis käytettynäkin. Pari kertaa menetettyäni yöunet kaiken pähkäilyn myötä, soittelin Lowtoysille. alkuvuonna -15 Tilaukseen meni D2 tolpan ympärille aerosportin palkeet eteen, säiliö, kompura ja v2autopilot ohjaukseen. Takana käytin auton omia pusseja ja iskareita. Vakiopusseista ohitin pussien päällä olevat venttiilit. Auton oman kompuran otin pois käytöstä pelkällä releen irroittamisella niin ei sekään huuda itseään paskaksi + on aina mahdollista laittaa auto vakio kuntoon. Edessä piti askarrella ylätukivarsia hivenen, joten pussin ja ylätukivarrenkiinnityksen väliin jäi 4mm. Aikaa kului yksinään tehdessä n.1,5 viikkoa kaikessa tietämättömyydessäni. Asennuskuvia ei löytynyt Samoihin aikoihin selailin ebayta josta bongasin aidon amg etupuskurin ja kiven alla olleen farkun amg takapuskurin. Käytettynä sai paljon halvemmalla joten sellaset oli sitten tilattava. vähän kuumailmapistoolia, pakkelia ja hiontaa niin hyvä tuli. Etupuskuriin verkoksi muotoilin RS verkkoa ja takapuskuriin mattamustaa teippiä parkkitutkien peitteeksi. Samalla vaihdoin vähän isomman coolerin ja laatikolle uuden erillisen lauhduttimen Keväällä -15 päätin että pinta laitetaan parempaan kuntoon, korjataan lommot yms. kiveniskut ja skraidut. Tykkään Mersun alkuperäisestä väristä joten värinvaihto ei tullut mieleenkään. Koskaan aikaisemmin en ole pohjia tai maalauksia hoitanut joten niitä täytyi alkaa opettelemaan mutta kuitenkin maalauksen jätin kaverille joka osaa pinnan sutaista kerralla kunnolliseksi. Auto maalattiin osissa. Tarkoitus oli takaovetkin ottaa erillään mutta aikataulu tuli vastaan. Pintaan jäi sinnetänne roskia, joten jossain vaiheessa on tarkoitus pinta vesihioa ja myllyttää läpi. Maalauksen aikana tuli myös vähän takapakkia kun kuivumassa ollut etulokari syystä tai toisesta kaatui lattialle tehden mojovat lommot. Mutta tässä tilanteessa ollaan edelleen tänä päivänä. Laseissa kalvot takaa eteen 25,35,50. Vielä täytyy saada takapäätä alemmas jotta helma linja olisi tasaisempi. Takavalojen tummennusten kanssa olen ollut aika mietteliäs, olisko ilman kalvoja kuitenkin kivempi. Ja viimeisimpänä sisustan listat teippailin 20mk seteleillä joita haters gonna hate! Näin lopuksi huomasin että pitäisi käydä ottamassa kuvia muuallakin kuin kotinurmikolla
Viimeinen muokkaaja, Juipp1 pvm Su 12 Maalis 2017 - 12:34, muokattu 5 kertaa | |
|
| |
SamiM
Viestien lukumäärä : 152 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Su 12 Heinä 2015 - 23:09 | |
| Tää on hyvä! Mennyt kokoajan parempaan suuntaan. Sisustan listoista iso peukku! | |
|
| |
Wald
Viestien lukumäärä : 140 Paikkakunta : Pori
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ma 13 Heinä 2015 - 17:25 | |
| Valokalvot heivaat mäkeen ja vaihdat maskin pitkäripaiseen. Vois olla melkeimpä nätti sitten. | |
|
| |
simoks
Viestien lukumäärä : 132 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ti 14 Heinä 2015 - 0:14 | |
| En oo koskaan tykänny ton tyylisestä maskista, muuten helvetin hieno! | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ke 15 Heinä 2015 - 17:06 | |
| En oo kyllä koskaan ajatellut minkänäkönen olis toisenlaisella maskilla. Kiva ois kokeilla jos jostain löytys kokeiluun, sillä ostamaan en tohi lähtee kun ite tykkään tästä maskista. Täytyy aikaa tehdä kalenteriin ennen jyväskylää niin saan takapään madallettua ja takavalojen kalvot revittyä | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| |
| |
heigo
Viestien lukumäärä : 66 Paikkakunta : Kymenlaakso/Tallinn
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Pe 24 Heinä 2015 - 16:50 | |
| Peukku farkulle !! Farkut miellyttä aina mieltäni | |
|
| |
Myssymasa
Viestien lukumäärä : 428 Paikkakunta : 014/017
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Pe 24 Heinä 2015 - 18:34 | |
| hitokseen hyvä! mut mikä noit sun ikkunalistoi riivaa? | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Pe 24 Heinä 2015 - 20:07 | |
| - Talipee kirjoitti:
- hitokseen hyvä! mut mikä noit sun ikkunalistoi riivaa?
Niin, en tiiä johtuuko pesuaineesta. Jotain ainetta täytyy kokeilla niihin. e: voi myös olla että tuolla näyteikkunoiden seassa noi näyttää hassuilta kun heijastuu eri valoja eri kulmasta. Piti juosta asioikseen kattomaan talliin. Näyttävät olevan ihan "normaalit" | |
|
| |
_jussis_
Viestien lukumäärä : 85 Paikkakunta : Klaukkala
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino La 25 Heinä 2015 - 1:26 | |
| Kamera tekee sen. Kokeileppa katsoa listoja polaroitujen aurinkolasien läpi | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino To 8 Loka 2015 - 13:58 | |
| Tänne ei ole paljon tullu päiviteltyä kun ei juurikaan mersun kohdalla ole päivitettävää. Takavaloista kalvot raavin pois jo ennen Fitted Festiä Muuten on ajeltu keskimäärin 700km/viikko ja välillä naarmuttaen pesty pintaa. Talveksi hommasin "peelersit" 19x9 ja päälle tuli 245/35 Nokian Hakkapeliitta kitkat. Kunhan saan taakse 10mm spacerin, pallokantapultit ja viskattua alle niin laitellaan vähän kuvaa. Muuten jätän Mersun "jatkokalostamisen" tälle tasolle kun tää on hyvä näin käyttiksenä. Seuraavaan projektiin jo ajatuksia viety mutta toteutuksen suhteen ei mitään hajua. Kyseinen prokkis tulee olemaan harrasteauto eikä enää käyttöauto. | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino La 14 Marras 2015 - 19:29 | |
| Vähän kuvia ja ajatuksia täältä pimeästä korvesta ja tässä pari kuvaa talvikengistä: Mutta sitten viiras päässä ja pistin Artecit kiertoon. Menivät yllättävänkin nopeasti. Ongelmana on monta ongelmaa Talven mersu kulkee vakio alustalla, syitä en löydä kuin muutaman joten ilmakamat olisi kivasti odottelemassa jotain toista autoa. Mutta kun ensikesäksi tartteis jotkin vanteet saada mersuun alle niin on näiden artecien jälkeen äärettömän vaikea löytää mieluiset(vaikka projekti vanteet) + että aika uuteen autoprojektiin on kortilla keväällä tulevan perheen lisäyksen ja pienen motivaatio puutteen vuoksi. Olenkin miettinyt josko viskaisin keväällä ilmat takas alle "uusien" vanteiden kanssa ja ajelis tyytyväisenä perheen kanssa kauppaan. Onko kellä jotain ehdotuksia. Lemmarit kävi kovasti jo mielessä mutta olen hyvinkin avoin kaikelle | |
|
| |
Bomber4
Viestien lukumäärä : 5
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ma 16 Marras 2015 - 0:42 | |
| Pidä sama ,mut lykkää 320 ahdin ja ohjelma...... | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ma 16 Marras 2015 - 19:03 | |
| No sitä olen miettinyt. Tällä hetkellä sellanen fiilis etten jaksais alkaa tätä sen enempää muuttelemaan tekniikan osalta. Noilla muutoksilla saat sen max 290hv/750nm. Luotettava kulkupeli kuitenkin tähän asti ollut ja en saa tästä kiksejä ahdinta suurentamalla, pirun painava perhefarkku. Tuntuu tuo mieli muuttuvan joka viikko jos nyt jotkut kesäkiekot hommais ens alkuun, pikku projekti vanteet kiinnostas | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ti 26 Huhti 2016 - 8:41 | |
| Päivää taas. Hommat on luisunu siihen pisteeseen että mersusta lähti ilmakamppeet ja se jäi nyt perheen ja vaimon käyttöön. Artecit myin ja tilalle ostin kesälle Carlssonin 1/6 19x10 joka nurkkaan joita on hyvä naarmuttaa. Talven aikana kuitenkin näppejä syyhysi niin otin alle vuosia pihassa seissyn volvon. Se on aina kurkkinut omalla pienellä kantikkuudellaan mua sitä jatkojalostamaan Auto (jos sitä autoksi voi kutsua) oli läpi rei'illä kuskin puolelta ja pohjasta muutamasta kohtaa, niitä paikattiin hitsailemalla. Paikallaan volvossa oli jokin korisarja joka lähti nopeasti pois. Muutamia perustelemattomia kuvia joissa sisustan saa hyväksi pesemällä. Tuttava auton maalasi koemielessä eikä siinä sitten vielä jaksettu pohjiakaan kunnolla tehdä kun ei ollut tästä paskaläjästä tulossa mitään projektia. Sittenpä siinä tallissa istuskellessa huomasin että mersusta jääneet ilmakamat voisi tietysti askarrella kiinni volvoon. Kun ylimääräiseksi jäi V2 ohjaus, säiliö, kompura ja aerosport palkeet. Enää tarvitsi taakse saada palkeet joten sinne tilasin Slamspecialties 5. Huomasin että edessä iskaritolppa on sopivan paksuinen, sujautin aerosportin siihen päälle, kun jousilautasen ajelin pois. Samaan hengenvetoon päätin ottaa alustan osat irti perän mukaanlukien, hiekkapuhaltaa ja pulverimaalata. Myös tilaukseen meni PU-puslat jokapaikkaan, camper yläpäät, panhard tankoon vastakierresäätö ja GAZ jäykkyys säädettävät hieman lyhyemmät tolpat (mittauksia suoritin jonkinverran jotta pohja saadaan maahan, sillä vakioilla etuiskareilla näin ei tapahtunut). Suunnitelmissa olisi moottoriswappi johonkin jaappanilaiseen versioon niin olis ainakin alusta kunnossa voiman lisiessä. Vakio nelimäntä jarrusatulat jäi vielä paikalleen pienen kunnostuksen jälkeen. Kuvat on aina kivoja joten, Takapalkeiden päälle leikkaa liimaa systeemillä tein tollasen ratkasun. Senkin kanssa mittailtiin jotta saadaan perä pudotettua aina niin alas kuin perämurikka antaa tilaa. Näin oli myös helppo suunnitella ilmalinjan liittimet ja palkeen kiinnitys vakiopaikalle kierrrejousen tilalle Auto on nyt saatu tassuilleen ja näyttäs että alusta toimii oikein hyvin. Paljon pientä ja suurta on vielä to do listalla joten ne aikanaan. Kuraläpät on lähtenyt lätkimään edestä ja myöhemmin myös takaa. Istuttelin 850 volvon helmat ja taakse vielä tulee samasta autosta takapuskuriin alahelma jotta saadaan vetokoukku pois eikä jää ammottavia reikiä näkyviin. Eteen myös suunnittelin josko laittas 850 volvon etupuskurista alaosan tuon vakion jatkeeksi mutta se saa jäädä myöhemmälle. Hommat jatkuu tasasen tappavan hitaasti eteenpäin, jossa ideana on pitää auton alareuna mustana kuten helmat ja "mädätyslistat", puskurit ja niiden alalipat. Ajatuksena olisi kaikki teipata, kuten jokupäivä koko autokin. Vakiovalot edestä ja takaa pitää kiillotella pölystä ja nuo naarmuset takakolmiolasit vaihtaa uusiin. Vanneprojekti on vieläkin kesken. Kyseessä on Veilside Andrew Racing V 17" eteen 8j ja taakse 9j. En oikein tiedä pidänkö tosta keskiömutteri ratkasusta niin laitoin kaverin sorvaamaan näihin kuperat keskilätkät yhden pultin kiinnitys taktiikalla. Lätkät ovat vielä työn alla. Kunhan ne valmistuu kiikutan setin lasikuulapuhallukseen ja pulverimaalaukseen. Lipat saa samalla pientä hoitoa E: takakontin hivellykset ja asennukset on edistymässä, niistä lisää myöhemmällä | |
|
| |
5k
Viestien lukumäärä : 14 Paikkakunta : Laihia Muut : -84 Starlet 5K prokkis.
-78 Escort mk2 odottelee vuoroaan.
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ke 27 Huhti 2016 - 10:10 | |
| Onko 2.3 bensa? B230 saa hyvin potkua pihalle vaparinakin. Tuplia ja tuplien imusarjoja on näihin kirppikset pullollaan. Kannesta reilu siivu pois ja Ford OHC:n jakoremmi paikalleen, on tasan 1 hampaan lyhyempi remmi Jarrujen perusteella sanoisin B230 olevan keulalla.. | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ke 27 Huhti 2016 - 10:25 | |
| - 5k kirjoitti:
- Onko 2.3 bensa? B230 ..
Niin, tämähän on maamoottori kaasari 2.0l bensa . Vakaajan tanko oli myös paksumpi mitä käytetään turbo malleissa että näyttäs olevan samoja osia moottorista riippumatta. Ton moottorin suhteen pitäs alkaa tonkimaan tietoa kuinka esim. 1jz sais leimattua tai vaihtoehtoisesti jokin volvon oma esim. b230ft jonka ainakin saa kilpien väliin | |
|
| |
Masuli
Viestien lukumäärä : 350 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ke 27 Huhti 2016 - 10:39 | |
| Jos sinne Volvon konetta lähtee sovittelemaan ja jatkojalostamaan niin ite siirtyisin suoraan tinakoneisiin. Noita tinakutosia saa halvalla senkun hakee vaan ja asennuskin on melkolailla suoraviivanen.
Mitä tuli noi Gazin setit maksamaan? Yllättävän hyvin sopii noi kasipätkän helmat, pitää varmaan itekin mallailla omaan ysiin jos joskus moiset sattuu käsiin jostakin. Mistä muuten tarvikkeet panhardin vastakierresäätöön? Itsellä on tällä hetkellä säädettävä ja se on hieman typerästi toteutettu kun säätö on hiukan sinnepäin.
Muuten jätte hyvä, eihän näitä oikeesti laiteltuna liian usein näe | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ke 27 Huhti 2016 - 10:47 | |
| Suunnitelmissa olisi alkaa seurustelemaan ens talvena moottorinvaihdon kanssa niin on koko kesä aikaa miettiä ja ottaa vastaan vaihtoehtoja Gazin setti oli mielestäni aika arvokas, jos en paljoa valehtele niin siinä +450? helmoja sai lyhentää ja tarkkaan leikellä, mutta kivasti ne sinne käy tänään teippailen ja laitan paikalleen. Ota yhteyttä RallyRaceen niin myyvät sulle ton panhard säädön n.35e | |
|
| |
5k
Viestien lukumäärä : 14 Paikkakunta : Laihia Muut : -84 Starlet 5K prokkis.
-78 Escort mk2 odottelee vuoroaan.
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ke 27 Huhti 2016 - 11:10 | |
| Joo, eli maamoottori mäelle ja B230 jostain. niitäkin saa purkuautoista 150e/kpl, leimallekkaan ei tartte tehdä tietääkseni mitään kun taka-akseli ja jarrut on samat. Jos oikeen hurjaksi rupee niin B234 Niistä vain pyydetään jo rajumpia hintoja ja ainut keino saada sellanen huokealla hinnalla on ostaa kokonainen auto. | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino To 30 Kesä 2016 - 19:29 | |
| | |
|
| |
Volver
Viestien lukumäärä : 451
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino To 30 Kesä 2016 - 20:31 | |
| Mä tykkään, hyvännäköinen tuli | |
|
| |
allu_
Viestien lukumäärä : 890 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino To 30 Kesä 2016 - 20:49 | |
| Tulee aina tällänen mieleen kun on vaa blankot keskimerkit muuten erittäin siisti volvo | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino To 30 Kesä 2016 - 21:44 | |
| Onhan ne vähän "tylsät" nuo keskilätkät mitkä sorvattiin. Mutta jotenkin ne passaa yleisilmeeseen. Pitää tässä jokupäivä kokeilla noita alkuperäisiä lätkiä, jotka maalautin samalla just sen takia että alkaa näyttämään tylsältä. Voishan sitä miettiä jotain kaiverruksen tyylistä noihin uusiin Tässä vertailua ennen maalaukseen menoa | |
|
| |
TiippaRi
Viestien lukumäärä : 74 Paikkakunta : Ähtäri
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Pe 1 Heinä 2016 - 17:48 | |
| Oisko volvon hirvilogot mitään noihin keskiöihin? | |
|
| |
Kimel
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Pe 1 Heinä 2016 - 18:19 | |
| | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino La 2 Heinä 2016 - 17:58 | |
| Ei kyllä niitä hirvitarroja! Joku kaiverrus vois olla | |
|
| |
TiippaRi
Viestien lukumäärä : 74 Paikkakunta : Ähtäri
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino La 2 Heinä 2016 - 18:08 | |
| Tarkoitin että kaivertais ne logot. | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Ma 4 Heinä 2016 - 10:55 | |
| Aivan joo. Ehkä ei hirvijuttuja kuitenkaan En tiiä. Nyt kun osais, alkaisin ruinaamaan yhteistyökumppaneita ja rahaa että sais uuden tekniikan. Sekin olisi bongattu mutta ei ole cääshiä!! Tuo 2l kaasari 4vaihteisella laatikolla vie ihan helvetisti bensaa ja hyvä että pääsee ohi traktorista. | |
|
| |
Juipp1
Viestien lukumäärä : 175 Paikkakunta : Pohjois-Savo Muut : Ex MB S211
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino Su 12 Maalis 2017 - 12:30 | |
| Mersu on vaihtanut omistajaa ja käyttöautoksi tuli 9-paikkainen 340tkm ajettu Transportteri. Sittemin tein muutoskatsastuksen matkailuautoksi että saan veroja vähennettyä. Siihen olen haalinut perus reseptin korkeussäädettävän alustan ja bemarin vanteet. Vähän ruostehommia pitää tehdä kun huvittaa, muuten se kuljettaa pientä suurta perhettä loistavasti! laitetaan laitoksesta kuvia kun on aihetta enemmän. Keskitytään enemmän tähän projektin omaiseen kakkosneloseen. Kävin viimevuoden puolella siihen hakemassa uuden tekniikan jenkeistä tuodusta 940 volvosta. Kyseessä on B230 volvon 8venasen lohko, 16v hattu, eatonin remmiahtimella LH 2.4 moottorin ohjauksella. Tässähän on nokkapyörän päässä oleva virranjakaja, mikä ei mahdu olemaan 240 korissa ottaen kiinni tulipeltiin. Tästä syystä hommasin sytkäboksiin hukkakipinä kortin ja hukkakipinäpuolan niin saa jakajan viskata mäkeen. Tämän jälkeen olen haalinut kaikenlaisia tarvittavia osia kuten vaihdelaatikko, peltipakosarja, 240 tarkoitettu LH moottorinohjaus johtosarja, ohjaustehostin ja hammastanko,laturi, Bypass, Ahtoputkia, välijäähdytin, sähköflekti, bensapumppu jolle täytyy tehdä uudet linjat ja teline tankkiin. Vielä on hakusessa tukevammat penkit, laajakaista lambda, vauhtipyörä, kytkinpaketti ja kierrosluvullinen mittaristo ja muuta pientä sälää. Aika on kortilla mutta toivotaan että saan ajoon Big Meettiin! Etenkään kun noista autosähköistä mulla ei ole oikein hajuakaan niin niitä joutuu miettimään useamman illan Tällä hetkellä ollaan seuraavan kuvan näköisessä vaiheessa, josta aloitetaan konehuoneen siistiminen ja maalaus. Tarkoituksena on maalata myös konepellin pohja. Pieniä koritöitä olisi myös luvassa. Ovien alareunat alkaa mätimään niin hommasin hyvässä kunnossa olevat ovet + muuta pientä tasottelua tuo vaatii. Lopuksi ajattelin harjoitella taas teippausta koko autoon Jatketaan kunhan hommat etenee. Onneksi tuo kevät alkaa tuomaan lisää motivaatiota niin voi talliin mennä aurinkoa piiloon | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino | |
| |
|
| |
| Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino | |
|