test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Jonsba___ :s Integra with K20a

Siirry alas 
+6
Jonsba__
Makkeli
J4TOG
john_gleasy
CornerRug7292
kimu
10 posters
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 21 Joulu 2015 - 18:07

Ajattelin nyt viimein tehdä tännekin projektitopicin. Instagramissa kun kuvaa oli jo jaettu.  Laughing

Eli tallista löytyy Honda Integra DC2 96-spec K20a2-swapillä.

Auto on hommattu vuonna 2009 Japanista. Suzukassa koko elämänsä viettäneenä pikkusen laitettuna Grade 4.5:na

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Autossa oli silloin Cuscon Zero-coilit, Mugen-catback, Mugen-peltisarja, Mugen-puslasarja ja Mugen-poljinta yms. pientä.
Autoon hommattiin laivauksen aikana J's Racing 60RS-catback titaanisena, joka asennettiin auton tullessa maahan.

2010 autoon hankittiin Cuscon 7-piste turvakaaret, Cuscon poikkituet eteen ja taakse, Cuscon 25mm takavakaaja, Spoonin etulippa, Spoonin etujarrusatulat, Bride Zeta 3:t punaisena, Takatan MPH-341:set 4-piste vyöt, Nardin Classic Works Bellin snap offilla ja Wedssportin TC-05:set Toyon R888-renkailla.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a P1010976

Autolla ajettiin samaisena vuonna Kemorassa 1:21.8 Dynamiitin ratapäivillä, taitaa olla edelleen nopeimpia katu-Hondia siellä.

2011 Kemorassa ratapäivillä autosta räjähti moottori pienin miss-shiftin takia, jolloin alkoi K-swap.

Moottori löytyi eräältä Jyväskylässä asustavalta Honda-harrastajalta.
Moottoriin oli laitettu Wisecon 12.5:1 männät, Eaglen veivit, HMJ-Motorsin porttaama kansi Supertechin jousilla, Blueprint Racingin porttaama RBC-imusarja, suomessa teetetty 64.7mm kaasuläppä, ERL Performancen S2000-öljypumppu ja R-Crew Racingin pakosarja.
Laitos tuotti 275hp ja 247nm. Eli perus-raikas vaparipannu katukäyttöön.

Moottorin swäp-hilppeet ostettiin Hybrid Racingilta, shifterit, syylari, kannakkeet yms.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Ja loppuvuodesta 2011 auto esiteltiin X-Treme Car Showssa.

Jonsba___ :s Integra with K20a _full

Jonsba___ :s Integra with K20a _full

Jonsba___ :s Integra with K20a DSCF0264

Auto esiteltiin myös 2011 Tuning.fi-lehdessä.

Jonsba___ :s Integra with K20a Nimetn1
Jonsba___ :s Integra with K20a Nimetn3
Jonsba___ :s Integra with K20a Nimetn4
Jonsba___ :s Integra with K20a Nimetn5
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 21 Joulu 2015 - 18:08

2012

Autolla ajeltiin pitkin kevättä duuniin ja katuajoa. Sekä Gatebil Mantorp kesäkuun tapahtuman.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Tottakai samalle v***n reissulle vaihdelaatikko antoi periksi, hävittäen kolmosen kokonaan.

Ja ei muutakuin auto kilon palasiksi pitkin tallia. Toki oli mietitty muutamaa lisäjuttua tekniikan suhteen.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Motti samalla levälleen ja päällimmäisenä ideana tehdä tehokkain Hondan K20 2-litraisena vaparina mitä löytyy.
Eli yli 300hp ja 250nm koneelta. Edellisessä patissa kun oli vakionokat yms.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Samaten keula vahvistehitsattiin ja ylimääräisiä reikiä vedettiin umpeen konehuoneesta ja antennin kohdasta. Samaten sisältä revittiin takapenkkien kiinnitykset, stereot yms. pois.
Kliinimpi look ja jotain.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

2013

Silloin alkoi moottorin osien hankinta ja päätös että yhtään kiinaosaa ei moottoriin tule.

Veiveiksi valikoitui Carrillon Lightweight I-Beam.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Männiksi Inline Pron kanssa suunnitellut inan yli 14:1 puristeiset CP:n Ultra Lightweight-männät.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Kannen porttasi Kansiset ja teki myös uusille Ferrean 6000:lle 1mm ylikoon rst-venoille CNC-seetit. Pipo virtaa nyt 343hp@14.5mm nostolla.

Mittatilaus-öljypohja Canton Racing Productsilta rata-ajoa silmällä pitäen, edellinen Accordin pohja kun oli kulunut puhki.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Myös J's Racingin pitkät alapallot laitettiin eteen entisten J's Racingin Negative Camber etu-ylätukivarsien kaveriksi. Taakse tuli myös J's Racingin cambervarret ja eteen K-Tunedin Traction Bar.

Loppuvuosi säästeltiin rahaa maalausta ja muutamaa osaa varten.


2014

Autoon tuli uudet Project Kicsin r40-mutterit, edelliset Kicsit kun oli väärän väriset nykyisiin suunnitelmiin. Tottakai SSR Type C-vanteiden kaveriksi.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Samaten saapui kauan odotetut Volk Racingin CE28:sit 8-spokena Magnesium Blue-värillä varustettuna.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 21 Joulu 2015 - 18:08

2014 Kesällä hommattiin myös Rywiren tucked swap-johtosarja edellisen DC5:sen johtosarjan tilalle.

Samaten lisää J's Racingiä.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Venakoppa muokattiin an-liittimille huohotuksen osilta ja maalattiin BMW:n Atlantis Blau-värillä.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Kuvassa näkyy jälkikäteen mustaksi anodisoidut Golden Eaglen High Flow-bensakisko ja Aeromotiven A100-bensanpaineensäädin.

Samaten ASK-Servicen Antti hitsas vähän nippaa ylävesiletkuun, -16 AN-liitin ja titaanisilla pulteilla kiinni.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Advanced Street Performance hitsasi kivan pakosarjan mittatilauksena moottorin speksien mukaan 321-RST:stä ja samalla teki Cromo-vauhtipyörän räjäytyssuojan.

Jonsba___ :s Integra with K20a B75775e1-b69e-4295-8187-82582df376dc_zpse48e3eea

Loppuvuodesta 2014 moottoria alettiin koekasaamaan.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Tottakai ATS Garagea edustaen!  :mrgreen:

Myös rarea JDM-tavaraa hommattiin..

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Mutta eihän tuo sopinut K-sarjalaisen venakoppaan kunnolla....  Laughing  Laughing  Laughing

Tiivisteet on kaikki oemia.

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Auto purettiin myös hylsyksi niihin aikoihin ja toimitettiin maalarille.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 21 Joulu 2015 - 18:09

Loppuvuodesta 2014 auto oli maalattu!

Väriksi valikoitui Phoenix Yellow, aka oem-keltainen.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Sitten alkoi kasaus.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Myös uusia vanteita sovitettiin uuden värin kanssa.

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Uusi 98-spec takapuskuri ostettiin Veholta ja pitkän etsinnän jälkeen löytyi Mugen Phase 1-takaspoileri.

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Tästä kuvasta näkee tuckatun valojen johtosarjan ja muutaman muun muutoksen.

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900


Tottakai jouluksi saatiin Japanin herkkua!
Toda Racingin jakopään ja öljypumpun ketjut sekä 30*asteiseksi rajoitetun VTC-imunokkapyörän. Uudet Kelford Camsin nokat vaativat nämä muutokset.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Lisää ARC:tä

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Lisää Spoonia Phase 3-sähköllä toimivien hiilikuitupeilien ja puolasuojan muodossa.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Myös Shift Sportsin leveät etulokasuojat saapuivat.

Jonsba___ :s Integra with K20a _img900

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Vilkun reiät poistettiin lokareista myös, mutta siitä vaiheesta ei ole kuvaa.


2015

Autoon asennettiin moottorin johtosarja ja Defi Din-gaugen johdot. Kuvasta myös näkee titaaniset syylarin kannakkeet, titaanisia pultteja ja muokatut syylarin lähdöt

Jonsba___ :s Integra with K20a _full

Samohin aikoihin soviteltiin pakosarjaa moottoriin öljyjäähdyttimen sovittelun takia

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium


Auto näytti alkukeväästä tältä.  Embarassed

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Keulaan oli soviteltu First Moldingin hiilikuituiset canardsit.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 21 Joulu 2015 - 18:09

Alkukesästä alkoi saapumaan tavaraa ja saatiin myös venakoppa ASK-Servicen Antilta muokkauksesta takaisin.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Nyt sopii ARC:n korkki. Laughing Laughing

Tottakai kun kiinaa ei voi ostaa, AN-letkuiksi ja liittimiksi valikoitui XRP. :mrgreen:

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Myös uudet tuulilasin listat, oven tiivisteet yms. oem-tavaraa saapui samoihin aikoihin.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Konehuone näytti silloin tältä.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Kesä tuli ja meni, kiinnostus autoon ei ollut älyttömän suuri, toki kaikkea pientä tuli ja tehtiin.

Moottori esim. niputettiin osittain..

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Moottorin speksit ovat siis

86,5-porauksella olevat CP:n männät 14.1:1 rutuilla,
Carrillon veivit,
Cleviten laakerit,
ATI:n Super Damper,
Kansisetin porttaama kansi Ferrean ylikokovenoilla ja CNC-seeteillä,
Ferrean rajuimmat venajouset ja titaani-retainerit,
Kelfordin Spec C-nokat vanhemmilla spekseillä, 316* astetta ja 14,5mm nostoa imunokassa ja 312* ja 13mm nostoa pakonokassa.
Hayward Performancen 54mm ITB:t
ja ASP Headersin pakosarja.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Tottakai punainen ei sopinut autoon joten vanhat Bridet myytiin ja tilalle hommattiin Bride Zeta III Type-L Japan Edition hiilikuituisina. Vanhat löytyy nykyään tältä foorumilta vompatti-mallin e36:sta

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

sekä ainaisten Nardien tilalle Key!s Racing.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 21 Joulu 2015 - 18:10

Lukoksi valikoitui Wavetrac edellisen JDM-lukon tilalle.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Moottoriin kokeiltiin läppärunkoja fiilistelyn takia. Ehkä paras ostos koko buildissa. Twisted Evil

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Suuttimiksi valikoitui 880cc EV14 Boschit tulevaisuuden suunnitelmien varalle. :mrgreen: :mrgreen:


Penkit myös asennettiin autoon.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Samaten kaveri lakkasi puolasuojan ja vetäisi torvet väriin.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium


Myös venakoppa on nyt kokonaan kaikkineen valmis.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Cuscon kaaret myös maalattiin venakopan väriin. Samaten nosliw_:n avustuksella kiilloitettiin poikkitukia. Laughing Laughing

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Vähän aikaa sitten motti kasattiin loppuun ja näyttää tältä.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Auto näyttää nykyään tältä.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Rattiakin sovitettu, tottakai kiinni titaanisilla pulteilla.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Prokkis alkaa jo pikku hiljaa jo hymyilyttämään, vaikeuksien jälkeenkin.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Vaihteensiirtäjätornin kasaus uusista osista, kiitos hauki-mallisten lähtöjen ja moneyshiftauksen. Vanha akseli kun oli taipunut ja hirttänyt kiinni ja taivuttanut samalla laipan jolla töttörö pysyy kiinni askissa. Samalla vaihdettiin MTEC:in vaihteensiirtojouset torniin paremman tuntuman saavuttamiseksi.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Aski pitäisi nyt purkaa, vaihtaa vähän välityksiä, vaihtaa hiilikuitusynkat, laakeroida uusiksi ja lasikuulapuhaltaa kuori.

Myös JDM:mää saapui jouluksi. Aka tihee perävälitys Spoonilta.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Jonsba___ :s Integra with K20a _medium


Tällästä täällä tapahtunut, topiccia yritän päivittää projektin edetessä. Eiköhän auto yritetä saada kesäksi liikenteeseen. Hommaa on vielä paljon erinäisten osien hankkimisten ja hifistelyjen takia, auto kun halutaan saada minttinä liikenteeseen, keskeneräisyys ei kuulu enää tähän projektiin. Twisted Evil Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
kimu

kimu


Viestien lukumäärä : 91

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 22 Joulu 2015 - 3:31

Hyvältä vaikuttaa!
Itte integran kori ei juuri omaan automakuun kuulu, mut tekniikasta iso peukku. Kovaa ja korkeelta naukuva vapari miellyttää aina. Tekniikan puolesta oma sisäinen hondamies ehkä vähän heräili Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 22 Joulu 2015 - 5:54

Se on kiva kuulla että mersumiehen sisälläki elelee pieni Hondamies:)
Takaisin alkuun Siirry alas
CornerRug7292

CornerRug7292


Viestien lukumäärä : 522
Paikkakunta : Jns

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 22 Joulu 2015 - 8:52

Tuo kone on kyllä ihan karkkia :p
Bamsen kanssa samassa tallissa?
Takaisin alkuun Siirry alas
niko
CDLC.CO Founder
niko


Viestien lukumäärä : 1528
Paikkakunta : Turku

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 22 Joulu 2015 - 14:59

On kyllä tinkimätöntä speksailua läpi koko buildin ja hienoa nähdä näitä japanin laitteitakin foorumilla. Kaikkiin osiin en jaksa ottaa erikseen kantaa, mutta noi CE28:t saattaisivat olla omaankin Hondaan vahva vaihtoehto, jos noista Equipeista pääsee eroon. Mielenkiinnolla seurantaan tämä threadi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.cdlc.co/shop
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy


Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 22 Joulu 2015 - 15:18

Kovemman luokan speksailua pystyy aina arvostamaan ja tämä tippuu juuri sinne. Hienoa työtä ja foorumille sopii tämän tapaiset projektit, jossa mennään osien ja tekemisen laatu edellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 22 Joulu 2015 - 18:08

Kiitokset! Mukava kuulla ttä projekti miellyttää vaikka ei täysin vastaakaa ihan täysin kaikkia cdlc arvoja Smile

Ja joku kun kyseli niin samassa tallissa ollaan Bamsen kanssa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
J4TOG

J4TOG


Viestien lukumäärä : 3167
Paikkakunta : Paimio

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 22 Joulu 2015 - 18:09

Iihhanaa nähdä kunnolla rakennettua vaparihondaa suomenmaassa! Älä ikinä koskaan mene ahtamaan tätä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptySu 24 Tammi 2016 - 16:46

Jotain päivitettävää taas pitkästä aikaa.

Eli moottori tuotiin tallille tällä viikolla, se kun rakennettiin duunissa siistin työpöydän, tilan ahtauden ja työkalujen takia. Laughing
Kokeiltiin vetarin väliakselia kiinni pakosarjan kanssa jotta pystyy suunnitella öljynjäähdytyksen linjat paremmin. V***umaiseen väliin ne pitäis tunkee, mutta eiköhän siihen jotain keksitä. Öljyjäähyksi valittiin parikyt senttinen Laminova. Se tulee jossain vaiheessa kun vaan budjetin nyörit aukeaa lisää.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Spoonin etusatulat entisöitiin uusin tiivisteiden kanssa ja pestiin, toki vähän oli palanut jarrupöly tuohon anodisoituun alumiiniin.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Takajarrutkin laitettiin uusiksi eli taakse tuli mieletön 260mm laikka joka vastaa 98spec Integraa vanhan 240mm laikan tilalle ja satulat tulee DC5-koppasesta Type-R Integrasta. Satulat on alsaa joten saa "isojen" levyjen tuoman painon pois.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Vaihdelaatikkoakin entisöitiin ja maalattiin. Sovitettiin samalla vauhtiksen räjähdyssuojaa paikalleen.
Toisen flektin sähköjäkin kävi kaveri tekemässä.
Nyt odotellaan Suomeen saapuvaksi uusia Innovative Mountsin mustaksi anodisoituja billet-moottorinkannakkeita, K-Tunedin termarikoppaa, takapönttöä, takajarrusatuloita, Dixcelin jarrupaloja, Zoom Engineeringin hiilikuitusta taustapeiliä, Cuscon nelipistevöitä, tuulilasia, XRP:ltä kasaa AN-nippoja ja adaptereita sekä kasaa oem-sekä titaanisia pultteja. Sit alkaa olemaan kaikki kasausta vaille. Twisted Evil Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
Suutarinen_

Suutarinen_


Viestien lukumäärä : 176
Paikkakunta : Joensuu

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptySu 24 Tammi 2016 - 16:56

Voi jumalauta et tää on siisti! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyLa 13 Helmi 2016 - 18:11

Wohoo!

Pari viikkoa sitten tuli tuulilasi, kaveri liimasin sen paikalleen samantien ettei tuu äksidenttiä.
Lasi piti hommata Veholta, Pilkington kun toimittaa sitten kun jaksaa. Samaten tuli uudet tuulilasin listat yms. ettei näytä vanhoilta. Saa kerrasta siistiksi.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Eilen sain loksut pois maalarilta, hetki niissä meni mutta ulkopuolelta kukaan ei usko niitä kuitulokareiksi. About vuoden sai muhia maalarin hoteissa, eipähän pitäisi hirveästi enää kutistua. Vähän oli vielä sovittamista mutta pikku laitolla saatiin siistit. Puskuri roikkuu kuvissa, se on vaan nostettu kuvien ajaksi paikalleen. Keula kun pitää vielä purkaa ennen koneen nostoa keulille.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Suttasin sisälokarit edestä mustalla kiveniskulla, sai niistäkin vähän siistimmät. Maalisumut pois jnejne. Taakse pitäisi tehdä samoin.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Alemmassa kuvassa näkee "uudet" DC5 Integran jarrusatulat MB6 Civicin levyillä. Puhalsin ne lasikuulalla ja maalasin hopeaksi, punainen kun on kauheen näköinen satuloissa. Ainakin pienissä sellaisissa. Siellä näkyy myös Project MU:n jarruletkut, Project Kicsin R40-mutskut ja J's Racingin camber-varret.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Pari juttua vielä niin alkaa auto olemaan valmis kesän koitoksiin. Toki keväälläkin on jotain, mutta siitä tuonnempana.
Takaisin alkuun Siirry alas
Makkeli

Makkeli


Viestien lukumäärä : 810
Paikkakunta : Mikkeli

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyKe 17 Helmi 2016 - 23:08

Jumaleissön. Itse en Hondista välitä juuri pätkääkään (poislukien NSX), mutta ei voi kyllä muuta sanoo ku hattuu nostaa! Shocked

ps. Ootko muuten laskenut yhtään, että paljon on palanut/tulee palamaan pätäkkää? Kun ei näytä olevan yhtään "halvempaa vaihtoehtoa" käytetty. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyKe 17 Helmi 2016 - 23:34

Tässä vaiheessa varmaan turha enää laskea kuluja, on tehty sitä mitä haluttu kierretty kaukaa kiinalaiset osat ja venytetty vaikka projektia sen takia että on pystytty haalimaan sellainen kokoonpano joka miellyttää omaa mieltä Smile Ja kiitoksia Hatun nostosta voitte laskea hattunne takas päähän Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyLa 27 Helmi 2016 - 12:51

Eiliseltä pikku updeitti..

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Vanteet tekee auton. Valkoisilla SSR:llä näytti ihan vanhalta F-cuppilaiselta, Volkeilla sai vähän showta lisää. Cool bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 29 Maalis 2016 - 23:27

Pikku updeitti..

Eli ACS:stä on selvitty. Tässä alkaa olemaan aika väsynyt, kuukauden ajan joutunut joka päivä tekemään sen 5-10h. Eli yöunet vähän pääsi vähiin. Viimeiset pari päivää oli pidempiäkin. Auto onneksi valmistui messuille keskiviikko-torstai välisenä yönä klo 5:00. Noh, positiivisenä puolena auto sai Tuning TOP 10- ja GTi Magazine-pressipokaalin.   Cool  Cool  Cool  Twisted Evil  Twisted Evil

Tässä muutama kuva vielä..

Moottorin kannakkeet saapui Amerikasta muutaman viikon venailun jälkeen, mustaksi anodisoitua billet-alsaa ja 95Ah-uretaanipuslat mustana. Nämäkin meni custom orderiksi, normaalisti 95Ah on punainen Innovative Mountsilla. Samassa paketissa tuli K-Tunedin takapönttö ja K-Tunedin billet-termarikoppa.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Myös Zoom Engineeringin hiilikuituinen taustapeili saapui Japanista.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Eli sisusta niputettiin, tehtiin loput auton sähköistä yms. pientä.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Moottori nostettiin paikalleen, laitettiin bensalinjat autoon ja asennettiin pakosarja. Nämä prokkikset meni todella kivasti. ASP Headersin 321ss-rosterista tehty sarja istui täydellisesti.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Ystäväni Faabio hitsuutteli sitten siihen 3" rosterista savupiipun.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Näiden jälkeen alkoi aikataulu painamaan ja piti alkaa tekemään pitkiä päiviä auton eteen, AN-letkuepisodi alkoi.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Tässä kuva vielä valmiista konehuoneesta ke-to- väliseltä yöltä, kuvassa näkyy myös Faabion tekemä alumiininen huohotussäiliö.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Sitten itse messukuviin. Autohan oli messuilla Japtoysin osastolla.

Kiitos El Puercolle kuvasta.  8-)

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Ja Mika Huhtasaarelle kiitokset.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Ja kuva parin pokaalin kanssa.  Laughing  Laughing

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Autosta kuuluu vielä lähiaikoina, muutama juttu on vielä toteuttamatta ja autokin pitäisi vielä säätää.
Takaisin alkuun Siirry alas
niklas89

niklas89


Viestien lukumäärä : 452
Paikkakunta : Espoo

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyKe 30 Maalis 2016 - 8:43

Tää on kyllä todella hieno laite ja rakennettu erittäin huolellisesti. Ehdottomasti yksi messujen parhaista Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
niko
CDLC.CO Founder
niko


Viestien lukumäärä : 1528
Paikkakunta : Turku

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyKe 30 Maalis 2016 - 9:04

Täysin samoilla linjoilla Niklaksen kanssa ja kestää kyllä katselua jokaikisestä kulmasta. Tämä olisi pitänyt vielä kuulla, että olisi oikeasti päässyt oikeuksiinsa. Joka tapauksessa hieno projekti ja herätti kyllä henkilökohtaisenkin kiinnostuksen läppärunkoihin ja tuon S:n vaparina pitämiseen. Messuilla oli miehellä siihen malliin juttuseuraakin, ettei päässyt sen enempää tarinoimaan. Eiköhän tuokin jossain kohtaa vielä järjesty.

Siirtelin myös Integran tänne ansaitsemalleen puolelle.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.cdlc.co/shop
Suutarinen_

Suutarinen_


Viestien lukumäärä : 176
Paikkakunta : Joensuu

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTo 31 Maalis 2016 - 8:18

Huippu lopputulos, jonka kruunaavat vieläkin paremmat yksityiskohdat. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptySu 17 Heinä 2016 - 18:00

Joo, eli pienen motivaatio/varainkeruu-loman jälkeen autoon paneutumista jatkettiin. Autokin esiteltiin Tuning-fi-lehden 10-vuotisnumerossa.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Auton loput pienet jutut tehtiin kondikseen tässä lähiviikkoina, esim. sovitettiin Laminova-lämmönvaihdin autoon.
Eli tämän näköinen perkele sovitettiin auton nestekiertoon.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Faabio teki hienon paisarin autoon. Tottakai kaikki an-liittimillä ja vaikka hieno tuote olikin niin paisari meni syylärin eteen piiloon.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Myös flekteihin panostettiin tähän kokoonpanoon suuresti, edellinen kombo kun keitti Stokiksen keskustaan.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium.


Tottakai muutamien setbackien jälkeen eräs tuttuni Kaze tuli tarkistamaan moottoriohjaukseen liittyvät asiat ja löi auton käyntiin. Kiitokset siitä sinne suuntaan.   Cool



Baddest idle ever nelimukisessa.  Twisted Evil  Twisted Evil


P.S. Autohan tulee näkymään Fitted Festeillä Lahdessa, auto kun kutsuttiin tapahtumaan. Jos löräyttäisi siellä pienen demon äänistä. Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyTi 23 Elo 2016 - 19:33

Päivitystä vähän lähiaikojen touhuista.

Ei mitään, bilika hörähti tulille ihan kivana tossa heinäkuun alussa. Vikakoodia vaan ecu pukkas pihalle, kampuran asentoanturi on deekiksellä. Johtojen mittailua varmuudeksi ensiksi, ne onneksi oli ehjät. Ei kai, pakko tilaa uus anturi että saat vehkeet säätöön. Noh, anturi tuli sen 1,5 viikkoo Ruotsista. Alko jo harmittamaan reilusti, auto pitäis saada säädettyä ennen Fitted Festejä. Johon oli tässä kohti se viikko aikaa. Uusi anturi kiinni ja edelleen paskaa tuulettimessa. Ei muutakuin jakopää auki, mukava homma näissä. 4cm rako jossa on 4cm pitkiä pultteja 3cm paksussa jakopään kopassa. "Muutaman" vittusaatanan ja 20min raivonnan jälkeen homma oli selvä, triggeripyörä oli väärinpäin. Tottakai jos triggeripyörässä lukee outside niin se puoli laitetaan sisäänpäin jne. Seuraavana päivänä auto olikin kasassa ja toimi kuin junan vessa. Äkkiä eräälle Zoffille säätöaika perjantaille Kotkaan.

Siistittiin autoa ennen dynoa kovasti ettei perjantai-yö menisi niin pitkään. Auto saatiin tuttavan avustuksella Kotkaan. Ensimmäinen 45min meni hakea laitteeseen tyhjäkäyntiä ecun vittuilun ja kaasuvaijerin liikeradan takia. Noh, auto pörpötti noin 1300rpm tyhjää sitten ihan kivana. Auto dynoon kiinni ja hommat rokkaamaan. Auto kuullosti aivan saatanan pahaääniseltä, järjetön metakka kuului varmasti lähellä olevalle ABC:lle. Twisted Evil

http://moxci.1g.fi/kuvat/Jonsba+DC2+K20/VID-20160729-WA0017.mp4

Muutaman säätövedon jälkeen alkoi näkymään kauhea öljyvana auton alta... "Voi vittu, nytkö se saatana porsi tänne. Lähden ihan just tohon Meripäiville dokaamaan."
Onneksi auto vain täristi jokaisen pultin ja mutterin auki mitä autoon on laitettu, kiitos jäykkien moottorikannakkeiden. Eli ohjaustehostimen paineletkun laipan pultit lensi jonnekin ja ohjaustehostin tyhjensi sen puoli litraa rasvaa pitkin poikin asiallisella paineella. Jonsba___ :s Integra with K20a 767201
Uudet pultit kiinni, muidenkin pulttien ja liittimien kiristys ja uutta rasvaa tehostimeen. Toki tehostin otti vähän samassa siipeensä, alkoi vähän ujeltamaan.

http://moxci.1g.fi/kuvat/Jonsba+DC2+K20/VID-20160729-WA0028.mp4

Nyt kokeillaan kierrättää ylemmäs. Taas saatanan paha ääni ja tuntui että moottori ei lopeta kiertämistä millään, kunnes säätäjä polkaisi kaasun oikeasti pohjaan. Järjetön rääkäisy motista, itse ja pari kaveria pelästyi oikein huolella. "Ai saatana, se veti puoli kaasulla jonnekin 8000rpm asti ja siitä täyskaasu yli 10000rpm asti!!!!" Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Moottori kuulosti kunnon kilpa-auton motilta, tää on hyvää paskaa. Pari muuta 10000rpm vetoa tähän päälle ja alkoi tuntumaan että kyllä siitä aika hyvä tuli tehtyä. Ylläolevassa videossa vasta kierrätetään noin 6000rpm, kun vtec pärähtää päälle. Kunnon jengoilla ei tullut videota otettua, harmi sinänsä.
Paitsi...
Yhdessä vedossa mukana ollut asiallinen rallimies huomasi tipan bensapaineensäätimen ylipainenipassa. Mitäs mitäs.. Letku siihen ja letku pulloon, virrat päälle ja nipasta tuli desi e85:sta pulloon. Ja homma ohi.. Eli ei saatu säädettyä loppuun asti eikä tehulappuja. Alkoi oikeasti jo homma masentamaan, seuraavana päivänä piti mennä Fittedeillekin.. Auto hinuriin ja kohti tallia. Tallilla onneksi tallikaveri ehdotti että lainaa häneltä ehjän kalvon niin pääsette päristelee Fittedeille. Ei muutakuin kalvon vaihto ja homma alkoi rokkaa. Enää pesu, konehuoneen siistiminen ohjaustehostimen nesteestä ja keulan kasaus. Joskus kolmen aikaan tallilta kotiin ajamalla.
Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Ai saatana, auto on ajossa!!!!!!! Neljän vuoden pakertamisen jälkeen auto tärähtää käyntiin avaimesta ja kaikki toimii. Toki moottori ei ole hyvissä säädöissä, mutta niin että saa vähän ajettua lastentauteja pois.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Aamulla miitattiin Nikikristian ja Nosliw ja lähdettiin kohti Lahtea. Auto ei ollu yhtään kovaäänisempi sisään kuin ennen, hyvä tuuri! Kuitenkin 3" ränni ja yks 25cm pitkä läpivirtauspönttö. Homma meni ihan kivasti kun vauhdin piti 80km/h ja yli. Alle 30 km/h vauhdissa kaasu on todella herkkä ja herkästi alkaa hyökkäilemään. Mutta matka meni tosi kivana, öljynpaineet ja lämmöt pysyy kurissa. Perille päästiin kivasti, ihmiset vähän katseli Lahden keskustassa tollasta 1000-2500rpm humppaavaa tyhjäkäyntiä.  Very Happy  Very Happy


Auto pesten Nesteellä rauhaksiin ja boustailtiin siinä pari timmaa. Ei muutakuin pelipaikoille. Ai ai! Ollaan perillä, auto vielä ehjänä. Kaikki meni siis niin kuin piti. Itse tapahtuma oli asiallinen, Amerikan henkeä vähän Suomen autotapahtumiin. Eli leppoista boustailua, siistejä autoja, musiikkia hiljaksiin taustalla ja eikä niitä ainaisia kännisiä Juupajoelta mönkineitä idiootteja. Nii.. tuli siinä samalla saatua Creme Of The Crop-palkintokin.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Jonsba___ :s Integra with K20a _medium
Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Kuvista kiitokset Nikke Korhonen Photographylle ja Leevi Myyrylle.

Dynamiitti.comin PK-seudun miitissäkin tuli käytyä, tässä ääninäyte kun on vain n. 1/8 läppä auki.



Elikkä autolla on tullut päristeltyä välillä kun jaksaa, kaasuvaijerin säädöllä humppaaminenkin väheni jonkin verran. Toki nokkien takia auto hörpöttää vähän väkisin. Olisihan tässä vielä tätä vuotta vielä jonkin verran, jos sitä kävisi CDLC Season Enderissä ja X-treme Car Showssa vetää mökäöljyä. Talveksikin on pieniä pläänejä hiilikuituun liittyen. Yleinen lisähipostelu varmaan myös talven projekti. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptySu 4 Joulu 2016 - 18:32

Mjoo.. vähän updeittia touhuihin ja vähän vanhaakin.
Eli alkukesältä pari kuvaa.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Kiitokset kuvista Tomi Eroselle!

Ja sitten tän hetken tilanne, eli talvi paino päälle MLV Season Enderin jälkeen jolloin auto meni talliin. Pienen speksaamisen jälkeen autoa taas purettiin osiksi ja nippeliä menee vaihtoon.
Eli edellinen syyläri, ohjaustehostin, laturi ja vesipumppu-paketti lentää kliinimmän lookin ja tilan ahtauden takia pois. Eli syyläri vaihtui järeimpään tucked-malliseen mitä löytyi, vesipumppu vaihtuu Mezieren sähköiseen, ohjaustehostin Toyota MR-S:sän sähköhydrauliseen ja pienempi mutta tehokkaampi laturi löytää jossain vaiheessa paikan konehuoneesta.

Eli tämän näköinen syyläri löysi tiensä muutaman viikon Tullissa hilloomisen jälkeen tiensä Suomeen.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Ja näin se istui paikalleen.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Tälläistä tällä kertaa, jos kohta taas jotain uutta saisi aikaiseksi.  bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptySu 1 Tammi 2017 - 21:26

Taas tuli jotain pientä, toki myöhästyi pari päivää joulusta.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Mezieren billet-vesipumppu. Jos tällä saisi jotain etuja orkkis-vesipumppuun nähden.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Myös Tractuff toimitti muutakin, eli orkkis-vesipumpputelineen poistoa varten levy, laturin kannake, ylävesiletkulähtö ja vesipumpun kannake. Kaikki nämä tottakai billettiä.  Very Happy

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Ylävesiletkulähtöön tulee vielä muutoksia, ne ovat vasta suunnitteilla. Toki kilkkeet niihin on.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba




Viestien lukumäärä : 1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyKe 5 Huhti 2017 - 10:51

Noniin, jos olisi taas varainkeruuloma ohi.. Autoon ei varmaan puoleentoista kuukauteen edes koskettu. Eli tammikuun loppu ja helmikuu pidettiin pientä breikkiä autosta kun oli muitakin kiireitä. Samalla sai kerättyä lisää motivaatiota. Mutta mutta, maaliskuussa repästiin kun uudet vaihteiston laakerit saapuivat joten lukko ja tiheä perävälitys roiskastiin paikalleen muutaman vittusaatanan kera yhdessä illassa, ensi kerralla hommaan menee varmaan puolet ajasta. Toki kuoret lasikuulapuhallettiin ja osat pestiin Teijossa.

Noh, tämän jälkeen vaihteisto venasi lopulliseen kasaukseen vaativia pultteja Downstarilta noin kuukauden ajan.. Tämä korealainen n******i kun ei osannut lähettää tänne pohjolaan niitä mutikoita ja USPS kadotti pariksi viikoksi tavarat Losissa.  scratch
Hommasta jäi negatiivinen kuva kyllä, laskun osas lähettää minuutissa mutta muuten aivan jäätävää paskaa.
Tottakai alumiinin väri on liian kirkas autoon niin tuli kuoret sotkettua taas puolikiiltävällä mustalla.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Eli vaihdelaatikko on musta ja vähän mustempi.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Toyota MR-S:n ohjaustehostinpumppu tuli hommattua, siitä ei nyt ole kuvia. Sitäkin entisöitiin ja maalattiin aina niin hyvällä puoli-kiiltävällä mustalla, enää pitäisi päättää mihin väliin mutikka tunkastaan. Se kun on yllättävän iso pökäle.

Viime viikolla tuli innostuspuuska moottorin siistimiseen kun ajatus oli tiivistää jakopäänkoppa uusiksi, se kun tuntui vuotavan edellisen hätäisen ja ahtaassa tilassa tehdyn asennuksen myötä... Noh, vitut se mitään vuotanut, kampuran etustefan huulesta oli kadonnut puolet sen sijaan. Ei muutakuin uusi stefa Veholta, jakopäänkopan puhallus, ylimääräisten juttujen sheivaus kopasta ja taas puoli-kiiltävää mustaa päälle! Se on taas kuin uusi. Samalla irroitettiin öljypohja ja pestiin se, arviotiin kyllä kauhiaa vekkiä pohjassa joka tällä stääns-pelillä oli tullut. Auto kun kerran pysähtyi kuin seinään kun talliin ajoin sitä, vähän tallin 4cm korkea kynnys nappasi kiinni  Jonsba___ :s Integra with K20a 767201

Eilen saapui myös Civic EM2:sen laturi joka on modattu 130ah-malliseksi autohifien asentamisen takia, pari 15" supahumpuukia konttiin ja niitä ruokkimaan taulutelkkarin kokoinen vahvari.. Eiku hä? Ei vaiskaan, tilattiin sähköisen tehostimen, parin ison flektin, sähköisen vesipumpun ja tulevaisuuden suunnitelmien takia järeempi. Se istui vielä Tractuffin billet-telineeseen kuin isä äidin selkään. Samalla kokeiltiin uutta apulaiteremmiä, sekin on kapeempi kuin oem, because kitkahäviöt.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Ensi viikolla pitäisi saapua vielä Tractuffin modaama termostaattikotelo,
Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Tätä varten Ervan's Metalworks muokkasi lämppärin putkea että sekin omaa an-liittimet.

Myös kasa AN-liittimiä siihen, hiilikuituplenumi Reverie Carbonilta ja jotain muuta ylimääräistä tauhkaa jota rahanpaskassa kieriessä tuli tilattua. bounce bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Jonsba__




Viestien lukumäärä : 27
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 28 Elo 2017 - 16:25

Jeps..

Eli muutaman kuukauden hiljaiselon aikana on jopa jotain tapahtunut.
Autohan piti valmistua jo CDLC Big Meettiin... Noh, näin ei päässyt tapahtumaan. Tarvittavat osat tuli niin myöhään että olisi pitänyt vielä perjantaina tehdä autoa vaikka sinä päivänä sinne liikuttiin.

Eli moottorin avulla pyörivä ohjaustehostinpumppu hävitettiin plenumille tarvittavan tilan ja yleisen kliiniyden takia. Kuskin puolen etunurkkaan puskurin ja lokasuojan sisään laitettiin Toyota MR-S sähköhydraulinen pumppu koska tiedettiin näiden toimivan, olevan vielä suht järkevän kokoisia ja halpoja. Kujala Performancen Sami kävi värkkäämässä tälle rst:stä siistin telineen ja eräs Sähkö-Patu rakenteli Bussmannin 15300-sarjan sulake/relerasian avulla sähköt kyseiseen härveliin. Kuvia tästä operaatiosta ei vain ole. Näin vapautettiin ehkä 0,7heppaa villinä siirtämään autoa paikasta A paikkaan B.
Samaisen sulakerasian avulla myös Mezieren sähköinen vesipumppu saa virtansa ja myös auton pari flektiä. Nämä Patu duunasi vielä niin että kun kääntää autosta virrat ON-asentoon niin vesipumppu ja ohjaustehostin lähtee päälle mutta sammuvat käynnistys-asennossa säästääkseen virtaa startille. Silti toinen auton flekteistä ohjataan ecun avulla lähteväksi päälle ja toinen pakko-napista. Vesipumppu ja toinen auton flekti myös toimivat samaisesta napista kun virrat ei ole päällä vaan tällä saadaan pakko-jäähdytettyä moottoria esim. rata-ajon jälkeen. Samaten mittaristoon syttyy "kattivalo" jos vesipumpun sähköihin tulee häiriö. Eli ns. varmistuksia lisää.

Myös ylävesiletkuun tehtiin muutama jippo mitä nähty kilpa-autoissa, eli tähänkin sopiva. Saa ihmiset ihmetellä mikä lie pönttö siinä on.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Eli Tractuffin billet-lähdöstä ja 3"säiliöstä Faabio rakensi jäähdytysnesteen täytön sekä ns. swirl tankin joka ilmaa järjestelmää koko ajan. Samaten ecun että Defin anturit siirrettiin pöntön pohjaan. Tottakai ARC:n korkilla. Suspect

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Tämän pöntön takia ei mahtunut entinen polttoaineensuodatin paikoilleen ja sen korvasin XRP:n Hydraflow-billet clamshelleillä läjässä pysyvä 40micronin tuote.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Myös tuo Reverien hiilikuituinen plenumi sovitettiin autoon. Eli pohja kiinnitettiin niin ylös kuin oli mahdollista että torvet mahtuvat kotelon sisään. Pohjaan laitettiin kultateippiä jos se vähän auttaisi lämpöihin. Konepellistä otettiin vähän sisätukia pienemmäksi ja plenumi meni kaikkien härpäkkeiden kanssa pellin alle. Imuputkeksi valikoitui 4" alumiiniputki jonka Kujala Performance hitsasi nippuun muutaman kannakkeen kera. Ei pitäisi ainakaan ahdistaa.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Sitten vain tajuttoman nopealla niputuksella auto läjään koska Fitted Festit oli jo muutaman päivän päästä. Koeajolla huomattiin että imulämmöt tippui 80c tienoilta 25c tienoille 20c ulkoilmassa. Eli homma pelittää, samaten vedet lämpeää kivasti 85c kunnes termari aukeaa ja lämmöt jämähtää siihen. Termarin auetessa öljy alkaa lämmetä Laminovan avulla ja öljyt nousevat heti 70c perusajossa. Eli niin kuin on haluttu. Myös viime kesänä kateissa ollut VTEC löytyi. Ajeltiin vähän lukkoa sisään ja huomattiin että laite suti kahdella. Ennen sai herkutella että lukko piti täysin. Eli talven upgradet toimii.
Ei muutakuin Rusan Shellille esittelemään vehkeitä. Uusi tiheämpi perävälitys sai autoon heti eri hengen. Vetää aivan perkeleesti paremmin alhaalta ja pystyy leikkimään osakaasulla jo kivasti. Illalla autoon kun katsoi niin oli alkavaa huurua ikkunoissa, ei vittu voi olla todellista... Tallille nätisti ajaen ja siellä todeten että lämppärin kenno on oksentanut pari litraa vettä sisään... Sellasta ei saa uutta, jos talvella korjauttaisi mutikan jossain jäähdytinpalvelussa. Ei muuta kuin lenkki lämppärin kiertoon ja hanaa. Myös ohjaustehostin toimi kuin unelma. Ehkä hippasen kevyempi kuin orkkis mutta ei paljoa, silti säilytti tunnon.   Cool

Käytiin tottakai Fittedeillä esittelemässä vehkeitä, auto futas matkalla kuin unelma. Sen kuin ajaa vaan.

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jonsba___ :s Integra with K20a _medium

Jos nyt viilaisi kaasupolkimen kumin matalemmaksi että kaasu aukeaisi täysin ja katsoisi että kaikki toimii. Sitten voisi varata säätö-ja dynoajan Zof Motorsportille tai sitten ajella syksy loppuun ja talvella vaihtaa muutama osa ja keväällä säätöön.
Takaisin alkuun Siirry alas
J4TOG

J4TOG


Viestien lukumäärä : 3167
Paikkakunta : Paimio

Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a EmptyMa 28 Elo 2017 - 19:15

Ja sitten kemoraan kellottamaan uutta aikaa Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
Sponsored content





Jonsba___ :s Integra with K20a Empty
ViestiAihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a   Jonsba___ :s Integra with K20a Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Jonsba___ :s Integra with K20a
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: