Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 21 Joulu 2015 - 18:07
Ajattelin nyt viimein tehdä tännekin projektitopicin. Instagramissa kun kuvaa oli jo jaettu.
Eli tallista löytyy Honda Integra DC2 96-spec K20a2-swapillä.
Auto on hommattu vuonna 2009 Japanista. Suzukassa koko elämänsä viettäneenä pikkusen laitettuna Grade 4.5:na
Autossa oli silloin Cuscon Zero-coilit, Mugen-catback, Mugen-peltisarja, Mugen-puslasarja ja Mugen-poljinta yms. pientä. Autoon hommattiin laivauksen aikana J's Racing 60RS-catback titaanisena, joka asennettiin auton tullessa maahan.
2010 autoon hankittiin Cuscon 7-piste turvakaaret, Cuscon poikkituet eteen ja taakse, Cuscon 25mm takavakaaja, Spoonin etulippa, Spoonin etujarrusatulat, Bride Zeta 3:t punaisena, Takatan MPH-341:set 4-piste vyöt, Nardin Classic Works Bellin snap offilla ja Wedssportin TC-05:set Toyon R888-renkailla.
Autolla ajettiin samaisena vuonna Kemorassa 1:21.8 Dynamiitin ratapäivillä, taitaa olla edelleen nopeimpia katu-Hondia siellä.
2011 Kemorassa ratapäivillä autosta räjähti moottori pienin miss-shiftin takia, jolloin alkoi K-swap.
Moottori löytyi eräältä Jyväskylässä asustavalta Honda-harrastajalta. Moottoriin oli laitettu Wisecon 12.5:1 männät, Eaglen veivit, HMJ-Motorsin porttaama kansi Supertechin jousilla, Blueprint Racingin porttaama RBC-imusarja, suomessa teetetty 64.7mm kaasuläppä, ERL Performancen S2000-öljypumppu ja R-Crew Racingin pakosarja. Laitos tuotti 275hp ja 247nm. Eli perus-raikas vaparipannu katukäyttöön.
Moottorin swäp-hilppeet ostettiin Hybrid Racingilta, shifterit, syylari, kannakkeet yms.
Ja loppuvuodesta 2011 auto esiteltiin X-Treme Car Showssa.
Auto esiteltiin myös 2011 Tuning.fi-lehdessä.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 21 Joulu 2015 - 18:08
2012
Autolla ajeltiin pitkin kevättä duuniin ja katuajoa. Sekä Gatebil Mantorp kesäkuun tapahtuman.
Tottakai samalle v***n reissulle vaihdelaatikko antoi periksi, hävittäen kolmosen kokonaan.
Ja ei muutakuin auto kilon palasiksi pitkin tallia. Toki oli mietitty muutamaa lisäjuttua tekniikan suhteen.
Motti samalla levälleen ja päällimmäisenä ideana tehdä tehokkain Hondan K20 2-litraisena vaparina mitä löytyy. Eli yli 300hp ja 250nm koneelta. Edellisessä patissa kun oli vakionokat yms.
Samaten keula vahvistehitsattiin ja ylimääräisiä reikiä vedettiin umpeen konehuoneesta ja antennin kohdasta. Samaten sisältä revittiin takapenkkien kiinnitykset, stereot yms. pois. Kliinimpi look ja jotain.
2013
Silloin alkoi moottorin osien hankinta ja päätös että yhtään kiinaosaa ei moottoriin tule.
Männiksi Inline Pron kanssa suunnitellut inan yli 14:1 puristeiset CP:n Ultra Lightweight-männät.
Kannen porttasi Kansiset ja teki myös uusille Ferrean 6000:lle 1mm ylikoon rst-venoille CNC-seetit. Pipo virtaa nyt 343hp@14.5mm nostolla.
Mittatilaus-öljypohja Canton Racing Productsilta rata-ajoa silmällä pitäen, edellinen Accordin pohja kun oli kulunut puhki.
Myös J's Racingin pitkät alapallot laitettiin eteen entisten J's Racingin Negative Camber etu-ylätukivarsien kaveriksi. Taakse tuli myös J's Racingin cambervarret ja eteen K-Tunedin Traction Bar.
Loppuvuosi säästeltiin rahaa maalausta ja muutamaa osaa varten.
2014
Autoon tuli uudet Project Kicsin r40-mutterit, edelliset Kicsit kun oli väärän väriset nykyisiin suunnitelmiin. Tottakai SSR Type C-vanteiden kaveriksi.
Samaten saapui kauan odotetut Volk Racingin CE28:sit 8-spokena Magnesium Blue-värillä varustettuna.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 21 Joulu 2015 - 18:08
2014 Kesällä hommattiin myös Rywiren tucked swap-johtosarja edellisen DC5:sen johtosarjan tilalle.
Samaten lisää J's Racingiä.
Venakoppa muokattiin an-liittimille huohotuksen osilta ja maalattiin BMW:n Atlantis Blau-värillä.
Kuvassa näkyy jälkikäteen mustaksi anodisoidut Golden Eaglen High Flow-bensakisko ja Aeromotiven A100-bensanpaineensäädin.
Samaten ASK-Servicen Antti hitsas vähän nippaa ylävesiletkuun, -16 AN-liitin ja titaanisilla pulteilla kiinni.
Advanced Street Performance hitsasi kivan pakosarjan mittatilauksena moottorin speksien mukaan 321-RST:stä ja samalla teki Cromo-vauhtipyörän räjäytyssuojan.
Loppuvuodesta 2014 moottoria alettiin koekasaamaan.
Tottakai ATS Garagea edustaen! :mrgreen:
Myös rarea JDM-tavaraa hommattiin..
Mutta eihän tuo sopinut K-sarjalaisen venakoppaan kunnolla....
Tiivisteet on kaikki oemia.
Auto purettiin myös hylsyksi niihin aikoihin ja toimitettiin maalarille.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 21 Joulu 2015 - 18:09
Myös uusia vanteita sovitettiin uuden värin kanssa.
Uusi 98-spec takapuskuri ostettiin Veholta ja pitkän etsinnän jälkeen löytyi Mugen Phase 1-takaspoileri.
Tästä kuvasta näkee tuckatun valojen johtosarjan ja muutaman muun muutoksen.
Tottakai jouluksi saatiin Japanin herkkua! Toda Racingin jakopään ja öljypumpun ketjut sekä 30*asteiseksi rajoitetun VTC-imunokkapyörän. Uudet Kelford Camsin nokat vaativat nämä muutokset.
Lisää ARC:tä
Lisää Spoonia Phase 3-sähköllä toimivien hiilikuitupeilien ja puolasuojan muodossa.
Myös Shift Sportsin leveät etulokasuojat saapuivat.
Vilkun reiät poistettiin lokareista myös, mutta siitä vaiheesta ei ole kuvaa.
2015
Autoon asennettiin moottorin johtosarja ja Defi Din-gaugen johdot. Kuvasta myös näkee titaaniset syylarin kannakkeet, titaanisia pultteja ja muokatut syylarin lähdöt
Samohin aikoihin soviteltiin pakosarjaa moottoriin öljyjäähdyttimen sovittelun takia
Auto näytti alkukeväästä tältä.
Keulaan oli soviteltu First Moldingin hiilikuituiset canardsit.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 21 Joulu 2015 - 18:09
Alkukesästä alkoi saapumaan tavaraa ja saatiin myös venakoppa ASK-Servicen Antilta muokkauksesta takaisin.
Nyt sopii ARC:n korkki.
Tottakai kun kiinaa ei voi ostaa, AN-letkuiksi ja liittimiksi valikoitui XRP. :mrgreen:
Myös uudet tuulilasin listat, oven tiivisteet yms. oem-tavaraa saapui samoihin aikoihin.
Konehuone näytti silloin tältä.
Kesä tuli ja meni, kiinnostus autoon ei ollut älyttömän suuri, toki kaikkea pientä tuli ja tehtiin.
Moottori esim. niputettiin osittain..
Moottorin speksit ovat siis
86,5-porauksella olevat CP:n männät 14.1:1 rutuilla, Carrillon veivit, Cleviten laakerit, ATI:n Super Damper, Kansisetin porttaama kansi Ferrean ylikokovenoilla ja CNC-seeteillä, Ferrean rajuimmat venajouset ja titaani-retainerit, Kelfordin Spec C-nokat vanhemmilla spekseillä, 316* astetta ja 14,5mm nostoa imunokassa ja 312* ja 13mm nostoa pakonokassa. Hayward Performancen 54mm ITB:t ja ASP Headersin pakosarja.
Tottakai punainen ei sopinut autoon joten vanhat Bridet myytiin ja tilalle hommattiin Bride Zeta III Type-L Japan Edition hiilikuituisina. Vanhat löytyy nykyään tältä foorumilta vompatti-mallin e36:sta
sekä ainaisten Nardien tilalle Key!s Racing.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 21 Joulu 2015 - 18:10
Lukoksi valikoitui Wavetrac edellisen JDM-lukon tilalle.
Moottoriin kokeiltiin läppärunkoja fiilistelyn takia. Ehkä paras ostos koko buildissa.
Suuttimiksi valikoitui 880cc EV14 Boschit tulevaisuuden suunnitelmien varalle. :mrgreen: :mrgreen:
Penkit myös asennettiin autoon.
Samaten kaveri lakkasi puolasuojan ja vetäisi torvet väriin.
Vähän aikaa sitten motti kasattiin loppuun ja näyttää tältä.
Auto näyttää nykyään tältä.
Rattiakin sovitettu, tottakai kiinni titaanisilla pulteilla.
Prokkis alkaa jo pikku hiljaa jo hymyilyttämään, vaikeuksien jälkeenkin.
Vaihteensiirtäjätornin kasaus uusista osista, kiitos hauki-mallisten lähtöjen ja moneyshiftauksen. Vanha akseli kun oli taipunut ja hirttänyt kiinni ja taivuttanut samalla laipan jolla töttörö pysyy kiinni askissa. Samalla vaihdettiin MTEC:in vaihteensiirtojouset torniin paremman tuntuman saavuttamiseksi.
Aski pitäisi nyt purkaa, vaihtaa vähän välityksiä, vaihtaa hiilikuitusynkat, laakeroida uusiksi ja lasikuulapuhaltaa kuori.
Myös JDM:mää saapui jouluksi. Aka tihee perävälitys Spoonilta.
Tällästä täällä tapahtunut, topiccia yritän päivittää projektin edetessä. Eiköhän auto yritetä saada kesäksi liikenteeseen. Hommaa on vielä paljon erinäisten osien hankkimisten ja hifistelyjen takia, auto kun halutaan saada minttinä liikenteeseen, keskeneräisyys ei kuulu enää tähän projektiin.
kimu
Viestien lukumäärä : 91
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 22 Joulu 2015 - 3:31
Hyvältä vaikuttaa! Itte integran kori ei juuri omaan automakuun kuulu, mut tekniikasta iso peukku. Kovaa ja korkeelta naukuva vapari miellyttää aina. Tekniikan puolesta oma sisäinen hondamies ehkä vähän heräili
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 22 Joulu 2015 - 5:54
Se on kiva kuulla että mersumiehen sisälläki elelee pieni Hondamies:)
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 22 Joulu 2015 - 8:52
Tuo kone on kyllä ihan karkkia :p Bamsen kanssa samassa tallissa?
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 22 Joulu 2015 - 14:59
On kyllä tinkimätöntä speksailua läpi koko buildin ja hienoa nähdä näitä japanin laitteitakin foorumilla. Kaikkiin osiin en jaksa ottaa erikseen kantaa, mutta noi CE28:t saattaisivat olla omaankin Hondaan vahva vaihtoehto, jos noista Equipeista pääsee eroon. Mielenkiinnolla seurantaan tämä threadi.
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 22 Joulu 2015 - 15:18
Kovemman luokan speksailua pystyy aina arvostamaan ja tämä tippuu juuri sinne. Hienoa työtä ja foorumille sopii tämän tapaiset projektit, jossa mennään osien ja tekemisen laatu edellä.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 22 Joulu 2015 - 18:08
Kiitokset! Mukava kuulla ttä projekti miellyttää vaikka ei täysin vastaakaa ihan täysin kaikkia cdlc arvoja
Ja joku kun kyseli niin samassa tallissa ollaan Bamsen kanssa
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 22 Joulu 2015 - 18:09
Iihhanaa nähdä kunnolla rakennettua vaparihondaa suomenmaassa! Älä ikinä koskaan mene ahtamaan tätä
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Su 24 Tammi 2016 - 16:46
Jotain päivitettävää taas pitkästä aikaa.
Eli moottori tuotiin tallille tällä viikolla, se kun rakennettiin duunissa siistin työpöydän, tilan ahtauden ja työkalujen takia. Kokeiltiin vetarin väliakselia kiinni pakosarjan kanssa jotta pystyy suunnitella öljynjäähdytyksen linjat paremmin. V***umaiseen väliin ne pitäis tunkee, mutta eiköhän siihen jotain keksitä. Öljyjäähyksi valittiin parikyt senttinen Laminova. Se tulee jossain vaiheessa kun vaan budjetin nyörit aukeaa lisää.
Spoonin etusatulat entisöitiin uusin tiivisteiden kanssa ja pestiin, toki vähän oli palanut jarrupöly tuohon anodisoituun alumiiniin.
Takajarrutkin laitettiin uusiksi eli taakse tuli mieletön 260mm laikka joka vastaa 98spec Integraa vanhan 240mm laikan tilalle ja satulat tulee DC5-koppasesta Type-R Integrasta. Satulat on alsaa joten saa "isojen" levyjen tuoman painon pois.
Vaihdelaatikkoakin entisöitiin ja maalattiin. Sovitettiin samalla vauhtiksen räjähdyssuojaa paikalleen. Toisen flektin sähköjäkin kävi kaveri tekemässä. Nyt odotellaan Suomeen saapuvaksi uusia Innovative Mountsin mustaksi anodisoituja billet-moottorinkannakkeita, K-Tunedin termarikoppaa, takapönttöä, takajarrusatuloita, Dixcelin jarrupaloja, Zoom Engineeringin hiilikuitusta taustapeiliä, Cuscon nelipistevöitä, tuulilasia, XRP:ltä kasaa AN-nippoja ja adaptereita sekä kasaa oem-sekä titaanisia pultteja. Sit alkaa olemaan kaikki kasausta vaille.
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Su 24 Tammi 2016 - 16:56
Voi jumalauta et tää on siisti!
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a La 13 Helmi 2016 - 18:11
Wohoo!
Pari viikkoa sitten tuli tuulilasi, kaveri liimasin sen paikalleen samantien ettei tuu äksidenttiä. Lasi piti hommata Veholta, Pilkington kun toimittaa sitten kun jaksaa. Samaten tuli uudet tuulilasin listat yms. ettei näytä vanhoilta. Saa kerrasta siistiksi.
Eilen sain loksut pois maalarilta, hetki niissä meni mutta ulkopuolelta kukaan ei usko niitä kuitulokareiksi. About vuoden sai muhia maalarin hoteissa, eipähän pitäisi hirveästi enää kutistua. Vähän oli vielä sovittamista mutta pikku laitolla saatiin siistit. Puskuri roikkuu kuvissa, se on vaan nostettu kuvien ajaksi paikalleen. Keula kun pitää vielä purkaa ennen koneen nostoa keulille.
Suttasin sisälokarit edestä mustalla kiveniskulla, sai niistäkin vähän siistimmät. Maalisumut pois jnejne. Taakse pitäisi tehdä samoin.
Alemmassa kuvassa näkee "uudet" DC5 Integran jarrusatulat MB6 Civicin levyillä. Puhalsin ne lasikuulalla ja maalasin hopeaksi, punainen kun on kauheen näköinen satuloissa. Ainakin pienissä sellaisissa. Siellä näkyy myös Project MU:n jarruletkut, Project Kicsin R40-mutskut ja J's Racingin camber-varret.
Pari juttua vielä niin alkaa auto olemaan valmis kesän koitoksiin. Toki keväälläkin on jotain, mutta siitä tuonnempana.
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ke 17 Helmi 2016 - 23:08
Jumaleissön. Itse en Hondista välitä juuri pätkääkään (poislukien NSX), mutta ei voi kyllä muuta sanoo ku hattuu nostaa!
ps. Ootko muuten laskenut yhtään, että paljon on palanut/tulee palamaan pätäkkää? Kun ei näytä olevan yhtään "halvempaa vaihtoehtoa" käytetty.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ke 17 Helmi 2016 - 23:34
Tässä vaiheessa varmaan turha enää laskea kuluja, on tehty sitä mitä haluttu kierretty kaukaa kiinalaiset osat ja venytetty vaikka projektia sen takia että on pystytty haalimaan sellainen kokoonpano joka miellyttää omaa mieltä Ja kiitoksia Hatun nostosta voitte laskea hattunne takas päähän
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a La 27 Helmi 2016 - 12:51
Eiliseltä pikku updeitti..
Vanteet tekee auton. Valkoisilla SSR:llä näytti ihan vanhalta F-cuppilaiselta, Volkeilla sai vähän showta lisää.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 29 Maalis 2016 - 23:27
Pikku updeitti..
Eli ACS:stä on selvitty. Tässä alkaa olemaan aika väsynyt, kuukauden ajan joutunut joka päivä tekemään sen 5-10h. Eli yöunet vähän pääsi vähiin. Viimeiset pari päivää oli pidempiäkin. Auto onneksi valmistui messuille keskiviikko-torstai välisenä yönä klo 5:00. Noh, positiivisenä puolena auto sai Tuning TOP 10- ja GTi Magazine-pressipokaalin.
Tässä muutama kuva vielä..
Moottorin kannakkeet saapui Amerikasta muutaman viikon venailun jälkeen, mustaksi anodisoitua billet-alsaa ja 95Ah-uretaanipuslat mustana. Nämäkin meni custom orderiksi, normaalisti 95Ah on punainen Innovative Mountsilla. Samassa paketissa tuli K-Tunedin takapönttö ja K-Tunedin billet-termarikoppa.
Myös Zoom Engineeringin hiilikuituinen taustapeili saapui Japanista.
Eli sisusta niputettiin, tehtiin loput auton sähköistä yms. pientä.
Moottori nostettiin paikalleen, laitettiin bensalinjat autoon ja asennettiin pakosarja. Nämä prokkikset meni todella kivasti. ASP Headersin 321ss-rosterista tehty sarja istui täydellisesti.
Ystäväni Faabio hitsuutteli sitten siihen 3" rosterista savupiipun.
Näiden jälkeen alkoi aikataulu painamaan ja piti alkaa tekemään pitkiä päiviä auton eteen, AN-letkuepisodi alkoi.
Tässä kuva vielä valmiista konehuoneesta ke-to- väliseltä yöltä, kuvassa näkyy myös Faabion tekemä alumiininen huohotussäiliö.
Sitten itse messukuviin. Autohan oli messuilla Japtoysin osastolla.
Kiitos El Puercolle kuvasta. 8-)
Ja Mika Huhtasaarelle kiitokset.
Ja kuva parin pokaalin kanssa.
Autosta kuuluu vielä lähiaikoina, muutama juttu on vielä toteuttamatta ja autokin pitäisi vielä säätää.
niklas89
Viestien lukumäärä : 452 Paikkakunta : Espoo
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ke 30 Maalis 2016 - 8:43
Tää on kyllä todella hieno laite ja rakennettu erittäin huolellisesti. Ehdottomasti yksi messujen parhaista
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ke 30 Maalis 2016 - 9:04
Täysin samoilla linjoilla Niklaksen kanssa ja kestää kyllä katselua jokaikisestä kulmasta. Tämä olisi pitänyt vielä kuulla, että olisi oikeasti päässyt oikeuksiinsa. Joka tapauksessa hieno projekti ja herätti kyllä henkilökohtaisenkin kiinnostuksen läppärunkoihin ja tuon S:n vaparina pitämiseen. Messuilla oli miehellä siihen malliin juttuseuraakin, ettei päässyt sen enempää tarinoimaan. Eiköhän tuokin jossain kohtaa vielä järjesty.
Siirtelin myös Integran tänne ansaitsemalleen puolelle.
Suutarinen_
Viestien lukumäärä : 176 Paikkakunta : Joensuu
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a To 31 Maalis 2016 - 8:18
Huippu lopputulos, jonka kruunaavat vieläkin paremmat yksityiskohdat.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Su 17 Heinä 2016 - 18:00
Joo, eli pienen motivaatio/varainkeruu-loman jälkeen autoon paneutumista jatkettiin. Autokin esiteltiin Tuning-fi-lehden 10-vuotisnumerossa.
Auton loput pienet jutut tehtiin kondikseen tässä lähiviikkoina, esim. sovitettiin Laminova-lämmönvaihdin autoon. Eli tämän näköinen perkele sovitettiin auton nestekiertoon.
Faabio teki hienon paisarin autoon. Tottakai kaikki an-liittimillä ja vaikka hieno tuote olikin niin paisari meni syylärin eteen piiloon.
Myös flekteihin panostettiin tähän kokoonpanoon suuresti, edellinen kombo kun keitti Stokiksen keskustaan.
.
Tottakai muutamien setbackien jälkeen eräs tuttuni Kaze tuli tarkistamaan moottoriohjaukseen liittyvät asiat ja löi auton käyntiin. Kiitokset siitä sinne suuntaan.
Baddest idle ever nelimukisessa.
P.S. Autohan tulee näkymään Fitted Festeillä Lahdessa, auto kun kutsuttiin tapahtumaan. Jos löräyttäisi siellä pienen demon äänistä.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ti 23 Elo 2016 - 19:33
Päivitystä vähän lähiaikojen touhuista.
Ei mitään, bilika hörähti tulille ihan kivana tossa heinäkuun alussa. Vikakoodia vaan ecu pukkas pihalle, kampuran asentoanturi on deekiksellä. Johtojen mittailua varmuudeksi ensiksi, ne onneksi oli ehjät. Ei kai, pakko tilaa uus anturi että saat vehkeet säätöön. Noh, anturi tuli sen 1,5 viikkoo Ruotsista. Alko jo harmittamaan reilusti, auto pitäis saada säädettyä ennen Fitted Festejä. Johon oli tässä kohti se viikko aikaa. Uusi anturi kiinni ja edelleen paskaa tuulettimessa. Ei muutakuin jakopää auki, mukava homma näissä. 4cm rako jossa on 4cm pitkiä pultteja 3cm paksussa jakopään kopassa. "Muutaman" vittusaatanan ja 20min raivonnan jälkeen homma oli selvä, triggeripyörä oli väärinpäin. Tottakai jos triggeripyörässä lukee outside niin se puoli laitetaan sisäänpäin jne. Seuraavana päivänä auto olikin kasassa ja toimi kuin junan vessa. Äkkiä eräälle Zoffille säätöaika perjantaille Kotkaan.
Siistittiin autoa ennen dynoa kovasti ettei perjantai-yö menisi niin pitkään. Auto saatiin tuttavan avustuksella Kotkaan. Ensimmäinen 45min meni hakea laitteeseen tyhjäkäyntiä ecun vittuilun ja kaasuvaijerin liikeradan takia. Noh, auto pörpötti noin 1300rpm tyhjää sitten ihan kivana. Auto dynoon kiinni ja hommat rokkaamaan. Auto kuullosti aivan saatanan pahaääniseltä, järjetön metakka kuului varmasti lähellä olevalle ABC:lle.
Muutaman säätövedon jälkeen alkoi näkymään kauhea öljyvana auton alta... "Voi vittu, nytkö se saatana porsi tänne. Lähden ihan just tohon Meripäiville dokaamaan." Onneksi auto vain täristi jokaisen pultin ja mutterin auki mitä autoon on laitettu, kiitos jäykkien moottorikannakkeiden. Eli ohjaustehostimen paineletkun laipan pultit lensi jonnekin ja ohjaustehostin tyhjensi sen puoli litraa rasvaa pitkin poikin asiallisella paineella. Uudet pultit kiinni, muidenkin pulttien ja liittimien kiristys ja uutta rasvaa tehostimeen. Toki tehostin otti vähän samassa siipeensä, alkoi vähän ujeltamaan.
Nyt kokeillaan kierrättää ylemmäs. Taas saatanan paha ääni ja tuntui että moottori ei lopeta kiertämistä millään, kunnes säätäjä polkaisi kaasun oikeasti pohjaan. Järjetön rääkäisy motista, itse ja pari kaveria pelästyi oikein huolella. "Ai saatana, se veti puoli kaasulla jonnekin 8000rpm asti ja siitä täyskaasu yli 10000rpm asti!!!!" Moottori kuulosti kunnon kilpa-auton motilta, tää on hyvää paskaa. Pari muuta 10000rpm vetoa tähän päälle ja alkoi tuntumaan että kyllä siitä aika hyvä tuli tehtyä. Ylläolevassa videossa vasta kierrätetään noin 6000rpm, kun vtec pärähtää päälle. Kunnon jengoilla ei tullut videota otettua, harmi sinänsä. Paitsi... Yhdessä vedossa mukana ollut asiallinen rallimies huomasi tipan bensapaineensäätimen ylipainenipassa. Mitäs mitäs.. Letku siihen ja letku pulloon, virrat päälle ja nipasta tuli desi e85:sta pulloon. Ja homma ohi.. Eli ei saatu säädettyä loppuun asti eikä tehulappuja. Alkoi oikeasti jo homma masentamaan, seuraavana päivänä piti mennä Fittedeillekin.. Auto hinuriin ja kohti tallia. Tallilla onneksi tallikaveri ehdotti että lainaa häneltä ehjän kalvon niin pääsette päristelee Fittedeille. Ei muutakuin kalvon vaihto ja homma alkoi rokkaa. Enää pesu, konehuoneen siistiminen ohjaustehostimen nesteestä ja keulan kasaus. Joskus kolmen aikaan tallilta kotiin ajamalla.
Ai saatana, auto on ajossa!!!!!!! Neljän vuoden pakertamisen jälkeen auto tärähtää käyntiin avaimesta ja kaikki toimii. Toki moottori ei ole hyvissä säädöissä, mutta niin että saa vähän ajettua lastentauteja pois.
Aamulla miitattiin Nikikristian ja Nosliw ja lähdettiin kohti Lahtea. Auto ei ollu yhtään kovaäänisempi sisään kuin ennen, hyvä tuuri! Kuitenkin 3" ränni ja yks 25cm pitkä läpivirtauspönttö. Homma meni ihan kivasti kun vauhdin piti 80km/h ja yli. Alle 30 km/h vauhdissa kaasu on todella herkkä ja herkästi alkaa hyökkäilemään. Mutta matka meni tosi kivana, öljynpaineet ja lämmöt pysyy kurissa. Perille päästiin kivasti, ihmiset vähän katseli Lahden keskustassa tollasta 1000-2500rpm humppaavaa tyhjäkäyntiä.
Auto pesten Nesteellä rauhaksiin ja boustailtiin siinä pari timmaa. Ei muutakuin pelipaikoille. Ai ai! Ollaan perillä, auto vielä ehjänä. Kaikki meni siis niin kuin piti. Itse tapahtuma oli asiallinen, Amerikan henkeä vähän Suomen autotapahtumiin. Eli leppoista boustailua, siistejä autoja, musiikkia hiljaksiin taustalla ja eikä niitä ainaisia kännisiä Juupajoelta mönkineitä idiootteja. Nii.. tuli siinä samalla saatua Creme Of The Crop-palkintokin.
Kuvista kiitokset Nikke Korhonen Photographylle ja Leevi Myyrylle.
Dynamiitti.comin PK-seudun miitissäkin tuli käytyä, tässä ääninäyte kun on vain n. 1/8 läppä auki.
Elikkä autolla on tullut päristeltyä välillä kun jaksaa, kaasuvaijerin säädöllä humppaaminenkin väheni jonkin verran. Toki nokkien takia auto hörpöttää vähän väkisin. Olisihan tässä vielä tätä vuotta vielä jonkin verran, jos sitä kävisi CDLC Season Enderissä ja X-treme Car Showssa vetää mökäöljyä. Talveksikin on pieniä pläänejä hiilikuituun liittyen. Yleinen lisähipostelu varmaan myös talven projekti.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Su 4 Joulu 2016 - 18:32
Mjoo.. vähän updeittia touhuihin ja vähän vanhaakin. Eli alkukesältä pari kuvaa.
Kiitokset kuvista Tomi Eroselle!
Ja sitten tän hetken tilanne, eli talvi paino päälle MLV Season Enderin jälkeen jolloin auto meni talliin. Pienen speksaamisen jälkeen autoa taas purettiin osiksi ja nippeliä menee vaihtoon. Eli edellinen syyläri, ohjaustehostin, laturi ja vesipumppu-paketti lentää kliinimmän lookin ja tilan ahtauden takia pois. Eli syyläri vaihtui järeimpään tucked-malliseen mitä löytyi, vesipumppu vaihtuu Mezieren sähköiseen, ohjaustehostin Toyota MR-S:sän sähköhydrauliseen ja pienempi mutta tehokkaampi laturi löytää jossain vaiheessa paikan konehuoneesta.
Eli tämän näköinen syyläri löysi tiensä muutaman viikon Tullissa hilloomisen jälkeen tiensä Suomeen.
Ja näin se istui paikalleen.
Tälläistä tällä kertaa, jos kohta taas jotain uutta saisi aikaiseksi.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Su 1 Tammi 2017 - 21:26
Taas tuli jotain pientä, toki myöhästyi pari päivää joulusta.
Mezieren billet-vesipumppu. Jos tällä saisi jotain etuja orkkis-vesipumppuun nähden.
Myös Tractuff toimitti muutakin, eli orkkis-vesipumpputelineen poistoa varten levy, laturin kannake, ylävesiletkulähtö ja vesipumpun kannake. Kaikki nämä tottakai billettiä.
Ylävesiletkulähtöön tulee vielä muutoksia, ne ovat vasta suunnitteilla. Toki kilkkeet niihin on.
Jonsba
Viestien lukumäärä : 1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ke 5 Huhti 2017 - 10:51
Noniin, jos olisi taas varainkeruuloma ohi.. Autoon ei varmaan puoleentoista kuukauteen edes koskettu. Eli tammikuun loppu ja helmikuu pidettiin pientä breikkiä autosta kun oli muitakin kiireitä. Samalla sai kerättyä lisää motivaatiota. Mutta mutta, maaliskuussa repästiin kun uudet vaihteiston laakerit saapuivat joten lukko ja tiheä perävälitys roiskastiin paikalleen muutaman vittusaatanan kera yhdessä illassa, ensi kerralla hommaan menee varmaan puolet ajasta. Toki kuoret lasikuulapuhallettiin ja osat pestiin Teijossa.
Noh, tämän jälkeen vaihteisto venasi lopulliseen kasaukseen vaativia pultteja Downstarilta noin kuukauden ajan.. Tämä korealainen n******i kun ei osannut lähettää tänne pohjolaan niitä mutikoita ja USPS kadotti pariksi viikoksi tavarat Losissa. Hommasta jäi negatiivinen kuva kyllä, laskun osas lähettää minuutissa mutta muuten aivan jäätävää paskaa. Tottakai alumiinin väri on liian kirkas autoon niin tuli kuoret sotkettua taas puolikiiltävällä mustalla.
Eli vaihdelaatikko on musta ja vähän mustempi.
Toyota MR-S:n ohjaustehostinpumppu tuli hommattua, siitä ei nyt ole kuvia. Sitäkin entisöitiin ja maalattiin aina niin hyvällä puoli-kiiltävällä mustalla, enää pitäisi päättää mihin väliin mutikka tunkastaan. Se kun on yllättävän iso pökäle.
Viime viikolla tuli innostuspuuska moottorin siistimiseen kun ajatus oli tiivistää jakopäänkoppa uusiksi, se kun tuntui vuotavan edellisen hätäisen ja ahtaassa tilassa tehdyn asennuksen myötä... Noh, vitut se mitään vuotanut, kampuran etustefan huulesta oli kadonnut puolet sen sijaan. Ei muutakuin uusi stefa Veholta, jakopäänkopan puhallus, ylimääräisten juttujen sheivaus kopasta ja taas puoli-kiiltävää mustaa päälle! Se on taas kuin uusi. Samalla irroitettiin öljypohja ja pestiin se, arviotiin kyllä kauhiaa vekkiä pohjassa joka tällä stääns-pelillä oli tullut. Auto kun kerran pysähtyi kuin seinään kun talliin ajoin sitä, vähän tallin 4cm korkea kynnys nappasi kiinni
Eilen saapui myös Civic EM2:sen laturi joka on modattu 130ah-malliseksi autohifien asentamisen takia, pari 15" supahumpuukia konttiin ja niitä ruokkimaan taulutelkkarin kokoinen vahvari.. Eiku hä? Ei vaiskaan, tilattiin sähköisen tehostimen, parin ison flektin, sähköisen vesipumpun ja tulevaisuuden suunnitelmien takia järeempi. Se istui vielä Tractuffin billet-telineeseen kuin isä äidin selkään. Samalla kokeiltiin uutta apulaiteremmiä, sekin on kapeempi kuin oem, because kitkahäviöt.
Ensi viikolla pitäisi saapua vielä Tractuffin modaama termostaattikotelo,
Tätä varten Ervan's Metalworks muokkasi lämppärin putkea että sekin omaa an-liittimet.
Myös kasa AN-liittimiä siihen, hiilikuituplenumi Reverie Carbonilta ja jotain muuta ylimääräistä tauhkaa jota rahanpaskassa kieriessä tuli tilattua.
Jonsba__
Viestien lukumäärä : 27 Paikkakunta : Pks Muut : Civic Fd1
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 28 Elo 2017 - 16:25
Jeps..
Eli muutaman kuukauden hiljaiselon aikana on jopa jotain tapahtunut. Autohan piti valmistua jo CDLC Big Meettiin... Noh, näin ei päässyt tapahtumaan. Tarvittavat osat tuli niin myöhään että olisi pitänyt vielä perjantaina tehdä autoa vaikka sinä päivänä sinne liikuttiin.
Eli moottorin avulla pyörivä ohjaustehostinpumppu hävitettiin plenumille tarvittavan tilan ja yleisen kliiniyden takia. Kuskin puolen etunurkkaan puskurin ja lokasuojan sisään laitettiin Toyota MR-S sähköhydraulinen pumppu koska tiedettiin näiden toimivan, olevan vielä suht järkevän kokoisia ja halpoja. Kujala Performancen Sami kävi värkkäämässä tälle rst:stä siistin telineen ja eräs Sähkö-Patu rakenteli Bussmannin 15300-sarjan sulake/relerasian avulla sähköt kyseiseen härveliin. Kuvia tästä operaatiosta ei vain ole. Näin vapautettiin ehkä 0,7heppaa villinä siirtämään autoa paikasta A paikkaan B. Samaisen sulakerasian avulla myös Mezieren sähköinen vesipumppu saa virtansa ja myös auton pari flektiä. Nämä Patu duunasi vielä niin että kun kääntää autosta virrat ON-asentoon niin vesipumppu ja ohjaustehostin lähtee päälle mutta sammuvat käynnistys-asennossa säästääkseen virtaa startille. Silti toinen auton flekteistä ohjataan ecun avulla lähteväksi päälle ja toinen pakko-napista. Vesipumppu ja toinen auton flekti myös toimivat samaisesta napista kun virrat ei ole päällä vaan tällä saadaan pakko-jäähdytettyä moottoria esim. rata-ajon jälkeen. Samaten mittaristoon syttyy "kattivalo" jos vesipumpun sähköihin tulee häiriö. Eli ns. varmistuksia lisää.
Myös ylävesiletkuun tehtiin muutama jippo mitä nähty kilpa-autoissa, eli tähänkin sopiva. Saa ihmiset ihmetellä mikä lie pönttö siinä on.
Eli Tractuffin billet-lähdöstä ja 3"säiliöstä Faabio rakensi jäähdytysnesteen täytön sekä ns. swirl tankin joka ilmaa järjestelmää koko ajan. Samaten ecun että Defin anturit siirrettiin pöntön pohjaan. Tottakai ARC:n korkilla.
Tämän pöntön takia ei mahtunut entinen polttoaineensuodatin paikoilleen ja sen korvasin XRP:n Hydraflow-billet clamshelleillä läjässä pysyvä 40micronin tuote.
Myös tuo Reverien hiilikuituinen plenumi sovitettiin autoon. Eli pohja kiinnitettiin niin ylös kuin oli mahdollista että torvet mahtuvat kotelon sisään. Pohjaan laitettiin kultateippiä jos se vähän auttaisi lämpöihin. Konepellistä otettiin vähän sisätukia pienemmäksi ja plenumi meni kaikkien härpäkkeiden kanssa pellin alle. Imuputkeksi valikoitui 4" alumiiniputki jonka Kujala Performance hitsasi nippuun muutaman kannakkeen kera. Ei pitäisi ainakaan ahdistaa.
Sitten vain tajuttoman nopealla niputuksella auto läjään koska Fitted Festit oli jo muutaman päivän päästä. Koeajolla huomattiin että imulämmöt tippui 80c tienoilta 25c tienoille 20c ulkoilmassa. Eli homma pelittää, samaten vedet lämpeää kivasti 85c kunnes termari aukeaa ja lämmöt jämähtää siihen. Termarin auetessa öljy alkaa lämmetä Laminovan avulla ja öljyt nousevat heti 70c perusajossa. Eli niin kuin on haluttu. Myös viime kesänä kateissa ollut VTEC löytyi. Ajeltiin vähän lukkoa sisään ja huomattiin että laite suti kahdella. Ennen sai herkutella että lukko piti täysin. Eli talven upgradet toimii. Ei muutakuin Rusan Shellille esittelemään vehkeitä. Uusi tiheämpi perävälitys sai autoon heti eri hengen. Vetää aivan perkeleesti paremmin alhaalta ja pystyy leikkimään osakaasulla jo kivasti. Illalla autoon kun katsoi niin oli alkavaa huurua ikkunoissa, ei vittu voi olla todellista... Tallille nätisti ajaen ja siellä todeten että lämppärin kenno on oksentanut pari litraa vettä sisään... Sellasta ei saa uutta, jos talvella korjauttaisi mutikan jossain jäähdytinpalvelussa. Ei muuta kuin lenkki lämppärin kiertoon ja hanaa. Myös ohjaustehostin toimi kuin unelma. Ehkä hippasen kevyempi kuin orkkis mutta ei paljoa, silti säilytti tunnon.
Käytiin tottakai Fittedeillä esittelemässä vehkeitä, auto futas matkalla kuin unelma. Sen kuin ajaa vaan.
Jos nyt viilaisi kaasupolkimen kumin matalemmaksi että kaasu aukeaisi täysin ja katsoisi että kaikki toimii. Sitten voisi varata säätö-ja dynoajan Zof Motorsportille tai sitten ajella syksy loppuun ja talvella vaihtaa muutama osa ja keväällä säätöön.
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
Aihe: Vs: Jonsba___ :s Integra with K20a Ma 28 Elo 2017 - 19:15