Tarinoidaanpa tänne jotain tuosta omasta harrastekulkineesta.
Yhteinen matka M5 kanssa alkoi huhtikuussa 2016. Eikä sekuntiakaan ole kaduttanut.
Auto haettiin ahvenanmaalta. Siellä ensimmäistä kertaa satamassa odotti kutakuinkin tämänlainen ilmestys:
Autossa oli paljon hyvää, mutta myös paljon pieniä vikoja. Vikoja en rupea sen kummemmin listailemaan, mutta on sitä saanut parin vuoden aikana harrastella sopivasti.
Hyviä puolia, jotka vaikuttivat päätökseen kätellä kyseinen yksilö:
- Hyvä yleiskunto, ei juuri lainkaan ruostevikaa jne.
- Suhteellisen kattava varustelu.
- Harvinaisempi ulkoväri (voiko harmaan sävyä silti harvinaiseksi sanoa
).
- Kone pelaa hienosti.
- Ei aukoton, mutta jonkinlainen historia.
Kyseinen yksilöhän on alunperin Saksassa uutena myyty, kulkeutunut aikanaan sieltä Ruotsiin, josta päätynyt Ahvenanmaalle.
Suunta johon tätä lähdettiin laittamaan oli aika selkeä. Syksyllä 2016 tuli alustapuolelle hommailtua BC racing BR coilit. 3-tlg vannettahan piti myös saada, syyskuussa lähdettiin avovaimon kanssa roadtripille länsirannikolta itärajalle noutamaan facebookista bongatut Acs type 2 vanteet.
Vanteet ja alusta alla ekoja kertoja:
Tuolloin vanteet oli edessä 9x17 ja 10,5x17. 3" ja 4" lipoilla. Kunto ei ollut paras mahdollinen ja mustista vanteista en juuri pidä, joten talveksi oli kunnostusprojektia tiedossa.
Vanteet laitettiin palasiksi, kannut ja keskiöt uuteen maalin, pulteille ja lipoille kiillotus.
Viimekesäksi vanteet valmistui tälläisinä:
Väriksi valitsin BMW:n austin yellown ihan kokeilumielessä, hankala väri kuvata, mutta pidin itse suuresti lopputuloksesta.
Kesä 2017 rullattiin tällä lookilla:
Loppukesästä etuvanteet saivat vielä puolen tuumaa leveempää lippaa, sai nakata spacerin pois edestä ja etupään ilme parani.
Tuon jälkeen olikin kausi 2017 aikalailla paketissa. Kaudelle 2018 ei toistaiseksi suuria muutoksia ole tulossa. Vanteet vaihtanee väriä, ehkä hieman hillitympään päin. Tämän lisäksi korjaillaan hieman edellisen ajokauden naarmuja. Näistä lisää, kun enemmän alkaa tapahtua. Kohta tulee jo kiirus, mielellään kauden avaukseen tulisi ajamalla paikalle.
Edit: Lisäillään vielä loppuun varustelistaa ja sisustakuvaa.
Vehicle Identification Number WBSHC91060GD64276
Type HC91
Model M5 - EUR
Development Code E34
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine S38
Displacement 3.80
Power 255
Drivetrain HECK
Transmission MECH
Color Fjordgrau Metallic - 310
Upholstery Anthrazit Buffalo - 0418
Production Plant DINGOLFING
Production Date 1994-02-24
216 Servotronic
243 Airbag For Front Passenger
302 Alarm System
401 Sliding/vent Roof, Electric
416 Sunblinds
417 Roller Sunblind, Rear Side Windows
423 Floor Mats, Velour
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
496 Seat Heating For Rear Seats
500 Headlight Washer Sys/intensive Cleaning
528 Automatic Air Recirculation Control(auc)
534 Automatic Air Conditioning
540 Cruise Control
564 Interior Light Package
662 Bmw Bavaria C Professional Rds
676 Hifi Loudspeaker System
710 M Leather Steering Wheel
781 Lm Rad 9jx17 Auf Hinterachse
782 Nuerburgring-fahrwerkspaket
900 Appr. Veh.immobilizat. Acc. To Azt/tuev