Joskos sitä nyt parin vuoden tauon jälkeen kirjoittaisi jotain tuosta nykyisestä kulkineesta.
Heinäkuu 2016, edellisen auton ollessa vielä pihassa kaveri laittoin nettiautoon linkin tästä nykyisestä kulkineesta. Oli viereisessä kunnassa myynnissä ja vastasi aikalailla niitä kriteerejä, joita Boran seuraajalle olin ajatellut. No seuraavana päivänä katsomaan ja jälleen kerran yksi Mk4 tuli omistukseeni. (3kpl Vw Bora, 1kpl Mk4 Golf
)
Pari kuvaa vanhasta
Nykyinen auto ostokunnossa, ainoastaan pestynä.
Varusteitahan tässä on vähintään sopivasti:
- Oem Xenonit.
- Täys beige sisusta nahoilla.
- Etupenkit sähköillä, kuskinpenkki kolmella muistipaikalla.
- Sähköllä kyljensuuntaiseksi taittuvat peilit
- Automaatti ilmastointi
- 6-vaihteinen manuaali
- Neliveto
- Luistonesto, saa napista kokonaan pois päältä.
jne jne
Joidenkin edellisten omistajien jäljiltä alustassa Kw Var1, takana BC:n lyhyimmät jouset ja takana Neuspeedin säädettävät alemmat tukivarret. Taakse oli vaihdettu punakirkkaat valot.
Ostettaessa alla oli Car Graphicin vanteet 18" koossa, joillain ihan ihme leveyksillä ja kumeilla, joiden pyörimisero oli pitkälle yli 10% ja todennäköisesti tästä syystä Haldex pumppu oli antautunut.
Borasta heitin Rs2:t alle, siitä jääneen pioneerin soittimen ja reikänahkaisen ratin pistin paikoilleen, kun ostettaessa ei ollut soitinta ollenkaan ja orkkis ratti oli enemmän ja vähemmän räjähtäneen oloinen.
Ebaysta tilasin beiget mallikohtaiset kuramatot ja beigen vaihdekepin pussin.
Ilmanvaihdon suulakkeet vaihdoin Boran vastaaviin ihan ulkonäkö syistä.
Talvivanteita pyörii Audi TT:n Parabolit koossa 7,5x17" et32 tms 215/45 Hankookeilla.
2016-2017 talvella rupes ottaa päähän koukun katsominen, samalla kun VR6:n ääniä teki mieli saada lisää esille. Valmiit putkistot olisi maksanut luokkaa 1000€, joten tein viimeisen vaimentimen itse rosterista R32 tyyliseksi. Samalla katosi koukku ja eteen tuli 25Th anniversaryn etulippa, taakse sama mutta ärrän putkelle sopivana.
Kesälle 2017 vanteet vaihtuivat Audi S5:n alta oleviin Speedlineihin, 9x19" et33 + adapterit, päälle tuli 215/35 kumit.
Kesä -17 oikeastaan vaan ajettiin, mitä nyt alettiin haalimaan osia seuraaviin päivityksiin.
Syksyllä -17 ajatus takaisin 18" vaihtamisesta tuli ajankohtaiseksi, kun myyntiin tuli 18x9" et32 kierros BBS CH II AIR vanteita. Soitto myyjälle ja vaihdettiin vanteita päikseen.
Loppu syksy ajeltiin tuollaisenaan ja talven tullessa kiepautettiin 225 leveät kumit roskalavalle ja keskiöt vietiin maalarille.
Sattumoisin löysin suomesta myynnistä uuden USA mallin puskurin listan eteen, markkereineen pohjineen päivineen mutta paketin saapuessa meinasin revetä ihan totaalisesti. Idiootti myyjä oli taitellut listan kolminkerroin, jotta mahtui pienempään pakettiin.
No listahan ei sellaisenaan kuitenkaan sovi suoraan euromallin puskuriin, joten leikkaa liimaa operaatio käyntiin. Samalla hankin toiset lokasuojat ja 25th Anniversary helmat.
Lokareista vilkun reiät umpeen, usa listan päädyt yhdistettiin euromallin listaan.
Osat tällähetkellä maalattuna ja lakattuna kuivumassa, toivottavasti lahteen kiinni. Poislukien helmat, jotka maalataan vielä uudestaan.
Keväällä -18 kokosin BBS:t ja päälle tuli 215/40 kumit, väriksi koitin etsiä mahdollisimman lähelle BBS Racing Gold:a olevaa ja tuollainen hopealla helmiäisellä höystetty tuli. Uudet alkuperäiset keskimerkit tilasin myöskin. Wish:stä vielä mustat hatut pulteille
Väri muuttuu pronssista kultaan riippuen valosta ja sopii sisustaankin vielä.
Pioneerin soittimenkin päivitin vielä jokunen tovi sitten kiinan poikien oem kopioon.
Päivitellään lisää vaikka kun saadaan uudet lokarit ja lista paikoilleen.
Anteeksi pitkästä ja paljon kuvia sisältävästä aloituksesta