Saksasta käytiin hakemassa tollainen Saab.
Speksejä:
Saab 9-5 vm-03
3.0 TID
Joku Vector-varustelutaso.
siina kait ne tärkeimmät.
Kuvaa klikkaamalla lisää kuvia.
Ja sitten asiaan. Meikäläisellehän noi vanteet on mieluinen mielenkiinnon aihe, joten jo paljon ennen kuin auto oli haettu, etsittiin siihen vanteita kieli pitkällä.
Ainoa ongelma oli ettei ollut mitään hajua sitä mitä Saabin kaaret syövät sisuksiinsa. Ei viitsinyt ostaa mitään superspeksirinkuloita joista ei olisi ollut mitään takuita mahtuvatko alle vai ei.
NO ensimmäinen vannesetti mikä käteen tarttui oli Carlssonin 2/6 8,5&10x18 setuppi, joka tuntui ns. varmanpäälle setiltä, 8,5 menee eteen autoon kuin autoon ja kyllähän kymppin saa taakse aina sopimaan
No kun auto oli kotitallissa alkoi sovittelu:
Mittatikkuina oli EE-2 Amgien takavanteet, 9x18 ET35
Kännykuvat
Niin kuin kuvasta näkyy niin nehän meni kaarin niin että heilahti.
No mulla oli juuri saapunut Saksasta RH ZD setuppi 8&10,5x10:
Takavanteet näytti 20mm plätyn kanssa tältä:
(20mm sentakia että kaikki mun pienemmät lätyt on tolla VAG k-reiällä, ei pelitä oikeen Saabissa)
Edestä en viitsinyt edes ottaa kuvaa kun oli niin keskosen näköistä meininkiä, eli ei miellyttänyt silmää ollenkaan. Vaihtokehät eteen olisi tietysti ratkaisu tuohon ongelmaa mutta tarina saa pikku käänteen tässä vaiheessa:
Serkulle hommattiin tässä samoihin aikoihin symmetrinen setti 10x18 ET20 Oldskool Toplineja:
Mua vähän epäilytti että että miltäköhän näyttävät SL:ssä ja eihän ne sopineet alkuunkaan, lättyä olis tarvinnut eteen ja taakse sen 20 milliä ennen kuin ois ollut edes suht. OK.
No kokeiltiin ZD:itä Mersuun ja lättykikkailujen jälkeen todettiin että hyvältä näyttää, ja hieraistiin vaihtokaupat.
Täytyy tunnustaa että olin pyörittelly noita Toplineja kämpillä muutaman päivän, ja päättäny että jos ne vaan Saabin mahtuu (ja siitäkin olin jo 95% varma tossa vaiheessa) niin vaihdan ne itselleni vaikka väkisin
)
SL:stä ei ole kuvia kun ovat serkun kamerassa, jos saan jostain haalittu niit heittelen tohon sekaan.
Sitten niitä Toplineja kokeiltiin Saabiin:
http://eros.kuvat.fi/kuvat/Saapas/Sovitusta/Vol2%20Toplinet/Ja meikäläinen oli ainakin myyty
Joku voi pitää mua ääliönä kun vaihdoin kolmiosaisen RH:setin yksiosaisiin, mutta itseä ei kaduta pätkäänkään
(Ja saapahan samalla yhen Kontulalaisen vannepervertikon pätemiset lastenkoista vähenemään,)
Ja Carlssonit lähti myyntiin välittömästi.
Eetua lainatakseni: "Ihan turha sinne eteen on mitään kymppiä kapempaa laittaa jos ne kerta sinne mahtuu" :king:
Rengastukseksi tulee sitten joskus 225/40 18
Alustapuolesta vastaa tod.näk. H&R Monotube Coiloverit
Nämä sitten kun se surullisenkuuluisa talouspuoli antaa periksi, Ruotsista mukaan tarttunut vm-02 Octavia ja sen rahaksi realisointi (on muuten myynnissä ketä kiinnostaa karvan yli 200tkm ajettu 1.6 occu ilmastoinilla niin YV:tä vaan tänne päin) sotkee vähän aikataulua tällä hetkelllä .
Muuta pientä mitä tohon tullaan tekemään:
Sisältä parketit teipataan mustiksi (ei stickerbombia kun se on jo kaikilla)
Kalvoa etuvaloihin ja sumareihin
Ikkunoihin tummennusta(?)
Myllytys+kovavahaus vai mikäsenytonkaan
Uutta väriä vanteisiin(+) (shampanja, hopee, kullinväri, mikämuu?)
Thats it, tuskin paljon muuta, oon niin laiska enkä saa omassa vehkeessä mistään pikkuhifistelykikkelöinneistä kiksejä (tää on se missä mulla astuu se käyttöautostatus mukaan)
Mut joo, en tiedä, ehkä noiden kaivonkansien kanssa vois hakea jotain vipilookki tai jotain, katto nyt mitä aika tuo tullessaan, se nyt on ainakin varmaa että Toplinet ei ainaskaan kapeempiin oo vaihtumassa.
Mielipiteet, kommentit paranteluehdotukset kaikki nämä näin niin ovat tervetulleita,
Eros kuittaa.
(Korjailen kirjoitus- ja asiavirheitä sitä mukaan kun huomaan)