test banner

PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Eroksen Saabas

Siirry alas 
+12
GrapL
nik0
sampeli
JS1984
J.N
hanss
uttrep
LW
Vellulollero
antizero
TMA
eros
16 posters
KirjoittajaViesti
eros

eros

Viestien lukumäärä : 2561
Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 17:45

Saksasta käytiin hakemassa tollainen Saab.
Speksejä:
Saab 9-5 vm-03
3.0 TID
Joku Vector-varustelutaso.
siina kait ne tärkeimmät.
Eroksen Saabas _smaller

Kuvaa klikkaamalla lisää kuvia.

Ja sitten asiaan. Meikäläisellehän noi vanteet on mieluinen mielenkiinnon aihe, joten jo paljon ennen kuin auto oli haettu, etsittiin siihen vanteita kieli pitkällä.
Ainoa ongelma oli ettei ollut mitään hajua sitä mitä Saabin kaaret syövät sisuksiinsa. Ei viitsinyt ostaa mitään superspeksirinkuloita joista ei olisi ollut mitään takuita mahtuvatko alle vai ei.

NO ensimmäinen vannesetti mikä käteen tarttui oli Carlssonin 2/6 8,5&10x18 setuppi, joka tuntui ns. varmanpäälle setiltä, 8,5 menee eteen autoon kuin autoon ja kyllähän kymppin saa taakse aina sopimaan Wink
Eroksen Saabas XpeE7VoqNF4y130574648815S

No kun auto oli kotitallissa alkoi sovittelu:

Mittatikkuina oli EE-2 Amgien takavanteet, 9x18 ET35

Eroksen Saabas _smaller

Eroksen Saabas _smaller
Kännykuvat ❤

Niin kuin kuvasta näkyy niin nehän meni kaarin niin että heilahti.
No mulla oli juuri saapunut Saksasta RH ZD setuppi 8&10,5x10:

Eroksen Saabas _smaller

Takavanteet näytti 20mm plätyn kanssa tältä:

Eroksen Saabas _smaller

(20mm sentakia että kaikki mun pienemmät lätyt on tolla VAG k-reiällä, ei pelitä oikeen Saabissa)
Edestä en viitsinyt edes ottaa kuvaa kun oli niin keskosen näköistä meininkiä, eli ei miellyttänyt silmää ollenkaan. Vaihtokehät eteen olisi tietysti ratkaisu tuohon ongelmaa mutta tarina saa pikku käänteen tässä vaiheessa:

Serkulle hommattiin tässä samoihin aikoihin symmetrinen setti 10x18 ET20 Oldskool Toplineja:

Eroksen Saabas _smaller

Mua vähän epäilytti että että miltäköhän näyttävät SL:ssä ja eihän ne sopineet alkuunkaan, lättyä olis tarvinnut eteen ja taakse sen 20 milliä ennen kuin ois ollut edes suht. OK.

No kokeiltiin ZD:itä Mersuun ja lättykikkailujen jälkeen todettiin että hyvältä näyttää, ja hieraistiin vaihtokaupat.

Täytyy tunnustaa että olin pyörittelly noita Toplineja kämpillä muutaman päivän, ja päättäny että jos ne vaan Saabin mahtuu (ja siitäkin olin jo 95% varma tossa vaiheessa) niin vaihdan ne itselleni vaikka väkisin Cool )
SL:stä ei ole kuvia kun ovat serkun kamerassa, jos saan jostain haalittu niit heittelen tohon sekaan.

Sitten niitä Toplineja kokeiltiin Saabiin:

Eroksen Saabas _smaller

Eroksen Saabas _smaller

Eroksen Saabas _smaller

http://eros.kuvat.fi/kuvat/Saapas/Sovitusta/Vol2%20Toplinet/

Ja meikäläinen oli ainakin myyty ❤ Joku voi pitää mua ääliönä kun vaihdoin kolmiosaisen RH:setin yksiosaisiin, mutta itseä ei kaduta pätkäänkään Razz
(Ja saapahan samalla yhen Kontulalaisen vannepervertikon pätemiset lastenkoista vähenemään,)
Ja Carlssonit lähti myyntiin välittömästi.
Eetua lainatakseni: "Ihan turha sinne eteen on mitään kymppiä kapempaa laittaa jos ne kerta sinne mahtuu" :king:

Rengastukseksi tulee sitten joskus 225/40 18
Alustapuolesta vastaa tod.näk. H&R Monotube Coiloverit

Nämä sitten kun se surullisenkuuluisa talouspuoli antaa periksi, Ruotsista mukaan tarttunut vm-02 Octavia ja sen rahaksi realisointi (on muuten myynnissä ketä kiinnostaa karvan yli 200tkm ajettu 1.6 occu ilmastoinilla niin YV:tä vaan tänne päin) sotkee vähän aikataulua tällä hetkelllä .

Muuta pientä mitä tohon tullaan tekemään:
Sisältä parketit teipataan mustiksi (ei stickerbombia kun se on jo kaikilla)
Kalvoa etuvaloihin ja sumareihin
Ikkunoihin tummennusta(?)
Myllytys+kovavahaus vai mikäsenytonkaan
Uutta väriä vanteisiin(+) (shampanja, hopee, kullinväri, mikämuu?)
Thats it, tuskin paljon muuta, oon niin laiska enkä saa omassa vehkeessä mistään pikkuhifistelykikkelöinneistä kiksejä (tää on se missä mulla astuu se käyttöautostatus mukaan)

Mut joo, en tiedä, ehkä noiden kaivonkansien kanssa vois hakea jotain vipilookki tai jotain, katto nyt mitä aika tuo tullessaan, se nyt on ainakin varmaa että Toplinet ei ainaskaan kapeempiin oo vaihtumassa.

Mielipiteet, kommentit paranteluehdotukset kaikki nämä näin niin ovat tervetulleita,

Eros kuittaa.
(Korjailen kirjoitus- ja asiavirheitä sitä mukaan kun huomaan)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.saka.fi
TMA
Wingman
TMA

Viestien lukumäärä : 2739

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 17:57

Hahaa. Loistava aihio.

Olin eka ett mitä vittua mutt sit totesin että onpas saabissa isot kaaret! Aika kivuttomasti imasee tollaisenkin etuvanteen, no loput näkeekin sitten alustan kanssa. Mistään mitään tietämättä hyvää tulossa. Saabin kaari/vanne mytologia on mullekin ihan vitun nasa hommia. Very Happy ikinä oikein tälläistä nähnytkään, yhtään missään mitenkään madallettuna/tyylikkäänä.

Vanteisiin ehdottomasti kokonaan kiiltoon tai tummaa. Mä oon vaan muutenkin niin kalpee äijä ett mustan auton kanssa kikkailut pois jos vähääkään "vip:istä" puhutaan. "Black on blackki" on mun uus muotimotto ja sitä mä ehkä tähänkin hoen. Toki pikku kontrasti on aina hyvä, ei nyt ihan korinväriin ainakaan. Tai sit joku matta jne. En mä tiä, kunhan rupesin vaan horiseen. Smile

Täst tulee varmaankin aika jepa. Kai se saab vaan vie nykyään nää miesten sydämmet. Cool

Odotan innolla mitä ihmettä tälläsestä saa aikaseks. Ja taputuksia, ja taputuksia. Bravo.
http://instagram.com/taneli_a
antizero

antizero

Viestien lukumäärä : 1571

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 18:01

Tma vei aika nätisti sanat tai täs tapaukses lauseet mun suusta. Very Happy Täysin samalla kannalla, kiiltoa tai tummaa vanteisiin, en tosin vanno kun en oo vaaleeta vielä nähnyt. Seurailun alle tämä ehdottomasti Cool

Niin ja isot peukut aihiosta!
http://antizero.kuvat.fi/kuvat/
Vellulollero

Vellulollero

Viestien lukumäärä : 880

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 18:18

On kyllä loistava ja kerrankin vähän erilainen aihio!
Kyllä ihan hyvän vannevaihdon teit, noi toplinet tuo vähän "kalliimman" auton makua kun taas RH:t vähän kisatyyliset omaan silmään.
"Uutta väriä vanteisiin(+) (shampanja, hopee, kullinväri, mikämuu?)"
Pikanen photoshoppi, mut omasta mielestä ei näyttäs yhtään hassummalle tällälailla;
Eroksen Saabas Toplinea
LW

LW

Viestien lukumäärä : 136

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 19:27

Tämähän on yllättävän hyvä opeliksi?
Vanteet näytää hyvältä ja itse pidän tärkeänä ettei sarjan leveyksissä ole yli 15% heittoja, muuten vaan näyttää tyhmältä.
Mut jos suinkin mahdollista, niin pidä yksi-osainen vanne yksi värisenä. = kiillota kokonaan.

Ja koko mustassa autossa lamppukalvot voi näyttä mustalta pallolta, jossa on saab rinkelit nokalla.
Itse lähtisin usa-parkeja kirkkailla lampuilla, verhot ikkunihin ja vanteet kaareen.
uttrep

uttrep

Viestien lukumäärä : 296

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 19:33

Komia saappi, tostaha voi saaha jotaki nättiä jo. Ei kalvoja valoille ja kiillotat nuo vanteet vaan kokonaan eikä mitään väri hommia!
hanss

hanss

Viestien lukumäärä : 617

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 20:40

Jätte intressant vehikel 🐱
J.N

Viestien lukumäärä : 73

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTi 14 Kesä 2011 - 21:21

eros kirjoitti:
Joku Vector-varustelutaso.
Eikäkö Arc.

eros kirjoitti:
Sisältä parketit teipataan mustiksi
Vaiha siihen ensin neekerimallin muovipaneeli, joku pussihousu antaa sulle tuosta aidosta puusta (!) varmasti vielä rahaakin vaihdossa.

Kiekkoihin voisi istahtaa mukavasti joku kerman väri... Ehkä... scratch
Pakkohan tämän kehitystä varmaan on seurata ja näyttää peukaloa. Eroksen Saabas Thumbup
eros

eros

Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyKe 15 Kesä 2011 - 1:01

TMA kirjoitti:
Mistään mitään tietämättä hyvää tulossa. Saabin kaari/vanne mytologia on mullekin ihan vitun nasa hommia. Very Happy ikinä oikein tälläistä nähnytkään, yhtään missään mitenkään madallettuna/tyylikkäänä.
Sama vika mulla, eikä homman kuumotus helpottanut ollenkaan se että Saabin vakiovanteet on niin pirun kapeita, pelotti että ovat tehneet kaaretkin samalla kaavalla. Alkoi väkisinkin suupieltä vipattamaan kun ysituumanen meni kaaren sisälle niin että holahti. Kuuli vaan jotain epäselvää mutinaa että "nyt on hyvä, nyt on erittäin hyvä"

Ja tosiaan toi laittamattomuus oli itselläkin yksi aika koukuttava juttu, tasan yhden Hellaflush/blaablaa saabin tiedän, ja sekin on se kaikkien tietämä viininpunainen 9-3, 9-5.ien kohdalla voi puhallella nollia.

Vanteita en ainakaan tälle kesälle kiillota, yks vastaava prokkis on himassa levällään mun 16:en Lorttojen kanssa, ei toista aloita ennen kuin ne on valmiit. Pitää testaa miten toi väri passaa, ja jos ei käy mitenkään niin sitten kelailee enempi, livenä toimi toi tummanvioletti mustan kanssa yllättävän hyvin.

Matalle voi sanoa ujoa joota, itseä kun on alkanut mattamusta kiinnostaa vanteissa ihan liikaa (Greeniltä tulee puukkoa, tiedetään) , mutta mattakeskiöt ja kiiltävä lippa? Vois toimia scratch tai sitten ei. Älä ressaa, en satuttas kärpästäkään. T: Vihreä.

Kalvoja kokeilen keulaan anyway, repii minuutissa pois jos ei passaa, mitää superdark lookkia ei ole tulossa vaan suht ujoa harmaata, jos mallikuvat pitää paikkansa, hope so.

J.N kirjoitti:
Eikäkö Arc.
Ei Volkkarikuski näistä kato mitään tiedä, Vectorina tää mulle myytiin, olkoon sitten Arc Wink

J.N kirjoitti:
eros kirjoitti:
Sisältä parketit teipataan mustiksi
Vaiha siihen ensin neekerimallin muovipaneeli, joku pussihousu antaa sulle tuosta aidosta puusta (!) varmasti vielä rahaakin vaihdossa.
Pakko varmaan pitää noi parketit itellä, jos alkaa pussihousuttamaan yhtäkkiä ja haluukin takasin niin lääke pitää olla lähellä.

Mutta kiitos kaikille huomionosoituksista Smile
JS1984

JS1984

Viestien lukumäärä : 549

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyKe 15 Kesä 2011 - 11:17

Hella...Halleluja... Smile Täytyy myöntää, että olen kyseisen korimallin saapasta katsellut tässä jo pari vuotta, kun alakerran naapurilla on grafiitinharmaana moinen yksilö. NASA-juttuja mullekin, joten varustelutasosta tiedän nada, mutta se ainakin näyttää normaalia matalammalta, puskurit "sporttiset" ja sisälläkin muistaakseni nahkaa...
Tullut sillä silmällä katseltua aina sillon tällön.

Tästä saa varmasti maukkaan näköisen, koska korin muotoilu on ihan ok. Kojelauta on kuin traktorissa Very Happy

Mikä jako muuten Saabissa on?

Pari mustaa:
http://www.mykarre.com/file/pic/gallery/thumb/3084.jpg
http://www.modelltuner.ch/IMGP6435.6.jpg
https://2img.net/h/i7.photobucket.com/albums/y283/rolly850R/Front3qtrs.jpg
https://www.unisex.fi
sampeli

sampeli

Viestien lukumäärä : 397

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyKe 15 Kesä 2011 - 11:21

JS1984 kirjoitti:

Mikä jako muuten Saabissa on?

Sama kun Opeleissa 5x110 keskireikä 65.1?
nik0

Viestien lukumäärä : 100

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyKe 15 Kesä 2011 - 16:01

Kyllä tästä saa vielä hienon pelin.
Toi kolome litranen oli meiläki mielessä äsken mut kaupat peeruuntui ku eivät korjanneet ilmastointia.
Vee kutonen niin se rivakasti lähti Smile
Tuohon vaihatelttiin : http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4030759 Tuohonkin ois ollu vanteet ja alusta katottuna
Sad sory vähä OT
Toivattavasti tästä ei toi kone hajjoo mut.
Onnnee rojektiiin.
eros

eros

Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyKe 15 Kesä 2011 - 16:12

niknolla kirjoitti:
Toivattavasti tästä ei toi kone hajjoo mut.
Tästä on hajonnut jo, vaihtokone laitettu 98tkm kohilla Saabin merkkihuollossa Saksassa, pointtina just että miksi juuri tämän yksilön ostin, ei paljoa viitsi jollain unknow huotohistoriikilla näitä ostella Smile Noiden vaihdettujen ei pitäisi olla niin hanakoita hajoutumaan, mutta katsotaan mitä aika tuo tullessaan.

Jakohan on just toi mitä Sampeli sanoi, 5x112 noi on kaikki mitä mulla on pyöriny, epäkeskoo vaan niin pelittää Wink
GrapL

GrapL

Viestien lukumäärä : 1035
Muut : pari pyörää.

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyKe 15 Kesä 2011 - 16:16

Kaikki ku on nyt toivotellu onnee ton koneen kanssa, nii mikä siinä sit on menny mönkään et se tuppaa leviämään Question
eros

eros

Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyKe 15 Kesä 2011 - 16:35

Toi On Isuzun valmistama pannu, ongelmana noissa on sylinteriputkien vajoaminen, josta seuraa koneen vaihto.
Yksi tarina asiaan liittyen
Lisää juttua samasta aiheesta
Ja enenmmänkin löytyy kun alkaa etsimään.
sensei

sensei

Viestien lukumäärä : 984
Muut : 2-pyöräisiä

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTo 16 Kesä 2011 - 8:47

Täytyy tunnustaa, että vietin eilen nettiautossa aikaa katsellen Saabeja Wink

Vedät vanteet mustiksi ja laitetaan miedot kalvot laseihin. (Black in Black in..)
http://www.senseiblog.fi
eros

eros

Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTo 16 Kesä 2011 - 8:58

Noniin, heti kun Civikki lähti niin sitä ollaan Saabeja katsomassa, asiaa Smile
OT: tuli illalla Civakko kehä III:lla vastaan motonetin kohilla, hieonoo että sillä nyt jopa ajetaan välillä Wink
Musta ois perusvarma noissa vanteissa, toimis, mut matta vai normi? Himoittais kokeilla mattaa, mut kuitenkin pohijilla sellainen fiilis että se ei vaan toimi (toisaalta vetää ekaksi matalla ja jos näyttää paskalle niin uutta pintaa päälle, sillähän tosta selviää).
TMA
Wingman
TMA

Viestien lukumäärä : 2739

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTo 16 Kesä 2011 - 9:08

Viddu mattaa mattaa. Ja niinku sanoit nii kokeile ny ainaki. Voit vaikka innostua. Toisaalta, matta antaa aina vähän race race meininkiä mutt... Kokeile. Smile
http://instagram.com/taneli_a
Masuli

Masuli

Viestien lukumäärä : 350

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyTo 16 Kesä 2011 - 11:48

Täältä ääni mattavärille. Muutenkin näyttäis kivasti noi vanteet sopivan saabin alle Cool
arevaan

arevaan

Viestien lukumäärä : 52
Muut : vw passat -88 projekti

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyLa 18 Kesä 2011 - 17:23

oon kuullukkin tästä uudesta hankinnasta odotellaan mielenkiinnolla Cool
eros

eros

Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptyLa 18 Kesä 2011 - 23:55

arevaan kirjoitti:
oon kuullukkin tästä uudesta hankinnasta odotellaan mielenkiinnolla Cool
Liittykö tää inttiiin, kuulin et broidi on sulla koksuna tai jotain Smile

No mutta asiaan.

Kuvasaastetta:

Eroksen Saabas _small

Eroksen Saabas _small

Eroksen Saabas _small

Eli tuli matattua noi vanteet. Ihan kilikalilla vedin ja mattalakkaa suihkin päälle. Jakaa varmasti mielipiteitä, ite tykkään ainakin vielä kun ovat irtaallaan ja ilman kumeja. Lopullinen tuomio tulee vasta kun ovat auton alla. Seuraavaksi huulille rakkautta Arrow
Mutta sellasta tällä kertaa.
uniitti

uniitti

Viestien lukumäärä : 397
Muut : fillari

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas EmptySu 19 Kesä 2011 - 0:01

ei se silmään pahasti pistä, omasta mielestä joku samppanjanvärine olis sopinu kyllä vähä paremmin...
Sponsored content

Eroksen Saabas Empty
ViestiAihe: Vs: Eroksen Saabas   Eroksen Saabas Empty

Eroksen Saabas
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Eroksen ColorConcept
» Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen