test banner

PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen

Siirry alas 
+13
ändi
toni
csharp
tompsako
Blind
tobbe`
ee-2
Green
apuapina
jeQQ
alkku_
CDLC.CO
eros
17 posters
KirjoittajaViesti
eros

eros

Viestien lukumäärä : 2561
Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen Empty
ViestiAihe: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 19:34

Iltavuoron tylsyyden täytteeksi aattelin rustailla jonkin tason tarinaa tuosta omasta "harrasteautosta"

Kyseessähän on vuosimallia 1970 oleva Mercedes Benz 220D W115 (OM615.941 2197 cm3 44 kW (60 hv) @ 4200 r/min 128 Nm @ 2400 r/min )
noista tehoista tallella tällä hetkellä persdynon mukaan noin 10%. Välityksien muuttamisesta vastaa moderni nelilovinen manuaaliaski.

"Pystäristä" olin haaveillut jo vuosien ajan, mutta viime kesänä (2010) päätin tehdä unelmista tottasista, ja niinpä "sen oikean" metsästäminen alkoi. Nettiautoa tuli selailtua ihan kiitettäviä tuntimääriä, ja joka aamuiseksi rituaaliksi muodostui Klassikomersujen läpi selaileminen. Pari "helmeä" kerkesi lipua sivu suun, milloin työkiireet estivät haun, tai auto oli myyty alta puolen tunnin jne.

Itse asiassa kyseinen yksilö oli koko metsästyksen ajan myynnissä Nettiautossa, mutta omaperäinen ilmoitus ja "ei hinnoiteltu"-hintapyynto sekä kysymys-osion erikoiset vastaukset olivat saanet kiertämään koko auton. Lisäksi jostain kumman syystä etsinnässä oli pääasiassa 5-6 sylintreriset vaihtoehdot, tässä yksilössä sylenterimäärän jäädessä neljään.

No lopulta vaihtoehtojen hiipuessa otin luurin kauniiseen käteen ja soitin auton omistajalle. Kaveri osoittautui leppoisaksi pitkän linjan mersumieheksi ja Persoonaksi isolla Peellä.
Sovittiin auton näyttö, käytiin katsomassa ja todettiin yllättävän hyväkuntoiseksi.
Pintaruosteta ja sen sellaista toki löytyi kiitettävästi, mutta auto oli pintapeltien osalta kova joka paikasta, isompia hapettumia ei löytynyt kuin pohjasta.
Kaupat lyötiin lukkoon, ja seuraavan päivänä auto ajeltiin vanhempien luokse Vihtiin hymy korvissa, olihan se unelmien auto nyt lopultakin hommattu.

Ostokunnossa:
Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen _small

Autoa käytettiin samointein katsastusedän (tässä tapauksessa osoittautui tädiksi) valvovan sikmän alla, tuloksena HYLÄTTY katsastuspäätös.
Pohjasta meni läpi useasta kohdin, sanomista tuli öljy- ja polttoainevuodosta, sekä ohjaus-simpukan väljyydestä.
No autolle kävi niinkuin useille projekteille, se ajettiin pihan perälle odottamaan inspiraatiota.

Inspiraatio saatiin takaisin Joulukuussa jolloin hitsailin pohjan kuntoon. Uutta peltiä tuli n.1,5 neliötä.
Tämän jälkeen auto palasi tutulle paikalleen pihan perälle, jossa saikin lepäillä suht rauhassa kesään asti.

Tuli kesä, ja tuli kesäloma.
Kesäloman kunniaksi päätin laittaa pystylyhdyn ajoon.

Koneessa on selainen ominaisuus että se ei lähde lämpimänä käyntiin, eli joutuu odottelemaan n.45 minuuttia ennen kuin suostuu hörähtelemään.
Tähän syyksi epäiltiin venynyttä jakoketjua joka lämmettyään venyy lisää, ja jako menee päin pirsettiä.
Ketju vaihdettiin mutta ominaisuus ei kadonnut mihinkään.

Autoa hipistiletiin sieltä täältä ja korjailtiin edellisen katsastusikerran vikalistan kehoituksia.
Leimallakin käytiin, seurauksena taas hylsy, ohjauksen keskitanko oli väljä, ja katsurisetä sai varttin yrittämisen jälkeen pohjaan pohjaan puolen sentin levyisen reiän.

Ainoa ongelma oli ettei kyseistä ohajauksen keskitankoa löytynyt minkää varaosaputkan katalogeista. No, Lohjan Motonetistä hakuun W123:sen keskitanko ja eikun vertailemaan sitä vanhaan. Satakakskolmosen tanko on noin 1.5cm liian lyhyt ja kaasujousen kiinnitys aivan eri paikassa.
Askarreltiin uusi kiinnike ja sen jälkeen tanko paikallleen, raidetangoilla tasoiteltiin puuttuva puolttaoista senttiä että saatin aurakset kohdilleen.
Pikku paikka pohjaan ja uudestaan konttorille, tällä kertaa sedän sydän heltyi ja leima irtosi papereihin.

Samointein kun kotia päästiin niin auto nostimelle ja jousta poikki.
Edestä lähti 2,5 kierrosta ja takaa 1,5 kiekkaa, tuloksena oli yllättävän positiviinen ajoasento, auto ei keulinut ja oli melkein vaaterissa.

Alle ruuvailtiin 15x7,5 BBS RM 029 195/55 15 kumeilla.

Muita modeja ei sitten oikein tehtykkään jos ei perus tarrapataljoonaa lasketa tai ruman kusisia tuikkuja jotka oli pakko kötöstellä umpioihin.

Ja kuvia itse biilistä:

Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen _medium

Pakollinen puuhanurkkakuva:

JA LISÄÄ KUVIA ALEMMASTA LINKISTÄ:
http://valonpilkahdus.galleria.me/kuvat/Pyst%E4ri/

Ensi kesän suunnitelmista sen verarn että vanteet menevät vaihtoon, tilalle tulevat nämä:

Eli BBS:n valmistamat Lorinserit (käytännössä RäSäset Lorton keskiöillä) 8,5&10x16 tarkemmat speksita kaivelen ja päivittelen kunhan ne jostain löydän tai käyn porukoilla tsekkaamassa.
Näillä saatetaan päästä hakemaan jo jonkin sortin istuvuutta, jota nykyisellä kyseisellä setupilla ei oikein pysty hakemaan. Kaaret saavat mankelia rankalla kädellä, nykyiset maxipokkaukset olis tarkoitus hakata sirpeiksi, näin saadan muutamalle lisätuumalle tilaa.
Lisäksi korkeudesta otetaan muutama sentti poies, jos fitmentti 16.sen kanssa antaa periksi sekä jos pyörät vaan mahtuvat kääntymään, nytkin meinaa kaaret paukkua tiukimissa risteyksissä Smile

Mitä autolle EI TULLA TEKEMÄÄN:
Pesu.
Mersu on pesty viimeksi 80-90 lukujen taitteessa eli ei ole pokkaa lähteä poistamaan noin mahtavaa patinaa.
Tosin perseen nokisuudelle tullaan tekemään jotain, putken päähän tulee ainakin jonkin sortin mutka että suurin osa noesta tarttuisi johonkin muualle kun auton ahteriin.

Palautetta saa ja PITÄÄ antaa, eros kiittää ja pahoitelee kirjoitusvirheitä ja epäjohdonmukaisuuksia, yritän korjailla sitä mukaa kun itse bongailen.

UGH.

Viimeinen muokkaaja, eros pvm Ma 3 Loka 2011 - 21:45, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : Kirjoitusvirheiden korjailua ja tekstin parantelua lukumukavuuden parantamiseksi)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.saka.fi
CDLC.CO
CDLC.CO Founder

Viestien lukumäärä : 5471

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 19:41

Tämmönen on itelläkin koko ajan takaraivossa kummitellu, pystäri tai joku w123 mikä olis maalipinnaltaan melkeen jo homeessa ym mutta vanteet kiiltäis uutuuttaan...

Mielenkiinnolla odotetaan miten noi lortot sopii, etenki ulkonäöllisesti.
alkku_

alkku_

Viestien lukumäärä : 312

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 20:24

Tässä on fiilistä ja asennetta, tykkään :cheers:

En edes keksi mitään ehdotuksia millekkään, suunnitelmat kuullostaa niin hyvältä, aivan samat mitä itse tallaiselle autolle tekisin.
jeQQ

jeQQ

Viestien lukumäärä : 1241

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 20:27

Joko tekniikkavika on keksitty?
apuapina

apuapina

Viestien lukumäärä : 1134
Muut : pari fillarii.

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 20:28

Älä ny jumalauta sitä nokeakaan lähde tahkomaan poijes, kuuluu toho lookkii :cheers: Eniveis, täst tulee seksiä noilla lortoilla. On se kyl nyttenki.
Green
Wingman
Green

Viestien lukumäärä : 4698

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 20:30

Kai sää Eero vaihat sen koneen tähän? Cool
ee-2
Wingman
ee-2

Viestien lukumäärä : 2869

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 20:59

Green kirjoitti:
Eero vaihtaa koneen just kun helvetti jäätyy ja mä voin auttaa siinä hommassa. On foorumin junnuillakin pidempi parta kuin mulla nyt ennen kuin se homma ois valmis...

Vaikka oon mä ruottista puhkiruostuneita väyrysiä sille jo ehdotellut tässä kevään/kesän/syksyn mittaan...
http://instagram.com/ee2eetu
tobbe`

tobbe`

Viestien lukumäärä : 27
Muut :

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 21:03

TYKKÄÄN! harvemmin tulee tällä foorumilla vastaan autoja jotka on oikeesti mun makuun, sori vaan kaikille himo hinkkaajille ja vahaajille Razz
http://ruosteet.kuvat.fi/
eros

eros

Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 21:26

Kiitti palautteesta, mukava kun miellyttää muitakin kun itseä. Kieltämättä auto aiheuttaa liikenteessä positiivisia reaktiota, Tyttösetkin vilkuttelee mulle kun tolla ajelee, eipä oo ennen ollu pelkoa moisesta.

Tota "pikkuvikaa" ei oo saatu paikannettua, syystä että sitä ei olla paljon etsittykään, ajeltu vain sillä asenteella että jos pysähdytään niin pysähdytään vähän pidemmäksi aikaa. Tai jos kyytiläisillä on kiire niin työntämällähän ton saa aina käyntiin eli ei muuta kun kaverit pukkaamaan jos on kiirus jonnekkin.
Shellin baarin diagnooseja on tosta häiriöstä on mm. suuttimet, pumpussa jotain feelua, jako pielessä ja oiskohan niitä ollut jotain muitakin. Helpoimmalla pääsee kun hommaa toisen vastaavan koneen ja heittää tilalle, on jopa mulle yhden lauantaipäivän homma.

Autohan on tätä nykyä seisonnassa, vein viime viikolla Vihtiin, uuden kämpän pihan kiveytys ei oiken tykkäisi Pystärin kuukautivuodoista.

ee-2 kirjoitti:
Green kirjoitti:
Eero vaihtaa koneen just kun helvetti jäätyy ja mä voin auttaa siinä hommassa. On foorumin junnuillakin pidempi parta kuin mulla nyt ennen kuin se homma ois valmis...

Vaikka oon mä ruottista puhkiruostuneita väyrysiä sille jo ehdotellut tässä kevään/kesän/syksyn mittaan...

Joutuu toppuuttelemaan, ainoa mulle realistinen tekniikkavaihto ois OM617, ei tarviis koko voimalinjaa rakentaa uusiksi ja koneen vaihto ois kuitenkin suh bolt-on

Tottakai se OM606 houkuttelisi MUTTA: koko konehuone uusiksi, mm. uudet kiinnikkeet koneelle, voimalinja täysin uusiksi (kuka tekee mulla billet kardaaniin, vapaaehtoisia?)
ja sen jälkeen koko etupään ripustus uusiksi, ei kukaan täyspäinen jätä tota simpukkaohjausta kunkkumoottorin kaveriksi. Eli summasummaarum, tosta autosta ei jäisii kuin kori jäljelle JA se pitäisi tossa vaiheessa käydä lävitse ja vahvikehitsata startegiset paikat ja anyway tsekata lävitse muutenkin.
Muuten mä en näe järkeä tolle swapille, sillä mun motivaatiolla tollainen operaatio kuulostaa siltä että auto olisi takaisin ajossa aikasintaan joskus 202X(?)
Blind

Blind

Viestien lukumäärä : 406

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 22:03

On joku sulle ainaki helvetin komeita tarroja vääntäny Cool
tompsako

Viestien lukumäärä : 373
Muut : Giant Fastroad SLR1

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 22:29

miten tää eroaa perus antti tunarin nappisilmä ladasta ym.?

hirveetä skeidaa..Smile

ja herneitä odotellessa.
csharp

csharp

Viestien lukumäärä : 792
Muut : Äitin tunturi!

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 22:31

Tää on oikeesti rottautunut ajan saatossa. Mikäs kone tähän laitettais, c36:sen?

e: Koska teet rämistä hirveet tuubit Twisted Evil

Viimeinen muokkaaja, csharp pvm Ma 3 Loka 2011 - 22:36, muokattu 1 kertaa
http://juusela.net
CDLC.CO
CDLC.CO Founder

Viestien lukumäärä : 5471

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 22:34

tompsako kirjoitti:

hirveetä skeidaa..Smile

ja herneitä odotellessa.
Huoh, pikkasen eri asia jos tekemällä tehdään se rottalook ja tässäkin tulee pyörimään ja pyöriikin jo mallia "pikkasen eri luokkaa vanteet" kun amiksien käännetyt peltivanteet.

E; äh, menin trollin syöttiin
toni
CDLC Mascot
toni

Viestien lukumäärä : 4363
Muut : CR250

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 22:39

Emmätiiä, noi vanteet on aika pyllyreijästä. Ehkä se on toi olematon koko joka suuntaan. Toivottavasti lortot sopii paremmin. Aidosta patinasta tykkään aina.
http://www.tonikoli.com
ändi

ändi

Viestien lukumäärä : 339

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 22:59

Namia, oishan tää nyt vitun hieno kun ois joku viimesenpäälle laitettu 606 keulilla Cool voisin melkein kuvitella että lorinserit sopii tähän kun nyrkki perseeseen. Niinkun eki sanokin, uutuuttaan kiiltävät vanteet ja auto muuten tommonen elämää nähny.
Ja noi lisärit ottaisin ehkä pois? tai ei
Green
Wingman
Green

Viestien lukumäärä : 4698

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyMa 3 Loka 2011 - 23:21

Ja ai ai ku tän näkis joillain pinnavalsseilla... enkä nyt välttämättä meinaa niitä vannetukun tinoja Very Happy
eros

eros

Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyTi 4 Loka 2011 - 0:49

toni kirjoitti:
Emmätiiä, noi vanteet on aika pyllyreijästä. Ehkä se on toi olematon koko joka suuntaan.
Ei käy kiistäminen, samoilla linjoilla olen itsekkin. Okei joo, onhan se oldskoolia noilla rämillä ja blaa blaa mutta ne on anyway 7,5x15 joka on mun mielestä ihan OK koko esim johonkin Poloon.
Mutta senpä takia noi Lortot olisikin tulossa alle Cool
Ite oon kuitenkin se verran fitmentpervertikko että tavoitteena ois saada ees jonkin tason istuvuus aikaseksi, toi nykyinen "fitmentti" lähinnä naurettava, sinoa mihin oon tyytyväinen on camberit, ne on omaan silmään sopivat ja molemmisssa päissä autoa jopa aika samoissa lukemissa.

Green haaveilee pinnavanteista, niin minäkin. Osasyynä taitaa olla se eräs amerikan mantereella oleileva vihreä pystylyhty.
Ainoa vaan ettei oo tullut vielä käytettynä yhtään optimisettiä vastaan (ei haluaisi samantyyppisillä spekseillä kun noi nykyiset bebsit) ja jos tilaa esim Daytonilta niin maksavat persikoita ja taateleita.

Charp: Rämistä ei oo tulossa mitää superleveitä, menee kumi niin pullaksi että alkaa näyttämään dorkalta, muta katotaan, jos Lortot ei passaa ulkonäöllisesti niin tiedä vaikka sitä leveempää kehää voi näihinkin tulla.

tompsako kirjoitti:
Ei kai mitenkään.
jiri

jiri

Viestien lukumäärä : 1729

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyTi 4 Loka 2011 - 16:24

tompsako kirjoitti:

hirveetä skeidaa..Smile

ja herneitä odotellessa.

täs on noi super hienot bbs vanteet..

ei kyllä herätä mitään tuntemuksii...
https://s816.photobucket.com/home/jirifriman
vildur

Viestien lukumäärä : 1532
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyTi 4 Loka 2011 - 16:34

livenä nähneenä ja käyntiäänen kuulleena tykkään Very Happy
Nazzu69

Viestien lukumäärä : 45

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyTi 4 Loka 2011 - 18:11

Tässä on asennetta, en keksi mitään ehdotuksia millekkään, suunnitelmat kuullostaa niin hyvältä!
Tulee kyl pirun maukas noilla lortoilla, on se kyl nyttenki, tykkään ja seurantaan menee! Very Happy
Jube666

Viestien lukumäärä : 199
Muut : H-D

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen EmptyTi 4 Loka 2011 - 22:26

Tää toimii ku kloroformi ekatreffeillä! Elämänmakunen pystäri!
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen   Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen Empty

Eroksen Pystylyhty, Das Wattafaagen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Eroksen ColorConcept
» Eroksen Saabas

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: