Tehdään tästäkin koslasta uusi esittely ja listasta päivitetty versio.
Noniin aloitetaas alusta, kuvia tulee joten varautukaa.
Aikaisempi auto jos sitä nyt autoksi sanoisin (ford) rupesi tympimään rankasti
ja jostain kumman syystä syyniin otettiin vw ja joensuusta sellainen löytyi.
Laitetaan alkuun ihan autoliikkeen myyntikuvat.
Perus siisti tapaus, pientä lommoa ja keulan uupuvaa ritilää lukuunottamatta.
Kaksi aikaisempaa omistajaa naisia ja molemmilla huoltosopimuksella.
Auto siis karvahattumallien aatelia, 1.6 Firstline jossa varusteena sähköpeilit.
Sitten tuli tää paha vaihe kun löyty vaikka mitä ostettavaa.
Merkitön maski, fk.n chrystal takavalot, putket ilmoille, 16" valbremit jotka tuli kaupassa mukana,
vetokoukku ja merkinnät hävisi perästä.
Kesä tuli ja lumi suli jne ja jotain vannetta oli alle saatava. Nettivaraosaa selailemaan
ja silmiin osui Rial 17" vanteet jotka laitettiin tulemaan, samoihin aikoihin tuli myös
-40mm jouset.
Aloin tulla pikkuhiljaa järkiini ja kokeilin sävytteillä tehdä erilaisia valoja.
Siinä sivussa tuli myös hankittua V6 lipat eteen ja taakse joista enää ensimmäinen on paikallaan.
Tämmönenkin kävi takalasilla n.viikon oleilemassa, josta kuitenkin luovuin kun
liimaus petti ja en ollut muutenkaan tyytyväinen.
Päässä rupesi pikkuhiljaa kytemään mustan ja punaisen yhdistäminen ja se luonnollisesti
alkoi vanteista joten samahan se oli kokeilla. Listojen maalauskielto on myös tästä
samasta syystä vieläkin voimassa.
Joey modiakin kokeiltiin.
Kuten aikaisemmin mainittua auto oli kahden naisen omistuksessa ollut, en yleistä
mutta oli taitanut peruutus ja pois lähteminen tapahtua silmät kiinni ja toivo parasta
menetelmällä joten puskurit meni uudelleen maalattavaksi. Takapuskurista ei ole
kuvia mutta eiköhän jokainen osaa kuvitella sen. Vakiomaskin maalasin mustaksi ja
merkitön mäkeen.
Nettivaraosassa seikkailtuani jonkin tovin löytyi säädettävä alustasarja pilkkahintaan ja sehän
lähti tulemaan heti. Kierteet niin alas kuin mahdollista ja samalla vaihdettiin taka-akselin isot
helat kun katsastusmies ei ollut tyytyväinen parin sentin välykseen.
Tällä kertaa siirrymme ffp.n myyntiosastolle ja sieltä löytyneisiin Gli jetta takavaloihin,
heti mulle oli ajatus.
Talvivanteiksi valikoitui Mk3 Gti.n Speedline alumiinivanteet tutusta ja turvallisesta
nettivaraosasta.
Sisustaankin jotain kovasti koetin väsäillä. 3D hiilikuituteippiä sinne tänne ja pieniä
kromisia pisteosia. Tästäkin teipistä on jo luovuttu.
Vaihteeksi etuvalojen modausta, etukehys mustaksi, vilkku oranssiksi ja vw merkit sisään.
Mainosfirman jamppa rupesi tulemaan tutuksi ja yksi ilta vedettiin b-pilareihin teipit päälle
jatkamaan ikkunalinjaa.
Ulostulot sai kyytiä kun halusin palata enemmän hillitympään suuntaan.
Kerta tässä jo oli jenkki takavalot niin miksei sidemarkkereitakin, foorumilta kaveri
tarjoutui hommaamaan valot, varaosaputkasta uusi lista ja vinku laulamaan.
Samainen kaveri hommasi briteistä sumarilliset ritilät.
Tässä kun autoa on laiteltu niin on samalla rakenneltu sillon tällöin myös musiikki puolta.
Vahvistin kärysi joten taas muokkaukseen ja uutta tilalle.
Kuitenkin tästä paketista tuli luovuttua kun kotelon nopea irroitus ja tilan vieminen veivät voiton.
Paketiksi otettiin valmis kotelo johon samalla uusin elementin.
Vanteiden kiillotustakin kokeilin vaan ajatus harhatui edellä mainitun sivun ansiosta
muualle.
Jotain tälläistä siellä taas tarjoiltiin naurettavan halvalla.
Kumit tuli ihan normaali kokoisena koska en jaksanut rueta tappelemaan paikallisten
firmojen kanssa.
Tässä välissä jo maalattiin peilitkin b-pilarien mukaan.
Kelit rupesi jo lupailemaan lämmintä joten slamitille tilausta ja paketin avauduttua
sieltä tuli tämmöiset.
Joten nopeasti paikalleen ja vanteet alle.
Kylän suurin evo spoilerikin rantautui kontin päälle ed.mainitun kaverin kautta.
Kaverin kanssa koetettiin käydä kuvia ottamassa ja ainakin yksi onnistunut kuva
sieltä jäi käteen.
Nyt viimeisin muutos on ollut fk,n mustat annelit joista ensimmäisenä revin
johdot pois rinkuloilta ja vaihdoin boran omat vilkkurojut sisään kun parkki
oli entisiin laitettu vilkun sisään. Samalla persauksesta kuva.
Jotain pientä tarratouhua on kanssa harrastettu mutta ne lähtee aina ja vaihtuu uusiin.
Paikallaan pääsi muokattuna annelit uudelleen mustattuna, ei turhia kromeja sisässään.
Tässä kuvaa niille jotka haluavat että madallan mutta väitän että haluan päästä
kämpällekkin.
*30.9.2011* Noniin jotain uutta pientä kuvaa saman tarinan jatkoksi.
Etuvalot vaihtui takas muokattuihin orkkiksiin ja alustaa sain joka nurkasta n. 5mm laskettua
Jep ja ei ole tasaisella alustalla.
Lopuksi lyödään lista pöytään mitä auto pitää nykyisellään sisällään.
Kori:
- V6 etuhelma
- Sidemarkerit Mk4 jetasta.
- Modatut orkkis ajovalot.
- Venton savunharmaan sivuvilkut
- Merkit siivottu pois.
- Puskurit maalattu uudestaan.
- B-pilarit teipattu mattamustaksi.
- Maski ja peilit mustattu.
- Etupuskurista pesimen aukot tukittu.
- Jetta Gli takavalot.
- Pieni takaspoileri.
- Sumuvalolliset eturitilät.
- Pätkä antenni.
Alusta/Vanteet:
- Supersport säädettävä alustasarja.
- Audi W12 A8 Lang Winterfelgen 17" 8" vanteet, ET-luku 48.
- Renkaina Goodride sv308xl koossa 215/45 R17
- Jaonmuutosadapterit 5x100 --> 5x112, edessä 20mm ja takana 25mm.
- Teräksinen pohjapanssari.
- Talvella mk3 Gti Speedline alut 15"
Sisusta:
- W8 kattovalo.
- 3-puolainen nahkaratti
- Kromiset ovenkahvan ympärykset, vaihdekepinkehys, mittariston kromirenkaat.
- Kyynärnoja.
- Comfort vilkkurele.
- Mustat orkkis kangasmatot.
- TT-poljinpinnat ja lepuutustuenpinta.
Musiikki osasto:
- 8x vakiokajarit.
- 10" Spl Dynamics V-250D2
- 10" AudioImport 30 litrainen refleksikotelo.
- Spl Dynamics tc1002.
- Stingerin johtosarja.
- JVC Usb/mp3 soitin. värien vaihdolla, sävytetty puna/siniseksi muun valaistuksen mukaan.
Lisäkuvia haluaville.
Auton eri vaiheet
https://s18.photobucket.com/albums/b147/blind86/Bora/Kotelon rakennus.
https://s18.photobucket.com/albums/b147/blind86/Bora/KoteloRakennus/Tämmönen päivitys tällä kertaa.