| project klonkswagen..(golf 1-80) | |
|
+78karikko redi ripa wunderbaumi Neuni Pasi pazi88 Jombe Pellikka ArtoE Osku Mai- note andy Firecloud jerppe Jimi JesseK Arttemi -Alcohol- jontte Makkeli joppe comep vvuori ändi semppu Jak3 samupyh Aaperi henkkasavosta balloon Jupe Rosten Sanzei oli foc-ay temee -mane- mäkkäri wiiksi epk teemu Bete^ kop-O-nen Ic3man J4TOG AtAi nakke JJS mazz Down eros Ellen niko ka-bu pera187 Tume jaki apuapina micke_ Rixaa Juhi Petep J44KK0 CDLC.CO zimi vildur Pannu KAKKOSNELONEN TMA toni Green //Mikael samza renox john_gleasy teroson 82 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
J4TOG
Viestien lukumäärä : 3167 Paikkakunta : Paimio
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Pe 14 Toukokuu 2010 - 6:43 | |
| | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Pe 14 Toukokuu 2010 - 9:11 | |
| Upeeta autokirurgiaa, tota vissiin tehdään hengityssuojain kasvoilla ja silkkihanskat kädessä? Aivan timanttista jälkeä, PEUKKU! | |
|
| |
Rosten
Viestien lukumäärä : 117 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Su 16 Toukokuu 2010 - 23:02 | |
| - teroson kirjoitti:
-
- Lainaus :
- ööö.. Riittääkö rummut takana tolle moottorille?
pitäisi riittää vaikka pieniltähän ne näyttää kaikki tarvittavat osat on vaihdettu vastaamaan GTI:tä Oletkos aivan varma? Konehan on alunperin gti kakkiksesta, jossa on 139hv? Kakkoskorisessa gtissä on levyjarrut joka nurkassa, joten eikö tuossakin pitäisi sitten olla? Mitä upein ensimmäinen viesti. Heti pitää alkaa kyseenalaistamaan, mutta jos olen väärässä niin oppiihan jotain uutta =D | |
|
| |
Jupe
Viestien lukumäärä : 185 Paikkakunta : Tre
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 12:35 | |
| - Rosten kirjoitti:
- teroson kirjoitti:
-
- Lainaus :
- ööö.. Riittääkö rummut takana tolle moottorille?
pitäisi riittää vaikka pieniltähän ne näyttää kaikki tarvittavat osat on vaihdettu vastaamaan GTI:tä Oletkos aivan varma? Konehan on alunperin gti kakkiksesta, jossa on 139hv? Kakkoskorisessa gtissä on levyjarrut joka nurkassa, joten eikö tuossakin pitäisi sitten olla?
Mitä upein ensimmäinen viesti. Heti pitää alkaa kyseenalaistamaan, mutta jos olen väärässä niin oppiihan jotain uutta =D Eikös tässä kuitenki vertailumoottorina ole 1.6 GTI, koska kyse ykköskoppaisesta? Joten se että kakkkiksessa on levyt joka nurkassa ei merkkaa mitään. | |
|
| |
balloon
Viestien lukumäärä : 376 Paikkakunta : Oulu Muut : PostiTölkki
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 12:49 | |
| - Jupe kirjoitti:
Eikös tässä kuitenki vertailumoottorina ole 1.6 GTI, koska kyse ykköskoppaisesta? Joten se että kakkkiksessa on levyt joka nurkassa ei merkkaa mitään. Näin se menee. Taakse vaan kallistuksenvakaaja ja muuten jarrut vastaamaan ykkös GTItä niin se riittää. | |
|
| |
teroson
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Joensuu Muut : mopo
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 19:30 | |
| Joo no olen ainakin "yrittänyt" jonkin verran perehtyä aiheeseen ja 99% varmuudella rummut riittää.. Vertailumoottorina on 1koppaisen 1,8 8v gti jossa on 112 hv. Ja moottori joka tähän tulee on 1,8 16v (PL) jossa vakiona 129hv ei siis se yleisempi (KR) missä taas hevosia 136 eli PL:n voi vielä laittaa menee prosenttien sisään mutta KR ei. Ja jos nyt en ole ihan väärää tietoa saanut niin tehot saa kasvaa 20% mallisarjan tehokkaimpaan malliin nähden edellyttäen että turvalaitteet(jarrut) ja alustan osat vastaavat myös mallisarjan tehokkainta tässä siis 1,8 8v Gti. Vaihdettavat osat : 9" tehostin , 20,46mm jarrupääsylinteri, etu/taka vakaimet, isommat etujarrut, jarrupaineensäädin taka akselille. Toki saahan nuo osat olla järeämmätkin mutta pakko ei ole, itsellä kuitenkin jarrupääsylinteri on 22mm 2 korisen gti:n ja vakaajat tais olla noin 3mm paksummat kuin vakiot. | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 22:07 | |
| Muista vielä ettei koneen paino saa nousta yli 20 tai 25% verrokista.. Vai oliko alkuperäsestä? Mutua tuli oikeen isolla kädellä, mut nyt ne on helppo jonku ahkeran tarkistaa kun muistutin :P | |
|
| |
henkkasavosta
Viestien lukumäärä : 82 Paikkakunta : Olavinlinnan naapurissa Muut : Yksi-, kaksi- ja kolmeosaisia
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 23:11 | |
| - teroson kirjoitti:
- Joo no ...... kuin vakiot.
Hieno lainaus Noin miekin olen asiaa pohtinut. PL menee normimuutoskatsastuksella GTI:n alustalla, mutta KR taas ei. Painosta en osaa sanoa, mutta akku takakonttiin, niin sillä voi tasapainottaa autoa. Miksi noissa hymiöissä ei ole peukkua, tähän se kävisi. | |
|
| |
Aaperi Wingman
Viestien lukumäärä : 1993 Paikkakunta : KVL/SLN
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 23:16 | |
| Moottorin paino saa nousta 25%. Tuolla akun siirrolla yms. ei ole mitään väliä koska, moottorin paino on ihan eri asia kuin koko keulanpaino eli esim. 170kg + 25%. Onhan noita 16v Ykkiksiä suomessa useampikin joten mitä ihmettelemistä tuossa swapissa on? nykysin tdi mutta, aikasemmin oli 16v - Pasi T kirjoitti:
- Tekniikasta sen verran että moottori on PL ja ruisku on KR koneesta. Virranjakaja 900 saabista niin vältyin 16v sähköiltä eli kaikki oli plug and play.
| |
|
| |
samupyh
Viestien lukumäärä : 68 Paikkakunta : Vääksy
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 23:47 | |
| - Aaperi kirjoitti:
- Moottorin paino saa nousta 25%.
Onkos säännökset muuttunu kun muistelisin että se oli 10%. Jos näin on niin hyvä vaan... Yksi asia vähemmän mistä tapella katsastajan kanssa | |
|
| |
Aaperi Wingman
Viestien lukumäärä : 1993 Paikkakunta : KVL/SLN
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ma 17 Toukokuu 2010 - 23:58 | |
| Eikun sori 10% mutta 25% saa tulla tilavuutta lisää - Lainaus :
- 10.5 MOOTTORIN MUUTOKSET
01.02.1978 Annetussa LM:n kirjeessä: - Sallittiin moottorin vaihtaminen 10 % painavampaan, 20 % tehokkaampaan ja iskutilavuudeltaan 20 % suurempaan moottoriin, joka voidaan sovittaa autoon ilman, että kantavissa rakenteissa oleviin moottorin kiinnittimiin on tarpeen tehdä muutoksia. Tästä poiketen valmistajan samaan mallisarjaan tarkoittaman moottorin vaihtaminen on sallittua, jos samalla muutetaan myös alustarakenteet vastaamaan suurempitehoista tai suurempi kokoisella moottorilla varustettua versiota. - Sallittiin moottorin vaihtaminen 20 % alkuperäistä tehottomampaan moottoriin, jonka käyntinopeusalue on suunnilleen sama kuin alkuperäisen moottorin. Tästä poiketen valmistajan samaan mallisarjaan tarkoittaman tehottomamman moottorin vaihtaminen on sallittua, jos samalla tarvittaessa muutetaan myös voimansiirtojärjestelmää. - Sallittiin alkuperäisen moottorin tehon lisääminen säätötoimenpitein, muuttamalla moottorin rakenneosien muotoa ja asentamalla siihen alkuperäisestä poikkeavia osia ja varusteita. Sylinteriryhmän vaihtaminen malliltaan alkuperäisestä poikkeavaksi katsottiin kuitenkin moottorin vaihdoksi. - Sallittiin iskutilavuuden suurentaminen yhteensä enintään 10 % , suurentamalla sylinterin läpimittaa tai vaihtamalla moottoriin samaan mallisarjaan kuuluva toinen kampiakseli ja moottorin puristussuhteen muuttaminen vaihtamalla männät tai muuttamalla puristustilan mittoja. - Sallittiin isompien venttiilien, muutetun nokka-akselin sekä uuden imu- ja pakosarjan asentaminen. Kaasuttimien tyypin ja lukumäärän muuttaminen ja niiden korvaaminen polttoaineen suihkutusjärjestelmällä. - Sallittiin moottorin ahtaminen moottorityypille tarkoitetulla tehdasvalmisteisella ahtimella. - Sallittiin pakoputkiston ja äänenvaimentimien tyypin ja lukumäärän muuttaminen edellyttäen, että moottorin suurin äänenvoimakkuus ei muutoksen jälkeen ylitä suurinta sallittua arvoa. Pakoputken pään tuli ulottua vähintään takaroiskesuojan aukkoon saakka. | |
|
| |
Jak3
Viestien lukumäärä : 174
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ti 25 Toukokuu 2010 - 21:22 | |
| Jumakauta että upia värkki ja hienoa jälkeä! Tuommoseen ku taipuis omanki kans ees joskus.. | |
|
| |
semppu
Viestien lukumäärä : 190 Paikkakunta : Forssa Muut : Nissan RPS13, Toyota MX30
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ti 25 Toukokuu 2010 - 23:37 | |
| Tosi siistiä jälkeä! Lisää lisää lisää! Moottorin vaihdosta: - Lainaus :
- 5 §
Moottorin vaihto
Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin: -autoon vaihdettavan vertailumoottoreita painavamman moottorin massa on korkeintaan 20 % suurempi kuin painavimman vertailumoottorin massa
-autoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;
-autoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus;
täällä lisää: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 | |
|
| |
semppu
Viestien lukumäärä : 190 Paikkakunta : Forssa Muut : Nissan RPS13, Toyota MX30
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ti 25 Toukokuu 2010 - 23:41 | |
| - Aaperi kirjoitti:
- Eikun sori 10% mutta 25% saa tulla tilavuutta lisää
- Lainaus :
- 10.5 MOOTTORIN MUUTOKSET
01.02.1978 Annetussa LM:n kirjeessä: 1978? wattefak | |
|
| |
teroson
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Joensuu Muut : mopo
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 7 Heinä 2010 - 22:18 | |
| Jaha..pientä päivitystä pitkästä aikaa eli golffiin sähköjä laitellaan edelleen ei oo kyllä kauheesti edistyny kun en oikein ole kerenny syventyä mut jotain kuitenkin on aikaseksi saatu eli johdot alkaa olla jo suurinpiirtein autossa mutta vaatii vielä hifistelyä.Akku siirty takikseen joten uutta piuhaa on senkin tähden saanut vedellä ja myös konehuoneen sähköt tulee uudet, vanhasta piuhasarjasta sai vielä ihan hyvän pesemällä ja putsailemalla sulaketaulut ym..joten aivan kaikkea ei tarvi uusia. Renkaatkin sain viimein tilattua kun kerta sai nuo vanteet hinkattua valmiiks...eli 195/45r13 kokoset jotka tuli valittua aika mutulla mut katellaan nyt miten ne sitten käy. kuva aloituksesta kun levittelin johdot lattialle(onneks tuli irrottaessa merkattua) [img] [/img] Golffin valmistumista odotellessa ajellaan tälläsella laitteella jota pitikin jo vähän tarrateippituunata katu uskotavammaksi.. [img] [/img] Eli tonninen -77 mini johon vielä luvassa jotain pientä.. | |
|
| |
ändi
Viestien lukumäärä : 339
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) To 8 Heinä 2010 - 23:01 | |
| Sä taidat tykätä tommosista pikkuautoista eisiinä, komeita molemmat. | |
|
| |
teroson
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Joensuu Muut : mopo
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Pe 9 Heinä 2010 - 20:51 | |
| Iso auto pieni ..... No joo on vaan jotenkin ajautunut tilanteeseen, tänään muuten tuli rengasonlinesta renkaat ja ihan toimitusaikataulun mukaisesti plus että olivat ihan tuoretta tavaraa 10/10 vielä kun sais ne vanteille.. | |
|
| |
teroson
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Joensuu Muut : mopo
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ti 20 Heinä 2010 - 23:34 | |
| noniin no.. renkaat olis nyt siirretty vanteille ja ihan tuli hyvät pallot, sopii vielä kaaren sisäänkin mainiosti :cheers: Tässä parit kuvat ekana vertailun vuoksi ennen ja jälkeen käsittelyn, joku lakka noissa oli pinnassa ja kehäpultit oli tavalliset kuusiokolot.Paineilmavingulla ajoin lakan helvataan ja sen jälkeen paperilla 220-1500 hinkkausta ihan perkuleesti ja sit normi tahna kiillotukset siihen päälle. Muutamassa lipassa oli myös kanttarivääntymistä havaittavissa joten pikkasen joutu paria oikomaan, kehäpultit tilasin uudet kromiset myös. Ei niistä mitkään ihan huiput tullu kyllä vieläkään mutta en nyt pystyny parempaan, oli vaan niin hapokasta.. [img] [/img] keskimerkkejä eikä kuppeja ollu myöskään joten nekin piti ettiä erikseen ja sorvata nuo yleismalliset kupit käypäseks.. [img] [/img] Ja sitten testailua josta on nähny unta sitten auton oston eli pyörän sovittelua :bball: ....ei ihan ilman säätöä menny sekään kun joutu hommaamaan vielä uudet pinnapultit jo kerran ostettujen tilalle oman mittausvirheen takia(tou!) ja renkaissa ei heti pysyny ilma kun joku oli laittanu liian vähän silikonia saumaan(tou!)mutta näin sitä oppii! [img] [/img] [img] [/img] No madaltaa kait sitä vielä pitää tossa vielä kuvaa sähköhommeleista ja syylärin sain myös ruuvailtua paikoilleen [img] [/img] | |
|
| |
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ti 20 Heinä 2010 - 23:46 | |
| No voe helevetti, runkrunk! Se on nättiä, se on helemee. Mitkä speksit noissa vanteissa on? Ja mistä keskimerkit kalastelit? Iteltä uupuu myös. | |
|
| |
eros
Viestien lukumäärä : 2561 Paikkakunta : Hellsinki Muut : eX:
Ωmega
W115
W115
Audi A8 4.2
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ti 20 Heinä 2010 - 23:46 | |
| Ehanat pikku pallerot, saako niitä silittää? | |
|
| |
teemu
Viestien lukumäärä : 652 Paikkakunta : Lohja Muut : seiskapätkä kikseri
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ti 20 Heinä 2010 - 23:47 | |
| No nyt on hienoa tulossa | |
|
| |
john_gleasy CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 4014 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 0:10 | |
| Vanteista isot peukut, 13 tuumaset näyttävät vaan niin hyviltä ykkösen alla. | |
|
| |
vvuori
Viestien lukumäärä : 639 Paikkakunta : Tampere
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 1:42 | |
| Aivan tajuttoman komeeta jälkeä, täydellinen! Eipä tähän mitään muuta voi enään heittääkään.. | |
|
| |
comep
Viestien lukumäärä : 309 Paikkakunta : savonlinna Muut : hopper..
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 7:43 | |
| En tiennykkään et ykkösen valmistus on aloitettu uudelleen, ja suomessa :O Tämä on komea, ei oikeesti miten hyvää jälkeä. Väri on helvetin hyvä kyllä ja nelipuolavanteet istuu niinku nenä päähän. I like. | |
|
| |
joppe
Viestien lukumäärä : 454 Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 9:07 | |
| Nää on just sellasia kuvia joita ei ihmiselle sais näyttää, kyllä niin kova toi ykkös kuume. Todella kaunista. :cheers: | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 15:14 | |
| Jestas.Taisin jo joskus todetakin että tässä projektissa tehdään näemmä vimpan päälle kuten kuuluukin. I like... | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 15:17 | |
| Oikein kova jätkä sovittelis ton vapaavirtaussuodattimen tilalle jonku vagin oem-suodatinpöntön... | |
|
| |
jontte
Viestien lukumäärä : 143 Paikkakunta : Salo Muut : 998cc
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 15:41 | |
| Täydellinen!
Kuin leviät vanteet noi ovat? | |
|
| |
teroson
Viestien lukumäärä : 49 Paikkakunta : Joensuu Muut : mopo
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 15:44 | |
| Vanteet on 8 tuumaset edessä ja takana 9" ja ehdottomasti siis 13 tuumaset et luvuista ei hajua eikä tullut mitattuakaan, keskikupit ostin free technicsiltä ihan yleismallia ja nuo merkit tuli englannista(toni sullahan tais myös olla revolutionit jos oikein muistan). - Lainaus :
- Oikein kova jätkä sovittelis ton vapaavirtaussuodattimen tilalle jonku vagin oem-suodatinpöntön... Wink
itseasiassa niin oli tarkoituskin jos vaan jostain löydän sopivan mikä miellyttää, tuo nyt on vaan tollasta alkusovittelua kun tuli ton koneen mukana toi putsari | |
|
| |
niko CDLC.CO Founder
Viestien lukumäärä : 1528 Paikkakunta : Turku
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) Ke 21 Heinä 2010 - 19:11 | |
| Tässähän on jo amerikan meininkiä! Peukkua kyl täältäkin. Erittäin asiallinen ygönen. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: project klonkswagen..(golf 1-80) | |
| |
|
| |
| project klonkswagen..(golf 1-80) | |
|