| vexa: Peugeot 306 GT | |
|
+28LexSam mosse LOW Makkeli LarryL oli PELTSiii hanss Naapuri Paltsu JuhiZZ pazi88 Ic3man CornerRug7292 Nazzu69 toni emsii Green Nilla ripa foc-ay Pellikka xite Ian13 vaginaattori Willeeeh Jube666 ]usbe 32 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
JuhiZZ
Viestien lukumäärä : 1715 Paikkakunta : HVNK
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT To 10 Toukokuu 2012 - 7:30 | |
| Asialliselta näyttää vaikka onkin vale-nahkaa ja niin edelleen. Kyllä Pösöstäkin siisitin saa kun makuaisti on mukana | |
|
| |
Paltsu
Viestien lukumäärä : 359 Paikkakunta : Lahti
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT To 10 Toukokuu 2012 - 8:36 | |
| Näissä pösöissä on kyllä sitä hävytöntä potentiaalia, mitä harva rupee kaivamaan esiin. Sinällään hatunnosto on paikallaan, aika maltillisesti oot pitäny kokonaisuuden kurissa. Helvetin hieno laitos, vaikkakin vannepolitiikkaan hakisin vähän jotain uusia tuulahduksia, samoin kun pikkasen enemmän pokee. Istus passelisti koppaan. | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT La 7 Syys 2013 - 12:21 | |
| Laitetaampas jotain pientä uppausta reilun vuoden tauon jälkeen, ettei ihan unholaan jää tämä topikki... Vuodessa ei ole ihmeitä tapahtunut, sillä viime syksynä tuli hankittua kämppä ja sitä on tullut aikalailla muokattua lähes vuoden ajan, niin ei ole paljoa autoihin ehtinyt syventyä. Ja asiaan... Alkukesästä hankin Artecin PA 807 adapterivanteet 17" x 8" koossa, kun halvalla sain... Vanteissa on vähän kunnostettavaa, mutta suorat ovat. Vanteiden ET on aika rankka, 60, vaatii pösön alle melkoiset adapterit, eteen 50mm ja taakse 65-70mm, eli kunnon leepua. Kokonais ET tulis näin ollen edessä 10mm ja takana -5mm tai -10mm. Värkkäilin puusta sovitelimput, jolla vähän voisi hahmotella oikeeta limpun paksuutta ennen tilaamista. Vanteet on vähän sinne päin, mitä tähän toivoisin. Ainoa miinus näissä on tämä vanteen suuri ET, niin joutuu käyttämään järjettömän paksuja adaptereita. Tein vielä pikaisen fotosoppauksen siitä, miltä auto vois näyttää vanteet alla ja asento hierottuna kohdalleen: Vielä pitäisi päättää millä värillä maalaan keskiöt näistä... Lipat kiillotan, keskiöt joko vannehopeaksi joka on vahvin vaihtoehto tai sitten houkuttelisi valkeat tai grafiitin harmaat. Kuvissa keskiöt ovat alkuperäiset vannehopeat. Mielipiteitä saa heittää väristä ja vanteista.
Viimeinen muokkaaja, vexa pvm Su 16 Maalis 2014 - 16:24, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Naapuri
Viestien lukumäärä : 29 Paikkakunta : Spankhill. Muut : Longboard.
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT La 7 Syys 2013 - 19:31 | |
| Nuo edellisen sivun Dezentit käy kyllä näistä parhaiten tähän autoon värimaailmaltaan, että jos samaan väriin nuokin? Ehkä jopa maalais niitä lippoja myöten? Erittäin hieno pökötti muutenkin, niin sisältä kuin ulkoakin. | |
|
| |
hanss
Viestien lukumäärä : 617 Paikkakunta : Tuusula
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT La 7 Syys 2013 - 23:25 | |
| Vika kuva!
Erittäin tyylikäs, passaa omasta mielestä todella hyvin noi Artecit. | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ma 9 Syys 2013 - 13:27 | |
| Scheisseviestejä poisteltu. Asiaan, siisti Pösö. Shopatussa kuvassa yllättävän hyvä Arteceillakin, vaikkeivat irrallaan aiheuta tunteita suuntaan tai toiseen. Älä turhaan mene väriä vaihtamaan. | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ke 21 Toukokuu 2014 - 22:18 | |
| Pientä päivityksen tynkää... Artecit eivät ehtineetkään alle asti, kun tarjolle tulivat mieleisemmät vanteet jotka tuli tietenkin korjattua talteen: Takapää passasi mieleisesti, etuvanne jäi hieman vaisuksi / liian sisään, hiukan leveämpi kehä olisi passeli. Alusta on pari senttiä liian korkea, sitä pitäisi alkaa seuraavaksi hieromaan. Paljoa suurempia autolle ei ole tapahtunut, imusarjaa olen hiljalleen muokannut, jotta kulkupuolta saisi piristettyä. Päivitellään kesän mittaan paremmilla kuvilla, kun saa ulkokuorta hieman parsittua taas kesäkuntoon. | |
|
| |
PELTSiii
Viestien lukumäärä : 183 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT To 22 Toukokuu 2014 - 0:00 | |
| Tosi siistin näkönen edelleen ranskanperunaksi:) omasta mielestä vanteiden keskiöille vois hakea vähän jotai väriä! tä on tosin vaan oma mielipiteeni. Tottakai sitä mikä ittellesi parhaitein sopii! | |
|
| |
pazi88
Viestien lukumäärä : 1652 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT To 22 Toukokuu 2014 - 1:37 | |
| Mitä noille takakaarille on tehty? Eikai ne tuolta pitäs näyttää? | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT To 22 Toukokuu 2014 - 11:53 | |
| Keskiöt oon meinannutkin maalata, en vaan tehnyt sitä nyt, että sai nuo edes tuollaisena alle täksi kesäksi. Hyvä maalipinta noissa keskiöissä on, niin ei sen puolesta ollut akuuttia tarvetta maalata. Mielessä olisi joko grafiitin harmaa taikka bemarin sepang brontssi, foorumilla nähdyt Futurat miellytti sen verran silmää värimaailmaltaan. Takakaaria on venytelty aika monesti ja nyt ne näyttää ihan perseeltä... Noi takakaarien uudelleen muotoilut / rakentelut on to-do listalla melko kärkipäässä, että niistä saa järkevät. Etuloksut suunnittelin vaihtavani muokkaamattomiin, niin sillä vanteen saa "tuotua" ulommas, niihin sitten tarvittavat muokkaukset. | |
|
| |
PELTSiii
Viestien lukumäärä : 183 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT To 22 Toukokuu 2014 - 21:28 | |
| | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT To 22 Toukokuu 2014 - 22:32 | |
| Ei noissa kaarissa välttämättä mitään vikaa kuvien perusteella ole, mutta jo parin metrin päästä katsottuna ne näyttää siltä, että ne on levitetty dynamiitilla... | |
|
| |
Green Wingman
Viestien lukumäärä : 4698 Paikkakunta : Iitti/Suur-Kouvostoliitto
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Pe 23 Toukokuu 2014 - 8:44 | |
| - PELTSiii kirjoitti:
Eipä noissa taka kaarissa mitään vikaa ole kun vakioita kattoo. tai siis oikeestaan vakionahan niitä kaaria ei tosiaan ole. Niin että mieluummin vaikka vituiksi muokatut, kunhan ei vaan ole vakiot? Siisti Pösö kyllä muuten. | |
|
| |
PELTSiii
Viestien lukumäärä : 183 Paikkakunta : Rauma
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Pe 23 Toukokuu 2014 - 10:02 | |
| - Green kirjoitti:
- PELTSiii kirjoitti:
Eipä noissa taka kaarissa mitään vikaa ole kun vakioita kattoo. tai siis oikeestaan vakionahan niitä kaaria ei tosiaan ole. Niin että mieluummin vaikka vituiksi muokatut, kunhan ei vaan ole vakiot?
Siisti Pösö kyllä muuten. Ei täytetä topiccia taas paskalla, mutta en mä iha tota tarkoittanut. vaan omaan silmään 306 pösön kaaret ovat vakiona aivan hirveet kun niitä kaaria ei oikeasti ole + että ei saa leveetä vannetta näyttämään hyvälle Ps. poista greeni nää meijän turhat kommentit lukemises jälkee. | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 1 Heinä 2014 - 19:25 | |
| Päivitelläämpä topikkia parilla kuvalla, kun autoa on saatu parsittua hieman kasaan Etupuskurin alle kuidutin taas uuden lipan, jonka maalasin Mastonin Rubber compilla mustaksi. Auto on selvästikkin tosi korkea, sillä lippa ei ole ottanut vielä mihinkään kiinni, ei edes hidastetöyssyissä, vaikka lippa on ollut kiinni jo muutaman viikon... Muita pienempiä turailuita ovat olleet kuskin oven kahvan vaihtaminen ehjään sekä vanteiden keskilätkien liimaaminen. Paremman ilmanoton rakennusprosessi on edennyt aftermarket kaasuläpän reilulla muokkaamisella, sekä imusarjan muokkaamisella. Tähän hätään ei kuvia projektista, mutta päivittelen sitä kun saan plenumin suurin piirtein kasattua. Autoa en ole vielä ehtinyt laskemaan, kun takakaaret on muokkaamatta. Suuremmassa joustossa vanteen reuna ottaa kiinni lokarin reunaan. Helppo vaihtoehto olisi mankeloida kaarta muutama milli ulos, mutta silloin vanne jää enemmän kaaren sisään ja kaaresta tulee entistä tyhmemmän näköinen... :S Takalokarien kaaria pitäisi avata enemmän ylöspäin, niin ne olisi paremmin balanssissa etupään kanssa. Yksi vaihtoehto olisi kuituisten kaarilevikkeiden tekeminen. | |
|
| |
oli
Viestien lukumäärä : 756 Paikkakunta : Vantaa
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 1 Heinä 2014 - 19:58 | |
| Tämä on kyllä nykyasussaan kaikessa yksinkertaisuudessaan todella siisti. Tykkään! Minusta tämä on juuri hyvä tällaisena, en laittaisi kaarilevikkeitä. Ei tämä muuta kaipaa kuin lisää madallusta! Itse kaipaisin vähän parempia kuvia, ei taida päästä näissä ihan oikeuksiinsa, jos vanhoihin kuviin vertaa? | |
|
| |
LarryL
Viestien lukumäärä : 264 Paikkakunta : JKL
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 1 Heinä 2014 - 21:02 | |
| Tulikin tää nähtyä joskus kuukausi (?) Takaperin biltema valoissa. Näppärän näköinen on. | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ma 11 Elo 2014 - 21:58 | |
| - oli kirjoitti:
- Itse kaipaisin vähän parempia kuvia, ei taida päästä näissä ihan oikeuksiinsa, jos vanhoihin kuviin vertaa?
Oikeassa olet, on tullut viimeaikoina "sorruttua" tuohon puhelimella kuvaamiseen, kun viime syksynä tuli hankittua uusi älypuhelin, niin nyt "hyvä" kamera on jatkuvasti taskussa... Mutta tässäpä näitä oikealla kameralla otettuja kuvia viikonlopulta, eivät tosin edelleenkään mistään parhaasta päästä, liekkö kuvaustaidot päässeet ruostumaan? Sisälle on vaihtumassa 306 GTI penkistö ainakin väliaikaisesti, takapenkki paikallaan mutta pientä hifistelyä kaipaisi. Edessä on vasta kuskin penkki vaihdettu ja sitäkin pitäisi saada jonkin verran alaspäin... Konehuoneelle tuli tehtyä pienimuotoista ehostusta, kun tarkoitus on rakennella tuohon custom imusarja. Sitä varten konehuoneesta poistui ilmastoinnin kompura ja kaikki ilmastointiin liittyvä roju. Ohjaustehostimen pumpun siirsin kompuran tilalle öljypohjan eteen ja vaihdoin hieman leikellyn moottorin korvakkeen, jotta imusarjalle saadaan paremmin tilaa. Kuvassa vielä vanha imusarja paikallaan, mutta sitä tuli hieman pyyhkäistyä siistimmäksi. Konehuoneessa riittäisi reilusti siistimistä, niinkuin koko autossa muutenkin. Edetään pikkuhiljaa ajan puitteissa. Pakoputkeksi sovitin 306 GTI alkuperäisen, nyt auton soundi on hieman inhimillisempi. Muita suurempia muutoksia en ole ehtinyt tekemään. Mikäli jotakuta kiinostaa lukea enemmän tarinaa tästä autosta, niin tarkempaa kerrontaa löytyy Sportpugin sivustolta. jatketaan näillä toistaiseksi. | |
|
| |
CornerRug7292
Viestien lukumäärä : 522 Paikkakunta : Jns
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 12 Elo 2014 - 21:09 | |
| Eikö tuota vois tiputtaa yhtään? Parikolme senttii Onhan tää älyttömän hieno ja hyvin viimeistelty mutta aika korkee ainaskin meikäläisen makuun | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 12 Elo 2014 - 21:52 | |
| Joo, kyllähän sitä vois tai paremminkin pitäs, mutta kun takakaaret pitäisi leipoa uusiksi ennen sitä. Tällä hetkellä aika vain melko kortilla, mut koitetaan jossakin välissä... | |
|
| |
Makkeli
Viestien lukumäärä : 810 Paikkakunta : Mikkeli
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 12 Elo 2014 - 23:48 | |
| Heivaa toi kuskin penkki samoilla lämpimillä pihalle, apukuskin penkki on pirusti paljon paremman näköinen... | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ke 10 Syys 2014 - 10:34 | |
| - Makkeli kirjoitti:
- Heivaa toi kuskin penkki samoilla lämpimillä pihalle, apukuskin penkki on pirusti paljon paremman näköinen...
Sori, omat hermot ja perse menee muiden mielipiteiden edelle... Keinaripenkki osaa nitistä ja natista niin paljon, että hermot menee pidemmän päälle, nyt molemmat penkit on vaihdettu ja hiljaisuudesta voi nauttia. Pienenä sivuprojektina tuli kattoverhoilu viimeinkin uusittua, vanha kun on tehty 5 vuotta sitten ja sitä ei ole päivitetty, vaikka muun sisustan värit on muuttuneet.
Viimeinen muokkaaja, vexa pvm Ke 10 Syys 2014 - 15:57, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
LOW
Viestien lukumäärä : 32 Paikkakunta : Oulu
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ke 10 Syys 2014 - 10:42 | |
| Oisko karvanopat seuraavaksi hankinnassa? | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ke 10 Syys 2014 - 16:00 | |
| Kiitos modeille siirron suomasta kunniasta! :cheers: Poistin kuvat kattoverhoilusta, ettei aiheudu enempää mielipahaa lukijoille.
Viimeinen muokkaaja, vexa pvm Ke 10 Syys 2014 - 21:05, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
mosse
Viestien lukumäärä : 1928 Paikkakunta : Joensuu
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ke 10 Syys 2014 - 16:08 | |
| | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 21 Huhti 2015 - 16:48 | |
| | |
|
| |
LexSam
Viestien lukumäärä : 2
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ma 11 Toukokuu 2015 - 23:10 | |
| Vexaaaa, niceeee! Heinäkuun alussa Jämijärven miittiin, mulla on sulle majapaikkakin! | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 2 Helmi 2016 - 16:35 | |
| Pannaampa välillä pientä päivityksen tapaista tähänkin topikkiin ettei ihan unholaan jää. Auto on nyt pitkien puheiden jälkeen ajettu talliin kattavampaa päivitystä varten. Tällä kertaa tehtävälista olisi seuraavanlainen: - levittää etuvanteet 8,5 leveiksi uusilla kehillä ja hieroa vanteet muutenkin kuntoon (mahdollisesti kiillottaa kokonaan?) - hieroa auton korkeus ja stance mieleiseksi ja sen jälkeen leipoa kaaret istumaan vanteiden ympärille - korjata ja muokata puskurit sekä tehdä niistä viimein ne lasikuituiset versiot - maalata auto kauttaaltaan ja samalla siistiä muutamia juttuja pois (pitäisikö orkkisvärin vai joku muu?) - tekniikan mahdollinen vaihto ja läpikäyminen sekä moottoritilan siistiminen - yms. pienempää... Nyt olen purkanut auton keulaa sopivasti ja vaihtanut etulokarit muokkaamattomiin, jotta kokonaisuutta vanteiden leveyksien ja lokareiden suhteen pääsee hahmottelemaan. Nyt näyttää siltä, että takavanteet (9") tulee olemaan 50mm limpuilla, jolloin offsetti on -3. Etuvanteet kasataan uusilla kehillä 8,5" leveiksi ja asennetaan alle 45mm limpuilla, jolloin ET on luokkaa 8,5. Pähkäilen tässä parhaillaan sitä, että toteutanko kaarien levitykset 205 GTI henkisillä mustilla kaarilevikkeillä vaikko Mitsun Evo 7, 8 ja 9 tyylisillä kylkipullikkeilla? Omasta mielestä vahvempi vaihtoehto on numero ykkönen, joka sopii korin muotoihin passelisti ja olisi mahdollisesti helpompi toteuttaa. Toki Evo-tyyliset pullikkeetkin sopisi korin muotoihin hyvin, mutta niillä kori jäisi mielestäni edelleen hieman pliisun näköiseksi. Mustat kaarilevikkeet toisi koriin sopivasti kontrastia. Mielipiteitä asiasta saa esittää. Takaapää tulevalla setupilla, tähä kaarien muokkaus: Etupäähän leveämpi kehä sekä kaaren muokkaus: | |
|
| |
janipoi
Viestien lukumäärä : 71 Paikkakunta : Rovaniemi
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 2 Helmi 2016 - 18:51 | |
| Miksi laittaa kauheet limput väliin ja sitte levittää kaaret? Leveämpää lippaa vaa ja sitte ne kaarimuutokset? Minun mielipide että fiksaat noi takakaaret ja hierot sitte vaa sen fitmentin kohillee, ilman mitää kauheita kaarihärpäkkeitä. | |
|
| |
vexa
Viestien lukumäärä : 93 Paikkakunta : Jyväskylä
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT Ti 2 Helmi 2016 - 19:57 | |
| - janipoi kirjoitti:
- Miksi laittaa kauheet limput väliin ja sitte levittää kaaret?
Oisko noi limput sen takia ettei vanteen sisäreuna ota kiinni pyöränkoteloon? Noilla em. limpuilla vanteilla on muutamien millien raot pyöränkoteloon / iskaritolpaan... | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: vexa: Peugeot 306 GT | |
| |
|
| |
| vexa: Peugeot 306 GT | |
|